Syyskuun lopettajien suuri laihdutusketju

No niin, ei muutaku tuumasta toimeen. Tai ainakin voi alkaa miettiä keinoja miten omia syömisiä saisi oikeille urille. Koska ainakin omalla kohdalla on pian pakko katsoa mitä suuhunsa mättää. Tupakka on toki paha terveysriski mutta ei saa vähätellä niitä kilojakaan.

Uskaltauduin nyt sitte käymään puntarilla ja karut lukemat siellä oli; +5 kg sitten lopettamisen
«134

Viestejä yhteensä

• editoi lokakuu 2015
    Mukana ollaan, vaikka lihonut en toistaiseksi olekaan kuin kilon.. Toivonkin ettei paino lähtisikään pahaan nousuun..

Olen siis tupakoinnin lopettamisen yhteydessä aloittanut liikunnan. Olen täysin rapakunnossa, enkä liikkunut vuosiin juuri bussipysäkkiä (tai parkkipaikkaa) kauemmas..
    Nyt aloitin säännölliset vaunulenkit lapsen kanssa, ihan kävellen. Tavoitteena kävellä 3-4km tai tunnin ajan 3-4krt/vko. Tähän asti olen vihannut liikuntaa, mutta jo nyt oikeastaan tekee mieli lenkille ja harmittaa jos jää lenkkipäivä väliin..

Ruokahalu on lisääntynyt kyllä huomattavasti ja karkkia sekä kunnon ruokaa (ja roskaruokaa!) mennyt tavallista enemmän. Nyt siis pitäisi saada vielä ruokavalio kohdilleen..
  • editoi lokakuu 2015
    Mukana, pakko, ja kiitos ketjun perustajille. Pari kiloa tullut lisää tähän mennessä.
    Liikuntaa olen myös lisännyt. Kohdallani se tarkoittaa 4 kilometrin lenkkejä, joita kävelen ainakin 5 kertaa viikossa.
    Iltasyömistä koitan vähentää ja keventää. Jos tähän saakka teen kanssa on mennyt pari voileipää ja pullasiivu, jätän pois joko yhden leivän tai pullan.
    Alussa piti myös syödä paljon suklaata. Nyt se helpottaa.
    Suuri ongelma on lähtöpaino, 102 kiloa. Nyt siis 104. Ainakin yksi syy on lohtusyöminen. Ja miksi tarvitsen lohdutusta? No siksi kun olen niin huono ihminen etten pääse irti tupakasta.
    Jää nähtäväksi miten tässä käy. Voi käydä hyvin, huonosti tai hyvin huonosti.
  • editoi lokakuu 2015
    No niin mukavaa että on mukaanlähtijöitä (sanoo hän ja istuu juomassa pullakahveja :roll: :shock: :-) ) Tuosta aloitusviestistä taas pitkä pätkä katosi, kirjoitan jos ja kun muistan mitä siihen raapustin :shock: Tämä pääparka ei kovin hyvin toimi yöputken jälkeen. Ja mummi meidän lukemt heiluu melko samoissa :mrgreen:
  • editoi lokakuu 2015
    Tänään on kyllä mahdollisimman huono päivä miettiä dieettiä. Illalla on minun vuoroni tarjota ruokaa kolmelle ystävättärelle. Olen yrittänyt valita kevyttä: alkuun lehtikaalikeittoa, pääruuaksi haukimurekepihvejä ja jälkiruuaksi pakastemansikoita valkosuklaapannacotan kanssa. Kuulostaa kevyehköltä, mutta keitossa on kermaa, samoin mureketaikinassa. Puhumattakaan pannacotasta, jota tosin yritin keventää jukurtilla. No, ja sitten tietenkin viiniä. Onneksi vain yksi heistä kolmesta polttaa, yritän pysytellä poissa parvekkeelta vaikka olenkin hyvä emäntä...
  • editoi lokakuu 2015
    Oi tuo jälkiruoka kuulostaa ihanalta
  • editoi lokakuu 2015
    Ja iltadyömisestä piti kirjottaa pätkä, se kun on itsellä se koetinkivi. Päivät saattaa mennä vaikka kuinka hyvin ja terveellisillä eväillä, mutta kun lapsi nukkuu ja rojahtaa sohvalle niin makeanhimo saa vallan. Miten olette onnistuneet torjumaan näitä "iltahimoja"
  • editoi lokakuu 2015
    Mukana! Tämä hullunkurinen syöminen on ihan peestä! Hirveitä määriä ja kaikkea mitä kaapista löytyy, ja jos ei löydy niin auto lähtee justiinsa kauppaa kohden.. jotain ihmeen hyvänolon tunteen hakemista ruuasta. Ei kovin tervettä sanon minä.Ajattelin jo aloittaa kevyen karppaamisen, ei siis mitään ketoosijuttuja vaan ruisleivän kera. Ihmeellistä kun ei kuriin saa niin tuttua ihmistä kuin itseään :)
  • editoi lokakuu 2015
    Ellen, jälkiruoka OLI hyvää vaikka itse sanonkin, ja söin sen ylimääräisen annoksen heti kun vieraat olivat lähteneet. En silti aio ruoskia itseäni kovin suuresti, sillä äsken nautitut viinilasilliset saivat nikotiinipirun todella virkistymään. En siis polttanut, mutta kaloreita tuli tänä iltana turhankin paljon. Tässä vaheessa kuitenkn parempi kalorit kuin tupakka. Se selätys on ensiarvoinen, sitten vasta tosivoimin läskin kimppuun.
    huomiseksi silti suunnitteilla vähän kevyempi ruokavalio...
  • editoi lokakuu 2015
    Tumpiton, eikös meidän ongelmamme ole juuri se, ettemme saa itseämme kuriin. Omalta osaltani ajattelen nytl, etten haluakaan saada itseäni kuriin vaan haluan saada itselleni paremman, kevyemmän elämän. Siis myönteisen kautta.
    Jostakin luin joskus, että valintojamme säätelee mantelitumake -niminen elin. Se ei kuulemma osaa lainkaan ei-sanaa. Eli kaikki mitä haluaa muuttaa, on löydettävä positiiviselta kannalta. Ei siis: en saa polttaa tai syödä rasvaruokia vaan: ihanaa kun ei tarvitse polttaa tai syödä viinereitä
  • editoi lokakuu 2015
    Tuossa oli nyt kyllä paljonkin järkeä. Olen ajatellut koko ajan kuinka ihanaa on ettei tarvitse mennä ulos kylmään tupakalle, ja kuinka ihanaa on kun hengitys kulkee ymym. Siksiköhän ollut suht helppoa olla polttamatta...? Nyt pitää koittaa saada samaa tähän laihduttamiseen
  • editoi lokakuu 2015
    Hyvä saada apua positiiviseen ajatteluun. Yleensä etsin asioista hyviä puolia helpostikin,mutta taitaa negatiivisuus nyt liikaa nostella päätään. Kaikki kun on nyt vähän eieitä..niin se jää päälle. Mantelitumake..hmm..toscakakku olis tosi hyvää :D ehkä huono vitsi, mutta tuli heti syöminen mieleen..
  • hippaheihippahei Varsinaisesti-Suomi
    editoi lokakuu 2015
    Pääsiskös yksi heinäkuussa massakauden aloittanut ja samaan aikaan tupakoinnin lopettanut syyskuulaisten kilonkarkoituskarkeloihin mukaan :D . Seitsemän kiloa on kolmen kuukauden aikana ylivoimaa kerätty, ja nyt niistä kai pitäisi päästä eroon.

Vinkkinä makeanhimoon, löysin itsekin tuotteen vasta eilen, olisin kaivannut jo kauan sitten.... jos vaan teestä tykkää. vanilja karamelli tee :-o , maistuu oikeasti karamelli. Löytyy varmasti jokaisesta isommasta kaupasta. On niissä pyramidi pusseissa. Täällä kun ei voi mainostaa tuotetta :D
  • editoi lokakuu 2015
    Mukaan mahtuu, tyyli vapaa.
    Haluaisin kovin mielelläni yrittää sokerilakkoa. Teet ja kahvit menevät sokeritta luonnostaan, mutta olen tosi kova pullahiiri (toscakakku ON hyvää). Vaikeusastetta lisää se, että ukkokulta laiheliini tykkää myös pullasta eli sitä on meillä oltava aina tarjolla.
    Onneksi se nikotiinin jättämisen alkuviikkojen karkkihimo on jo hellittänyt. Mutta se pulla, paakelsseista puhumattakaan....
    Mutta nyt ylös, ulos ja lenkille kuten Tarva tapasi sanoa. Sekin hivenen auttaa niin niksaan kuin läskiinkin.
  • editoi lokakuu 2015
    Joo kyllä tänne mahtuu
  • editoi lokakuu 2015
    Taas katosi pitkä pätkä viestiä :( mistähän se oikein johtuu? Ei jaksais puhelimella koko ajan kirjoittaa niitä uudestaan...
  • editoi lokakuu 2015
    Puolitoista tuntia kävelyä, sen jälkeen vielä kauppareissu. Ja hienointa on, että tunti tuli kauniissa syyssäässä käveltyä ennenkuin tupakka tuli ekaa kertaa mieleen!
  • editoi lokakuu 2015
    Tänään kanssa kävellyt pari tuntia. Tekee niin hyvää vetää raitista ilmaa keuhkojen perukoille asti, ja siinä sivussa pysyy pois herkkujen lähistöltä. Tosi hyvä olo juuri nyt!
  • editoi lokakuu 2015
    Juuri tuo raitis syyssää, jota ennen vihasi (koska onhan se ikävä poistua sisätiloista tupakalle kylmään ja koleaan ilmaan), on se mikä saa tänä päivänä liikkeelle :D niin se mieli muuttuu. Miten voikin ihminen nauttia raittiista ilmasta. Tosin syksysin omasta mielestä haisee pahalle (märkä koirankakka-ruohoyhdistelmä), mikä korostuu nyt kun hajuaisti parantunut :D

Mullakin tuo yö-/iltasyöminen on pahin. Iltaisin tuli ennen myös tupakoitua eniten, korvaan ilmeisesti sitä syömällä. Tästä tavasta pitäisi päästä eroon. :/

T. turkinpippureita ja pollyja pussillinen molempia.. Sängyssä.

Hyvää yötä.
  • editoi lokakuu 2015
    Poirot katsottu, vain kaksi palaa raakasuklaata, turhaa tietysti sekin. Öitä!
  • editoi lokakuu 2015
    Mukana ollaan :) En uskalla menää ollenkaan vaakaan, kiloja on tullut reilusti reilussa kuukaudessa. Suklaa on ollut kova sana. :cry:
  • editoi lokakuu 2015
    Yritin tänään keksiä jotain millä motivoida itsensä tuon syömisen kanssa... vielä ei vastausta löytynyt. Ehkä vkl ei ole optimaalisinta aikaa siihen, maanantaina uusi yritys :) hyvää vkl kaikille :)
  • editoi lokakuu 2015
    Ystävättären kanssa sienimetsässä pari tuntia. Saaliiksi pari kourallista suppiksia mutta suuri ihme: täysin priima herkkutatti!
    Kaupan kautta meille, tatti pannulle sipulin ja valkosipulin kera, pieni loraus öljyä, ja lopuksi ruokakermaakin. Pakkasesta itse ongitut ahvenfileet, iso annos salaattia ja jälkkäriksi pala raakasuklaata. Ei olisi ollut paha, jos olisin tyytynyt veteen, mutta kaksi annosta valkkaria :oops:

Sen motivoinnin olen ajatellut hoitaa tupakan avulla: olen syönyt ahdistukseen ja stressiin ja huonommuuden tunteisiin. Nyt kun en polta, ei niihin tunteisiin tarvitse enää syödä! Saapa nähdä kuinka toimii :D
  • editoi lokakuu 2015
    Mulla oli yksi iso syy tupakoinnin lopettamiseen se, että syönyt jo 12 vuotta verenpainelääkettä. Ajattelin, että tässä syy, mutta nyt kun oli jo kolme viikkoa lopettamisesta, niin eipä ollut paineet laskeneet vaan päinvastoin ! No sehän ei paljon savutonta motivoi... Jotta ei siis menisi liian helpoksi, aloitin VHH-ruokavalion. Paino on pudonnut viidessä päivässä 1,8 kg vaikka olen syönyt niin, että nälän tunnetta ei ole pahemmin ollut. Paineetkin ovat lähteneet laskuun onneksi. Tupakoinnin lopettaminen ei ehtinyt nostaa painoa, mutta huomasin kyllä että sokeria tuli mätettyä liikaa. Ja nyt kun on "irti" sokerista, niin tuntuu että vaikeampaa kuin savuttomuus tai alkottomuus jotka kumpikin voivat hyvin =) Saa nähä, onko tässä jo kohta liian monta rautaa tulessa.
  • editoi lokakuu 2015
    Minulla verenpaineeseen on ollut vaikutusta, myönteistä siis, toistaiseksi vähän. Lääkkeitä en ole suostunut syömään, kun alapaineet sentään ovat olleet alle sadan :oops: ja yläpaineet luokkaa 140. Mutta pulssissa näkyy mielestäni tupakoimattomuus jo nyt, se on selvästi laskenut. :-)

Saatat olla oikeassa siinä, että tupakoinnin lopettaminen ja laihis ovat turhan haastava yhdistelmä. Silti pakko yrittää, tai jos ei nyt laihista mutta muutosta kevyempään elintapaan. Onneksi ekalla ja tokalla viikolla kertyneet pari kiloa ovat jo hilkkua vaille kokonaan pois. Se antaa motivaatiota ainakin hurjasti vähentää sokeria ja turhia rasvoja.
  • editoi lokakuu 2015
    On mullakin syke pudonnut, tänä aamuna oli paineita mitatessa 50, aiemmin saattoi olla 70-80 välillä jopa. Ja muutenkin järkevämpi syöminen tuonut virkeyttä, ja edelleen motivoinut jatkamaan. On tässä nyt iso muutos menossa, mutta sitä on kaivattukin. Ehkä sitä vaan odottaa liian nopeasti tuloksia, vaikka on vasta matkalla. Uskon että paineet ovat ok sitten kun on +10 kiloa kevyempi. Tsemppiä mummolle !
  • editoi lokakuu 2015
    Kiitos tsemppauksesta, 87-15, yritetään tässä yhdessä rämpiä eteenpäin! Tie on pitkä ja vasta alussa, mutta tärkeintähän on päämäärä. Minulla ykkösjuttu on tuo savuttomuus, sitten liikunnan lisääminen jotta toimintakyky ja terveys säilyisi mahdollisimman pitkään, ja paino tulee sitten vasta kolmosena.

Onneksi näillä kymmenillä ulkonäköpaineita ei enää juurikaan ole. Ja kauneutta hoitavat vain he, joilla sitä on...
  • editoi lokakuu 2015
    Savuttomuus on toki mullakin se tärkein asia. Tai yleensäkin terveys ja jaksaminen, tupakointi on varmasti ollut se suurin haitta. Onpahan nyt ainakin yhtä vähempänä :-)

• editoi lokakuu 2015
    Tänään vaaka oli armollinen: nyt enää alle puoli kiloa lopettamispäivän lukemiin. Siitä hyvästä kaksi kävelylenkkiä mutta :oops: myös kolme palaa suklaata. Opinkohan koskaan että herkut eivät ole palkinto vaan minkä suuhunsa panee sen edestään löytää - pömpöttämästä!
    No, sentään en ole pslkinnut itseäni tupskalla. Enkä aio!
  • editoi lokakuu 2015
    Tämänki ketjun sanoma painunut unholaan makeamman elämän tieltä
  • editoi lokakuu 2015
    No joo, niin on käynyt. Tänä iltana punnitus ja lähtöpainoon viisi viikkoa sitten tullut puolitoista kiloa lisää. :(

Mutta en luovuta, tässäkään. Arki alkaa heti aamulla.

Tärkeintä kuitenkin se että henkostakaan en ole ottanut enkä ota.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.