Vaikutukset kun viikko ilman nikotiinia

Moi

Tänään käynnistyi 8. päivä ilman nikotiinia. Maha ei ikävä kyllä ole vieläkään käynnistynyt, joten olo on aika... paskamainen :evil:

Aloitin lopettamisen Champixin avulla; söin paketillisen (2vko), lopetin tupakoimisen kuurin aikana ja jatkoin luomuna. Nää pari luomupäivääkin on menny ihan hyvin, nikotiini on vissiin jo poistunu musta, joten mieliteko on vain aivoissa muistijälkenä (?). Paitsi että just nyt aamiaisen ja kahvin jälkeen se muistijälki on aika vahva :evil:

Oon huomannut seuravanlaisia juttuja viikon aikana:

- Champixin kanssa röökistä irtaantuminen oli helppoa, mutta sivuvaikutuksina itkuisuutta, mielialan vaihteluita ja kiinnostus seksiin katosi --> Nyt on 3.päivä ilman Champixia ja himot palanneet :P

- Koko elimistö ollut ja on edelleen ihan jumissa, ei liiku nesteet eikä kiinteet jutut. Äärimmäisen tukala olo :evil:

- Nokka on tukossa

- Oon tietoisesti liikkunut enemmän kuin ennen, mutta tuntuu että hengittäminen ei oo helpottanut yhtään, vaan melkein päinvstoin.

- Naamaan on tullu näppyjä

- Väsyttää melkein koko ajan

- Mieli on jotenkin maassa, ja vaikka oonkin ylpeä itsestäni, en jaksa/osaa iloita. Vit***aa ja itkettää vaan kun kaikki ei olekaan paremmin kuin silloin kun poltin. Oon huonokuntoisempi ja rumempi kuin ennen vaikka toivoin että just toisinpäin. Yhyy Yhyy :cry:

Mites teillä muilla?

«1

Viestejä yhteensä

• editoi syyskuu 2008
    ,
  • editoi huhtikuu 2007
    Pikis kirjoitti:
    Moi!
    Minä lopetin zybanin avulla, nyt reilut 1/2 polttamatta :D.

Reilu 1/2 mitä? Kuukauttako? eikun vuotta? Siis kuinka kauan?
    Pikis kirjoitti:
    Mutta nämä vaivat menee ohi,

Millon? Oi, milloin ne vaivat menee ohi?

Pikis kirjoitti:
    kun vaan pysyt sitkeenä ja sinähän pysyt, joohan?

Joo, pysyn pysyn, vaikka nyt tekee ihan kamalan tiukkaa. Tuntuu että kaikki maailman vieroitusoreet ilmenee NYT. Nyt on vaikea paikka! Tai siis vaikea päivä, ihan sama missä paikassa olen.

Pikis kirjoitti:
    ...hengitys paranee ja voimistuu

Lupaatko? Kun luulen, että hengitys on lopettamisen jälkeen huonontunut ja heikentynyt.
    Pikis kirjoitti:
    älä odota näiden asioiden tapahtuvan heti, maltti on valttia lopettamisessakin :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:..

Joo, mutta kuinka kauan noin niikuin keskimäärin kestää kunnes hyvät vaikutukset selkeesti huomaa? Mun edellinen "lopetus" kaatui just tän viikon paikkeilla, siihen asti oli menny melko kivasti.

P.S. Koitin käyttä tota lainaa-nappulaa, ja en nyt tiedä minkänäköistä teksi tästä tulee... Mikään ei tänään tunnu sujuvan :cry:
  • editoi syyskuu 2008
    ,
  • editoi syyskuu 2008
    ,
  • editoi huhtikuu 2007
    Puoli vuotta! Voihan vinde :D Hieno juttu :D Perässä tulen, tällä hetkellä raahautumalla.

Kiitos vastauksesta, Pikis :-) Vaikka toki tajuan, ettei kaikilla mene täsmälleen samalla tavalla ja samassa aikataulussa, on helpompi suhtautua, kun tietää mitä ja millon suunnilleen on odotettavissa. 2-3 viikkoa vatsaa ja sen vaivoja... No, kai sen kestää kun miettii että se on vähemmän kuin vaikka 2-3 kuukautta.

Joo, ihan terveenä lopetin, eikä mullkaan mitään limaa tai klimppejä tuu. Mä vaan olen päästä varpaisiin asti jumissa. Ulkoota ja sisältä: lihakset kipeet kuntosalista ja muusta liikunnasta ja sielusta asti sekaisin.

Nytkin maha ihan pallona, ilmaa vaikka muille jakais eikä ulos tule, nälkäkin (?) vähän kurnii, mut lihoo en taho, väsyttää muttei nukuta ym. ym. Mut kait tää tästä.... :?:
  • justinejustine treen:lähistö
    editoi huhtikuu 2007
    kyllä se siitä lähtee sujumaan kun elimistö tottuu tupakittomuuteen,mä käytin niksapurkkaa ja silti meni elimistö aivan sekaisin.tsemppiä! :thumbup:
  • editoi huhtikuu 2007
    Mä oon lopettanut ilman korvaavia ja kyllä osa noista jutuista on mullekin tuttuja. Mulla on maha ollut myöskin kuin ilmapallo ja ilmavaivat myös kuvissa mukana. Vatsantoiminta alko normalisoitua ehkä parin viikon kohdalla. Ilmavaivoja on edelleen jos syön sokerittomia tai xylitoli tuotteita. Univaikeuksia oli pari ekaa viikkoa, herälin ja unensaaminen uudestaan oli välillä vaikeaa. Eli kyllä näistä oireista tulee ihan tupakoinnin lopettamisen jälkeen ja tietty eri ihmiset reagoi eri tavalla.
    Tsemppiä vaan paljon!
  • JasuJasu Pirkanmaa
    editoi huhtikuu 2007
    Heps, kyllä se siitä lähtee. Kyllä tupakoinnin lopettamisen eteen kannattaa vähän kärvistellä, palkinto on kuitenkin niin loistava. Oikeastaan vosis sanoa että on voittanut elämän.
    Mä syön Zyban'a ja nyt mulla alkoi neljäs päivä ilman tupakkaa. Lisäksi mulla on laastari ja purkkaa tarvittaessa.
    Huolimatta moisesta nikotiini-ja lääkepämppäyksestä mulla ei ole ollut mitään haittavaikutuksia. Unihäiriöitä pelkäsin eniten, onneksi ei ole tullut.

Mutta oli miten oli, minun kuulemani mukaan oieet yleensä häviävät jonkin ajan kuluessa.
    Tsemppiä sulle Heps, palkinto on nurkan takana :) .
  • VeskuVesku Itä-Uusimaa
    editoi huhtikuu 2007
    Kyllä se siitä helpottaa päivä kerrallaan. Itselläni on tänään meneillään 7. nikotiiniton päivä ja vatsa toimii jo ihan normaalisti. Alussa oli tosiaan tuollaista ilmapallo-efektiä ja muutenkin tuntui, että kaikki jää sisään mitä syö eikä mikään tule ulos. Otin sitten muutaman päivän Vi-siblin kuurin ja se kyllä auttoi. Viimeinen Champix lähti eilen illalla kitusiin ja nyt sitten mennään hammasta purren ja välillä fisherman´s friendiä. Yllättävän helppoa on kyllä lopettaminen ollut toistaiseksi, kun kesti ne ensimmäiset 3 päivää joista vain ne 2 ensimmäistä olivat pahimmat. Ne olivatkin kyllä todella pahoja. Onneksi lopetettiin kaverin kanssa samaan aikaan töissä ja aina kun v-käyrä alkoi nousta liiaksi, niin käytiin tekemässä pieni kävelylenkki ja kirottiin sinä aikana tuska pois. Kaveri rimpuilee irti niksapurkasta ja minä rehdistä röökistä.

Täytyy sanoa, että kun viimeksi lopetin Zybanin avulla ja yritin nimenomaan nikotiinipurkasta eroon, niin se oli huomattavasti pahempaa kuin tämä pelkä tupakoinnin lopettaminen. Purkka maistuu paljon paremmalle ja mielikuvakin siitä on huomattavasti terveellisempi kuin tupakan, joten ehkä sillä on jotain vaikutusta. Lisäksi se on helppo korvata jauhamalla esim. Airwavesia, johon sitten jäin tuolloin koukkuun. Nyt ei ole tarvinnut jauhaa mitään korvikkeita, joten leukaperätkin ovat paremmassa kunnossa. Hienosti on kyllä tähän mennessä sujunut ja usko voittoon on horjumaton. Psyykkeeseen tämä kyllä jossain määrin vaikuttaa, kun normaali myrkkymäärä on poissa. Eilen "Miracle on Ice"- leffan aikana joutui silmäkulmia pyyhkimään :shock:mikä ei todellakaan ole ihan normaalia käytöstä minulle, heh. Kai se tästä helpottaa tämäkin vaiva.

Hyvää savutonta Pääsiäissunnuntaita kaikille.
  • editoi huhtikuu 2007
    Hienoa Vesku :wink:
  • EsaEsa Turku
    editoi huhtikuu 2007
    Heps kirjoitti:
    Nää pari luomupäivääkin on menny ihan hyvin, nikotiini on vissiin jo poistunu musta, joten mieliteko on vain aivoissa muistijälkenä (?)

Siinä vaiheessa kun nikotiini on poistunut elimistöstä, vieroitusoireet ovat kovimmillaan. Vieroitusoireethan aiheutuvat siitä, että nikotiinia on vähemmän kuin mihin aivosi ovat tottuneet, ja suurin vajaus on silloin, kun nikotiini on lähes kokonaan hajonnut, mutta aivot eivät ole vielä ehtineet toipua juurikaan. Sinulla tosin oli isompi lasku vaihtaessasi tupakasta korvikkeeseen, joten viekkarihuippukin meni jo. Nikotiinista toipuminen on pidempi prosessi. Kolmessa viikossa on pahin ohi, mutta kaikkiaan homma kestää puoli vuotta. Silloin vasta aivosi toimivat aivan normaalisti ilman nikotiinia ja nikotiininhimo loppuu kokonaan.
  • editoi huhtikuu 2007
    Mulla on mennyt kyllä tosi leppeästi :D Täytyy vissiin koputtaa puuta :!: Mä olen joka päivä ihan täpinöissä onnesta, koska pystyin lopettamaan. Ajatus on nyt semmoinen, etten kyllä edes maista yhtäkään röökiä. Ja toinen juttu, ei kaikki vaivat ja kolotukset johdu tupakoinnin lopettamisesta tai viekkareista, siinä on paljon myös henkistä juttua, kun pitää jättää "vanha kamu" ja jatkaa elämää ilman sitä :shock: Ravaan lenkillä joka päivä, etten lihoisi :!:
  • editoi huhtikuu 2007
    Esa kirjoitti:
    Heps kirjoitti:
    Nää pari luomupäivääkin on menny ihan hyvin, nikotiini on vissiin jo poistunu musta, joten mieliteko on vain aivoissa muistijälkenä (?)

Sinulla tosin oli isompi lasku vaihtaessasi tupakasta korvikkeeseen, joten viekkarihuippukin meni jo.

Eiku tarkoitin luomulla ilman Champixia. Ilman nikotiinia missään muodossa on nyt menossa 9. päivä.

Ai puoli vuotta hulluutta tiedossa? Huh! Pääkopan ja koko kropan kemiat on kyllä mulla ihan sekaisin. Reagoinkohan mä jotenkin erityisen voimakkaasti tähän nikotiinittomuuteen vai johtuisko myös muista stressaavista jutuista tää seko-olo.

Mut kiva kun teillä muilla menee paremmin :-)

Vaikka välillä (melko harvoin, itse asiassa) tekee hitsisti mieli tupakkia, mun ei tulis mieleenikään polttaa. Ei, vaikka eilen testasin itteäni kapakissa!

• EsaEsa Turku
    editoi huhtikuu 2007
    Hulluus vähenee alkuun melko nopeasti. Puolen vuoden päästä ei tapahdu mitään äkillistä naksausta, niinkuin ei missään muussakaan vaiheessa, se on vain se piste missä nikotiinin kaipuu on laskenut nollaan. Kyllä sinä jo paljon ennen sitä selviät tupakasta tappelematta, ja toisaalta paljon sen jälkeen tulee vielä mielitekoja.
  • editoi huhtikuu 2007
    Kiva kuulla että vähenee nopeesti :D

Tää tunteiden vuoristorata, itkuisuus, masentuneisuus ja kamala, ihan hirveä ahdistus itkettää ja masentaa entistä enemmän ja sit ahdistaa lisää. Mietin vaan, että voiko nikotiinilla tai siis sen puutteella olla aivojen kemiassa näin suuri vaikutus. Hmm... :?:

• EsaEsa Turku
    editoi huhtikuu 2007
    On sillä. Tai siis ei nikotiinin puutteella, koska sellaista ei ole olemassa, vaan nikotiiniin addiktoituneiden aivojen toimintavaikeuksilla. Mutta kyllä se siitä tasaantuu.
  • PekkaPekka Turku
    editoi huhtikuu 2007
    Kohta neljä vikkoa Champixia. Lopetin amalla kun aloitin lääkityksen. Muutamat ensimäiset päivät olivat hieman hankalia. Sen jälkeen ei ole ongelmia ollut.Ei sivuvaikutuksia. Seksikin suju 46 vuoden savuttelun jälkeen ihan hyvin. Paremmin kuin savuttelun loppuaikoina.
  • editoi huhtikuu 2007
    on sulla melkoinen historia polttajana takanapäin ja nyt oot lopettanut,loistavaa :lol: mikä sai sut tekeen päätöksen,terveyskö? mulla ainaki riitti ne iänikuiset keuhkoputkentulehdukset ja yskät,nyt ei oo ollu mitään :lol: loppujen lopuks tää kohta 4kk on menny nopeesti :wink:
  • VeskuVesku Itä-Uusimaa
    editoi huhtikuu 2007
    Niin...kyllä sitä todella ihmeellisiä tuntemuksia kokee paitsi ruumiissaan, niin myös korvien välissä kun tupakointi loppuu.

Välillä ilmiselvää vainoharhaisuutta, seuraavaksi syvää masennusta, välillä riemua(joskin har-voin), paljon enemmän raivoa ja koko ajan on sellainen "olen tyhmempi kuin ennen lopettamistani"- fiilis.

Vähän kuin olisi terä tylsynyt päässä.
  • jantskujantsku ETELÄ-KARJALA
    editoi huhtikuu 2007
    SE on vain harjaa ... kyllä se siitä teroittuu , lue oikeen huolella mun kaikki kirjotukset niin tajuat että jonainpäivänä voi sinustakin tulla näin viisas, jos vaan olet polttamatta ... :D :D :D :D :D

Ei kun ihan oikeesti, mä muistan vielä ton , vittu miten ahisti :evil: :evil:

Mutta se menee ohi , sä olet nyt jo voittaja , mieti kuinka hyvältä tuntuukaan parin viikon päästä, mulla tulee nyt sitten se 5 kk täyteen ja mulla olo vaan paranee ja paranee ... kaiken aikaa ....etenki nyt kun suurimmat ahdistukset on antanu ainakin vähäks aikaa rauhan :roll: :roll: :roll: :roll:
  • editoi huhtikuu 2007
    Vesku kirjoitti:
    Välillä ilmiselvää vainoharhaisuutta, seuraavaksi syvää masennusta, välillä riemua(joskin har-voin), paljon enemmän raivoa ja koko ajan on sellainen "olen tyhmempi kuin ennen lopettamistani"- fiilis.

Vähän kuin olisi terä tylsynyt päässä.

Kiitos Vesku. Tuota on enää vaikea sanoa paremmin. Tosin mä en ole vielä kokenut tuota riemutilaa, olen jämähtäny tohon masennus- ja ahdistusosastolle niin tiukkaan, että mun toimet rajoittuu nykyään itkemiseen ja nukkumiseen. Ja fiilis todellakin on tyhmempi, saamattomampi, väsyneempi, lamaantuneempi, rumempi, huonovointisempi, ilottomampi kuin ennen.

Mutta onneksi kaikki eivät suinkaan käy läpi samanlaista myllytystä :!: Tsemppiä Pekka ihan sikana :D

• editoi huhtikuu 2007
    jantsku kirjoitti:
    olo vaan paranee ja paranee ... kaiken aikaa ....etenki nyt kun suurimmat ahdistukset on antanu ainakin vähäks aikaa rauhan :roll: :roll: :roll: :roll:

Onnittelut melkein 5 kuukaudesta. Kauanks kesti ennenku suurimmat ahistukset laimeni?
  • jantskujantsku ETELÄ-KARJALA
    editoi huhtikuu 2007
    noooo ... Tota... en muista .... Mä en muutes oikeesti edes tiedä milloin mä oikeesti lopetin .. joskus marras-joulukuun vaihteessa , tarkoituksella en silloin pannut merkille , kun ajattelin vaan että tänää en polta ... ja joudun tekeen sen ajatuksen ja päätöksen edelleen joka päivä ja montakin kertaa päivässä :roll:

Mutta kyllä siinä ahdistuksessa pahi,mmassa saattoi parikin kuukautta mennä , ja totta kai niitä on edelleen ,

MUTTA vaikka minä poltin minua AHDISTI ja VITUTTI, + minua YSKITTI , PÄÄTÄSÄRKI jokapäivä , MINÄ LEMUSIN ,.

sinusta ei ole tullut eri ihminen vaikka sinä et polta , ne tunteet joita sinä tunnet sinä olisit tuntenut vaikka sinä polttaisit tupakkaa !! sinä vain et olisi kiinnittänyt niihin niin paljon huomiota
  • editoi huhtikuu 2007
    jantsku kirjoitti:
    MUTTA vaikka minä poltin minua AHDISTI ja VITUTTI, + minua YSKITTI , PÄÄTÄSÄRKI jokapäivä , MINÄ LEMUSIN ,.

sinusta ei ole tullut eri ihminen vaikka sinä et polta , ne tunteet joita sinä tunnet sinä olisit tuntenut vaikka sinä polttaisit tupakkaa !! sinä vain et olisi kiinnittänyt niihin niin paljon huomiota

Joo, totta joka sana. Ja vaikka kurjimusolo onkin, en aio poltaa, se on varma, koska olen sisäistänyt (vahvistan sitä jatkuvasti) juuri tuon ajatuksen. Enkä missään tapauksessa aio antaa periksi, koska sitten vasta ahdistaisikin.

Aika kamalaa kumminkin ajatella, että tällainenko mä nyt sitten oikeasti olenkin...? Kun kaikki ovat tähän asti tunteneet iloisen, energisen, reippaan ja liikunnallisen Hepsin. Nyt kaikkea muuta :cry: No, uusi identiteetti, ties vaikka ens kuussa musta puhkeaisi vaihteeksi vaikka piru :twisted:

• editoi huhtikuu 2007
    Vähän lohdutti lukea nyt tätä ketjua. MUTTA...
    Minulla on kahdeksas nikotiiniton päivä menossa champixilla ja olo on AIVAN JÄRKYTTÄVÄ tai oikeastaan oli jo eilenkin, Pää särkee ja humisee, huimaa, korvat on lukossa, poskiontelot on tukossa, räkä valuu nenänpäästä solkenaan, oksettaa ihan helkatisti joten ei pysty edes mitään syömään. Johtuukohan tämä Champiksista vai onko vieroitusoireita tai on vielä yksi ajatus että osa oireista olisi champixin ja duactin :hunf: (otin aamulla tukkoisuuteen) yhteensopimattomuudesta. Mutta nyt koetellaan... VIT...AA ihan tosissaan :evil:
  • PeeJPeeJ Turku
    editoi huhtikuu 2007
    Päivä 7 ja meikäläisellä ihan hyvä olo. Lopetin ns. au naturel tuon körssittelyn. No oikeastaan mitään suurempia haittavaikutuksia ei ole ollut meikällä. Vatsa toimii suhteellisen normaalisti mutta haisee pahemmalta kuin ennen (veikkaan että syynä parantunut hajuaisti). Ainoa mikä on niin keskittymisvaikeuksia olen huomannut että on ja sitten päässä pyörii hieman sillointällöin. Räkää irtoaa kanssa vähän jokapaikasta. Myöskin nukkuminen on jotenkin täysin hajannaista ja satunnaista. Välillä valvoo 20h ja nukkuu 2h sen jälkeen, välillä on hereillä 6h ja nukkuu 13h sen jälkeen. Tiedä oikein onko tässä yö vaiko päivä menossa mutta parempaan suuntaan itsellä menossa ainakin tämä kuuri.

Tuo poskionteloiden tukkoisuus, säryt sun muut voi olla vaan tätä pirun flunssaa mitä on liikenteessä. Jos se nyt kanssa iski niin voehan räkä :(
  • editoi huhtikuu 2007
    Katariina76 kirjoitti:
    olo on AIVAN JÄRKYTTÄVÄ tai oikeastaan oli jo eilenkin, Pää särkee ja humisee, huimaa, korvat on lukossa, poskiontelot on tukossa, räkä valuu nenänpäästä solkenaan, oksettaa ihan helkatisti joten ei pysty edes mitään syömään.

Oi kauhia, mene lääkäriin tai soita ainakin terkkariin ja kysy neuvoja... :shock: Tuskin nuo oireet enää mitään viekkareita on, jos sulla on kahdeksas pvä menossa jo??? Epäilen kyllä sitä sun nuha-allergia lääkettä, zybanin kanssa ainakin on ohjeissa varotus antihistamiineista, että ei saa käyttää yhtäaikaa... Ja onhan tuota räkätautiakin liikkeellä, voihan se olla ihan "oikee flunssa" :mrgreen: Paranemisia sinulle !!!:thumbup: :thumbup:
  • editoi huhtikuu 2007
    Johtuukohan tämä Champiksista vai onko vieroitusoireita tai on vielä yksi ajatus että osa oireista olisi champixin ja duactin :hunf: (otin aamulla tukkoisuuteen) yhteensopimattomuudesta. Mutta nyt koetellaan... VIT...AA ihan tosissaan :evil: [/quote]
    En osaa sanoa noista, itellä ei champparit ole tehnyt kai muuta kuin etomisen ja suun kuivumisen,mutta tukkosta on aamulla mullakin (koira-allergia), joten kummasta lienee johtuu?
    Mitä tohon potutukseen tulee, niin tervetuloa vain meidän runsaslukuiseen joukkoomme, näillä sivuilla ei ole montaa jolla ei yläkerta savuais' ihan täysillä :evil:eli ei johdu lääkkeistä vaan nikotiinista :twisted:
    Tsemppiä
  • KatjaKatja Helsinki
    editoi toukokuu 2007
    Startataan tämä ketju uudelleen, kun me vapun jälkeen aloittaneet todennäköisesti ollaan tällä hetkellä aika vieroitusoireiden kurimuksessa. Eli apuja tarvitaan!! Kaikki konkarit kuulolle ja kommentoimaan PLIISS!! Ensin: kauanko ne järkyttävät ilmavaivat oikein kesti? Itellä nyt kaks viikkoa ilman tupakkaa ja viikon päivät kohta ilman nikotiinia. Ei kehtaa töissä kohta olla kun joutuu vessassa juoksemassa koko ajan.
    Kaksi; Olo on fyysisesti todella äklö -> lue; paha olo, närästää, tulee järkyttäviä nikotiinin makuisia röyhtäyksiä ja tuntuu kurkussa kun ois polttanu askin parissa tunnissa?? Oonko tulossa luulosairaaksi??
    Kolme: Nukun noin 11h yössä + parin tunnin päikkärit. Normaalia??
    Lisään siis; mieliala kuitenkin ihan hyvä ja ei pahemmin tee mieli polttaa vaikka se koko ajan mielessä onkin.
  • editoi syyskuu 2008
    ,
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.