Aamutupakka

Kyllä se nikotiininhimo on pahimmillaan aamulla. Lopetin eilen, mutta nyt aamulla oli pakko vetää yksi, kun eilen illalla ottamani nikotiinipillerin vaikutus oli mennyt. Tarkoitukseni on nyt kuitenkin olla savuitta ja en ota tänään työssäoppimispaikalleni mukaan tupakkaa lainkaan, vain nikotiinipillerit. Ei se kauhean paha ole, jos aamuisin polttaa yhden, kunhan motivaatio tupakoinnin kurissa pitämiseksi säilyy. Onko teillä vinkkejä siihen, mitä aamuisin voisi tehdä tupakanhimon kanssa?
Asiat eiv�t ainakaan parane tupakoimalla.

Viestejä yhteensä

• Minulla (huom! minulla) oli seuraava systeemi. Ennen yritystä nukkua, uusi 21 mg laastari ja lisäksi kielenalustabletti.
    Tuore laastari antoi mahdollisuuden jonkunlaiseen yöuneen ja vaikutti vielä aamulla.
  • MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    editoi toukokuu 2016
    Asiasta voidaan olla eri mieltäkin, mut minusta ei kannata jatkaa edes aamutupakkaa. Koko yön yli laastari tai niksanappi suuhun heti aamulla, jos ei muuten kestä.
    Aamutupakka ylläpitää tupakointitapaa enemmän kuin nikotiinipuutetta. Tapa on joskus sitkeämmässä. Tsemppiä Hoffnar!
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Tarkemmin ajatellen se aamutupakka on mulla sellaista omien tuntemusten pakenemista, eräällä tavalla itsensä pettämistä. Nyt kun olen ollut vuorokauden savuttomana, energisyys on jo lisääntynyt ja tuntuu, että psyykkinen vointikin on paranemassa. Tupakka kun voi myös osaltaan ylläpitää henkisiä ongelmia. Olen huomannut, että vaadin itseltäni aivan liikoja monessa asiassa ja siksi tuleva työpäivä joskus ahdistaa, kun mietin, että mitä jos en täytäkään muiden odotuksia. Mun on tehtävä tässä ajattelutavan muutos, elän itseäni, en muita varten.
  • Tupakointi vaikuttaa ajatteluun aivokemiallisten ehdollistumien kautta ja muutenkin elimistö on tupakoidessa jatkuvassa stressitilassa. En halua ahdistunutta ja myrkyttynyttä olotilaa takaisin. Nyt on siis motivaatio kohdillaan.
    Just noin. Taidat osata ns. sisäisen puheen. Kehu itteäs hulvattomasti jokaisesta savuttomasta päivästä.
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Kyllä aamutupakasta pääseminen on vaikeinta! Nyrkin haluttaisi NIIN polttaa se yksi että herää kunnolla mutta kun päätin eilen että nyt se loppuu.luojan kiitos katkoin tupakat, muuten olisin varmasti nyt sauhuttelemassa. ..
  • Joo kyllä nyt aamulla on mullakin taas vähän mielessä tupakka, mutta otin nikotiinitabletin ja sillä pitää pärjätä. Keksin itselleni aina erilaisia syitä, jotta voisin polttaa sen yhden savukkeen, mutta kun tiedostaa sen, että se on vain pala sitä vanhaa ajattelua, niin mieliteko menee ohi. Savuttomuuden hyödyt kannattaa muistaa aina tiukassa tilanteessa.
  • editoi kesäkuu 2016
    Aamuyöllä WC:ssä käydessä jätin makkarin ikkunan raolleen kun oli niin lämmin ja huono ilma.
    Parin parvekkeen päässä oli näemmä naapurikin hereillä kun sisälle kantautui tupakan haju ja kuului jatkuva köhiminen.
    Tunnin verran valvoin kun mustarastaskin intoutunut taas "huutelemaan" niin ei saanut nukuttua.
    Varmaan viitisen tupakkia tuo naapuri veti sen tunnin aikana ja koko ajan pieni tupakkayskä.
    Sen verran väsy kuitenkin oli etten jaksanut nousta ja laittaa ikkunaa kiinni vaikka haju ärsyttikin, sitten tulikin taas uni.

Polttelin itsekin usein sen viisi aamutupakkaa, ihan samalla tavalla muita naapureita on varmasti savu häirinnyt.
    Yskimisestä en muista mutta toki jonkinlaista yskää on kaikilla tupakoivilla, naapurista kyllä tuli mieleen että taitaa olla jotain pahempaa, ainakin keuhkoputkentulehdus jos ei muuta.

Ensi vuoden alussa tulee tuo tupakkalain kiristyksen loppuvaihe ja parveketupakointikin voi olla katkolla joissain taloyhtiöissä.
    Itse en kyllä ajatellut lähteä asiasta valittamaan ja riitelemään, sen verran kohtuutonta on vaatia tupakoivia lähtemään "johonkin muualle" tupakoimaan ja jos se tupakkapaikka on kuitenkin taloyhtiön alueella, niin kulkeutuvat ne savut sieltäkin jonkun riesaksi.
    Sisällä täällä vuokrataloyhtiössä ei saa polttaa.
    Näemmä kieltävät mentholisavukkeet, itse poltin 23 vuotta vihreää ja nyt se sitten syksyllä loppuu, lopetinpa sopivaan aikaan :*

Taidan pitää pienen tauon täältä, jos tupakointi ei muuten ole mielessä niin täällä se palautuu mieleen, siis täällä tarjottu vertaistuki on toki korvaamatonta, mutta välillä voi pitää vähän taukoa ;)
    ~160 000 savuketta ja lopetus 31.01.2016 --> ilman nikotiinia 01.03.2016
    Siitä aamutupakasta sen verran, et Hesarin artiikeli mainitsi sen. Jotain tähän malliin:  aamun eka tupakka on se, joka voimakkaasti vaikuttaa,  seuraavat vain estävät vieroitusoireet.

• Hyvä että mentholit kielletään! Muut tupakat maistuu ruoholta:#
  • Joo niin on, mutta siihen tais tullakin jatkoaika vuoteen 2020.
    Voi hitsi kun ois tuon tajunnut ni ois lopettanut vasta silloin, enää ei viitsi alkaa uudelleen ;)
    ~160 000 savuketta ja lopetus 31.01.2016 --> ilman nikotiinia 01.03.2016
    Mace, ei sun todellakaan kannata aloittaa enää. Jos nyt edes tosissas olitkaan  ;)

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.