Tammikuussa 2017 lopettaneet

LunakuuLunakuu Etelä-Pohjanmaa
Päivälleen 34 vuotta polttanut askin päivässä ja nyt riitti. 2.1. olen alkanut polttelemaan vuonna -83 ja olen jo hetken ajatellut, että tätä lajia on harrastettu jo tarpeeksi kauan. Vuoden ekana päivänä katkaisin tupakat ja toisesta päivästä aloin savuttoman elämän. Tuikkoja tilanteita on koko ajan ja houkutus on suuri lähteä röökille. Toivon, että pystyn pysymään päätöksessäni!
«13456720

Viestejä yhteensä

• razurazu Missä lie
    Onneksi olkoon lopettamisesta, hyvä päätös!

Nyt ei muutaku pidät tsempin yllä ja kohti terveellisempää elämää. :smile: 
  • Tervetuloa Stumppaajien joukkoon Lunakuu! Hyvän päätäksen olet kyllä tehnyt, päivä kerrallaan eteenpäin. Ihan luomunako lopetit, vai onko apuja käytössä? Täältä foorumilta saat tukea, kannattaa pysyä kanavalla. :)

-Olivinia
    5.8.2016 savuttomuus, elämäntapamuutos numero 1.
    8.8.2017 painonhallinta, elämäntapamuutos numero 2.
  • Tervetuloa. Täällä minäkin tammikuisissa, vaikkakin yrityksiä kymmeniä takana.
    Nyt viimeinen kerta. Sunnuntai oli ensimmäinen savuton päivä.
    Tästä me lähdetään  <3
  • editoi tammikuu 2017
    Oho minulla näkyy viime yritykseni laskuri. Hmm mitens saan sen muutettua ?
  • editoi tammikuu 2017
    helmi-14 kirjoitti:

• helmi-14 kirjoitti:
    helmi-14 kirjoitti:

• The user and all related content has been deleted.

14.7.2017. klo 12.45
  • 2.savuton päivä käynnistyi, puhelimen laskuri näyttää 1 päivä ja 13h. :smiley:  Viime yön nukuin jotenkin huonosti,heräilin ja pyörin.Lievä flunssa on toki päällä tai vierotusoireet ilmenee näin? Nukun yleensä todella hyvin.

Lopetin 02.01.2017.
  • LunakuuLunakuu Etelä-Pohjanmaa
    Kiitokset :) Tänään on ollut vaikea päivä, todella vaikea. Kävin kuntosalilla aamulla ja yritin sieltä pois lähtiessä kaivaa tupakkaa taskusta, no eihän siellä mitään ollut. Tupakka on mielessä vähän väliä, vaikka olen töissä ja olisi todellakin muuta ajateltava. En sortunut ja kaikkeni teen, että en sortuisi. Ottaa vain aivoon, kuinka heikoksi itsensä tunteekaan. Korvaushoitona mulla on tervapanttereita :D 
  • Mukavaa kun uusia lopettajia liittyy joukkoon! :) Tervetuloa myös Lena87!

helmi-14: Juurikin kuten Körtsy laittoi, deletoi se vanha ja tee uusi. Eli "maalaa" vanha laskuri asetuksissa ja sitten vain näppiksestä Delete. :)

Tsemppiä Lunakuu! Ensimmäiset päivät ne vaikeimmat. Itse lopetin myös "luomuna", ja auttoi kyllä kun kerroin itselleni tasaisesti että "ei tämä maailman tappiin hankalaa ole." :smiley:  Ja aktiivisesti luin tätä Stumppia ja kirjoittelin tänne, ja luin artikkeleita siitä kuinka nikotiini poistuu kehosta ja millä aikataululla jne.Ja hakemalla hain tietoutta tupakoinnin vaaroista ja katselin kauhukuvia keuhkoista ym. Luin jonkun aikaa lopettamisesta myös Allen Carrin kirjan, jota moni täällä parjannut. Mutta minä siitä tykkäsin, osu ja uppos! :smiley: Tällä hetkellä aloittelen lukemaan samaisen herran "Kilot Kuriin" kirjaa.
    Yksilöllistä toki varmaan, mutta minulla fyysisiä oloja piteli pahimmin ensimmäiset 4 pv. Ja psyykkisiä piteli 3-4 viikkoa, jotka koko ajan kyllä laimeni. Ja pääkopassahan se tupakin piru taitaa meillä röökaajilla olla jollain lailla koko loppu elämän kyllä.. Mutta usko pois, helpottaa kovasti ajan myötä!! :) Ja minulle passannut parhaiten nikotiiniton lopetus, kun alun keppurointien yli pääsin. Jotenkin rauhallisempi olo kuin nikotiinin kera. Mutta toki mikä passaa toiselle, ei passaa toiselle. Ja ihan sama miten lopettaa, kunhan lopettaa!
    Tsemppiä!

- Olivinia
  • Kiitos ja onnittelut Olivinia 5kk! :smiley: 

Lopetin 02.01.2017.
  • Kiitos Lena87! :smiley: 
  • Snow Forest täällä. 3.1.2017  viimeiset tupakit poikki ja roskiin. Aika pitkään olen jo ollut halukas lopettamaan, mutta en ollut kuitenkaan valmis. 37 vuotta meni sitä tapaa harjoitellessa, niin että tuskin ihan helppoa tulee olemaan ilman tai mistä sitä tietää. Mutta ottaa pattiin kun en lopettanut aiemmin. Yritin kyllä välillä. Nyt ei tartte yrittää, koska en aio "yrittää" - aion vaan olla polttamatta aamun kerrallaan. Pitkään polttaneet tietää aika paljon mitä mulla mielessä..enemmän kuin tupakan tuska, piinaa kaikenlaiset ahdistukset esim. siitä että pitääkö mun vielä lähtee tupakalle joskus - kun en halua! Mua jännittää nyt jo alkuinnostuksen jälkeinen aika. Yllättävän vaikeeta kirjoittaa omasta tupakoimisesta! Tai yleensäkään käsitellä koko juttua. No, nythän sitä voi vähän sitten käsitellä...päässä, ei käsissä.
  • Vuodenvaihde on hyvä alku uudelle elämäntavalle. Mulla on nyt puoli vuotta savuttomuutta. Elämäni aikana olen lopettanut kymmeniä kertoja tupakoinnin. Yrittämisten motivaatiotaso ollut vaihtelevaa. Mietin, että millaisesta neuvosta teille nyt lopettaneille voisi olla hyötyä. Yksi asia on hyvä pitää helposti saatavilla koko ajan, eli se alkuajatus, että miksi. Jossain vaiheessa kun savuttomuus alkaa tuntua ihan typerältä ittensä kiduttamiselta (tällaisia ajatuksia voi tulla) niin kannattaa jollain tavalla muistuttaa, että mitä halusin kun tein lopettamispäätöksen. Ehkä savuttomuus on edelleenkin arvokkaampi asia kuin se mitä tupakointi juuri sillä hetkellä tarjoaisi. Toinen neuvo voisi olla, ettei kannata säikähtää tupakanhimoa. Se kuuluu asiaan ja menee ohi tai ainakin vaimenee hetken päästä. Toki tuleehan se takaisin, mutta joka kerta kun sen ohi jaksaa odottaa, suunnata huomionsa johonkin muuhun, alkaa uskoa itteensä ja siihen, että savuttomuus on mahdollista.

Ja jos sitten retkahtaa niin se savuton aika on hyvä pitää mielessä todisteena, että se on mahdollista.
  • MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    Tervetuloa Stumppiin SnowForest! Hyviä neuvoja tony tuossa sinulle kertoikin. 
    Lue tätä keskustelufoorumia ja kirjoittele itse matkastasi savuttomuuteen. Se kannattaa. Mitä tiukemmin foorumilla  pyörii, sitä varmemmin savuttomuus pysyy.
    Pystyt kyllä tähän. Täällä on monia, jotka ovat polttaneet vuosikymmeniä, joten vertaistukea varmaan saat. 
    Oletko miettinur apukeinoja alkutaipaleelle vai lopetatko luomuna?
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Tasapuolinen tervetulotoivotus kaikille tammikuun tumppaajille, siitä se matka alkaa! :+1: 

4.6.2016 illasta se loppu, ei oo sittemmin ollu tupakille hoppu 
  • 3 päivää ja 15h alkaa näyttämään puhelimen laskuri, 4.savuton päivä. :) Ulkona -30 & talon lämmitystä,ei onneksi tarvitse jäätyä ulkona tupakalla.Hyvä tuo Miksi-pohdinta. Itsellä monia syitä lopettaa,lapsille esimerkkinä etten polta,rahaa säästyy,terveys mietitytti ja pelotti tupakasta johtuvat sairaudet; etenkin syöpiä aloin pelkäämään. Ulkonäkö on tärkeä ja valkoiset hampaat alkoivat kellastumaan,ne aion valkaista ja hoitaa pitemmän savuttomuuden jälkeen.Flunssan vuoksi nenä tukossa mutta taidan silti haistaa ja maistaa jo tarkemmin. Ihanaa kun ei ole tarvinnut ajaa tupakan ostoon yli 12km. Vapaa tunne ja aion voittaa tämän riippuvuuden,välillä kyllä tupakka pyörii mielessä mutta laskurin katsominenkin auttanut,en vaan voi antaa periksi ja aloittaa alusta. :smiley: Psyykkaan itseäni myös "En tarvii tupakkaa,en yhtään mihinkään".

Lopetin 02.01.2017.
  • Juu, miksi? Jossain vaiheessa tupakointi alkoi kyllästyttämään ja se kiva fiilis, mikä siitä joskus muinoin tuli - tuli enää harvemmin ja harvemmin. Tupakalla ramppaaminen (ulkona) kotona ollessa tympi. Jätinkin jo usein sen väliin!  Eli mulla sauhuttelu on vähentynyt ja vähentynyt viimeisten parin vuoden aikana, viimeaikoina jätin usein ostamatta tupakkaa vaikka tiesin, että sitten olen ilman seuraavana aamuna. No, totuuden nimessä, viimeistään aamupäivällä sitten kipaisin ostoksille. Mutta miksi:  tupakka pilaa raikkaan ilman ja estää minua kohottamasta kuntoani ja tupakointi on orjuuttava ja väsyttävä sekä kyllästyttävä tapa. Tupakointi on noloa. 
  • Melisa kysyi, että onko apuvälineitä vai luomuna, niin on apuvälineenä purkka 2 mg. Nokotiinipeikko siellä, mutta ei haittaa minua tässä vaiheessa tippaakaan. Tuttu tuote vanhastaan. Purkan jauhaminenkin on noloa , mutta ei niin noloa. 
    Totta, itsekin jyystin niksapurkkaa. Jopa sitä 4 mg, joka oli siihen aikaan niin kovaa, että hampaista murtui paikkoja. 
    Noloa joo,  mut mieluummin silloin sitä kuin tupakkaa.

40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Tervetuloa kaikki uudet tumppaajat! Hyvä hyvä! Täältä Stumpista saa tukea kivasti, meitä taistelijoita riittää täällä :)
  • Täälläkin yksi taistelija ilmottautuu :)
    Tervetuloa Raivo! 

• Kiitoksia Melisa! Tosiaan tuli sauhuteltua n.13 vuotta ja viimeaikoina lopettaminen ollu miltei kokoajan mielessä. Sähkötupakkia harkitsin josko sillä saisin tupakin pikkuhiljaa vähentymään. Mutta hätäpäissäni ostinkin suusumutteen mikä omalla kohdalla vei tupakanhimoa pois tehokkaasti. Testattua suusumutetta ensin tein vasta päätöksen että nyt loppu tupakan poltto. Eilen vedin tunnin välein pari suihkausta, mutta tänään jo vähentänyt huomattavasti suihkimista  :)
  • Tsempit lopettaneille!  
    Älkää antako periksi heikkoina hetkinä!  :) Saatte olla ylpeitä itsestänne! 
  • Tsemppiä kaikille lopettaneille. Kaikki tietävät miten vaikeaa on päästä eroon tupakasta. Uusimmassa Tekniikan maailmassa oli juttua tupakoinnin lopettamisen vaikeudesta. Itse en lehteä lue mutta mieheni lukee ja vinkkasi jutusta. Kyseessä on todella vahva riippuvuus ja sen vuoksi lopettaminen on vaikeaa. Itse olen kyllä sen todennut koska olen selkeästi niistä ihmisiä jotka addiktoituu helposti. Aivojen reseptorit huutavat vieläkin nikotiinia. Mutta tämä on ollu paras päätös mitä olen tehnyt. Tulee hetkiä jolloin tekisi mieli aloittaa taas mutta en enää aio tehdä sitä. Koska en enää kestäisi aloittaa tätä kaikkea alusta. Ja tunnustan, sorruin yhtenä hirveänä hetkenä vetämään pikkusikaria ja se maistui niin pahalle että siihen loppui se himo. En ole kyllä koskaan pikkusikareita polttanut ja jos tarjolla olisi ollut minun lempitupakkaa niin varmasti olisi käynyt huonommin. Mutta vaikka tapahtuu retkahdus, se ei vie pohjaa koko hommalta. Joten tsemppiä kaikille. Ja tänne aina vaan kirjoittamaan kun ahdistaa. Tämä on auttanut minua tosi paljon. 
    Riinakaarina, sinä oletkin hyvä esimerkki sisukkaasta taistelijasta!
    Täytyis jostain löytää tuon Tekniikan Maailman artikkeli. Hyvä, että kirjoitetaan lopettamisesta. Reilu 10 vuotta sitten sanottiin vain, että lopeta. Kukaan ei kertonut miten, lääkärit eivät ymmärtäneet mitä se tarkoittaa, ei ollut tämän foorumin kaltaista vertaistukea jne. Nyt ovat asian paremmin. Onneksi. Kun itse läysin silloisen Tupakka.com:n foorumin, tunsin tulleeni "kotiin". Foorumin merkitys oli suuri onnistumisessani. Niksapurkkaa tietenkin ja oma päätös, mutta siitä huolimatta suitsutan foorumia aina vaan.

• Lopetin 4.1, n.30v sauhutellut n. 1,5 askia per pv. Eli siis todella runsaasti ja todella pitkään.

Olin kolleegan kanssa 4.1 sauhuilla klo 14:30, ja aivoihin iskeytyi ajatus että tämä on nyt sitten tässä.
    Ja se oli.

Käytän imeskelytabuja sekä suihketta. Ja niitäkin yliannoksena! Mitä vain, että tällä kertaa onnistun.

Pelästyin kun mykoplasman kanssa taistellessani (3 antibioottikuuria takana) huomasin että hengitys työläämpää kun ennen. Lisäksi öisin hengitys "kuplii" ja herään yskimään. Pelottavaa. Ihan kuin limaa olisi enemmän ja vaikka kuinka yskii, se vain kiihtyy. Ehkä johtuu mykoplasmasta edelleen mutta niin tai näin, pelottavalta tuntuu.
    Ei kiinnosta hukkua omaan limaansa. 

Ja kun silloin 3.1 olin ostanut röökiaskin, sen hinta oli noussut 6,90 euroon! 
    En tod maksa!

Aamut ja illat vaikeimpia. Tai no, koko ajan... mutta sitten vain nappi poskeen ja suihketta perään... 

Nyt ei enää kupli keuhkoissa enkä öisin havahdu yskimään, mutta päivisin yskin samaan tahtiin kun polttaessani... Toivottavasti tämä yskäkin laantuu pikkuhiljaa. 
    Hengittäminen kyllä nyt "kevyempää". 
    Siinä ne hyvät puolet toistaiseksi kun kolmas savuton pv menossa. 

Helppoa tämä ei ole, mut aina kun haluan mennä "sille YHDELLE" röökille (jokainen lopettaja tietää mitä siinä suurella todennäköisyydellä tulee tapahtumaan), kysyn itseltäni "haluanko todellakin kuolla tukehtumalla?". 

EN halua, kiitos vain!
  • Kiitos kun tsemppaatte meitä  ja moikka vasta aloittaneet lopettaneet. Sain unenpäästä kiinni vasta kello 4 viime yönä. En miettinyt mitenkään erityisesti tupakointia, mutta oisko kuitenkin rutiineissa muutosta niin paljon, että tuli stressireaktio tai jotain. Ja nyt väsyttää, ei edes jaksaisi mennä tupakille.  Toivottavasti ei tuu mitään unettomuuskautta...pitää jaksaa töihin kuitenkin ja olis helpompi pitää yllä hyvää tuulta. Lueskelin yöllä onnistumis-ketjua ja siitä sai kyllä tosi tosi paljon innostusta. Odottelen punaisia poskia ja kirkkaita silmiä. Mutta kun katsoin  peiliin, siellä näkyi vain lopen uupunut ja nuukahtanut uneton yössä.
    Hetken kestää ennen kuin verenkierto elpyy. Sit saa naamakin paremman värin ja silmätkin kirkkauden. 
    Kun luin yllä olenan nanin kirjoituksen, mietin kuinka nopeasti kroppa kuitenkin alkaa toipumaan. Ensimmäiset hyvät jutut tulevat hengityksen helpotuksesta jo muutamien päivien päästä.
    Toiset kokevat ääreisverenkierrossa elpymisen lämpiminä varpaina tai sormina.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.