satunnainen polttelija?

Onko täällä muita jotka polttaa vain silloin kun ottaa? Itse lopetin huhtikuun viimenen päivä ja hienosti meni vappu ja lätkän MM ilman tupakoita kun en juonut kun pari sauna kaljaa..no nyt sitten viikonloppuna poltin jonkun 7-8 tupakkaa kun vietettiin saunailtaa porukalla,sitte taas seuraavana päivänä loppu. Onnistuuko muilta tämmönen? Minäkun tuon päätöksen tein niin ajattelin että saan poltaa kun juon ja näyttää se onnistuvan..

Viestejä yhteensä

• MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    editoi kesäkuu 2015
    Oletkohan Masi ns. bilepolttaja?
    Jotkut pystyvät tuohon, mutta usein sellaiset, jotka ovat polttaneet vuosia tai vuosikymmeniä vakituisesti, eivät pysty enää.
    Ihmiset addiktoituvat eri tavalla tupakkaan ja on suuria persoonallisia eroja mitä tulee tapoihin ja tottumuksiin.
    Mutta on täällä ollut myös näitä satunnaisia polttelijoita, jotka haluavat päästä kokonaan eroon.
    Tupakan ja alkon suhde on melkoisen vahva. Siksi useimmat lopettajat eivät uskalla pitkään aikaan juuri alkoholia nauttia, ei ainakaan entiseen tahtiin.
    Sinä Masi et ilmeisesti aio lopettaa kokoaan polttamista?
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• editoi kesäkuu 2015
    En tiedä kuinka pitkään ja kuinka paljon Masi olet polttanut. Lopettamisesta on vähän aikaa vasta. Jotkut pystyy kyllä tohon bile polttamiseen, mutta väitän, että ei kovin moni. Ennemmin tai myöhemmin se lisääntyy siitä ja varsinkin kun kesäaikaan tulee paljon bileitä. Just kattelen kun työkaverini on pikkuhiljaa sortumassa. Lopetti alkuvuodesta ja nyt huomaan, että pikku syitä bilettää löytyykin yhtäkkiä vaikka kuinka....."nautiskeli. Vähän naapurin kanssa muutaman viinilasillisen ja röökiä paloi...." Ja taas seuraavana viikonloppuna joku juttu....ennen ei ollut hänellä tollasia rentoutumisiltoja ollenkaan kuin silloin tällöin. :wink: sä et varmaan tiedä pystytkö vain bilepolttamiseen. Se täytyy kokeilla. Yks kaks kertaa voi vielä mennä hyvin, mutta entä muut. Tosin sitten on taas vaikea lopettaa jos sortuu. Mulle ei ole yhtä tupakkaa olemassa bileissä eikä muussakaan tilanteessa. Sen olen kokenut monia kertoja tämän 30 vuotisen tupakointihistoriani aikana! Ens viikonloppuna on illanistujaiset. En aijo polttaa. Olen päässyt aivoissani aika mukavasti yhteisymmärrykseen nyt tässä asiassa ja nyt on taas aika kun ei tupakka edes ole mielessä, kuten vähän aikaa sitten. Tosin se, että sen yhden polttamisen ajatus valtaa pään, tapahtuu todella nopeasti ja yhtäkkiä, mutta periks ei anneta :D
    Tupakoinnin lopetus n. 25 vuoden jälkeen. Ilman korvaavia! Kaikki on mahdollista siis! 

• editoi kesäkuu 2015
    Hyvä tattariini ! Oon ihan samoilla linjoilla sun kanssa noista mainitsemistasi asioista ja vähän tuntuisi oudolta toi bilepolttamisajatus, ei ainakaan toimisi itsellä tai sitten niitä bileitä olis mulla joka päivä ja sortuisi vielä alkoholismiinkin :? No, jokainen tietysti valitsee tiensä ja jos kokee tarpeelliseksi polttaa bielettäessä niin siitä vaan.

Mulla on kans itellä ehdoton ei tupakalle. miltei 30 vuotta riitti ja ei oo kyllä onneksi ees käyny mielessä yhden tupakan ajatus, että poltanpas juhannuksena yhden tai jouluna, se ajatus piti tehä itelle selväksi, että sitä mahdollisuutta ei oo ja polttaminen on loppu kokonaan loppuelämäksi. Karua meininkiä mutta eipä siinä muuta vaihtoehtoa oo. Eikä oikeesti enään ees tarvii itseään ruoskia, eikä tunnu karulta, kun on jo pahimman yli päässyt(kai). :?

No, tälläistä tää on. Mutta ihan hyvät on fiilikset nyt :)

image

15.4.2015 Viimeinen tupakka. No more

• editoi kesäkuu 2015
    Pahimman yli ollaan tosiaan päästy :) huippua! Mutta jännää se on, että hetkittäin tulee semmosia ajatuksia, että nyt mä poltan, ai että ku sais polttaa ja sitten huomaa ajattelevan,että jos sen yhen maistais.....sit kun kerää ittensä, ni ajatus polttamisesta on sulaa hulluutta. Niksaa tämä ei enää ole, vaan ihan henkisen helpotuksen muistelua ja fiilistelyä :)
    Tupakoinnin lopetus n. 25 vuoden jälkeen. Ilman korvaavia! Kaikki on mahdollista siis! 

• editoi kesäkuu 2015
    Joo, onneksi ollaan jo päästy alun vieroituksista :-) . Ihme juttu, mutta mun ei oo ees tehny mieli tupakkaa. Joo no kyllä välillä häilähtää ajatus mieleen tupkanpoltosta joissain tutuissa tilanteissa mutta helppo on se pyyhkäistä pois ajatuksista. Varmaan kyllä tulee vielä vaikeita/haikeita hetkiä mut tsempataan sitten taas täällä kaikki toisiamme :thumbup:

image

15.4.2015 Viimeinen tupakka. No more

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.