Joulukuun 2015 lopettajat

Tammikuu 2016 kääntyy lopuilleen, mutta minä avaan yhden otsikon vielä viime vuodelle. Täällä ei taida olla omaa huonetta joulukuun 2015 lopettajille edelleenkään ollenkaan. Nyt alkaa monella olla ensimmäinen kuukausi savutonta aikaa pulkassa, joten tänne voisi joulukuun lopettajat ilmoitella itsestään.

Itse aloitin Champix-kuurin 14. joulukuuta ja 25. joulukuuta puolen päivän aikaan poltin toivottavasti elämäni viimeisen savukkeen. Tätä ennen tupakkaa onkin kärynnyt kolmisenkymmentä vuotta keskinäärin aski/päivä tahtiin.

Täällä on hyviä palstoja pilvin pimein ja päivittäin täällä käyn lukemassa ja kirjoittelemasa milloin minnekin, mutta nyt on meille joulukuussa mukaan tulleille sitten myös ihan ikioma loossi :)

image

«13456789

Viestejä yhteensä

• mikajavamikajava Turku
    editoi tammikuu 2016
    Liityn joukkoon, 24.12 kymmenen aikaan illalla viimeinen savuke, aluksi champixin avulla, nyt sähkötupakka ilman nikotiinia, sitäkin koko ajan vähemmän.
  • MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    editoi tammikuu 2016
    BC:lle ja Mikajavalle raikkaat ekan kuukauden onnittelut!
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• editoi tammikuu 2016
    BC ja mikajava onnittelut!
    Yes! Hienoa! :)

image

• BCBC Helsinki
    editoi tammikuu 2016
    Kiitos, näin se kuukausi savutonta alkaa kohta olla pulkassa. Ja sinulla mikajava jo onkin.
    Tänään onkin sitten ollut ensimmäinen oikein koettelemusten päivä. :evil: Tupakkapiru olkapäällä koko ajan. Päivä ei sinänsä ole ollut mitenkään erikoinen, mutta olen yrittänyt keskittyä koulutehtävien tekoon. (Opiskelen siis töiden ohella ja tehtävien palautuspäivä lähestyy.) Kirjoittaminen on ollut todella tahmeaa, mitään en ole saanut aikaiseksi :cry: Tuhannen kertaa olen miettinyt tupakkaa. Siis aloitustupakkaa. Tavallisesti, kun on pitänyt jokin tylsä tai vaikea juttu aloittaa, olen polttanut aloitustupakan ja sitten käynyt tehtävään käsiksi. Nyt olen sitten jahkaillut ja jahkaillut ja miettinyt tupakkaa eli haaskannut suurimman osan päivästä turhuuteen :x Tupakkaa on oikeasti tehnyt mieli. Ei niin paljoa, että tuonne alas kioskille sitä lähtisin ostamaan, mutta se on ollut ajatuksissani jatkuvasti koko päivän. Olen antanut itselleni luvan tupakoida jossakin vaiheessa, mutta ei juuri nyt. Siksi en sitten ole lähtenyt tupakkaa ostamaan. Olen vain hehkuttanut ajatusta tupakasta ja miten sitten joskus poltan savukkeen. Aiemmin ei ole tällä tavalla tupakkaa mieli tehnyt. Siis näin voimakkaasti. Nyt on jollakin tapaa välinpitämätön olo. Ihan sama vaikka polttaisin.
    No, oikeasti järjen tasolla tiedän, että ei se ole "ihan sama". Oikeasti en halua polttaa. Riippuvuus minussa kiusaa, mutta se menee taas ohi.
    Kun nyt saisi nuo typerät tehtävät tehtyä eli olisi yksi murhe vähemmän :)

image

• editoi tammikuu 2016
    mikajava ja BC Onnittelut 1 kuukaudesta :thumbup:

image

15.4.2015 Viimeinen tupakka. No more

• BCBC Helsinki
    editoi tammikuu 2016
    Tammikuun viimeinen päivä eli tammikuusta tuli sitten savuton kuukausi. Helmikuu alkaa huomenna ja toivottavasti sama tyyli jatkuu :) Tai mieliala saisi parantua. Mieli on helposti maassa, aloitekyvyttömyys vaivaa, kiloja tullut neljä eli itseinho on välillä kova.
    Viimeksi eilen halusin polttaa pari savua. Tupakkaa kuitenkin myydään 20 kpl askeissa, enkä halua niin montaa tupakkaa ostaa. Ja esimerkiksi alakerran kioskilta en kehtaa käydä ostamassa, kun pidin pitkät puheet tupakoinnin lopettamisesta siellä(kin).
    Hyvä että lopetin, polttaa en oikeasti enää halua vaikka mielitekoja onkin. Kun pääsisi tästä ankeasta olosta eroon. Osa päivästä menee mukavasti, mutta sitten taas jossain vaiheessa putoan älyttömään vi....kseen. Anteeksi sanavalintani. En tavallisesti kiroile, mutta nyt tälle olotilalle ei löydy oikein mitään kuvaavaa sanaa.

image

• mikajavamikajava Turku
    editoi tammikuu 2016
    Hei BC, totta puhut, savuton tammikuu takana ja helmikuu on pari päivää lyhyempi vaikka taitaa olla karkausvuosi, välillä on kyllä mieli tehnyt kovastikin mennä tupakalle, mutta nyt se on ruvennut haisemaan niin pahalle että ei oikeen enää mieli tee, taitaa olla hyvä merkki :-)
  • editoi tammikuu 2016
    BC,

Eka kuukausi hienosti takana, reilustikin, onnittelut!

Jos lopettamisesi sujuu samaan tapaan kuin minun, tulet kokemaan useamman vtutus ja masennusjakson. Siihen on hyvä varautua, on helpompaa kun tietää, että ne menevät kuitenkin aina ohi. Minulla on välillä jo hyvinkin kevyitä jaksoja.

Niin, äläkä käy ostamassa yhtäkään tupakkaa. Polttaminen ei vie pois niitä viekkareita pysyvästi vaan vain pidentää piinaa, sen tiedät itsekin. Ainoa tapa selvitä lopettamisesta hengissä on pysyä savuttomana tuli mitä tuli. Tsemppiä, sitä sinulle toivotan ja sitä taas tänään tarvitsen itsekin. :roll:
  • BCBC Helsinki
    Toinen kuukausi ilman tupakkaa muutaman päivän päästä pulkassa. Mikäli sinne asti selviän. Taas pyörii tupakka jatkuvasti mielessä. Minne katsonkin, niin aina joku polttaa. Mistä ne kaikki tupakoivat ihmiset taas ilmestyvätkin eteeni!!! Tämä sama juttu on ollut ennenkin, kun olen tupakointia yrittänyt lopettaa. Tupakanhimo kasvaa ja kasvaa ja näen enää tupakoivia ihmisiä kadulla. Muita en huomaa.
    Olen niin kyllästynyt taas kaikkeen mahdolliseen. Tupakka ei ole ratkaisu, eikä tee minua sen iloisemmaksi ja onnellisemmaksi, mutta tämä tunne on yhtä helvettiä. Tupakka-addiktin pää syöttää taas sitä vanhaa valhetta kuinka kaikki muuttuu paremmaksi tai ainakin helpottaa hetkeksi, kun vetäisen parit savut.
    Yritän nyt kuitenkin kärvistellä. Jos iltaan asti selviäisi ja sitten nukkumaan. Huomenna olo voi olla jo parempi.

image

• BCBC Helsinki
    Näiden sivujen muuttuminen on ollut minulle kova pala. En siis sellaisen takia polttamaan lähde, mutta harvemmin täällä nyt on tullut käytyä. Nämä on minusta ankeat ja kolhot sivut verrattuna vanhoihin.

image

editoi helmikuu 2016
    Näihin sivuihin tottuu. Itse olen käynyt jo monta muutosta läpi näissä foorumeissa.
    Taidat olla vähän vaarallisessa iässä - melkein 2 kk täynnä. Tässä vaiheessa joskus hukkuu punainen lanka, varsinkin jos olotila helpottuu muuten.
    Pää tuottaa ajatuksia muutamasta tupakasta, vaan sellaisia ei ole, se on het sit kottikärryllinen - tarpeeksi monelle on käynyt niin.
    Koita nyt vaikka roikkua täällä Stumpissa, ettei niille päähänpistoille tulisi mihinkään tilaa.
    Jossain hetkessä huomaat taas olotilasi kohentuneen.
    Muista - sinä olet sankari - eivät ne jotka ympärilläsi vielä polttavat!
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• BCBC Helsinki
    Kiitos Melisa kannustuksesta. Kirjoitat asiaa, niin kuin aina. Minusta on todella hienoa, kun edelleen olet täällä mukana, kirjoitat ja jaksat kannustaa muita savuttomuuteen.
    Järkevästi ajatellessani tiedän, että muutamia savuja en pysty polttamaan vaan se tosiaan on sitten se kottikärryllinen. Mutta kun koko ajan ei jaksa olla järkevä. Taas tänään olen ulkona kaiholla katsellut kun ihmiset sytyttävät tupakkansa. En halua polttaa, mutta silti haluan. Tiedän, että tämä olo menee ohi. Sitä odotellessa...

image

• Tiedän tnteen BC! Sanon sen näin: mieli tekee hetkittäin polttaa, mutta silloinkaan en halua polttaa. Mielitekoja tulee ja menee, muihinkin asioihin. Silloin pitää vaan yrittää ajatella, mitä oikeasti haluaa. Se on toki järkeä, mutta on se tunnettakin. Minä ainakaan en tahdo polttaa, vakka välillä tekee mieli! ;)
  • Mietin tänään ja yritin muistella ja muistutella itselleni, miten olen ohittanut nuo tilanteet. Välillä tulee mieleen, että ai kun olis kiva polttaa yksi tupakka tai tekisi mieli lähteä ostamaan. Monesti ajattelen, että äh, en jaksa ja kun oon näin pitkään ollut ilman, niin miksi "nähdä vaivaa".
    Tiedän oikein hyvin nuo fiilikset ja tuo on tuttu tunne, ettei aina jaksa olla järkevä. Aika auttaa. Ole itsellesi lempeä, keksi jotain kivaa. :smile: Oletko palkinnut itseäsi? Minä meinasin unohtaa sen (onneksi Stumppi muistutti) ja ryytyä jatkuvaan yrittämiseen. Olet hyvässä alussa BC. Tsemppiä! :-bd
    Aiemmin noita ajatuksia tuli usein, nykyään koko ajan harvemmin. Kyllä ne ajan kanssa helpottaa. Ja mulla auttaa myös, kun muistelen tupakoinnin "pakonomaisuutta", pitää etsiä tupakkapaikkaa jne.

image

• editoi helmikuu 2016
    Onnittelut BC! :-bd Olet jo pitkällä. Hienoa!

image

• BCBC Helsinki
    Kiitos mammi. Ja kiitos myös tsemppauksesta.

image

• Mummila onnittelee BC!
  • Täältä lähtee myös onnittelut.
  • BCBC Helsinki
    Kiitos mummi64 ja vko :)

image

• BC, ei me nyt enää periksi anneta kun pahin on jo takana, kyllä taas koulutus päivillä viime viikolla tupakka tauolla jouduin pari keskustelua itseni kanssa käymään, mutta savuttomana selvisin, kyllä me tämä hoidetaan....
  • Joo en mä periksi ole antamassa. Joka ikinen päivä ajattelen tupakkaa ja haluan polttaa. Tee puolittaisia päätöksiä, että aloitan taas tupakoinnin, mutta en minä kuitenkaan asialle mitään tee, sillä en minä oikeastaan kuitenkaan halua polttaa. Tupakka oli 30 vuotta minun rakas ystäväni. joten luopuminen vie aikansa. Viimeksi tänään mietin, miksei voi olla terveydelle vaaratonta tupakkaa, sillä haluaisin polttaa. Vuosien aikana minun tupakoinnistani kehkeytyi todella piintynyt tapa (riippuvuus tähän tapaan). Minua ei kiinnosta mikään nikotiinipurkan pureskelu vaan haluan oikean tupakan. Myöskään mitään (omasta mielestäni) naurettavaa sähkötupakkaa en suostu edes harkitsemaan. Ne jättisäiliötötteröt ovat minusta todella naurettavan näköisiä, enkä halua siis mitään surkeita korvikkeita vaan ihan oikean tupakan. Kun en kerran sellaista saa, niin sitten pitää olla ilman.

Ja huom! Nyt en väheksy tai halua arvostella kenenkään nikotiinipurkan käyttöä tai sähkötupakkaa. Ne eivät ole minulle tarkoitettuja juttuja, mutta auttavat varmasti todella monia muita lopettamisessa. Itselle riitti tovi Champixia ja koska sekin aiheutti huonon olon, niin nyt mennään näin. Ei korvikkeita.

Todennäköisin syy jatkuvaan v......seen on painonnousu. Ja se häiriintynyt mielikuva kuinka tupakka laihduttaisi minut. (Kahvi-tupakkadieetti...terveellistä) Painoa on nyt 10 kg enemmän kuin 4kk sitten. N. neljä kiloa on talvi/joulukiloja, mitkä tavallisesti olen maalis-huhtikuuhun mennessä karistanut. No, ei tänä vuonna, sillä tupakoinnin sijaan tullut napostelu on tuonut jo kuutisen lisäkiloa. Kevät tulee enkä mahdu vaatteisiini. Kiristää pinaa ja peilikuva ällöttää. Mutta ei se tupakka minua laihduta, pitää vaan sitkeästi yrittää päästä eroon napostelusta.

image

• BC noi kaikki oli varsin tuttuja fiiliksiä mullekkin ja ihan sama meininki oli myös itsellä alkuvaiheessa. Itse olin myös tapapolttaja ja tupakka kuului miltei kaikkiin tilanteisiin. Se on ihme juttu että niistä kaikista tavoista vaan pikkuhiljaa pääsee eroon ja enää ei tupakkaa kaipaa tai se ei vaan enää kuulu kuvioihin. Noi ekat kuukaudet koittelee kovin ja fiilikset aaltoilee. Välillä on helppoa ja sitten taas yhtäkkiä tulee hirveitä tupakantuskia. Mutta kyllä ne helpottaa. Missään nimessä ei saa antaa periksi. Sitten vaan harmittaa enemmän. Päättäväisyytä ja kovapäisyyttä vaan. Ja kyllä niitä kiloja alussa tulee mutta älä niistä liikaa murehdi. Parempi muutama kilo liikaa kuin tupakka. Ja jos alkaa kilot ärsyttämään liikaa niin sitten vaan porkkanat ja omenat karkkien tilalle.

Oo vaan BC ylpeä itsestäsi kun oot saanu jätettyä tupakan pois. Hieno homma  :)

Tsemppiä 

image

15.4.2015 Viimeinen tupakka. No more

• Kiitos Jyräys. 

image

• Hienoa BC, kun kerrot noin suoraan ajatuksistasi.
    Tällä hetkellä tiedän tasan tarkkaan, mitä tarkoitat puhuessasi painonhallinasta. Minäkin olin paljon hoikempi tupakka-kahvidieetillä. (???) :* Kävin eilen vaa'alla. Viisi kiloa tullut lisää joulukuusta, housut alkaa kiristää!  :s
    Ajattelin, että nyt kyllä alan tupakoinnin uudestaan. Siis ihan "järjellä" ajattelin. Kyllä on ollut vääntöä tämän päivän. Voimia mulle! Ja kaikille kanssaihmisille täällä!  <3

image

• Ja hienot olot sen kun jatkuu. Kaiken muun lisäksi sattui maanantaina haaveri duunissa ja nyt on toinen silmä laputettuna. Jatkuva särky ja inhottava kovertava kutina jossakin tuolla silmän alueella. Särkylääkkeitä popsin ja silmätippoja pudottelen silmään, mutta tuntuu että ei auta.
    Tupakkaa mietin, mutta ei se vaurioitunutta silmääni paranna, joten antaa sen nyt tässäkin tapauksessa olla. Tänään en ole liikahtanut ulkoilmaan kertaakaan. Yrittänyt vaan nukkua, ettei tuntisi tuota silmää ja särkyä koko ajan. Onneksi näkö kuitenkin tallella, haava tuli sarveiskalvoon ja se kyllä paranee.

image

• Mietin tässä noita lisäkiloja ja muuta kurjuuttani ja katkeruuksissani ajattelin, että ei riitä että olen läski, nyt olen läski kyklooppi :D :'(

image

• BCBC Helsinki
    editoi maaliskuu 2016
    Mutta nuokin on vain hetken ajatuksia. Huomenna toivottavasti olo jo parempi. Särkyä vähemmän, ajatukset positiivisempiä ja uloskin pitää lähteä, sillä toista päivää sisätiloissa en kyllä enää jaksa. Raitis ilma piristää aina kummasti :)

image

On sulle nyt sattunut! Mutta on hienoa , että olet jaksanut sisäistää tuon savuttomuuden. Ei se tupakka todella mitään auttaisikaan. Päinvastoin, jos oikein ajattelee, tupakka hidastaa kaikkea paranemista. Toivon sulle voimia kestää tuon ohitse, huomenna on todella parempi päivä.

•  Joo BC, välillä on kovia aikoja, mutta on sata varmaa, että silmäsi ei parane yhtään nopeammin vaikka vetäisit kartsan röökiä putkeen , me voitetaan tää peli;-)
  • Joo, puhuin ystäväni kanssa tuosta painonnoususta ja tupakoinnin aloittamisesta. Hän muistutti minua, millaiset terveysriskit on, jos olen ylipainoinen tupakoitsija. Totta! Tupakka ei varmasti minua hoikista...
    Joten näillä mennään nyt, näillä kiloilla ja oloilla.  :)
    Ja tupakointi ylipäätään hidastaa kaikenlaista paranemista.

image

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.