Tupakka poistuu elimistöstä

Tai ainakin niin minulle on kerrottu. Valitsin ajankohdakseni lopettaa tämän syysflunssaan ja olen ollut kipeänä nämä ensimmäiset päiväni polttamatta.

Tästä varmaan johtuu, kun nyt innolla jo odotan, että voisin hengittää paremmin, maistaisin, jaksaisin, niin MIKÄÄN noista ei pidä paikkaansa, KOSKA olen kipeä, ja tämäkös minua vasta masentaakin!

Tänään on kolmas aamu tupakatta ja neljäs päivä kipeänä. :( Mutta olo on aivan yhtä paska (fyysisesti) kuin aiemminkin! Aamu tee on lämmintä JOTAIN ja olo on tuskainen...

Odottelen nyt pari päivää innoissani sitä, että paranen. Haluan tietää voisinko juosta _oikeasti_ cooperissa yli 3 000km (olen nainen - kovempaakin kova suoritus), johon teoreettinen mahdollisuus minulla on, etenkin ilman tupakkaa.

Tekisi mieli lähteä polttamaan rahaa eli shoppailemaan. Tuhlaamaan sitä 80euroa, jota ajattelen saavani säästettyä lopetukseni myötä.

Karua olisi, jos totuus lähenisi vain 50euroa. Koska jos tuo on summa, jonka säästän tupakoimatta olemalla kuukaudessa nauran sen vessanpöntöstä alas ja tartun takaisin tupakkaan.

Tukiverkostostani kukaan ei ole vihjailuistani huolimatta järjestänyt minulle rahastoa lopettamisen kunniaksi. Meinaan v*tut terveydestä!

Viestejä yhteensä

• VeskuVesku Itä-Uusimaa
    editoi syyskuu 2007
    Kyllä se sonta sieltä kropasta vähitellen haihtuu pois.

Kolmessa päivässä pahimmat, kahdessa viikossa lähes kaikki ja 6kk menee, niin on kadonnut pääkopastakin.

3000m Cooperissa....huh-huh.. On muuten melkoinen tavoite sulla.

Itse en ole sitten armeijan juossut tuota ja silloin meni muistaakseni 2900m.

Nyt ajattelin käydä joku päivä päivittämässä tuloksen ja tavoite olisi tuollainen 2400m vähintään. Siitä sitä on hyvä sitten alkaa hilaamaan tasoa ylöspäin.

Enemmän olen kyllä rauta-miehiä kuin pitkänmatkanjuoksijoita, mutta ei se hapenottokyky puntilla pahemmin parane, joten siksi hölkkään.
  • editoi syyskuu 2007
    Vesku kirjoitti:
    ...6kk menee, niin on kadonnut pääkopastakin.

Mikäli tässä viitataan tupakanhimoon, niin ei pidä paikkaansa, voin sen empiiriseltä pohjalta sanoa.

3000 on hyvä cooperin tavoite. Ite taisin intissä porhaltaa 1700 metriä sen kummemmin kiirehtimättä. 8)
  • Sam_2Sam_2 Keski-Suomi
    editoi syyskuu 2007
    Ja mä voin sanoa ihan empiiriseltä pohjalta, että pitää paikkansa!
  • VeskuVesku Itä-Uusimaa
    editoi syyskuu 2007
    Mä en omassa empiirisessä tutkimuksessani ole koskaan edes päässyt noin pitkälle, joten muistelin vaan mitä isot pojat ovat kertoneet.

No, enää 177 päivää , niin on varmaa faktaa taskussa.
  • editoi syyskuu 2007
    Joo siis teoreettisesti juoksen cooperissa 2 900m... Ja jos kysytte miksi teoreettisesti, niin cooper mittaa maksimaalisen hapenottokyvyn lisäksi sen kuljetusta verenkiertoelimistössä joku VoMAX siis kyseessä. No kuitenkin tuolla samalla idealla mutta tarkemmin tehtynä tein sen oikein hienoissa "laboratorio" olosuhteissa ja netistä löytyneen laskurin kanssa sitten sain itselleni teoreettisen cooper juoksun= 2900m!

Noh vieroitusoireista, elän kuin jossain sumussa. Mikään ei tunnu selvältä, eikä selkeältä. Ja jatkuva pakottava PÄÄNSÄRKY ei lähde lääkkeilläkään pois! Pää tuntuu kumilta, josta ääneni kaikuu ulospäin. Korvat lukossa ja ruumis on aivan tiltissä kaulasta ylöspäin.

Tietysti tänään ei ole kuitenkaan ollut kuumetta, joten ajattelin lähteä jo kuntoilemaan. Ainoa viisas keino, mikä auttaa tupakanvieroituksessa JA auttaa minua nukkumaan paremmin ja ja ja... TAHDON ULOS TAI LEVIÄN!

Sairaana tai näin jälkikipeänä helkkarin huono idea, mutta minkäs sille voi.
  • EsaEsa Turku
    editoi syyskuu 2007
    Nopein tupakoinnin lopettamisen positiivinen vaikutus on keuhkoputkien supistuksen hellittäminen. Flunssaisena et tätä huomaa, mutta sen jälkeen kyllä, jos keuhkoputkesi olivat supistuneet niin paljon, että se vaikutti hengittämiseen käytännössä. Ääreisverenkierron paraneminenkin tapahtuu aika pian. Mutta suuret parannukset vievät aikaa. Keuhkojesi toipuminenkin jatkuu vuosia.

Puolen vuoden päästä aivot ovat toipuneet nikotiinista niin paljon kuin toipuvat, mutta psykologinen toipuminen on itsestä kiinni. Kolmen - neljän viikon jälkeen on kiutenkin vaikein jakso ohi.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.