Konkreettiset onnistumisen hetket

Yritin etsiä vastaavaa ketjua, tuloksetta. Jos löytyy jo niin ohjatkee oikeaan suuntaan :lol:

Halusin siis perustaa ketjun johon kaikki voivat kirjata ylös niitä arjen tilanteita joissa olette onnistuneet välttämään tupakoinnin, ja mielellään myös miten sen teitte. Toki päivien kertyminen on tärkeää ja hyvä tapa motivoida itseä, mutta varsinkin kun itse olen vielä niin alussa että vieroitusoireiden kauhut ovat vielä edessäpäin, kaipaan konkreettisia vinkkejä ja kokemuksia arjen tilanteista.

Aloitan itse :D
- Tänään kävin yksin kaupassa mutta jätin tupakka-askin onnistuneesti ostamatta. Sen sijaan ostin läjän tikkareita.
- Menin kylään kaverin luo, joka polttaa, ja onnistuin pysymään polttamatta vaikka hän poltti peräti kaksi syöpäkäärylettä vierailun aikana. Toisella kertaa istuin jopa hänen vieressään parvekkeella ja söin tikkaria. Tästä olen aika ylpeä koska tiedän että mun ei olisi tarvinnut kuin kysyä niin olisin saanut tupakan tai jämät.

Baby steps! :mrgreen:

Viestejä yhteensä

• editoi kesäkuu 2015
    :thumbup: pienistä askelista matka alkaa :-) Hienoa! Ite oon vasta muutama päivä sitte uskaltanu olemaan tupakoivien seurassa. Alussa tuntu, kun jostain leijaili tupakan hajua, että menenpä kiskalle tai kauppaan. Onneks ei tullu mentyä.
  • RainsongRainsong Riihimäki
    editoi kesäkuu 2015
    Jaa, mut olihan tuossa jo toi Tuuletusnurkkaus!
    Jotenkin perusnegatiivisena ihmisenä kuvittelin että se on negatiivisten tunteiden tuulettelulle :lol: enkä edes avannut :oops:

Sori, jatkakaa.
  • editoi kesäkuu 2015
    Joko mullakin mennyt ohi silmien tuo tuuletusnurkkaus tai sitten en vielä ollut löytänyt sitä :D täällä on niin paljon luettavaa.
  • editoi syyskuu 2015
    Viikonloppuna oli joukko tupakoitsijoita vieressä. Isoon limupulloon oli kerätty sätkiä hyvän aikaa. Avasin korkin ja nuukaisin muutaman kerran. Siihen jäi himo...
  • MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    editoi syyskuu 2015
    Tähän samaan viittaa eräs aikalaiseni lopettajan tarina. Hän jätti tahallaan terassin pöydälle hillopurkin, jossa oli vettä ja stumppeja.
    Aina kun alkoi tekemään mieli, hän avasi kannen ja haistoi :? :shock:
    Samainen täti oli niin kovana lopetuksensa kanssa, että lupasi sitoa nippusiteillä itsensä patteriin, ettei pääsis ostamaan tupakkaa :lol: :lol:
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• editoi marraskuu 2015
    Viime viikolla minulle tuli yhdellä kauppareissulla hyvä mieli, kun ei tarvinnut ostaa tupakkaa. Vanhasta muistista mietin, että tarviiko ostaa tupakkaa, samantien muistin, ettei tarvitse, koska olen lopettanut. :D

image

• editoi marraskuu 2015
    Tässä yhtenä iltana oli töissä poikkeuksellisen stressaava ja pitkään kestänyt työtilanne, jolloin ajattelin että kun pääsen kotiin niin matkalla ostan tupakkia ja poltan ainakin muutaman enkä puhu kenellekään mitään. Pääsin töistä, ajoin kotiin ja ennen nukkumaan menoa vasta muistin mitä olin "suunnitellut". Ehti unohtua. Hyvä mieli tuli !
  • editoi marraskuu 2015
    se on jännä miten koko ajan tulee "uusia" (eli vanhoja :) ) tilanteita eteen joissa on tottunut polttamaan. Tänään olin vähän pidemmän aikaa tonkimassa kirppiskojuja ja monen monituista kertaa tuli mieleen ajatus että tämän jälkeen "palkitsen" itseni tupakalla. No enpä palkinnut, palkitsin itseni ihan vain lähtemällä kotiin uusien aarteiden kanssa. :) Ei ees tee tiukkaa enää nämä tilanteet? Ovat vain ajatuksia jotka tulee ja sitten menee pelkällä hymähdyksellä ohi. Mahtavaa!

image

• MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    editoi marraskuu 2015
    Erika9, olet jo päässyt monen vaikean ohitse, kun osaat suhtautua noin iisisti entisiin "palkintosavutuksiin".
    Eikö olekin jännä, miten tulee mieleen "tässä kohtaa minä aina ennen"... Ja kun siitä yli pääsee, on hiukka voittajaolo :lol:
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• editoi marraskuu 2015
    Joo Melisa, niin totta! Naurettavin palkintosavujen muistuma oli ehkä muutama viikko sitten kun tulin rääkkijumpasta ihan kaikkeni antaneena ja todella hyvillä fiiliksillä. Silloin taisin ihan ääneen itselleni sanoa että Todellako? NYtkö tupakkaa?? Siis tähänkin oloon?? :D mutta niinhän se oli että tupakka kuului jokaiseen hetkeen ja olotilaan, hyvään tai huonoon.

image

• editoi joulukuu 2015
    Kävin tänään pitkästä aikaa Subissa. Aiemmin on pitänyt aina mennä pihalle ruokasauhuille. Nytkin olin jo suunnittelemassa asiaa, kun muistin, ettei minun tarvitsekaan mennä ulos kylmään sateeseen. Kivaa :)

image

• editoi joulukuu 2015
    Hyvä Mammi! tää talvi on kyllä mielestäni aivan parasta lopettamisaikaa!

image

• editoi joulukuu 2015
    Eilen oli paha paikka. Oltiin isän kanssa kauppareissulla. Isäni tupakoi ja menimme ulos tupakalle. Minä olin unohtanut nikotiinisuihkeen autoon ja katselin siinä isän sauhuttelua. Useamman kerran mietin, että mun ei tarviis kuin vain pyytää isältä yhtä... Huh, selvisin.
    Isä kyllä tietää, että olen lopettanut (ehkä mua ois vähän hävettänytkin pyytää). Isällä on keuhkoahtauma aika pitkällä ja on sanonut mulle monta kertaa, että lopeta ajoissa. Ei kuitenkaan koskaan oo painostanut. Hyvä näin, sain itse päättää milloin on aika. Lempeydellä, isäni on viisas mies.

image

• BCBC Helsinki
    editoi tammikuu 2016
    Vuoden vaihtaminen Senaatintorilla. Aina välillä joku ympärillä olevista ihmisistä sytytti tupakan, mutta vaikka ne aika herkästi huomasin, ei minun kuitenkaan sen kummemmin tehnyt itse mieli polttaa. Tällaiset on niitä onnistumisen hetkiä, joista tulee tosi hyvä olo. Ulkoilmatapahtuma ilman röökiä!!! Tämä oli minulle uutta:)

image

• BCBC Helsinki
    editoi tammikuu 2016
    Onnistumisen kokemus tältä päivältä. Odottelin kaveria ulkona kävelylenkille. Olin vähän etuajassa sovitusta ja tällaisissa tilanteissa olen tavallisesti sytyttänyt tupakan. Nyt mietin tupakkaa, mutta jouduin toteamaan itselleni, että olen lopettanut. Kumma kyllä, ajatus tupakasta ei vaivannut minua sen kauemmin. Hyvä niin. Minun piintynyt tapani sytyttää tupakka aina, kun odotan bussia, kaveria, ihan mitä vaan, tulee varmasti vielä moneen kertaan aiheuttamaan tupakkahaluja, mutta ainakin tänään sivuutin asian helposti:)

image

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.