Syyskuun lopettajien suuri laihdutusketju

24

Viestejä yhteensä

• editoi lokakuu 2015
    Ei se eilinen vaakalukema ollutkaan totta. Ravasin yöllä kolme kertaa vessassa ja aamulla 1,5 kiloa oli poissa. Turvotusta siis.

Siitä innostuneena tänään ukkokullan kanssa kaksi neljän kilsan kävelylenkkiä, toinen sauvojen kera. Upea sää, ja nyt on upea olo. Tupakkaa on tehnyt mieli tänään vain muutaman kerran. Liikunta näyttää auttavan siihenkin hyvin.

Tsemppiä muillekin painonhallintaan. Lähtöpainossa olen, ja siihen olen nyt tyytyväinen, vaikka joskus haluaisinkin olla rutkasti kevyempi.
  • editoi lokakuu 2015
    Hei kaikille! Ajattelin nyt osallistua tähän keskusteluryhmään ja jakaa omia tapoja ja ajatuksia =) Mietin kovasti tätä painon nousua tupakoinnin lopettamisen jälkeen. Itse olen ottanut tavaksi juoda päivän aikana vettä. Kuulemma tupakan lopettaminen hidastaa aineenvaihduntaa ja jollakin muulla tavalla se pitäisi saada "nopeutumaan" ja vesi olisi siihen hyvä keinoja. Ja lisäksi se tekee hyvää iholle =) Joku minulle sanoi, että jos illan aikana tulee makean himo, silloin on syönyt liian vähän ruokaa?? Itse pyrin syömään kolmen tunnin välein. Kokonaan herkkuja en ole jättänyt syömättä ja kerran viikossa yhtenä päivänä annan itselleni luvan syödä herkkuja. Tämä on auttanut siihen, että muina päivinä en syö herkkuja sillä tiedän, että niitä toisena päivänä saan syödä =)
  • editoi lokakuu 2015
    Hei Ansku ja tervetuloa joukkoon! Hienoa jos olet jo pitempään jaksanut seurata noita ohjeita. Minulla ensimmäinen viikko meni mässäten, sitten pystyin vesikuuriin ja rajauksiin, mutta nyt on ollut vaikeampaa, pieni masennus, ehkä. Ja siihen maistuu makea vähän turhan hyvin.
  • editoi marraskuu 2015
    1kg on tullut painoa 5 viikossa. Eli käytännössä ei mitään. Käyn ryhmäliikunnassa ja kävelemässä pari kertaa viikossa.

Mutta tuo makean mussuttaminen. Ei oo enää mistään kotosin: perjantaina ostin turkinpippureita Kaksi pussia, edellisestä vielä parit jäljellä. Tein valkosuklaapannacottaa. Lauantaina ostin ison pussin metrilakua, ensimmäinen pussi turkinpippureita häämöttää tyhjyyttään, pannacottaa mennyt perjantaista 4 annosta. Tänään ostin kaksi isoa suklaapatukkaa. Toinen vielä jäljellä. Toinen turkinpippuripussi loppui. Metrilakuja sentään on vielä. Puolet.

Tää alkaa ihan pian näkymään. Jos ei painossa,niin hampaissa. Miten tuosta makeanhimosta pääsee eroon??
  • editoi marraskuu 2015
    Ajattelin itse käydä ostamassa sinkkiä, jotku sanovat sen auttavan makeanhimoon? Jotain pitää kyllä koittaa, tämä mässääminen on lähtenyt totaalisesti lapasesta :(
  • editoi marraskuu 2015
    Kerro sitten, oliko sinkistä apua. Itsellä tulee siitä kamala vatsakipu,mutta eipähän ainakaan tekisi mieli syödä :D

• editoi marraskuu 2015
    Kun minulla ei oikeasti olisi varaa enää lihoa, painoa on jo valmiiksi kymmeniä kiloja liikaa, olen yrittänyt käydä lenkillä tosi paljon. Toki tiedän, että pelkkä liikunta ei laihduta, myös syömisten pitää olla linjassa.

Silti tänään masensi. löysin vanhan askelmittarin ja otin sen mukaan iltapäivälenkille ja vielä illalla konserttimatkalle. Kun äsken tulin kotiin, mittarissa oli seuraavat lukemat: askelia 14463, kilometrejä 7,8, kulutettu 618 kaloria ja laihduttu 39 grammaa.

Totisesti pelkkä liikunta ei auta. tällä vauhdilla ehdin kuolla vanhuuteen ennenkuin läskipeite hievahtaa mihinkään :-( :-(
  • editoi marraskuu 2015
    Mulle on 3 eri ihmistä ihmetellyt mun lihomista viimeisten 5 päivän aikana, muistisairaita toki ovat, mutta on kyllä kolissut tunteisiin. 1 myös epäili että olen raskaana :( mutta nyt on niin kova kiirus töissä ja kotona (tekosyitähän ne...) ettei millään jaksa keskittyä tähän painonhallintaprojektiin. Niin että mulle käy kans mummi niin että joku paikka ehtii jäätyä ennenku mä pääsen kiloista eroon :P pitää koittaa kuitenki huumorilla ottaa tämä elämä, ei saa liian vakavasti ottaa; edes itseään :mrgreen:
  • editoi marraskuu 2015
    VHH-ruokavalio vähentää makeanhimoa. Ainakin mulla, mutta onhan tuossa itse ruokavaliossa alkuun oltava tiukkana. Vaihtelevalla menestyksellä oon nyt muutaman viikon ollut VHH:lla ja paino on pudonnut noin kolme kiloa. Kroppa on kyllä omasta mielestä tiivistynyt, treenaan salilla noin neljä kertaa vko. Välillä ratkean pullan, leivän tai karkin syöntiin ja sen sitten tuntee olossaan. Tuntuu hullulta, että sen mässäämisen lisäksi on vielä kiskonut tupakkaa koko ajan ja killittänyt keskikaljaa harva se ilta :oops:
  • The user and all related content has been deleted.

14.7.2017. klo 12.45
  • editoi marraskuu 2015
    Horjahdellen mennään. Sunnuntaiaamuna näytti jo miinuskiloja, sitten pitemmän kaavan mukaan kylään, viiniäkin kohtuudella. Ja taas ollaan lähtöpisteessä, vaikka lenkkeilyä on ollutkin päivittäin yli sen 10 000 askelta. Masentavaa, mutta eipä paino kuitenkaan ole noussut, siis vielä...
  • editoi joulukuu 2015
    Nostanpa tätä ketjua nyt ylöspäin, ettei ihan unholaan painu..

Näyttää siltä, että kenelläkään ei ole suuria saavutuksia raportoitavana, ainakaan siis laihduttamisessa. Ei minullakaan.

Siksi ehdotan (idea kopsattu yhden kaverini facebook-päivityksestä) että siirrämme ensi yönä kello neljä vaakaa kymmenen kiloa taaksepäin ja kutsumme sitä jouluajaksi. : :wink: :lol:
  • editoi joulukuu 2015
    Kannatan mummi :lol: katsotaan sitte joulun jälkeen. Täällä ainakin ihan totaalinen repsahdus mässäämisessä. Ja tekosyitä on miljoonia; on pikkujoulua ja jos jonku näköistä kinkeriä nyt joulukuussa että ihan turha itseään kiusata nyt :oops: :lol: ihanaa joulunodotusta ja paaljon suklaata kaikille :wink:
  • editoi joulukuu 2015
    No niin, joulu on lusittu. Suklaata ja herkkuja syöty aivan aikusten oikeasti ihan järkyttävät määrät. Olo on ku ilmapallolla. 4.1 olis tarkoitus aloittaa uusi terveellinen elämä
  • editoi joulukuu 2015
    Hyvä Ellen!

Itselleni olen luvannut, että 1.1. On punnitus ja siitä lähtee. Viikkoa ennen joulua tilanne oli sama kuin syyskuussa lopettaessani, nyt luultavasti aika paljon enemmän.

Yritetään kannustaa toisiamme! Minulla kysymys on terveydestä, jalat ja pumppu eivät kestä elleivät numerot pienene.

Terveyskeskuksesta sain ajan elämäntapaneuvontaan. Tammikuun alussa. Jos löytyy hyviä konsteja, lupaan vinkata!
  • editoi joulukuu 2015
    Kyllä ottaa päästä kun tuosta edellisestä viestistä taas hävinnyt suurin osa =/

Tästä ryhmästä ollut niin iso apu tässä lopettamisessa, niin katsotan tehoaako se myös mun läskeihin :wink:
  • editoi joulukuu 2015
    Aargh! Paino nousee rankasti ja joulut ja kaikki! Millä saan puputtamisen hallintaan? Tiedänhän minä, enemmän liikuntaa, säännöllistä ruokailua... Mutku on noita joulusuklaita vielä jäljellä... Mutta savuttomuus etusijalle. Ja tammikuuhunkin on vielä muutama päivä, joten otan vielä rennosti. :D
    Teen uuden vuoden lupauksen. Syön omenan ihan joka päivä. (pitää lääkärin loitolla) :wink:

image

• editoi tammikuu 2016
    No niin, huomenna se alkaa. Herkkulakko ja väh 3x viikko kunnon liikuntaa. Kävin ostamassa sarjalipun uimahalliin. Ja alesta uudet jumppavaatteet :) Kävin just vaa'alla ja se oli surullista. 104,7 kg se näytti. Meinas itku tulla mutta no can do. Ne on ite hommattu ja nyt niistä yritetään päästä eroon. Kaikki joutava sokeri pois, enemmän rahkaa ja salaatin syömistä. Hiilareita vähemmäks ja ei ollenkaan vaaleita viljoja. Kattotaan mitä tapahtuu viikossa, viimeistään ens su tuun raportoimaan ( jos se auttais pitämään herran nuhteessa ;)
    Mites muilla? Joko on suklaat syöty?
  • editoi tammikuu 2016
    Ellen,
    Suklaat on nyt syöty :mrgreen:
    Pipareita vielä jäljellä. :roll:
    Kiloja joulusta jäi kaksi. Kaiken kaikkiaan olen nyt kolmen ja puolen kuukauden takaisessa painossa, pari kiloa vähemmän kuin sinä. (Pituus173, eli ylipainoa on PALJON)

En aio ottaa tiukkaa dieettiä vaan opetella uudet elintavat. Kuukauden päähän sain ajan terkkariin elintapaneuvojalle, mm. Liikunnan ja ravinnon ohjaukseen. . Piti mennä jo aikaisemmin, mutta peruivat sen ajan. Spirometriaan menen kunhan tämä räkätauti helpottaa. Helmikuussa tutkitaan sydän, sitä ennen en nyt uskalla hirmurääkkiä. Pakkasessa liikkuminen on vaikeaa, hengästyttää tosi paljon. Onneksi viikon päästä lähdemme pariksi viikoksi kävelemään paikkaan, jossa ei ole liukasta eikä pakkasta.

Tavoite olisi vaikka kilo kuukaudessa. Vuodessa pääsisin sellaisiin lukemiin, joiden kanssa voisin jo elää.

Tsemppiä Ellen ja muut! Kerrotaan tuloksia, puolin js toisin!
  • editoi tammikuu 2016
    Joo nämä pakkaset ei todellakaan houkuttele ulkoilemaan. Ja ei kaikille passaa lähtiäkkään, astmaatikot ym. No toivotaan että tulis kunnon talvikelit, sopevasti pakkasta ja lunta
  • editoi tammikuu 2016
    Kylmää, liian kylmää on täälläkin. Ei auta kuin tyytyä omaan jumppaan, apuna parin kilon käsipainot. :mrgreen:

Kun vielä poltti, tuli sentään 20 kertaa päivässä vääntäydyttyä ylös sohvalta ja mentyä parvekkeelle. Meillä parveke on aika pitkä, 7,5 metriä, vaikka kämppä onkin ihan normikolmio. Viimeisen vuoden ajan otin tavakseni kävellä partsilla edestakaisin sen tupakanmitan ajan. Laskin, että siitä tuli 20 x 200 metriä, neljä kilometriä! Nyt tuo "hyötyliikunta" on poissa eikä kerrostaloeläkeläiselle kovin paljoa muuta liikuntaa helposti tulekaan, ruokakauppakin on samassa korttelissa. :(

Jotakin korvaavaa päivittäistä tai tunneittaista tekemistä pitää kyllä keksiä tupakkaparvekkeen tilalle. Vaan hölmöltä tuntuisi sekin, jos loppuiän hyppäisi tunnin välein partsilla ilman tupakkaa. Ideoita?
  • BCBC Helsinki
    editoi tammikuu 2016
    Minulla paino nousi muutaman kilon jo ennen joulua ja joulusta jäi kolme kiloa lisää. Tavallisesti joulukilot kai olisi jo poistuneet, mutta nyt kun olen ollut polttamatta, olen vain jatkuvasti mutustanut jotain. Kiloja tällä menolla siis luvassa lisää.
    Aiemmin sentään kävin ulkona röökillä (raput 2,5krs), mutta nyt duunipäivän päätteeksi hyydyn sohvan nurkkaan palelemaan. Ei kiva.
    Muutenkin jo ylipainoa ja nyt kiloja vaan tuntuu kertyvän lisää. Tuntuu välillä aika pahalta :(

image

• editoi tammikuu 2016
    Niinhän siinä aluksi käy, BC!

Silti, lisäkilot on terveyden kannalta pienempi paha kuin vetää keuhkoihin noin 4000 erilaista myrkkyä. Minä ainakin haluan uskoa, että jos pystyn vapautumasn nikotiinista, pystyn vapautumasn myös laardista. Ottaa ehkä aikaa, en ehkä yllä missimittoihin, mutta ainakin nämä ns savuttomuuskilot aion selättää!

Tsemppiä! Yritetään jaksaa liikkua, edes vähän, näilläkin keleillä!
  • editoi tammikuu 2016
    Mummille: netistä löytää paljon erilaisia jumppavideoita. Sieltä valitsemaan ja jumppailee omassa olohuoneessa nämä pahimmat pakkaset. Itse ainakin pidän sellaisista missä ei tarvitse välineitä vaan käytetään oman kehon painoa niin sanotusti ( ja tästä kropasta sitä löytyy kyllä
  • editoi tammikuu 2016
    mummi64 kirjoitti:
    Viimeisen vuoden ajan otin tavakseni kävellä partsilla edestakaisin sen tupakanmitan ajan. Laskin, että siitä tuli 20 x 200 metriä, neljä kilometriä! Nyt tuo "hyötyliikunta" on poissa eikä kerrostaloeläkeläiselle kovin paljoa muuta liikuntaa helposti tulekaan, ruokakauppakin on samassa korttelissa. :(

Jotakin korvaavaa päivittäistä tai tunneittaista tekemistä pitää kyllä keksiä tupakkaparvekkeen tilalle. Vaan hölmöltä tuntuisi sekin, jos loppuiän hyppäisi tunnin välein partsilla ilman tupakkaa. Ideoita?

No, ideana sellainen tulis mieleen, että vaikka kauppa onkin lähellä, niin voisko tehdä kävelylenkin ennen kauppaa. Joskus voi tuntua tyhmältä kävellä ihan "hyödytöntä" matkaa. Mutta jos vaikka ottaisit sen mielenvirkistyksenä tai muuna vastaavana. Kävelet kaupasta poispäin ja kierrät jonkun lenkin ja sit päädyt lähikauppaasi.

Mä aloitin tupakoimattomuuden myötä kävellä työmatkat vaikka olikin pirunmoinen pakkanen. Juu, siis uusi lopettaja tässä. Aattelin ettei väliä jos kirjoittelen syyskuussa lopettaneiden seurassa. :)
  • BCBC Helsinki
    editoi tammikuu 2016
    Minulla tulee jonkun verran hyötyliikuntaa juurikin tuollaisista duuni-, kauppa-, yms kävelyistä.
    Nyt olen kuitenkin päättänyt ottaa mukaan muutakin liikuntaa eli kuntoremontin paikka. Aiemmin tuli harrastettua liikuntaa viikoittain, mutta se on jäänyt. Aika palata ruotuun.
    Sitten vielä tuo syöminen. Sen kun saisi hallintaan, niin ei kai tässä enää olisi mitään ongelmaa :D Eilen Citymarketista DaCapo- ja Geisharasiat joulusuklaiden poistomyynnistä 2,99€/rasia. Geishaa on vielä puolet jäljellä, DaCapo meni jo eilisiltana :(

image

• vkovko
    editoi tammikuu 2016
    Tuossa on ehkä syy, miksi minulla ei ole paino-ongelmaa. Minulla ei ole mitään himoa alennussuklaisiin, jouluna saamani Fazerin sininen on vieläkin osittain syömättä.
  • editoi tammikuu 2016
    Vko, oletpa tosi onnekas kun et tunne suklaanhimoa. Minäkin normiaikoina selviän ilman, mutta jotenkin joulu uhkaa aina tältä osin jäädä päälle. Joulukoristeet on jo pakattu, mutta ne alennussuklaat kieltämättä houkuttelisivat. Toistaiseksi olen onnistunut kiertämään ne, mutta ans kattoo... Koita BCkin jättää ne loput rasiat kauppaan...

Meidän kaikkien onneksi tupakkaa ei alennuksella myydä, ei edes joulun jälkeen :D :wink:

Tony, alle 20 asteen pakkasilla teen kyllä ihan kunnoan lenkin ennen kaupassakäyntiä, mutta aiemmin ne parvekekävelyt tulivat ihan huomaamatta siihen päälle...

Ellen, täytyypä käydä netissä etsiskelemässä niitä jumppavideoita.
  • editoi tammikuu 2016
    Tervetuloa tony, ja onnea lopettamiseen
  • editoi tammikuu 2016
    Napostelun himoon suosittelen porkkanoita. Halpaa ja hyvää... Voi vaikka hakee dipin siihen kylkeen. Mums...
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.