Päätös tehty, nyt alkaa päätöksessä pysyminen!!!!

Tuotanoinniin. Kröhöm. Palaan kiltisti tänne päätöksen tehneisiin, sillä ei ole tuo minun lopettaminen ollut lopettamista tähän asti... Olisikohan täällä minkäänlaista Ylläpitäjää, joka voisi tuon minun ketjun tuolta lopettaneista poistaa?

No, kuitenkin. On päässyt käymään niin, että sitä on lipsuttu. Mutta ruotuun palattu, koska kuitenkin ihan vilpittömästi ja tosissani haluan lopettaa. Ajanlasku vaan alkoi taas alusta, eli huomenna 8.9.2007 on ensimmäinen savuton päivä. Ja sen jälkeen niitä tulee rutkasti lisää!!

Olisin kiitollinen, kun joku jaksaisi minua tsempata, vaikka olenkin ollut näin toivoton tapaus, ja osa on varmasti jo niin tympiintynyt juttuihin ja huonoon huumoriini, että toivovat, että läksisin sinne missä pippuri kasvaa.

Mutta olen älyttömän hyvällä tuulella, kun ajattelen huomista. Otan tulevat päivät, viikot, kuukaudet ja vuodet haasteena, joka palkitsee aina edetessään.

Ja haluan vielä sanoa sen, että täällä on uskomattoman ihania ihmisiä. Kuka sitä tupakkaa kaipaa, kun saa tutustua tällaisiin ihmisiin kun ei polta.
«1

Viestejä yhteensä

• editoi syyskuu 2007
    Tsemppiä marikatti :P.Hieno,että olet vilpittömän rehellinen ja vaikutat niin päättäväiseltä "tytöltä",että toivon sydämmestäni,että onnistut :wink:
  • MarikattiMarikatti Tampere
    editoi syyskuu 2007
    Kyllä minä onnistun. Sitä yritetään tasan niin monta kertaa että se loppuu. Ja toivon koko sydämestäni, että löydän nyt sen vahvuuden, ettei tartte enää uudestaan kiusata sillä "ekalla päivällä".

"tyttönen" Kuul, kyl mie aika tyttönen kuiteskii oon, 20 vee. Mut väliin mua sanotaan, että oon tosi aikuismainen, ja välillä taas kun sille päälle satun, niin oon Mari 5 v. :mrgreen:

Kiitos oikein paljon, että jaksat kannustaa. Olen huomannut, että sinä olet aina ensimmäisenä kannustamassa kaikkia, se on hienoa se! Kiitos siitä! Tsemppiä myös sinulle Mimosa!
  • EpskuEpsku Porvoo
    editoi syyskuu 2007
    Hienoa Marikatti että et hylännyt meitä pienen lipsahduksen vuoksi :D :D
    Erittäin hienoa myös että et anna pienen vastoinkäymisen haitata jatkoa ja jatkat meidän mukana tätä "uutta" elämää.
    Asenteesi myös kertoo sen että tulet onnistumaan tavoitteessasi :D

Tulemme sinua tsemppaamaan täällä ahkerasti. :thumbup: :thumbup:
  • editoi syyskuu 2007
    Mulla on kotona "poikanen" 21-vuotias,joka tupakoi :cry: Ja sit mul on kotona "tyttönen 17-vuotias,joka ei tupakoi :P Oon itse tupakoinut 16-vuotiaasta lähtien ja nyt vasta 27:n vuoden jälkeen olen ymmärtänyt lopettaa :roll: Siksi haluan kannustaa, koska tiedän,että mitä kauemmin tupakoi,sitä vaikeampaa on unohtaa ja jättää "pitkäaikainen ystävä" Koskaan se ei oo helppoa,mut ei mahdotonkaan :lol: :lol: :lol:
  • editoi syyskuu 2007
    Hei, meidän kitikatin puolikaima.

Elä luovuta noin vähästä.

Pitää hoksata, ettei tupakinpoltosta oo sulle mitään hyötyä. Lue näitä sivuja ja opi. Lopeta. Et hyödy tupakinpoltosta yhtään mitään.

Tai jos oot mahtiviisas ja ekana keksit sen hyödyn mitä siitä saa, niin kerro meille kaikille muillekki lopettaneille, tai niille jokka ei vielä oo edes alottanu, niillehän se oiski mahtavaa että tietäis prkl, nythän kannattaa ruveta polttaan tupakkaa kun siitä on nuin helvetisti hyötyä itte kullekin.

Eli anna tulla niitä perusteluja miksi kannattaa haista pahalta ja näyttää naurettavalta pötkö suupielessä. Ynnä muuta ...................

--- hei oikeesti; et voi olla nuin tyhmä että alat taas; ihmettelee hande --
  • MerviMervi Itäisessä suomessa
    editoi syyskuu 2007
    Kuule Marikatti,et sä mikään toivoton tapaus ole!Jos olisit,niin et viihtyis näillä sivuilla ja yrittäis taas uudestaan,vaan olisit todennut että " no eihän tästä mitään tuu,jatkan sit vaan polttamista edelleen".Minäkin lipsahtelin alkuunsa muutamaan otteeseen - niin kuin on tehneet monet muutkin.Joten eipä häti mitiä,olet päättänyt aloittaa lopettamisen uudestaan ja se on hieno juttu!Rutkasti voimia taistoon,kyllä sinä siihen pystyt!
    editoi syyskuu 2007
    Hande, vaikka tupakasta löytyisi yksikin hyvä syy, ei se auta peittoamaan niitä huonoja. Ei se vaaka toimi niin. Miljoona huonoa syytä, niin ei yks hyvä sitä mihkään muuta. Tai antais se taas uuden TEKOsyyn.

Hande, muuten. Sun tyylis on ihan kiva, tulet "kovistelemaan". Koitat saada tajuamaan kuin typerää tupakointi on. Mie en siitä loukkaannu, mutta joku ehkä. Vaikka toisaalta se on ihan sama, kun tällaiselle luupäälle kuin minä ja miun kaltaisille asiat pitää vain joskus sanoa suoraan että menis perille.
    Ja asiat, jotka tietää ennestään, menee paremmin jakeluun kun joku muu myös sanoo niistä. Tärkeintä on vaan itse niiden asioiden samaistaminen.

Mutta olen tyhmä, kun annoin itselleni luvan siihen tupakkaan. Omaa tyhmyyttä ja tahdonluujuuden puutetta. Virheistä oppii, ja olen kyllä oppinut taas jotain itsestäni. Olen sekä hyvin pahasti nikotiiniriippuvainen, emotionaalisesti riippuvainen tupaksta sekä minulla on paha tapariippuvuus. Nyt kun nämä tietää, osaa ehkä joitain vaaranpaikkoja jo sen avulla välttää.

Epsku En mie teitä hylkää, en lipsahdusten vuoksi. Enkä tosissaan aio repsahtaa. (rupsahtaa :mrgreen: )Ja tässä mennään nyt etiäpäin, eikä jäädä maahan makaamaan. Kiitos tsempeistä.

Mimosa Sitten joskus kun poikas päättää lopettaa, toivon ainakin että hän järkiintyy, niin sinusta on hänelle iso tuki!
    editoi syyskuu 2007
    Mervi, kiitos sinullekin sanoistasi. Minä onnistun tässä kyllä. Pitää vaan ajatella että en tosiaan kehtaa enää tulla tänne höpöttään "no, mutta, kun, et sillai".

Mutta jos jotain olen tämän 20 vuoden aikana oppinut, minkä olen elänyt, niin että ikinä ei saa luovuttaa. En luovuttanut kun äiti kuoli, en kun isä kuoli, en luovuttanut kuitenkaan kun sairastuin vakavaan masennukseen, psykoosiin, ahdistuneisuushäiriöön ja paniikkihäiriöön ja halusin tappaa itseni. Silti olen tässä. Ikinä en suostu luovuttamaan!
  • editoi syyskuu 2007
    En millään halua loukata ketään, en mitenkään suakaan kissapeto. Ja on tupakointi niin pöljä tapa että sen arvostelusta sais kyllä loukkantuakin. Omalla vastuullaan näillä sivuilla kaikki liikkuu ja jos jotain lukee/kirjoittaa ja saa vastauksia niin ei niistä kenenkään loukkaantua pidä.

Minusta olis jotenkin mahtavaa jos pääsisit siihen tilaan ja ajatteluun ettei tupakanpoltosta oo sulle mitään hyötyä, vain ja ainoastaan pelkkää haittaa. Itte mulla kesti 37 v. polttelun jälkeen n. vuosi päästä tuohon ajattelumalliin kiinni. Ja nyt on kokolailla helppoa: ei tartte polttaa kun ei siitä oo mitään hyötyä mulle. Se on loppuviimeksi tosi simppeli juttu.

--- hande tässä taas purkailee ja järkeilee; saa ampua jos näkee mut lennossa ---

PS. Ja ai niin, se sauna on jo lämmin, tulkaas ny juopotteleen tuonne patiolle löylyttelyn jälkeen.

--- hande ---

editoi syyskuu 2007
    En mä mitään loukkaannu. Minä ajattelen niin, että totta hitossa se tupakka rauhottaa, kun on se riippuvuus. Ja se ei ole mikään kehun asia. Mutta riippuvuudet on tehty voitettaviksi.

Ja minä periaatteessa tiedän tosissaan, ettei tupakoinnista ole mitään hyötyä, mutta asia ei ole niin hyvin sisäistetty, että muistaisin sen joka hetki, juuri silloin kun pitäisi. Mutta minä yritän muistaa, että Hande tulee taas sanomaan suorat sanat, jos menen lipsumaan!

Minulle saat sanoa kovastikin, jos hölmöilen. Asiasta saa sanoa, ja saavutuksista kehua! :wink:
  • editoi syyskuu 2007
    Katja on yleensä näitten foorumeittein nopein, paras, sympaattisin jne. kannustaja. Ny se on mökillä ja palailee sunnuntai-iltana; saat olla varma että sieltä tulee parin sylin täydeltä kannustusta. Ja niin sitä tulee multakin; olipa sun motiivis sitte mitä vaan. Jokainen minuutti ilman tupakkaa on voitettu hetki elämää.

Mun tekee nykyään mieli sanoo kovastikin, varsinkin teille nuoremmille. Kun on niin hemmetin helppo olla ilman tupakkia kun älyää että sitä ei tartte polttaa eikä siitä oo sulle mitään hyötyä. Tuon kun vihdosta viimein itte tajusin niin oli kyllä tosi helppo lopettaa.

--- sanoo hän ---
    editoi syyskuu 2007
    No, se on hyvä että on kaikensorttisia täällä, ja minun täytyy varmaankin alkaa tekemään oikein kunnolla aivotyötä. Vaikken kyllä ikinä voi uskoa, että lopetus on helppoa, vaikka kuinka sisäistäisi ettei siitä tupakoinnista mitään hyödy.

Mutta sinnitellään. Olet muuten hauska äijä!
  • editoi syyskuu 2007
    Otappa huvikses vielä käteen Allen Carrin kirja (Stumppaa tähän). Netistä tilaamalla saapi kotiin toimitettuna noin kympillä. En sitä itte lukenu ennen lopettamista ja on se vieläkin kesken, mutta yllättävästi hän on päätyny samaan ajatukseen kuin ittekin päädyin: ei tarvi polttaa kun ei siitä oo mulle mitään hyötyä :-) :-) :D

--- h ---

Jokohan ne muijat sai siellä laavulla ja/tai saunalla jotain aikaiseksi; aina niin vaikea vastata näihin asiapitoisiin viesteihin. Tuo ylläpitokaan ei sitte vaan kirveelläkään avaa meille huuhaa-pöllöille omaa lokeroa vaan joudutaan häiriköimään täälä vakavissaan liikuvien immeisten kiusana.

--- ja taas h ---
    editoi syyskuu 2007
    No, ne voi olla lukematta sitten sellaisia topicceja. :mrgreen: Mutta minulle tuo huumori ja viihteelle vetäminen täällä foorumilla on kyllä parasta tupakasta vieroitusta!

Ei elämästä selviä hengissä, mutta kait sitä silti voi nauraa! (niin ja olla lyhentämättä sitä elinikää tupakalla.

Mutta sitten. Täällä pitäisi olla joku oma ylläpidon osio, johon voisi laittaa omia toivomuksia ja parannusehdotuksia, ja sitten sinne vois ilmoittaa jos jokin ei toimi.

Ja ihmetyttää tuo, ettei yksityisviestimahdollisuutta ole, kun kuitenkin tuolla profiileissa saa valita, että lähetä sähköpostia kun yksityisviesti saapuu. Vai enkö mä ole vaan huomannu koko asiaa???
  • MerviMervi Itäisessä suomessa
    editoi syyskuu 2007
    No,mä en voi kyllä väittää,että lopettaminen ois ollu helppoa;siitäkään huolimatta ettei siitä tupakoinnista mitään hyötyä ole.Se hyöty tietty siitä vaikeudesta on,ettei tee mieli aloittaa enää lopettamista uudestaan kun on jonkin matkaa alkuun päässy. :twisted: Hmm,olipas vaikeesti ilmastu,mutta kuitennii.
    Tuota Carrin kirjaa on monet kehuneet.Tosin on kyllä päinvastaisiakin mielipiteitä.Itsekin sen omistan ja lukenut olen,mutta mutta :x .Joku siinä tökki mua tosi pahasti.Nyt en tiiä ees mihin sen tungin tässä kesällä,mutta en oo kaipaillu!Ilman Carriakin voi lopettaa tupakoimisen :wink: .Kuka tykkää poijasta ja kuka isästä...vai tuota ööö mites se meni... :shock:
  • editoi syyskuu 2007
    Hei karimatti... Luulempa minähii että se on se huumori ja itseironia mikä on ollu miun vierotus tupakista... Oikeesti! Stumpin päiväkirjasivuilla on koko mun kolmekk... paiit et en oo meneen viikooon käyny siellä... jotenkii tuntuu et sinne ei oo nyt asiaa palata.. koska pahin oli sillon siellä... ymmärrätkö/ te? Nyt on uus vaihe elämässä... On se ns. kittuttus vaihe. Oot niikus irti siitä röökistä mutta se on kokoajan alitajunnassa... Okei , ei kokoajan , mutta kuitenkii ko näät jonku tupakilla, haistat tupakin , tai joku vaistomainen tilanne jossa oikeeti polttasit sen tupakin... Nyt kysytään sitä että en oikeesti voi antaa itelle lupaa siihen yhteen.! Olin kuitenki aika kuivilla ko lopetin ed. kerran , nii siinä vuojen kohalla. Ja yksi pienen pieni lupa, ja siitä se sitä sitten mentiin... Oot niin hiton nuori vielä! Uskoppa tätiä et nyt se on vaa ihan varmasti matalampi se kynnys lopettaa ko tässä vaiheessa ko oot polttanu 20 v. Nyt on sun hetki näyttää meille kalkkiksille että kumpi on ensin kana vai muna... Ei oo viel selevinny miule. Miun peka sannoo et muna tietennii... Lähetköhä miu kaa sinne saunaa... En oo ellu nui vakavissaa muute parrii viikkoo, et otappa kohteliaisutena... kalaja loppu...
    editoi syyskuu 2007
    Tottakai sitä saunaan pitää män. Mie jo aattelin, et kaik on hukas, mut löysimpä ee jonku. Lähetääs ny ettet taas karkaa!
    editoi syyskuu 2007
    Hitsiläinen kun on vaikea aamu... PRKL! Ei oikeen pysty mihkään kunnolla keskittyyn kun koko ajan on tupakki mielessä, ei onneksi huulessa! Tuntuu taas ettei nikkepurkkakaan mitään auta.

Taian mennä takasi nukkumaan. (En muuten mene koululle tänään, saavat perkule selvitä ilman mua, kun alko kerran puolukkapäivätkin tänään.)
    editoi syyskuu 2007
    PEERKEEELEEEN PERKEELEEEN PEEERKELE!!! Sorry tuo ruma kieli, mutta nyt ihan oikeasti on tosi paska olo, hiki vaan lentää, pää on ku sumussa, ja hirveä tupakintuska. Mutta tää on vasta eka savuton päivä taas lipsahdusten jälkeen, niin mie en luovuta!!!

Jos kiskalla käyn, niin sitte käyn ostamassa vaan simaa... Perkuta! Pitänee tänään mennä saunaan, kun se puhdistaa kehoa ja rauhottaa tosi ihanasti...
    (Johan helpotti, kun sai tänne tulla raivoomaan).
  • editoi syyskuu 2007
    :wink: heheh. Mä en vaan voi ymmärtää mikä siinä tupakassa on sellasta, että siihen tulee riippuvuus.
    Rahat menee, terveys, hampaat, se haisee pahalle eikä makukaan oo kehuttava, pelkkää savua! Mut silti sitä vaan tekee mieli.. :shock:
    Mut kyllä me vielä onnistutaa jättämään se menneisyytee :thumbup:
    editoi syyskuu 2007
    Kyl joo, vaiks välillä tuntuu vaikealta. Se on muuten kumma, kun mun sortumiset ei oo tapahtunut hirveiden niksojen aikaan kuitenkaan, vaan sillon kun on ihan ok olo, mutta vähän tylsää tai sitten kun on pohtinut jotain asiaa rankasti tai olen ollut kaupungilla, jolloin on aina tullut röyhytettyä.

Otin siitä oppia, että ongelmani on tapariippuvuus, sorrun tavan takia. Jotenkin pahoissa niksoissa sitä ajattelee, että kärsi nyt paska, kun kerran oot itselles riippuvuuden aiheuttanu ja se motivoi. Tyhmäähän tuo on, sortua sillon kun kaikki suht ok. Tyhmää se on sortua millon vaan ja ylipäänsä polttaa. Mutta mutta, etiäpäin, vois käydä ottamas simahörpyn kohta. :mrgreen:
  • Olavi VOlavi V Pori
    editoi syyskuu 2007
    No ei selviä, ei kukaan, siis hengissä. Mutta on helpompi nauraa hohottaa, kun on puhtaammat keuhkot, eikä hampaatkaan näytä tuhkiksen reunoilta. :lol: :lol:
    editoi syyskuu 2007
    Niin, että kehtaakin nauraa paremmin, ja hyvähän se on tupakka korvata nauramisella, kun nauraminenhan pidentää ikää, näin oon kuullut. :mrgreen: Ja tupakki taas lyhentää. Että voi sitten jokainen miettiä kumpaa haluaa tehdä mielummin.
  • editoi syyskuu 2007
    öyh. Onko siulla sitä reippiä tai giniä, voisin ihan pienen tasoittavan napsun... :roll:
    Muista hengittää ja juo vettä, siin on nikkispeikon karkotus-niksi 1. !!
  • justinejustine treen:lähistö
    editoi syyskuu 2007
    miulle pelkkää vettä :mrgreen: ja asperiinii :oops: piä on vieläkii pipi eikäs etes särkylääkettä oo :cry: sä oot niin sisukas sissi et taatusti selätät tuon nikkispeikon mennen tullen :wink:
    editoi syyskuu 2007
    Mie hengitän, ja juon simaa. Ja vettä väliin. Nyt vaan jotenkii pyörryttää. Mut ohi se mennöö, voip johtuu tuo huippaus noist puolukoista. :mrgreen:

Kuin vahvan coctailin sie halluut, vai teetkö ite? Hyvä jos nuo ny jollekin kelpaa, ees pikku huikka, ku eilen ei oikeen tehny kauppaansa.

Justine, tos on kylmää vettä siul, ihan jääkaapissa pidän kannua, et on oikeesti kylmää, mut aspiriinii ei oo, käykös burana?

Kattelin justiinsa, että on tullu jo yli parisataa viestiä tänne lätkittyä, miehen melkein asun täällä ilmeisesti. Enkä ossoo olla yhtään hilijaa... Pitäs oppii pitä turpavärkki kii välill. :lol:
  • editoi tammikuu 2009
    ,
    editoi syyskuu 2007
    Et sit haluis ginii simaan sekotettuna, Meirami? Kun tuo greippilimu on sen verran hapanta, eikä muut oo. Mut jos ei kelpaa, nii käypä tuolt Handen piilokojusta tahi Akkeliinin laavulta katteleen jos ois pullollinen olusta johku jääny...
    editoi syyskuu 2007
    NYT TARVITSEE TSEMPPIÄ! On niin hiton levoton olo, ei tiedä miten päin olisi ja mitä tekisi, kun mielessä pyörii vaan, että kohta menen naapurista pummiin tupakan. Ja ihan varmana antaiskin mulle, kun haluaa että epäonnistun. Sitä muijaa ottaa päähän, jos mie olen vahvempi kuin se...

Tuliskohan telkkarista mitään kivaa? Nyt pitää keksiä miten palkitsen itseni enslauantaina viikon tullessa täyteen.... Ehkä se tsemppais. Jotain tosi kivaa...Hmm.
    editoi syyskuu 2007
    Nyt tiedän, miten palkitsen itseni, lainaan makuunista jonkun tosi kivan leffan ja ostan naposteltavaa. Ja teen kasvonaamion ja kuorinnan ja käyn saunassa, teen hiusnaamion ja vartalonkuorinnan, eli hemmotteluilta itselle. :mrgreen:
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.