Itsensä palkitseminen

Aikaisemmin tupakka oli palkitsemiskeino, mutta nyt lopetettua parempia palkitsemiskeinoja löytyy, kuten elokuvan katsominen. En ole vähään aikaan juonut alkoholiakaan ja tarkoitus on pitää sekin poissa kuvioista.

Asiat eiv�t ainakaan parane tupakoimalla.

Viestejä yhteensä

• MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    Alkoholi on tosi kurja kaveri lopettamisessa. Yleensä sen myötä itsekritiikki vähenee ja ajattelee helposti, et voinhan mä yhden tai kaksi...
    Palkitseminen on hyvä juttu. Niitä kannattaa etsiä ja soveltaa. Palkitseminen nostaa mielialaa, joka on myös tärkeää.
    Tsemppiä  Hoffnar!
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Mä palkitsin itseeni joskus niin että tuli 15 kg painoo tupakan tilalle. Tarvis varmaan keksiä muita palkintoja kuin herkut.  :D
  • BCBC Helsinki
    Sama täällä eli olen palkinnut itseäni neljän ja puolen kuukauden aikana siihen malliin, että kymmenen kiloa on tullut kiloja siitä, kun jätin tupakan pois  :D

image

• Olen koittanut jättää jo muutamana päivänä herkkuja vähemmälle, koska painoa alkaa olemaan lähes sata kiloa ja pituutta on noin 170 cm, joten ylipainoa on ja paljon. Tavoitteeni on pudottaa 20 kg niin sitten olisi jo siedettävissä lukemissa. Tupakoinnista pidättäytyminen kuitenkin ensisijainen tavoite.
    Asiat eiv�t ainakaan parane tupakoimalla.
  • BCBC Helsinki
    Joo, yritä Hoffnar keksiä itsellesi muita palkitsemiskeinoja kuin syöminen. Itse olen tehnyt sen virheen, että tupakan tilalle tulikin karkki, suklaa, voileivät, viinerit, yms. Sitten vielä tupakoinnin lopettamisesta seurannut alakulo ja saamattomuus naulitsivat minut sohvan pohjalle. Ei todellakaan hyvä yhdistelmä. Aloitin kyllä uuden liikuntaharrastuksen, mutta tunti-pari viikossa ei todellakaan kuluttanut energiaa siihen tahtiin, mitä sitä syömällä keräsin. Minulla on nyt jalka operoitu eli liikkuminen minimaalista, mutta kunhan saan jalan taas kuntoon, niin sitten alkaa liikunta taas oikein kunnolla. Syömisen kanssa tässä enemmän onkin sitten työstämistä. Toivon, että kesästä tulee kaunis, sillä silloin tulee oltua paljon ulkona kaukana jääkaapista!

image

• Mä oon miettinyt tota syömistä kun joskus sanotaan että lopettaessa makuaisti paranee ja alkaa syömään enemmän. Musta tuntuu että mulla ei oo kyllä siitä kiinni vaan siitä että nikotiinivaje tuntuu sellasena levottomana, määrittelemättömänä, nälän kaltasena tunteena jota sit yrittää vaimentaa syömällä koko ajan jotain. Ja kun tapana on ollut polttaa niin sit ei osaakaan olla vaan, vaan polttamisen sijaan napostelee jotakin. Mä olin polttaessa vielä todella laiha kun korvasin aterioitakin välillä tupakalla ja limpparilla.

Tässä on nyt yrittänyt keskittyä siihen että vähentää herkkujen syömistä samalla kun tappelee ton tupakan kanssa. Onneksi nyt on saanut painoo taas putoamaan niin että oon muutamaa kiloo vaille tyytyväinen, eli kyllä se tästä! Mutta silti pitäis motivoida itseä jollakin kivalla palkinnolla, enkä millään keksi että mikä se palkinto sitten olis! 
  • MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    Painon kanssa on monilla vaikeeta. Ainakin jos yrittää pudottaa kiloja ja lopettaa polttamista.
    Jos yrittäis ensin sitä, ettei paino nousis kovin paljoa. Lopettaminen on tärkeämpää kuin paino. Joskus luin terveysaseman seinältä julisteesta, että 40 kg ylipaino on sama rasitus sydämelle kuin polttaminen. :o
    Tuo oli aika hurjasti sanottu, mutta jotain se kuitenkin kertoo.
    Terveelliset elämäntavat olis tietty hyvä ottaa harkintaan liikunnan lisäksi. Mutta tiukkapipoisuus ei kannata, vetää hermot kireälle.
    Lopettaminen on hyvä ja hieno asia!
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Mä mietiskelin eilen näitä palkitsemiskeinoja, ja tulin siihen tulokseen että vaatekaapin uudistaminen on mulle hyvä palkinto. Tässä siis on monta rautaa tulessa sinänsä että yritän pudottaa samalla painoa, ja tupakoimattomuus tukee tuota liikkumista. Eli tuplatavoitteesta voi sitten ostaa kaappiin jotakin kivaa! :)
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.