Miten handlaatte raivonpuuskat?

2»

Viestejä yhteensä

• MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    Tupakalla lykättiin asian käsittelyä tai katsottiin sitä "savuverhon" läpi.
    Addiktioihin olen itsekin herkkä, siksi tupakoinnin lopettaninen olikin iso asia mulle.
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Addiktio on kiinnostava aihe minustakin perunaaiti. Alkoi kiinnostamaan sen jälkeen kun lopetin tupakoinnin :)

Ilmeisesti temperamentilla on vaikutusta. Kokeilunhaluiset riskinottajat addiktoituvat helpommin. Varmasti mielen kuohunta altistaa jatkuvaan polttamisen ja riippuvuuden syntyyn. Mulla polttaminen heikensi hermoja ja niitä hermosavuja olisi pitänyt vetää alvariinsa.
    En tiedä onko tupakkariippuvuudella yhteyttä geeneihin. Alkoholismin tiedetään olevan 50-70 prosenttia periytyvää.
    Kaikki riippuvuudet ovat hankalia. Minun isän eno oli pelaaja. Asui maalla ja taisi olla lähes 90: nen kun poliisit otti kiinni talvella autosta jossa pelattiin korttia rahasta :D omisti ison maatilan ja taisi aika paljon metsärahoja mennä pelaamiseen. Ei juonut eikä polttanut. Pelasi vain.

• Uskon että taipumus kaikenlaisiin addiktioihin on periytyvää. Olen itse kaikkea muuta kuin temperamenttinen riskinottaja mutta niin vain jäin koukkuun röökiin ja pelaamiseen. Tosin voitin ravipeleissä paljon kun tiesin kaikki juorut aikoinaan.
    Salailen kyllä todellisia ajatuksiani kuten koulutetun asiakaspalvelijan tulee tehdäkin, tiskin takaa läksin jo vuosikymmeniä sitten mutta röökistä oli jo tullut tapa.
  • Niinhän se on KP.
    Ylen sivuilla on hyvä artikkeli addiktioista, me elämme addiktioyhteiskunnassa.
    Yksinkertaistaen siksi koska meillä on liikaa rahaa ja vapaa-aikaa.
    Jos kiinnostaa niin täältä löytyy https://yle.fi/uutiset/3-6962929
  • vkovko
    editoi lokakuu 17

Addiktiot ovat ehkä osittain perytyviä, mutta kyllä muut syyt vaikuttavat enemmän. Jos se olisi periytyvää, en olisi polttanut ainuttakaan tupakkaa.

• Tänne palstalle tulee vähäväliä uhkapelisivustojen spämmiä. Kannattaisiko kuitenkin niitä välttää, vaikka KP:n mahtavat voitot saattavat houkuttaa.

• Tähänkään keskusteluun ei näköjään ole asiaa, ymmärretty.

• Harvoin näihin asioihin on yhtä ainoaa 100% totuutta kenelläkään.

• Sananvapaus ja
    'vastuu on lukijalla' sopii tänne.
    Täällä on hyvä harjoitella hermojen hallintaa vaikka joskus jotkut tekstit nostavat sykettä. ;)
  • Joo, eikä ole edes kysymys niin pahasta jutusta kuin otsikossa, tosiaan "sykkeen noususta".

• Oottekos kuulleet raivohuoneesta?
    Pakohuoneet on niin last season vihahuoneisiin verrattuna.
    Raivoa, riko ja hajota.
    Käteen annetaan pesäpallomaila tai vastaava js sitten vain huoneeseen mäiskimään.
    Tampereella ja Seinäjoella pääsee näihin huoneisiin tutustumaan. :p
  • Olen kuullut. Tulee vaan mieleen, että ruokkivatko ne agressiivisuutta lisää.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.