Liikunta ja ajatusmaailma

Kävelin tänään 2,5 km matkan ja reitillä oli myös yksi pitkä ylämäki. Ylämäki meni reippaasti kävellessä, vaikka vähän hengästyinkin, mutta meni kuitenkin paremmin kuin tupakointiaikoina. Muutoin tässä olen selvinnyt savuttomana melko hyvin ja nyt on menossa kuudes savuton päivä. Olen huomannut, että se tupakoitsijan identiteettini on perustunut lähinnä tupakan myrkkyjen vaikutukseen ajatustoiminnassani aivojen välittäjäaineiden kautta. Tupakoinnissa ei ole mitään hienoa, nyt sen tiedostan, mutta edellisillä yrittämiskerroilla en vielä tiedostanut. Haluan itseni kuntoon ja se on se suurin motivaatiotekijä.
Asiat eiv�t ainakaan parane tupakoimalla.

Viestejä yhteensä

• Vaikeimpina hetkinä sitä miettii sitä yhtä tupakkaa ohi menevänä ajatuksena, mutta sitä ei ole olemassa. Jos menee yksikin, niin se on sitten toinen kolmas ja kahdeskymmenes. Tämän olen kokenut jo monta kertaa.
  • Tukkoisuus on mennyttä aikaa. Muistan sen tukkoisuuden, jonka tupakointi aiheutti ja pyrin pitämään sen aina mielessä itseni motivoinnissa. Kyllähän ne myrkyt aiheuttivat myös uupumusta ja stressiä.
  • Se on kyllä ihana tunne kun alkaa lenkillä huomaamaan että hengittäminen helpottuu! Tai että aiemmin olisi tuskin sinne lenkille edes tullut lähdettyä...  :)
  • Empä ole kaivannut edes alkoholia, kun olen ollut tupakoimatta. Jos ottaisin alkoholia, olisi melko todennäköisesti myös houkutus tupakoida ja jos tupakoisin, niin olisi suuri vaara aloittaa uudestaan alkoholin suurkulutus. Ei loppujen lopuksi ole niin vaikeaa kuin luulisi lopettaa samalla kummankin käyttö, kun ne hyvin vahvasti ovat sidoksissa toisiinsa.
  • Lopetuksesta kannattaa pitää kiinni, koska jos sallii itselleen yhdenkin, niin se voi johtaa siihen, että tupakoinnista tulee taas päivittäistä ja sen olen kokenut aikaisemmin, että lopetusyrityksien välillä on usein yksi vuosi, jopa kaksi tai kolmekin. Jokainen poltettu vuosi heikentää terveyttä. Tällä hetkellä ei tulisi mieleenkään mennä tupakalle, kun on nikotiinikorvaushoitokin päällä ja pidän mielessäni tietynlaisia mielikuvia savun negatiivisista vaikutuksista.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.