HUHTIKUU 2017 lopettajat :)

2456714

Viestejä yhteensä

• editoi huhtikuu 2017
    Huomenta kanssasavuttomat :smiley: 
    Taas uusi päivä, se alkoi taas Mynthonilla, kummasti se Mynthon menee suuhun aina työmatkan niissä kohdissa, jolloin olen ennen polttanut. Hyvä, että siihen nyt sitten ehdollistuu. Kävin myös taas aamiaisella. Ihan törkeästi tässä käytin työaikaa aamiaisella istumiseen. Mitään hommia ei olisi ollut, mutta jotenkin sitä yleensä tuntuu, että pitäsi tököttää tässä työpisteellä tekevän näköisenä kuitenkin, vaikkei mitään ole. Ei mitään järkeä. Nyt kun mulla on näitä savuttomuudesta palkitsevia aamiaisia, niin olen ottanut töihin Hesarin mukaan ja istunut lähes tunnin tuolla kahvilassa nauttimassa aamupalaa ja kahvia. Kivaa! 

Joku ihmeellinen suru se hiipii puseroon kuitenkin. Itkettää vähän väliä. Samalla tavalla herkkä olo kuin olisi kuukautiset, mutta ei ole. Uskoisin, että on vieroitusoire. Vaikka hassua on se, että aikaisemmilla kerroilla olen ollut surullinen nimenomaan siitä, että en saa enää polttaa tupakkaa, nyt jostain muista asioista. On tuntunut surulliselta se, että olen yksinäinen, ei ole miestä. No, parin löytäminenkin on kyllä ainakin tuhat kertaa todennäköisempää tupakoimattomana.
  • The user and all related content has been deleted.

14.7.2017. klo 12.45
  • MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    Kuumeessa ajaminen on tietty jo riskikin. Mutta jos on pakko niin sit pitää vaan ajaa. Ei suihkutettavat ilmanraikastajatkaan ole hyväksi ihmiselle. Ilmasta ne hiukkaset tulee hengitettyä. No, kohta tulee lämpimämmät ilmat ja saat ukon paremmin ulos.
    Toipumisia sulle!
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Körtsy kirjoitti:

Mietin aamulla kun astmalääkkeitä otin, et ku ne alkaa yskittää kun ottaa, ni eikö ne lääkkeet tuu yskiessä ulos keuhkoista, vai ehtiikö ne mennä niin syvälle et varmasti jäävät sinne  

Samaa tapahtuu minullekin. Olen toisinaan tehnyt niin, että ensin avaava yskänpuuskaa varten ja sitten vasta hoitava lääke. Hoitava on kuitenkin se tärkein.

14.7.2017. klo 12.45
  • Ei siinä kai muuta voi kuin toivoa, että jotain pysyy.
  • Löysinpä tällaisenkin ryhmän, kaikki tuki ontarpeen :D. Itsellä menossa nyt kolmas savuton päivä, olen polttanut varmaan noin 30 vuotta, nyt oli korkea aika lopettaa. Olen päättänyt, että kun täytän 50 olen savuton, siihen on nyt noin 1,5 vuotta aikaa...
  • editoi huhtikuu 2017
    Körtsy,hätistä se ukkos vesisuihkepullolla niinku kissa hätistetään pöydältä  ;)
  • Körtsy, todellakin, nyt äijä pihalle savuamaan jos on pakko savuta! :lol: 

nunnukalle tervetuloa ja onnittelut mahtavasta päätöksestä! Onko ollut vaikeat 3 päivää?
  • editoi huhtikuu 2017
    Moi nunnukka! Tervetuloa tänne! Mulle tästä on iso apu. Olen nyt ollut viisi päivää polttamatta. Palaan tänne lueskelemaan monta kertaa päivässä. Varmaan aina kun kävisin muuten tupakalla. Tuntuu kivalta kun täällä on muitakin joilla samat vaikeudet ja monia, jotka onnistumisella luo uskoa itseen. 

Ps. Huhhuh, tässä ajassa olisin polttanut jo 50 tupakkaa. Tuntuu paljolta, vaikka mähän en oikeastaan polttanut ihan kokopäiväisesti, koska lasten edessä en. 
  • Körtsylle: samat sanat kuin muiltakin: miehesi saisi osoittaa sen verran solidaarisuutta sun lopettamista kohtaan ettei aiheuta sulle vaikeuksia omalla röökaamisellaan! Kuulostaa kuin hän olis kateellinen.
  • Kyllähän tämä aika ajoittain ottaa vähän tiukalle, neljäs päivä menossa ja viikonloppu tulossa, se vähän hirvittää, viikonloppuisin olen tottunut niin paljon enemmän polttamaan kuin viikolla...

Mutta olen päättänyt, että en halua enää olla tupakan orja, haluan itse päättää itsestäni ja siitä mitä teen. En halua haista tupakalle, haluan voida paremmin, olla terveempi ja ennen kaikkea haluan hallita elämääni! Yritän tämän pitää mielessäni myös nyt tulevana viikonloppuna!

Haaveilin kyllä tuossa jo siitä, että jos ihan pienen askin ostaisin ja vain viikonloppuna polttaisin, noh, tiedän miten siinä käy, eli en osta! En halua nollata hyvää tulostani savuttomista tunneista!

Mistä te olette saaneet tuollaiset hienot laskurit tähän alle, mä haluisin kanssa?

Hyvää savutonta päivää teille kaikille ja kiitos tuesta!

• Nunnukka, laskuri löytyy kun painat sivun oikeasta yläreunasta hammasrattaan näköistä kuvaketta, valitset muokkaa profiilia ja sieltä avautuvasta valikosta allekirjoituksen asetus :-)

4.6.2016 illasta se loppu, ei oo sittemmin ollu tupakille hoppu 
  • Nunnukka. Selviät varmasti kun pidät lopetuksen syyt mielessäsi. Kun ajatukset alkaa mennä siihen röökiaskin ostoon niin koita suunnata ajatukset muualle, vaikka johonkin tulevaisuudessa tapahtuvaan kivaan juttuun, jota on kivempi tehdä ilman tupakkaa. Ja koita sitä ulkoilua ja liikuntaa, itsellä ainakin auttaa. Olen huomannut, että jos antaa ajatusten työskennellä vapaasti sen parissa, että olispa kiva polttaa ja voi kun en enää ikinä saa, niin helposti siinä seuraava ajatus on, että poltanpa yhden. Tai siis eihän ajatukset sinänsä vaarallisia ole, mutta röökiin ratkeamista mulla edeltää aina tietyt ajatukset, ja jos saan sen ajatteluketjun poikki aikaisessa vaiheessa, olen selvemmillä vesillä.

14.7.2017. klo 12.45
  • Jee, löysinhän täältä muitakin tällä viikolla lopettaneita. Yli neljäkymmentä vuotta sauhuttalua takana muutamaa taukoa lukuun ottamatta. Mutta nyt olen päättänyt lopettaa lopullisesti. Viides päivä menossa, fyysisiä vieroitusoireita ei niinkään mutta psyykkisiä senkin edestä. Tupakka on niin pitkään ollut kaveri niin hyvinä kuin pahoinakin hetkinä.

14.7.2017. klo 12.45
  • Nikotiinilaastari käytössä. Jokin apukeino tuntuu välttämättömältä.

14.7.2017. klo 12.45

14.7.2017. klo 12.45
  • Kiitos tsemppauksista, kyllä mä ainakin yritän pysyä kovana, en halua nollata näitä savuttomia tunteja. On se vaan kumma, miten sitä etukäteen jo murehtii tulevaa, vaikka ihan itse on päätöksen tehnyt. Kielenalustabletteja menee aikas monta päivässä, paljon enemmän kuin tupakoita...

kyllä se vaan Körtsy on juuri niin, että korvaushoidon pitää olla riittävän pitkä ettei tulisi niitä repsahduksia, eli jatkat vain sitkeästi laastareiden ja tablettien käyttöä. Itsellä on vähän sama vika, että kun hetken menee kohtuullisen hyvin niin kuvittelee jo olevansa vahvempi, mutta tällä kertaa en kyllä anna periksi, en enää!

hyvää, savutonta viikonloppua kaikille!
  • Olen yrittänyt pitää mielessä sitä ajatusta, että kun se kova halu iskee niin pitää vaan tehdä jotain muuta, houkutus ja halu menee ohi noin minuutissa, jostain luin tämän viisauden :D. Töistä tullessa imeroin suurimmat koiran karvat ja pesin lattian, ei tehnyt sinä aikana mieli tupakkaa, eli siis ihan konkreettista hyötyäkin tästä savuttomuudesta ;)

14.7.2017. klo 12.45
  • Tsemppiä hyvälle päätökselle.  Taistelkaa, se on sen arvoista.  :)

14.7.2017. klo 12.45
  • Perjantai-ilta selätetty, ihan hyvin meni ja hyvillä mielin kohti lauantaita liikunnan jälkeen :p

14.7.2017. klo 12.45
  • Hei! Ollut kiireinen (ja vähän krapulainen) päivä, mutta halusin tulla kertomaan, että selvisin viinipitoisista illanistujaisista ilman tupakkaa. Kovin koetinkivi oli lähtiessä. Tavallisesti - ei kun ENNEN - olisin ottanut itselleni kahvikupin tai kaljatölkin ennen.lähtöä ja polttanut etko-tupakan parvekkeella ihan itsekseni. No, se jäi nyt väliin ja muutkin tupakat. Olen niin ylpeä itsestäni ja tänään tuli jo viikko täyteen!
  • Oi kuinka hienoa kuulla, että iltasi meni hyvin Noppapeli!! Suurenmoiset onnittelut ensimmäisestä savuttomasta viikosta!!

4.6.2016 illasta se loppu, ei oo sittemmin ollu tupakille hoppu 
  • MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    Noppapeli, eka viikko ja eka paha tilanne takana! Olet taas vahvempi jatkamaan. Pidä vain aina varasi kun tiedät tilanteita tulevan.
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.