Champix haittavaikutuksena unettomuus

Heips. Eli champixin avulla savuitta nyt 11vrk. Kuitenkin unettomuus mennyt niin pahaksi että lääkäri suositteli lääkkeen lopettamista kokonaan. En kuitenkaan vielä ole uskaltanut. Syön 1/2tbl aamuisin. Näin ihan kamalia painajaisia ja heräsin kokoajan itkien ja useasti. Onko muilla ollut tälläistä?

Viestejä yhteensä

• Puolitoista viikkoa syönyt champixia ja kauheita painajaisia, lopetin,nyt lääkäri määrää jotain toista, mitä muut ovat käyttäneet?

• Kaikille ei keskushermostoon vaikuttavat mielialalääkkeet sovi.

• Mulle tuli unettomuutta, muttei painajaisia. Ainoastaan erittäin todentuntuisia unia, joita olisi mieluusti katsellut pitempäänkin kuin tunnin aamuyöstä... Lopetin sen takia Champixin 4 viikon jälkeen

• Tuli kaipaus niihin uniin...olin jo unohtanut..
  • editoi lokakuu 12

Minä juon lasin rasvatonta piimä ennen Champixin ottoa ettei tulisi mitään pahoinvointia eikä kyllä ole tullutkaan. Muutamana aamuna on ollut hienoista päänsäryn tapaista mutta ei isompaa särkyä ollenkaan. Mun maha on kyllä turvoksissa kuin potkupallo mutta mua lohduttaa kun olen lukenut teidän muiden oireita että jos tää turvotus johtuukin Champixistä niin kun Champix kuuri loppuu niin" kutistun" sitten äkisti mahdollisesti ennalleni sellanen pikalaihdutus kuuri.... No olen kyllä nyt yrittänyt muutenkin katsoa vähän että mitä suuhuni pistän. Mulla on toi maha ollut outo kohta vuoden niin ei aina tiedä et mikä johtuu mistäkin.

• Aion syödä tuon Champix kuurin kyllä loppuun asti se on mulle sellainen henkinen tuki ja turva oli se verran kalliskin vaikka sain tukea työnantajalta tuon lääkkeen maksamiseen puolet sen hinnasta, työnantaja tukee savuttomuutta, meillä on savuton työyhteisö. Mä olen laittanut puhelimeen hälytyksen aamulla ja illalla kun on Champix aika niin tulee otettua se aina samaan aikaan eikä unohdu.

• Kyllä kuurin loppuun syömistä suositellaan. Suurempi osa repsahtaa jos kuurin lopettaa lyhyeen. Mulle ei käynyt niin, mutta oli ehkä se pahoinvointi vielä niin vahvasti muistissa että oli kuin olisi vielä syönyt Champixia :D Joo ehdottomasti pitää jotain laittaa mahaan ennen pilleriä, muuten se olis mulla ainakin tullut saman tien ylös.

Turvotus tosiaan laskee kuurin loputtua, mutta salakavalasti voi siinä se lopettamisesta johtuva painonnousu alkaa kertyä. Olo on kuitenkin huomattavasti mukavampi heti kun se rantapallomaha normalisoituu.

• Mulla on ollut nyt unettomuutta, jonka luulen johtuvan Champixista. Tykkään nukkua päikkärit ja nyt en sa nukuttua oikein päivällä enkä yöllä eli unet jää vähäiseksi ja tekee sit ärtyisäksi. Vai oisko tupakan lopetus lisänny energiaa niin ettei enää tarvi niin paljon unta... en tiedä mut haluaisin nukkua enemmän.

• No itellä oli samaa sen kans ..alkulevottomuutta
  • Oon potenut unensaantiongelmista tosi pitkään, mutta nyt Champixin aikana vielä voimakkaammin. Nyt klo 3.35 eikä unta kuulu, töihin klo 8.00...
  • editoi marraskuu 25
    Itsekin lopetin Champixilla, ja nyt 5 kk savuttomana. Itse pelkäsin unettomuutta paljon, mutta sitä ei tullut lainkaan! Sen sijaan sain aivan upeita uni-elämyksiä: uskomattoman hienoja ja elokuvamaisia unia! Niitä kaipaan. Vatsa oli ihan järjetön: saman kokoinen minulla oli kuudennella kuulla raskaana ollessani. Onneksi se lähti lääkkeiden lopetuksen mukana. Unettomuus, ja monet muut vaivat, voivat olla tuosta lääkkeestä, mutta täytyy muistaa, että vieroitusoireet tulevat hyvin samanlaisin oirein.
  • Mulle tuli unettomuutta Champixista, ja se oli yks syy miksi lopetin 4 viikon jälkeen sen. Mulla oli joitain vuosia sitten tosi paha ja pitkä uniongelmakausi, enkä halunnut riskeerata että se alkaa uudestaan. Niitä Champixin elokuvaunia olisin mieluusti katsellut pitempäänkin kuin pari tuntia yössä...
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.