Tuuletusnurkkaus

Pakko avata nurkka jossa tuulettaa onnistumistaa, siis pistää oikein kunnolla kehut kehiin itselle; päivittäin! Tai viikottain, kuukausittain, miten nyt kukakin haluaa ja tykkää. Täällä ei sitten kannata tuulettaa huonoa olo, vaan päästää positiivisuus valloilleen :D

JA jos sulla on joku hyvä keino jolla oikein tsempata itseä, jaa se jotta minäkin pääsen hymyilemään :-)
«1

Viestejä yhteensä

• editoi tammikuu 2015
    Samat kuin sulla: 3 viikkoa polttamatta. JEE!

Päivä kerrallaan, niin hyvä tulee. :thumbup:
  • editoi tammikuu 2015
    Huomenna tulee neljä ja puoli kuukautta ilman tupakkaa!!! Ajattelen hyvillä mielin säästyneitä rahoja :)
  • VanillaicVanillaic Helsinki
    editoi tammikuu 2015
    Jeeeeeeee, hyvä me! Kaikki ollaan räpistelty akuutimman ohi... tästä on hyvä jatkaa :)
  • ZeetaZeeta Pohjois-Savo
    editoi tammikuu 2015
    JEEEEEEEEEEEee 30 päivää!! Hehkutan tätä nyt itselleni koko ajan, olen niiiin ylpeä 8)

Polttamatta, vaikka olen kärsinyt painajaisista, turvotuksesta, paino on noussut, järki on lähtenyt, henkisesti ollut vaikeaa, on ollut hirveitä stressitilanteita ja pimeää, tylsää, liikaa lunta ja kaikkea. Tästä on hyvä jatkaa ja keksiä kaikkea kivaa elämään tupakan tilalle. Iso lista onkin valmiina odottamassa, kohta olen valmis aloittamaan.
  • editoi tammikuu 2015
    Lopettamispäivänä listasin kaikki huonot asiat, mitä röökaus toi tullessaan.

Just äsken päivitin listaa, ja näköjään noin kolmessa viikossa 14 ikävää asiaa 27 kohdan listasta on loppunut mukaanluettuna vakaviakin oireita, kuten rytmihäiriöt.

Painajaiset ovat loppuneet ja viime yönä näinkin unta Johnny Deppistä :wink: Ilmeisesti annoin itselleni "henkisen palkinnon".
  • hepahepa Välimeri
    editoi tammikuu 2015
    Huomio jonka tein jo viime viikolla mutta jota tänä aamunakin ihastelin: iho on kasvoissa kirkastunut ja "puhdistunut" eikä näytä harmahtavalta! Tuntuu että rypytkin näyttää nyt vähäisemmiltä :lol:

Myös tuntuu että aivotoiminta on EHKÄ palautumassa normaaliksi, ainoastaan muistissa pientä häikkää vielä.. :oops:

Tän viikon sunnuntaina on 4vkoa putkeen ilman tupakkaa, ihan mieletöntä!!! Tällä viikolla ostan lennot Dubliniin tupakoimattomuudesta säästyneillä eurosilla. On se mukavoo!! :mrgreen:
  • hepahepa Välimeri
    editoi tammikuu 2015
    Tuuletus itselle pahan päivän selätyksestä ja vaikka poikkeuksellisesti edessä on työlauantai niin ei edes se lannista omaa rauhaa joka sisällä tuntuu kun selvisin koko päivän taasen :)
  • MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    editoi tammikuu 2015
    Yksi parhaista tunteista on se, että on voittanut itsensä.
    Kun huomaa positiivisia muutoksia mm. ihossa, se todella kirkastuu. Sain itse punaiset posket (ei couperosaa :P ).
    Kun pystyy toimimaan useimmiten kuin ennenkin, mutta ilman tupakkaa tai sen himoja.
    Hehkuttakaa ja tuulettakaa, se antaa lisää positiivista voimaa!
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• hepahepa Välimeri
    editoi helmikuu 2015
    Töttöröö!!! JA TADAAA :mrgreen:

Neljä viikkoa on täynnä ja takana, wuhuu! Eikä päivälleen täydestä kuukaudestakaan enää paljoa puutu, nyt on helppo hymyillä ja naureskella itelleen :lol: Se viini vaan unohtu viikonloppuna, mutta ehkä joku ilta senkin lasillisen voi ottaa ja itteään varovasti kokeilla / palkita.
  • hepahepa Välimeri
    editoi helmikuu 2015
    Täälläpä taasen itseäni tuulettaen, kuukausi tulee täyteen ihan muutaman tunnin kuluttua!!

Tuntuupa että tämä lopetus laittoi liikkeelle pyöriä muitakin, parempiin tulevaisuuksiin ehkäpä :) tästä hetkestä kun vedän syvään henkeä olen kuitenkin onnellisin
    editoi helmikuu 2015
    Kannattaa tuuletellakin Hepa! Onnittelut ekasta kuukaudesta!
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• The user and all related content has been deleted.

14.7.2017. klo 12.45
    editoi helmikuu 2015
    Kiitos Körtsy kiitoksista.
    Kyllä täällä potkitaan ja kauan, jos on aihetta. Tuidren tarina on loistava.
    Häntäkin potkin, kerran vedin sähköpostitse takaisin, kun ei alkanut kuulumaan.
    Lopulta he tekivät Hitzin kanssa yhteistä projektia.
    Olemme Tuidren kanssa kavereita edelleen. Hän voi hyvin, liikkuu tosi paljon jne..
    Mut siis hienoa, että olet löytänyt rauhan ja tunteen, ettei hampaat irvessä kannata...
    Joku rentous voisi ollakin lopettamisessa hyvä juttu, jos siihen vain suinkin pystyy.
    Huumoria ei pidä unohtaa kanskaan.
    Ei huono lause: Joskus me tällekin vielä nauretaan. :lol:
    Niin hurjalta kun se lopettamisen alkuvaiheessa kuulostaakin.

• hepahepa Välimeri
    editoi helmikuu 2015
    Tuuletus Körtsylle!! :D

Tuuletus myös mulle, tänään meni yli puolet päivää ennen kuin niin sanotusti "muistin" että olen joskus tupakoinut, eli siis tupakka tai ajatus siitä ei muistunut mieleen millään tapaa edes silloin kun aamulla ja myöhemmin päivällä bussissa tupakkaa haistoin. Wohoo!!

Kuun lopussa aloita vielä kuntopuristuksenkin joten ehkäpä sitten ensi kuussa pääsee tuulettamaan sitäkin :-)
  • sari3sari3 pohjois-karjala
    editoi helmikuu 2015
    Ensimmäinen savukkeeton päivä onnellisesti iltapuolella,ei se niin pahaa sitten ollutkaan!!
    Hajuaisti vaan toimii paremmin ja välillä haisee ja välillä tuoksuu hyvälle,ihmeen tärkee asia...Sansinko jo onnitella itseäni,HYVÄ MINÄ!!
    :roll:
  • editoi maaliskuu 2015
    Mäkin tuun tänne fiilistelemään! Onneks olkoon meille kaikille! parempaa päätöstä en olis voinut tehdä just nyt, vaikka paljon on ollut muutakin koettelemusta matkassa, voin olla extra ylpeä itsestäni kun oon selvinnyt kaikesta!!! wohoooooooooooooooo :lol:
    :o 27.2.2015 paloi vika rööki!
  • MollilleenaMollilleena Etelärannikko
    editoi kesäkuu 2015
    :shock: Miten onnistuinkin pitkästä aikaa klikkaamaan itseni tänne stumppiin juuri tasaluvun kohdalla! En oo päivien kertymisestä tehnyt itselleni suurta numeroa, yksi askel kerrallaan mennään maailman ympäri, sanotaan. Niin pitkään uskoin, että lopettaminen olisi minulle ylitsepääsemättämän vaikeaa, mutta tässä ollaan. :roll:
    editoi kesäkuu 2015
    Onnittelut 4 kuukaudesta Mollileenalle!
    Kyllä kannattaa tuulettaa \o/

• editoi marraskuu 2015
    Täällä saa siis päästää positiivisuuden valloilleen... Mulla oli eilen niin "lystiä", että nyt onneks naurattaa. Tosi hassu juttu :D
    Alakerran naapuri oli käynyt kalassa ja toi mulle 6 isoa haukea. Niitä kun illan siivosin ja fileoin (en oo mitenkään taitava siinä hommassa), niin ärräpäitä lenteli. En kuitenkaan voinut heittää hyvää ja terveellistä ruokaa menemään. Mietiskelin, että aiemmin olisin aina välillä käynyt sauhuilla ja taas jatkanut. Nyt ei ollut sitä tarvetta. Yhden kerran istahdin alas, vetäisin nikotiinisuihketta, suljin silmät ja levähdin hetken. (Selkä väsyy, sormet pikkuhaavoilla) Illalla syötiin sitten iso annos kermassa uitettua haukea. :D
    Tässä tuli vaan jotenkin konkreettisesti esiin se, miten tupakoitsijana piti olla nikotiinia koko ajan elimistössä, jonkunnäköistä tapapolttamista.
    Hyvä minä :)

image

• editoi marraskuu 2015
    Tuttu tunne... ei muka pystynyt keskittymään tekeillä olevaan juttuun jos ei välilä vetänyt kessua tai muutamaa...Hyvin sain kasattua Ikean huonekalujakin ilman sitä "keskittymisapua" :D
    Yli kaksi viikkoa olen ollut savutta, taputan itseäni selkään. Ei oo helppoa mutta ei tarvitte ollakaan. Viimeksi kun yritin lopettaa kaikki meni tosi kivuttomasti, lopetin laastarit liian aikaisin ja hupsista, parin viikon päästä sorruin. Mun pitää ilmeisesti vähän kärsiä että pysyn ruodussa... :lol: Uni maistuu, ruoka maistuu ja happi maistuu! Jes!
  • editoi marraskuu 2015
    Haukea, nam! Haukimurekepihvit lempiruokaani...

Oma onnistumisjuttu eilen: 36-vuotiaan kuopuksen kanssa vietettiin äitipoikailtaa Helsingin keskustassa: ensin hyvää ruokaa, sitten vielä yömyssy toisessa ravintolassa ennen eroamista ja kotimatkoja.

Kun tosi harvoin käyn keskustassa illalla, viikonloppuisin etenkään, olo oli kuin ulkomailla. Ja kun katuja käveltiin, joka paikassa ihmisiä tupakalla, pilvin pimein.

Myönnän, kävi mielessä, teki vähän mielikin, silti tietenkään en polttanut.
    editoi marraskuu 2015
    Mummi64, uskon jakavani aikoinani sinun tunteesi tuosta kaupungilla kävelystä jne. Myös tietty kaikki tuo minkä tahansa työn jaksottaminen tupakkataukojen mukaan.
    Mut just näin se menee. Jokainen kerta, kun ohitamme tilanteen, jossa ennen poltimme, voimme tuulettaa. Pienetkin voiton hetket tuovat sitä itsetuntoa lisää.

• editoi joulukuu 2015
    Saakos täällä viljellä huonoa huumoria? :wink:
    Musta on ihanaa, kun hajuaisti on palannut. Kahvi ja ruoka tuoksuu ja kaikki muut ihanuudet! Mutta myös pierut... :D

image

• AavesusiAavesusi Kotka
    editoi tammikuu 2016
    Viikko savutonta elämää takana, JIHUU!!! Olen niin ylpeä saavutuksestani! Nikotiinipiru on viime päivinä tehnyt parhaat temppunsa kiusatakseen minua, mutta eipähän vaan ole onnistunut. Pari kertaa on ollut lähellä että olisin ottanut nikotiinitabletin, mutta siitäkin selvittiin :D . Pinna on välillä järjettömän tiukilla, mutta blogiin kirjoittaminen auttaa kummasti. Kirjoittaessa rupeaa jo itseäkin naurattamaan omat kiukkuilut. Nyt keula kohti 2:n viikon etappia, ja oikein paljon tsemppiä kaikille muillekin lopettaneille!! Me pystytään tähän :D

image

• editoi tammikuu 2016
    Tänään tuli selvä testi ja onnistuminen. Oli pakko laittaa peräkärryn valot kuntoon kun tarvitsin kärryä. Pakkasta n. 15C. Vikaa ei tahtonut löytyä ja kun sitten löytyi, piti paljain käsin pienellä meisselillä kiinnittää pistokkeen johdot uudelleen. Aikaa meni liki 2 tuntia. Hermot meinasi pimahtaa ja lämmittelemässä piti käydä monta kertaa. Ei mitään vaaraa, että olisin polttanut sätkän, vaikka autotallin hyllyssä oli avoin aski. No nyt meni näin, ehkä jatkuu samalla tavalla.
  • AavesusiAavesusi Kotka
    editoi tammikuu 2016
    Hienoa, Vaari, että selvisit testistä! Onnistuminen antaa joka kerralla aina vähän lisää itseluottamusta seuraavaa koitosta varten :D

image

• Tuuletan useampana päivänä havaitsemani asian. Joinain päivinä kun tuntuu etten vaan osaa enkä pysty ja päätyy miettimään esim. miten huono ihminen sitä onkaan, niin silloin mielen kirkastaa se, että edelleen olen savuton. Sen osaan. Siihen olen pystynyt. Se ei ole tapahtunut itsestään vaan se on vaatinut sitkeyttä toistaa itselleen niitä syitä olla polttamatta juuri nyt. Se hetken oivallus aina silloin tällöin vaikealla hetkellä on tuulettamisen arvoinen.
    Tony, nimenomaan juuri näin. Jokainen kerta kun selättää huonon ajatuksen, on tuuletuksen paikka. Pitkän päälle savuttomuus antaa todella hyvän itsetunnon. Olet tehnyt jotain suurta ja hyvää itsellesi ja lähimmäisillekin.

• Vuosi täynnä savuttomia päiviä,,,,,nyt saa tuulettaa,,,,,,JEEEEEEEEEEE JEEEEEEEEEE ,,,,,Huippu juttu  B) B)

Hyvä minä,,,,Hyvä me kaikki savuttomat ihmiset  ;) ;)

18.3.2015 Viimeinen savuke !
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.