Marraskuussa 2015 raikasta ilmaa :)

Olen koonnut itseni jälleen kerran uudestaan ja tullut takaisin tänne :)

- Abelline
Ps. Melisalle hyvää alkavaa talvea!
«13456723

Viestejä yhteensä

• MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    editoi marraskuu 2015
    Abellinelle riemuisasti tervetuloa takaisin. Olet kerännyt itses kasaan ja nyt uuteen taistoon. Hienoa!
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• The user and all related content has been deleted.

14.7.2017. klo 12.45
  • editoi marraskuu 2015
    Körtsy ja Abelline :thumbup:

image

15.4.2015 Viimeinen tupakka. No more

• editoi marraskuu 2015
    :thumbup:

18.3.2015 Viimeinen savuke !

14.7.2017. klo 12.45
  • vkovko
    editoi marraskuu 2015
    Jatkat sitten kun pystyt, ei mitään anteeksi pyydettävää.
  • editoi marraskuu 2015
    Körtsy, paljon olet jo pystynyt, kun olet täällä yrittänyt. Nosta siitä itsellesi hattua, monet, kuten minä, päätyvät tänne vasta psljon myöhemmin. Luota siihen, että pystyt sitten kun aika on. Sinun aikasi.

14.7.2017. klo 12.45
  • editoi marraskuu 2015
    Täällä taas... Kirjoittelin tänne reilut kolme vuotta sitten, mut eri nimimerkillä. En muista sitä edellistä, harmi kyllä. Aloitin tupakoinnin vuonna 1996, lopetin vuoden 2012 alussa ja aloitin uudelleen vuoden 2013 lopussa, olin polttamatta noin puolitoista vuotta ja nyt on tullut poltettua taas se parisen vuotta. Oon asiaa pohtinut ja pohtinut pitkään ja yöllä tein päätöksen, tosin aamuröökillä kävin vielä vanhasta muistista... Se "sitku" ei tule koskaan, on lopetettava nyt!!! Mulla kun on vielä yks vaiva, jota tupakointi pahentaa merkittävästi ja joka pitkittyessään saattaa muuttua pahanlaatuiseksi, niin eihän siinä kessuttelussa ole kertakaikkiaan mitään järkeä. No, eihän addiktiot tietysti järjestä riipukaan. Tänään aamukasilta meni viimeinen ja seuraavaa ei tule. :)

image

• editoi marraskuu 2015
    Tsemppiä Tessi! Tervetuloa joukkooon!
  • editoi marraskuu 2015
    Kiitos! :) Jalat ovat yrittäneet kävellä ovelle jo monta kertaa, mutta olen vain sitkeästi muistuttanut itselleni että en polta enää. Jos tämä sujuu niinkuin viimeksi, niin isompia hankaluuksia tuskin ilmenee. Viime kerrasta tilanne on muuttunut sen verran, että meille on tullut kaksi koiraa ja olen reilun vuoden verran lenkkeillyt säännöllisesti. Nyt onkin mukavaa seurata, kuinka hapenottokyky paranee! :)

image

• editoi marraskuu 2015
    Taitaa olla aika hiljaista täällä nykyään...?

image

• MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    editoi marraskuu 2015
    Körtsy jää keräämään itseään. Tulet takaisin, kun aika koittaa. Taatusti olemme täällä toivottamassa sut tervetulleeksi silloin.

Abelline kirjoittelee ilmeisesti vain työssä koneellaan, joten jäämme odottamaan alkuviikon postausta häneltä.

Tessi - tervetuloa uuteen yritykseen. Minäkin keräsin aikoinani itseäni jopa 3,5 vuotta edellisen pieleen menneen puolen vuoden lopetuksen jälkeen.
    Kyllä terveys on tärkein. Sen vuoksi kannattaa todella lopettaa.
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• editoi marraskuu 2015
    Tessi79 :)

Voimia täältä sulle :thumbup:

On mahtavaa kun ei tarvii enää polttaa :)

Körtsylle kans tsempit. Tuu pian takaisin :)

image

• editoi marraskuu 2015
    Täällä kans yksi uusi ilmoittautuu. tai siis ei uusi lopettaja.. vuoden verran oon (tosissani :D) sahannut päätöksen kanssa edestakaisin.. nyt toivottavasti motivaatio on kohdallaan.
    Askia en ole ostanut juhannuksen 2015 jälkeen mutta eipäs e ole estänyt polttamasta. Parit kemut on tullut käytyä savuttomana ja kuin pieni lapsi jouluna olen riemuinnut seuraavana aamuna,kun olen pysynyt savuttomana. Pelottavaa,miten koukussa henkisesti on/on ollut tuohon kääryleeseen. miten paljon se on määrännyt omalla kohdallani elämää erilaisissa tapauksissa..
    noh, nyt ollut ilman nikotiinia reilun viikon. Oon kokeillut vuoden aikana laastaria ja imeskelytab. ja totesin, että ne auttoivat tietyistä rutiineista luopumiseeen mutta eivät itse pääpiruun eli nikotiiniin..nöyränä päivä kerrrallaan eteenpäin.
  • editoi marraskuu 2015
    Toinen päivä savuttomana ja eniten *** kaikki. Siis ihan kaikki. Viime yö oli huono ja pitkä, varmaan elämäni pisin yö. Heräilin, heräilin ja heräilin ja ärsyynnyin...ja huomasin että kello ei ole vielä puolta yötäkään. Samoissa merkeissä meni koko yö. Ja tänään on *** se, kun puhelinyhteydessä oli häiriöitä, takki putosi kaksi kertaa lattialle, koirat seuraavat minua (ne tekevät niin aina, mut aina se ei ärsytä), kissa tunkee lehden päälle kun yritän lukea, koirat haukkuvat, Facebookissa ei pysty kommentoimaan koneella ensinkään, koko ajan olis mukamas nälkä jnejne. Mut sinnitellään ***! Kyl viikon päästä on jo helpompaa.

image

• editoi marraskuu 2015
    Muistan Tessi, tuollaistahan se ekoina päivinä oli! Mutta sulla on oikea asenne, anna mennä vain! Viikon päästä ON helpompaa! Tsemppiä!
  • editoi marraskuu 2015
    Jotenkin viimeks oli miun mielestä helpompaa... Mut niin kai se menee tässäkin, et mitä useamman yrityksen joutuu tekemään, sitä hankalammaksi se muuttuu, kun joutuu kantamaan myös niitä aiempia epäonnistumisia mukanaan. Siksi aion pitää huolen, että tämä jää viimeiseksi lopetuskerraksi. Paita ja takki haisevat pahalle. Pitää varmaan kohta työntää kaikki vaatteet pesukoneeseen. Ja pestä myös tuo eteinen. Taas kerran tulee mieleen, et miten hirveän hajuisena tuolla on tullutkin kuljettua...

image

• editoi marraskuu 2015
    Tervetuloa hui! mukaan ja tsempit. Hyvin on sulla jo sitten lähtenyt homma liikkeelle jos oot jo viikon ilman nikotiinia. Päivä päivältä helpottaa kyllä. :thumbup:

Tessi79 Nyt vaan tiukkaa linjaa ja älä anna periksi. Joku taannoin kirjoitti että oli hyvä keino päästä aikaajoin tulevasta tupakanhimosta yli kun oli jättänyt vanhan tuhkispurkin, missä vielä vähän vettä ja vanhoja tumppeja pohjalla. Siitä kun avasi kannen ja nuuhkaisi kunnolla, niin pahimmat tupakanhimot hävisi, voin vaan kuvitella :) On meinaan sen verran karmea haju ettei sellaista sontaa keuhkoihinsa halua.

Tsempit vaan :thumbup:

image

• editoi marraskuu 2015
    Meillähän on oikein tuhkiskattila ja se on edelleen tossa eteisessä. Ei tarvii erikseen mennä nuuhkimaan,kun sen haistaa, vaikka yrittää mennä kaukaa ohi... On se outoa, miten tupakka koukuttaa niin vahvasti. Miusta koko polttaminen tuntui pitkän aikaa ihan vastenmieliseltä, mut silti en vain saanut sitä lopullista päätöstä tehtyä. Olen sen verran päättäväinen ihminen, että jos mitä päätän niin sen myös pidän. Ja siksi minun pitää päättäessäni olla varma. Ja eilen sit vissiin olin. :D

image

• editoi marraskuu 2015
    Heippa hei! Syyskuussa tämän loppuvuoden lopettamisen aloittanut olen, mutta lokakuussa repsahtelin sen, minkä kerkesin. Nyt taas uusi yritys päälle. Miten tää voikin olla niin vaikeeta??

image

• editoi marraskuu 2015
    On se vaan niin salakavala kiusa tuo nikotiini, mikä kyllä kaikkensa yrittää, että pääsisi mukaan uudestaan ja uudestaan.
    Mutta pysytään vahvoina ja nauretaan kiusan yrityksille ja pysytään savuttomana! Eikö? :)
    Itse ajattelen aina himon iskiessä, että kiusa yrittää kiusata mutta enpäs lankea.. Saattaa kuulostaa lapselliselta mutta toistaiseksi toiminut..
  • editoi marraskuu 2015
    Voimia kaikille matkaan kohti savuttomuutta. Minä en voi todeta kuin sen kamalan kliseen, että alussa mennään päiväkerrallaan, mutta pian helpottaa. Se päiväkin tuntui alussa pitkältä ajalta. Minua auttoi jatkamaan se, että ajattelin katsovani sitä hetkeä (tiukkaa taistoa) kuukauden päästä ja kysyin itseltäni "onko tämä hetki todella niin pitkä, kun se nyt tuntuu".

Tulin siis vaan kurkkaamaan tänne poteroon ja toivottamaan voimia ensimmäisiin päiviin. Vaikka nyt tuntuisi haastavalta niin taisto kannattaa ja ainakin itse saan palkinnon (hyvä ja kiitollinen olotila) jokapäivä tehdystä työstä viimeistään tässä vaiheessa. Tsemppiä ja kärsivällisyyttä matkaan mukaan kohti savuttomuutta :thumbup:.
  • editoi marraskuu 2015
    Mukavaa, että täällä on myös tsemppejä kirjoittamassa teitä,joilla on jo jonkun aikaa savuttomuutta ja kokemusta takana! se on tärkeää.
    Sitä ihmettelen, että miksi minua kauhistuttaa ajatus savuttomuudesta,kun on esimerkiksi jotkut pippalot? Miten se nyt estäisi hauskuutta tai onnistunutta iltaa..? hölmöltä tuntuu ajatus :D
    toivottovasti tässäkin asiassa käy niin kuten autossa polttelussa, että jonkun aikaa,kun on polttamatta autossa ei sitä edes ajattele...
  • editoi marraskuu 2015
    Tessi79 kirjoitti:
    Meillähän on oikein tuhkiskattila ja se on edelleen tossa eteisessä. Ei tarvii erikseen mennä nuuhkimaan,kun sen haistaa, vaikka yrittää mennä kaukaa ohi... On se outoa, miten tupakka koukuttaa niin vahvasti. Miusta koko polttaminen tuntui pitkän aikaa ihan vastenmieliseltä, mut silti en vain saanut sitä lopullista päätöstä tehtyä. Olen sen verran päättäväinen ihminen, että jos mitä päätän niin sen myös pidän. Ja siksi minun pitää päättäessäni olla varma. Ja eilen sit vissiin olin. :D

:) Taidan Tessi olla samanlainen luupää, kuin itekkin olen.
    Mutta sehän on vaan hyvä :thumbup: Ainakin päätökset pitää.

Koita nyt vaan kärvistellä noi ekat kuukaudet yli ja kyllä se sitten alkaa helpottaa ja huomaat ettei sitä tupakkaa enää mihinkään tarvitse :wink:

image

• editoi marraskuu 2015
    Heh, syy eilisiin hyvin epämiellyttäviin mielentiloihin selvisi. Eipä kyse ollutkaan niksoista, vaan ihan meidän naisten kuukausittaisesta kiusasta...olisin saattannut asian huomata, jos olisin älynnyt kalenteria vilkaista... :D Mietinkin jo, et ei tää nyt oikeesti voi NÄIN vaikeeta olla!! :D Tänään on menty paljon paremmilla fiiliksillä! :)

image

• editoi marraskuu 2015
    :) :thumbup:

image

• Miss MMiss M Mikkeli
    editoi marraskuu 2015
    Täälläkin yksi paluumuuttaja :mrgreen:
    Viimeinen rööki tumpattu sunnuntaina 15.11.2015 Ette usko miten hemmetin monen sunnuntain, maanantain, kuun ensimmäisen, viimeisen ja keskimmäisen päivän jälkeen olen päättänyt, että NYT RIITTÄÄ!?
    Mutta ei, päivä tai pari jopa viikkokin on mennyt polttamatta ja sitten ollaan taas vedetty oikein urakalla. Mulle henkilökohtaisesti tulee näissä lopetuskierteissä sellainen jumalaton vimma, kun "saa" polttaa. Röökiä palaa ihan uskomaton määrä, paljon enemmän kuin niin sanotussa normaalitilanteessa.

Päivä päivältä inhoan tupakoivaa itseäni enemmän ja enemmän. Halveksin omaa heikkoa luonnettani ja soimaan itseäni epäonnistumisista aika rankasti. Eli ei tässä pelkkä fyysinen terveys kärsi, alkaa olla tuo mentaalipuoli aika kovilla myös.

Nyt taas, olen päättänyt lopettaa. En osaa sanoa miten tässä käy, toivottavasti hyvin.

Ensimmäisten päivien euforiasta ei ole tietoakaan. Aina kun unohdan koko röökaamisen, addiktio ilmoittaa itsestään napakalla potkulla takaraivoon ettei pääse totuus unohtumaan. Siinä sitä sitten kiroilee ja keräilee motivaatiota uudestaan ja uudestaan.
    Mutta silti, täällä olen enkä muutakaan voi.
  • editoi marraskuu 2015
    Heips Miss M! Samana päivänä lopetettiin ja aika samoilla seuduilla näköjään myös asustellaan! :) Ei mullakaan mitään erityisempää euforiaa ole ollut, niinkuin viimeks, vaatteet haisee pahalle ja jotenkin on tukkoinen olo. Kaipa ne keuhkot ajastaan puhdistuvat... Tsemppiä meille ja muillekin! :)

image

• editoi marraskuu 2015
    Hei vaan,

täällä arkiviikon kirjoittelija jälleen, kuten Melisa ihan oikein muistelit :)

Sikäli kuuluu huonoa, että tämä aloitukseni tuntuu erityisen kivikkoiselta ja olen lipsunut ja luiskahdellut kaidalta polulta heti alkumetreillä :?

Alun perin suunnittelin lopettavani vuoden vaihteessa ja valmistautuvani henkisesti ja muutenkin perusteellisesti harkiten, jotta joskus onnistuisin. Sitten aloin miettiä, että ehkäpä koittaisin jo nyt hyvissä ajoin alkaa vähentää tupakoimistani - ikään kuin harjoittelemaan. Ja ilmeisesti aivan liian nopeasti päädyinkin yrittämään lopettamista ilman kunnollista harkintaa :(. Eihän siinä liian kunniainhimoisessa äkkiyrityksessä hyvin käynyt. Olisi kannattanut olla vähemmän kärsimätön eikä hötkyillä näin ison projektin kanssa. Etenkin kun minulla on meneillään toinen vielä suurempi elämänmuutos, jonka kanssa olen kamppaillut yli 20 vuotta. Kovin raskas ja voimia kuluttava sekin.

Mutta ehkä nyt hetken seisahdan ajatuksineni ja koitan hillitä liian nopeaa päätöksentekoa - se kun ei tunnetusti ole aikaisemminkaan kohdallani toiminut. Pysyttelen nyt kuitenkin tässä linjoilla ja kertoilen sitten miten elämä etenee :)

- Abelline
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.