Toukokuun -15 tumppaajat

Hei!
Minä aloitin polttamaan viime kesäkuussa eli kohta tulisi vuosi tupakointia. Stressi ja työkaverin polttaminen saivat mut aloittamaan n. 8v tauon jälkeen tupakoinnin taas uudelleen.
Olen tänä vuonna tammikuussa ollut kahteen otteeseen polttamatta, toisella kertaa 2 vkoa, toisella kertaa viikon. Tupakkaa on mennyt n. 12-15kpl/vrk
Lopettaminen on ollut mielessä tosi paljon koko tämän vuoden. Eilisiltana tupakat loppuivat kesken, luulin, että mulla on avaamaton aski vielä, mutta ei ollutkaan!! Eli eilen jäi illan viimeinen polttamatta enkä ole vielä rynnännyt kauppaan! Voi jösses, että tämä täyttää mun ajatukseni nyt ihan kokonaan! Välillä mennään tunti kerrallaan, välillä tuntuu, että minuutti kerrallaan! Mutta haluan tosi kovasti onnistua nyt, joten ihan helpolla en luovuta!
Mulla ei ole vielä sellainen voittaja-olo, koska pelkään koko ajan, että lankean. Mulla on laastareita ja imeskelytabletteja, mutta kummatkaan eivät ole käytössä.
«13456719

Viestejä yhteensä

• editoi toukokuu 2015
    Harmittaa ihan sairaasti, että lankesin tossa tammikuussa polttamaan taas! :evil: Tämä on aika työlästä ja hermoja raastavaa! Kunhan pääsisi kuukauteen, niin olisi varmasti paljon helpompi olo ja mieliteot olisivat hetkittäisiä ja ohimeneviä.
  • editoi toukokuu 2015
    Harmittaa ihan sairaasti, että lankesin tossa tammikuussa polttamaan taas! :evil: Tämä on aika työlästä ja hermoja raastavaa! Kunhan pääsisi kuukauteen, niin olisi varmasti paljon helpompi olo ja mieliteot olisivat hetkittäisiä ja ohimeneviä.

Siitä se lähtee :thumbup:

18.3.2015 Viimeinen savuke !
  • editoi toukokuu 2015
    Kiitos Jekku!
    Puolitoista vuorokautta polttamatta, jee!!! Kyllä täytyy myöntää, että nyt on jollain tapaa voittajafiilis! Mulla oli eilen nimittäin tosi karsea päivä, huonoja uutisia tuli eri tahoilta! Mulla on nyt melkoinen kriisi elämässä ja joku viisas voisi sanoa ja on sanonutkin mulle, että tämä on huonoin mahdollinen hetki lopettaa tupakointi. Mutta mähän jatkan tästä nyt, koska olen alkuun päässyt! Vaikka palaisin polttamaan, jokainen tupakka, mikä on jäänyt polttamatta, on voittoa :)

Kävin katsomassa, mitä terveysvaikutuksia lopettamisella on, koska sekin tsemppaa mua.
    24h: häkä häviää elimistöstä, keuhkot alkavat puhdistua. Illalla tulee 48 h, jolloin nikotiini on poistunut elimistöstä. Haju- ja makuaisti terävöityvät! Eilenkin ulkona tuoksui niin ihanalle, keväälle :)
    Mua saa tsempata, tervetuloa muitakin toukokuussa lopettaneita, porukalla onnistutaan!
  • editoi toukokuu 2015
    Arrghh!! Mul on liian vähän tekemistä! Olen edelleen levoton kuin sähköjänis häkissä! :evil: Keskittymiskyvytön, hermostunut, kärsimätön! Voi hitto, luen muita ketjuja saadakseni voimia jatkaa tätä koska tiedän, että se tästä helpottaa.

Aamulla kurkku oli yhtä inhottavan kuiva kuin ennenkin, ehkä ne hyvät vaikutukset eivät tule näin pian esille. Aika taistelua mielen kanssa, mutta enpä mene hakemaan tupakkaa, tässä sitä vaan kärsitään ja eletään toivossa, että pahin menee ohi. Voi helkutti, miten voimakas riippuvuus mulle on kehittynyt!!
    Lähden uimahalliin. Tulen päivittämään varmaan taas ihan kohta, tää elämä on niin minuuttipeliä tällä hetkellä :lol:
  • MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    editoi toukokuu 2015
    Tsemppiä Anniina balleriina! Jos aivan mahdottomalta tuntuu, ota ne korvaavat käyttöön. Mieluummin kuin tupakka.
    Tietty paras olisi, jos pääsisi ilman korvaavia. Itse kyllä käytin niksapurkkaa, koska olin 40-vuotinen nikotinisti, joka pelkäsi kamalasti lopettamista.
    Nyt, lähes 10 vuotta ilman, tilanne on tosi rauhallinen.
    Uimahallikeikka on hyvä ratkaisu. Paras olis kun olis tekemistä, tyhjyyden tunne on muutenkin usein läsnä alussa.
    Tervetuloa savuttomuuteen ja pysy kanavalla.

40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• editoi toukokuu 2015
    1.5 loppui täällä tupakointi.

15 vuotta tuli poltettua, nyt loppui itsensä myrkyttäminen!
    Ilman korvaustuotteita olen pärjännyt ekat päivät.

Tsemppiä! :thumbup:

image

• editoi toukokuu 2015
    Melisa, kiitos! Sinä se olet jo pitkällä, tupakointi on kaukainen muisto vain :) Kiva, kun tsemppaat täällä meitä!

Minmar, onnea lopettamispäätöksestäsi! Näin sitä mennään, hetki kerrallaan ja koko ajan paremmin voiton puolella! Tsemppiä sulle!

Mulla on ollut aika karmeat kaksi viimeistä päivää! Kävin eilen uimahallissa ja vielä illalla lenkillä, olin sellaisessa mielentilassa, että oli viisainta olla ihan itsensä seurassa ja vältellä muita. Lenkin jälkeen olikin jo hiukan parempi mieli.

Kyllä mulle sattui kans ajankohta lopettaa! Keskellä elämäni suurinta kriisiä, joka vaikuttaa melkein jokaiseen elämänalueeseen. Eilen vielä piti oikein selata kalenteria, kun oli niin järkky olo. Kyllä, satuin lopettamaan just PMS-oireiden alkamisajankohtana! Ei hitsi, ei tälle voi kuin nauraa! :lol: Tällä hetkellä naurattaa, tunnin päästä voi olla jo jotain ihan muuta!! ;) Mutta näillä mennään :)

Tsemppiä kaikille lopettaneille, miten pitkällä olettekin!! Ei luovuteta vaan näytetään vaikka itsellemme, mitä tekoa me ollaan! :-)

• editoi toukokuu 2015
    MinMar,,,,onnea viikosta :thumbup:

• editoi toukokuu 2015
    Kiitos! :D

image

• editoi toukokuu 2015
    MinMar, onnea minunkin puolesta kokonaisesta viikosta! Mahtava juttu! :thumbup:

Jekku, sulla on jo tosi hyvällä mallilla! Varmaan on olo alkanut helpottamaan jo, sullakin on muistaakseni tota tupakointihistoriaa melkoisen pitkältä ajalta.

Eilisiltana en meinannut saada millään unta ja sydämen lisälyönnit vaivasivat ihan urakalla! Niitä tuli niin tiuhaan, että alkoi jotenkin jo vähän pelottamaankin. Ne oli niitä harmittomia lisälyöntejä, joita työikäisillä toisinaan esiintyy. Luullakseni :roll: Tuntuu, että sydän heittäis voltin tai jättäisi yhden lyönnin väliin. Mulla oli tossa tammikuussa sama homma, ihan hurjan tiuhaan noita lisälyöntejä nukkumaan mennessä. Koita siinä sitten saada nukuttua, kun sydän muljaa ihan koko ajan! Eilen koitin hengitellä syvään ja rauhallisesti. Seurailin sykettä, ettei ole vaan mikään pysyvä rytmin muutos. Stressi tekee mulle näköjään tätä. Mut ohi meni enkä kuollut vielä :lol: Niitä tuntuu olevan taas nyt, muutama minuutissa. Koitan rentoutua ja lähden kohta uimahalliin, heti kun se avaa ovensa.

Uskon ja toivon, että tämä päivä menee helpommin! Samaa toivon teille kaikille :thumbup:
  • editoi toukokuu 2015
    MinMar, onnea minunkin puolesta kokonaisesta viikosta! Mahtava juttu! :thumbup:

Jekku, sulla on jo tosi hyvällä mallilla! Varmaan on olo alkanut helpottamaan jo, sullakin on muistaakseni tota tupakointihistoriaa melkoisen pitkältä ajalta.

Eilisiltana en meinannut saada millään unta ja sydämen lisälyönnit vaivasivat ihan urakalla! Niitä tuli niin tiuhaan, että alkoi jotenkin jo vähän pelottamaankin. Ne oli niitä harmittomia lisälyöntejä, joita työikäisillä toisinaan esiintyy. Luullakseni :roll: Tuntuu, että sydän heittäis voltin tai jättäisi yhden lyönnin väliin. Mulla oli tossa tammikuussa sama homma, ihan hurjan tiuhaan noita lisälyöntejä nukkumaan mennessä. Koita siinä sitten saada nukuttua, kun sydän muljaa ihan koko ajan! Eilen koitin hengitellä syvään ja rauhallisesti. Seurailin sykettä, ettei ole vaan mikään pysyvä rytmin muutos. Stressi tekee mulle näköjään tätä. Mut ohi meni enkä kuollut vielä :lol: Niitä tuntuu olevan taas nyt, muutama minuutissa. Koitan rentoutua ja lähden kohta uimahalliin, heti kun se avaa ovensa.

Uskon ja toivon, että tämä päivä menee helpommin! Samaa toivon teille kaikille :thumbup:

Joo kyllä sitä tuli savuteltua melkein 40 vuotta ,,,,,nyt mennään lääkkeen avulla eteenpäin päivä kerrallaan :thumbup:

• editoi toukokuu 2015
    Oikein paljon voimaa Anniina Balleriinalle. Tiedän niin nuo tunteet kun mielialat heittelevät. Se on lopettamisessa kaikkein kamalinta. Ei fyysiset oireet. Piru ku ei tiedä alussa itkeäkkö vai nauraa ja luoja millanen raivo mullakin oli joinain päivinä. Mutta niinpä ne ovat helpottuneet. Ja helpottuvat sinullakin :)

Voimaa myös muille uusille lopettajille ja niille, jotka harkitsevat ja tulevat liittymään tähän toukokuun ketjuun :)
    Tupakoinnin lopetus n. 26 vuoden j�lkeen. Ilman korvaavia! Kaikki on mahdollista siis! 

• editoi toukokuu 2015
    Tattariini, kiitos!
    Olo on helpottunut tosi paljon, pinna on edelleen melkoisen paljon lyhyempi kuin yleensä. Mutta se jatkuva taistelu mielitekoa vastaan on hävinnyt. Nyt on sellainen olo, etten taatusti aio polttaa yhtäkään, on ollut silmiä avaavaa tajuta, miten voimakas riippuvuus mulle on kehittynyt!

Muuten, kurkun kuivuus ei vaivannut enää 7.5. aamulla :-)

Tsemppiä kaikille, ei luovuteta eikä anneta periksi vaan jatketaan raikasta ja savutonta elämää!
  • editoi toukokuu 2015
    Onnea ja menestystä uusille lopettajille! Hyvän päätöksen olette tehneet! :)
    :o 27.2.2015 paloi vika rööki!
  • editoi toukokuu 2015
    Moi!
    Siirryn tuolta päätöksen tehneistä tänne lopettaneisiin.

Eilen lopetin eli 1. Pvä savutonta elämää takana. Tuntui ihan juhlalliselta tipauttaa askillisen verran rahaa kulhoon.

Miten menee muilla toukokuisilla?
  • vkovko
    editoi toukokuu 2015
    Olet varmaankin siinä onnellisessa ihmisryhmässä, joille ei mitään vierotusoireita tule.
  • editoi toukokuu 2015
    Voi kunpa olisinkin niin onnekas että ilman oireita selviäis.
    Yrityksiä lopettaa on tosi monta takana,jokainen epäonnistunut. Noloimmat ehkä semmosia parin tunnin lakkoja
  • editoi toukokuu 2015
    Siitä se lähtee :thumbup:

• editoi toukokuu 2015
    Kiitos Jekku! Sulla on homma jo alkua pitemmällä,yli kuukausi ja mikä määrä ei poltettuja tupakkeja. Loistavaa!

Kirjotin eilen pitkät pätkät,mutta alku näköjään vaan tullu perille.
    Yön nukuin levottomasti, heräilin,välillä kuuma ja välillä kylmä... Ehkä se on sen merkki että myrkyt alkaa poistua kehosta.

Tsemppiä jokaisen maanantaihin!
  • editoi toukokuu 2015
    Tsemppiä Madde! :thumbup:

Olen todella iloinen että olen päässyt jo näin "pitkälle". Jotkut saattavat ajatella että mitä tässä vielä hurrataan kun päiviä on kasassa vasta näin vähän mutta minulle tämä on jo pitkä aika.
    En olis ikinä uskonut että pystyn tähän näin hyvin, ilman korvikkeita :) Tai on mulla korvike, liikunta :wink:
    Mieliala on alkanut tasaantumaan, muutamia kiukkukohtauksia on tullut ja pari kertaa on tehnyt mieli luovuttaa. Mutta olen pysynyt lujana, en todellakaan anna periksi nyt!
    Olen myös huomannut kuinka on paljon helpompaa hengittää, juosta, nukkua ja olo on paljon energisempi :)
    Ja lapseni ovat minusta ylpeitä, he tsemppaavat minua ja se on ihanaa <3
    En tee tätä vain itseni takia vaan myös perheeni takia.

image

• editoi toukokuu 2015
    Loistavaa MinMar, täyden 10 suoritus! Itse ainakin odotan, että viikko on täynnä. Se on jo mulle juhlimisen paikka.

Miten menee Anniina balleriinalla?

Nyt on fyysisiä oireita huomattavissa: lima irtoaa, yskittää, paleltaa, kielessä kihelmöi... Mutta suhtaudun positiivisesti, koska tämä kuuluu asiaan, eikä tupakan poltto asiaa ratkaise, vaan saa ainoastaan valtavan morkkiksen aikaan.

Mites te pitempään lopettaneet: jekku64, Melisa, nonikotine, vko, Tattariini: Mikä oli alun jälkeen teille sellainen seuraava vaikea hetki? Luin, että joillain ollut n. 2-3 kk paikkeilla. Yritän jo nyt valmistautua tulevaan. Kiitos teille tsempeistä! Jokaisen viestit ja allekirjoituksissa olevat bannerit antavat voimaa uskomattoman paljon!
  • vkovko
    editoi toukokuu 2015
    Minulle se oli vaikeinta alussa, siitä se helpotti vähitellen. Vierotusoireet oli vaikeita, esim. käsien tärinä ensimmäisinä päivinä oli kuin juopolla kankkusessa. Unettomuus oli se mikä henkisesti söi eniten, onneksi sain nukahtamislääkettä, se auttoi sen verran ettei ensimmäisinä kuukausina murtunut täysin.
  • editoi toukokuu 2015
    Madde kirjoitti:
    Loistavaa MinMar, täyden 10 suoritus! Itse ainakin odotan, että viikko on täynnä. Se on jo mulle juhlimisen paikka.

Miten menee Anniina balleriinalla?

Nyt on fyysisiä oireita huomattavissa: lima irtoaa, yskittää, paleltaa, kielessä kihelmöi... Mutta suhtaudun positiivisesti, koska tämä kuuluu asiaan, eikä tupakan poltto asiaa ratkaise, vaan saa ainoastaan valtavan morkkiksen aikaan.

Mites te pitempään lopettaneet: jekku64, Melisa, nonikotine, vko, Tattariini: Mikä oli alun jälkeen teille sellainen seuraava vaikea hetki? Luin, että joillain ollut n. 2-3 kk paikkeilla. Yritän jo nyt valmistautua tulevaan. Kiitos teille tsempeistä! Jokaisen viestit ja allekirjoituksissa olevat bannerit antavat voimaa uskomattoman paljon!

itse syön champix lääkettä ja niinkuin olen ennenkin sanonut että tää on ollut pelottavan helppoa,,,,vaikeita hetkiä ei ole vielä tullut ja toivottavasti ei tulekkaan :thumbup:

• editoi toukokuu 2015
    Ensimmäinen vuorokausi takana, lopettamisyritys monesko lie. Ikää kolmasosa sadasta ja tupakointivuosia yli 10.. Tärkeimmät motivaatiot on raha, sekä älytön väsymys ja aloitteentekovaikeus. Elän muuten suht terveellisesti, liikun ja syön monipuolisesti, mutta olen silti väsynyt usein. Verikokeistakaan ei löytynyt muuta kuin erinomaisia arvoja. Lukemani mukaan tupakka aiheuttaa juuri tämänkaltaista väsymystä ja "harmautta" elämään merkitsevästi, vai mitä olette mieltä?

Olo levoton ja nälkäinen. Pientä pänsärkyä havaittavissa myös. Ja tupakanhimoa.
  • editoi toukokuu 2015
    Ai niin, luomuna mennään. Jospa saisin tästä kirjoittamisesta lisätukea, olen täällä sivustolla usein ja jopa vuosia pyörinyt taustalla..
  • editoi toukokuu 2015
    Olen huomannut että olo on paljon energisempi ja saan paljon enemmän aikaiseksi nyt kun olen savuton.
    Itsekkin kyllästyin jatkuvaan väsymykseen ja sellaiseen ihmeelliseen oloon.

image

• editoi toukokuu 2015
    Mulle vaikeinta oli alkuaikojen ärtymys....inhosin itseäni, kun olin niin raivoissani lähimmäisilleni koko ajan. Onneksi se on helpottanut. Nyt tällähetkellä olen rauhallisempi kuin koskaan. Ei tule raivoa, vaikka huusholli olis vähän sekasin ja jätetty kuin sattuu :lol: mä olin myös tupakoidessani kiukkuinen ja ärtynyt....joten ei ikinä enää. Ärtymys tais helpottaa siinä 3 viikon jälkeen, niinkun vähän kaikki muukin.

Edellisellä kerralla ärtymyksen lisäksi oli järkyttävää kuinka olin lopen uupunut. Siis niin väsynyt, että ei tuntunut ollenkaan tupakoimattomuuden pirteyttä ja hikoilin ku olisin saunassa ollut. Nyt ei ole tuota. Voi johtua, että siitä on aika vähän aikaa kun tätä ennen koitin lopettaa.

En kyllä ole vaihtamassa tätä olotilaa tupakkaan. Kyl nyt on niin huippu fiilis.
    Tupakoinnin lopetus n. 26 vuoden j�lkeen. Ilman korvaavia! Kaikki on mahdollista siis! 

• editoi toukokuu 2015
    Kyllä ärtymys alkaa nousemaan tässä päällimäiseksi olotilaksi pikkuhiljaa.. Vaikka sanon itselleni, et nyt vaan teet jotain ja hengittelet syvään ja otat lasin vettä. Sitten huomaan, että kappas, sehän toimii ja ai että, kun olen fiksu kun näin aikuismaisesti osaan toimia. Kunnes puotan margariinirasian lattialle ja seuraava ajatus on tuhota koko keittiö, koska mä &%&¤!"#//&%# vihaan koko keittiötä ja mä vihaan tota margariinirasiaa ja mä vihaan maailmaa ja mä hajotan kaikki!! Ja sitten olenkin hetkessä taas tyytyväinen, kun saan (taas) syödä.
  • editoi toukokuu 2015
    kohtiparempaa kirjoitti:
    Kyllä ärtymys alkaa nousemaan tässä päällimäiseksi olotilaksi pikkuhiljaa.. Vaikka sanon itselleni, et nyt vaan teet jotain ja hengittelet syvään ja otat lasin vettä. Sitten huomaan, että kappas, sehän toimii ja ai että, kun olen fiksu kun näin aikuismaisesti osaan toimia. Kunnes puotan margariinirasian lattialle ja seuraava ajatus on tuhota koko keittiö, koska mä &%&¤!"#//&%# vihaan koko keittiötä ja mä vihaan tota margariinirasiaa ja mä vihaan maailmaa ja mä hajotan kaikki!! Ja sitten olenkin hetkessä taas tyytyväinen, kun saan (taas) syödä.

:lol: :lol: Juu, siis hermo palaa nanosekunnin sadasosassa.... Ha ha. Se on kyllä uskomatonta. Vaikkei yhtään olis mikään perusnikkis, niin silti hermo on niin piukassa ensipäivät, et voi morjens! Voimia :thumbup:

• editoi toukokuu 2015
    Täälläkin yksi lopettaja. Olen 42-vuotias ja polttanut päivittäin jo alle täysi-ikäisenä :( . Champixia syön ja sunnuntaina luin Allen Carrin Stumppaa tähän!. Elämäni viimeisen tupakan poltin kirjan luettuani.
    Olen siis ollut polttamatta vasta yhden päivän. Enkä voi väittää, etteikö mielessä olisi ollut tämän tästä. Yritän hokea itselleni, että en oikeasti halua polttaa, vaan haluan pois tuosta orjuudesta.
    Champix väsyttää ja turvottaa kamalasti. Olen ajatellut jättää sen syömisen aloituspakkaukseen...Monet vain tuntuvat olevan sitä mieltä, että kannattaisi jatkaa ainakin kolme kuukautta :cry: .
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.