HUHTIKUU 2017 lopettajat :)

1356714

Viestejä yhteensä

• Noppapeli, ihan syystä olet ylpeä! Hienosti sujuu, hyvä sinä! Ja onnittelut viikosta savuttomana.  <3
  • editoi huhtikuu 2017
    Täytyy sanoa, että helpolla on kyllä mennyt eka viikko. Se on hyvä, niin ei ole "taisteluväsymystä". Mutta koitan olla ajattelematta, että tää oli nyt tässä ja näin helpolla pääsen. Edessä voi olla vaikka mitä. Mutta tuntuu hyvältä olla tässä kohdassa. Ja kiva, kun meitä on mukana jo monta. Tervetuloa Liisa Tuulikki!
  • editoi huhtikuu 2017
    Teillä huhtikuisilla on etuna valoisuus ja lämpenevät kelit,enemmän tekemistä ja energiaa tehdä asioita ja sitä kautta tupakan miettiminen jää vähemmälle toivon mukaan :)onnittelut viikosta noppapeli!
  • Viikonloppu on mennyt ihan hyvin, mielitekoja kyllä on, mutta niistä on päässyt yli tablettien avulla. Olen niin tyytyväinen ja nautin eilen illalla jopa lasillisen viiniä, jota kyllä etukäteen pelkäsin, olen niin tottunut polttamaan kun edes vähän maistaa...
  • Ensimmäinen viikko kasassa savutonta elämää, olen ylpeä itsestäni! Tästä on hyvä jatkaa toiseen savuttomaan viikkoon. Eilen oli vähän pinna kireällä, mutta se saattaa kyllä johtua tietysti monesta muustakin asiasta kuin vain tästä savuttomuudesta. Mites teillä muilla menee?
  • editoi huhtikuu 2017
    Ensimmäinen savuton viikko putkessa eli ei muuta kuin kohti uusia haasteita. Tsemppiä myös Nunnukalle sekä muille ensimmäisen viikon täyteen saaneille.
  • Ensimmäisen savuttoman viikon onnittelut Nunnukka ja Liisa_Tuulikki!! Hienosti menee!

4.6.2016 illasta se loppu, ei oo sittemmin ollu tupakille hoppu 
  • Onnittelut nunnukka ja Liisa_Tuulikki ja minä ekasta viikosta! Puhutaan, että kolmas viikko on se vaikein, mutta kyllä jos ekan viikon selättää, niin voi onnitella itseään, silloin sitä joutuu kohtaamaan kaikki arjen perustilanteet ekaa kertaa ilman tupakkaa ja taistelemaan vielä fyysisten vieroitusoireiden kanssakin. Joten iso askel, kun ollaan näin pitkällä.

Mulla sama strategia töissä kuin edellisviikollakin: Mynthon ja kävelylenkit sekä palkintoaamiaiset kahvilassa. Taas täällä töissä on niin hiton hiljaista, että lähden käymään kävelylenkillä. Onneksi on hyviä ilmoja. Joku tossa kirjoittelikin, että kevät on hyvää aikaa lopettaa tupakanpoltto, kun voi olla ulkona ja nauttia heti kaikesta siitä raikkaudesta, jonka ulkoilma tarjoaa ilman tupakkaa! 

• Mulle kyllä tuntuu olevan nämä kotiin lähdön ja pääsyn ajat kaikkein vaikeimmat, muuten ei mitään hirmuisia mielihaluja ole ollut, mutta näin iltapäivisin iskee suunnaton tupakan himo.  Mistäköhän sekin johtuu? Vai siitäkö, että päivän mittaan en käytä korvaustuotteita (koska en ole koskaan työpäivisin myöskään tupakoinut), pitäisköhän kokeilla, että pari ottaisi näin päivällä, jos sitten ei tulisi tätä inhottavaa tunnetta... Tai kai tähänkin tottuu... Onnittelut muuten kaikille muillekin, joilla on ensimmäinen viikko takana!
  • nunnukka: mulle tulee mieleen, tai kuulostaa siltä, että sulle se kotiinlähtö-tupakka on varmaan ollut sellainen erityisen mieluinen: riippuvainen kroppa on ollut pitkän päivän ilman tupakkaa, ja sitten saa sitä, ja lisäksi tilanteeseen on yhdistynyt kotiinlähdön, vapaalle pääsyn ilo (jolla oikeasti ei ole mitään tekemistä röökin kanssa...)

Onko jotakin palkintoa, jonka voisit keksiä itsellesi kotiinlähdön yhteydessä? Jotain mitä odottaa, minkä voisit toteuttaa joka päivä vaikka muutaman viikon ajan? Mä en tiedä, mistä sä tykkäät, mutta joku hyvällä kahvilla käynti, syömässä käynti, kävelylenkki, sauna ja siihen jotain luksusta, uimassa käynti...mitä tahansa, joka saisi sut tuntemaan, että otat luvan kanssa erityistä aikaa itsellesi ja tarjoat itsellesi jotain kivaa. Koska niinhän me ollaan kuviteltu tupakan suhteen: oma nautintohetki vain itselle. Nyt sen tilalle pitäisi, varsinkin vaikeisiin hetkiin, keksiä jotain korvaavaa nautintoa.
  • The user and all related content has been deleted.

14.7.2017. klo 12.45
  • Hei kaikki! Vihdosta viimein tein sen päätöksen, että enää en tupakkia tarvi. Nyt toinen päivä menossa ja kohtalaisen hyvin on mennyt, nikotiinipurkan avulla. Ei ole kauheemmin ottanut mikään päähän kun oon nin ylpeä itsestäni ja siitä, etten eilen ostanut enää tupakkaa! Nyt liityin tähän ketjuun, sillä ryhmätuki on tarpeen varmasti kun niitä vaikeita hetkiä tulee... Tsempit teille muille hyvän päätöksen tehneille myös  :)
  • Onnittelut nunnukka,liisa_tuulikki ja noppapeli eka viikosta,hyvä suoritus ja voitte olla ylpeitä saavutuksestanne!
  •  Tervetuloa Lisbe mukaan, tämä on hyvä ryhmä ja antaa tsemppiä tiukoissa tilanteissa :). Niin ja onnea hyvästä päätöksestä <3
  • Eilinen oli paha päivä! Tupakanhimo iski moneen kertaan. Olisin voinut pyytää työkaverilta, ostaa ruokatunilla tai käydä isännän taskuilla. En tehnyt niistä mitään. Huh, eilisestä selvitty niin eiköhän tästäkin päivästä. Tsemppiä muillekin!
  •  Huomenta!

Liisa_Tuulikki, minullakin oli eilinen jotenkin tiukka päivä, illalla nukkumaan mennessäkin oli vain tupakka mielessä, mutta nyt halu on taas selätetty ja uusi savuton päivä edessä :). Aina tuon tiukan tilanteen tullessa, ajattelen kaikkea sitä hyvää, mitä savuttomuus tuo tullessaan, mutta jostain syystä eilen ajatukset karkasi siihen, kuinka kesälläkään ei saa polttaa jne. Miten jotain "kivaa" muka olisi poistettu elämästä, vaikka tiedänkin, että ei se näin ole, tupakan tilalle tulen (ja tulemme) varmasti saamaan monta muuta, kivempaa asiaa... Mutta on se tuo mieli kummallinen :/.

Hyvää, raikasta, savutonta päivää meille kaikille! 

• Huomenta! Täälläkin uusi savuton päivä  B) Ihan samanlaisia juttuja tulee mieleen täälläkin, noita tilanteita missä olis "kiva" polttaa... Mutta ei, periks en anna! Onneks on noita korvaushoitotuotteita, että pääsee pahimpien houkutusten ja himojen yli. Kiitos tsempeistä! :-)
  • editoi huhtikuu 2017
    Tervetuloa Lisbe ja onnittelut päätöksestä. Se on se isoin askel, ja olet nyt ottanut sen, jee! Pidä tupakoimattomuuden positiiviset puolet mielessä ja katse täällä Stumpissa, jos tämän itsellesi hyväksi löydät!

Joo, tuttu tunne toi "sitten en enää ikinä saa polttaa...". Jotenkin mua auttaa se, kun olen ollut pitkään polttamatta aikaisemmin ja muistan vielä, että röökiä ei todellakaan enää jonkun (aika pitkän) ajan jälkeen kaivannut mihinkään. Kaikki jutut tuntui yhtä kivoilta tai kivemmilta ilman tupakkaa, ei sitä enää tarvinnut mukaan mihinkään. Kyllä se vähän aikaa vie, mutta mua auttaa tämä tieto. Tosiaan hyvää ja savutonta kevätpäivää kaikille!
  • MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    Mitens Körtsyllä kulkee? Ikävä juttu tuo laastarien aiheuttama ihottuma. Monelle tavallistenkin laastareiden liimat aiheuttaa allergisia reaktioita, saati sitten nikotiinilaastarit. Käytit myös niitä imeskelytabuja, eikö? Oliskos niistä apua jatkoon?

40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

14.7.2017. klo 12.45
  • Hui, kyllä sairaukset nyt sinua Körtsy koettelee. :( Jos jotain positiivista niistä kaivaa, niin varmaan motivoi savuttomana pysymisessä?
    Minulla ainakin tupakoidessa ja vieläkin saattaa pikkuisetkin rintaan pistämiset jne. aiheuttaa pelkoa ja ajatuksia tupakoinnin vaaroista  :| Ja muistaa sitten miksi hyvä kun ei polta, olisi kiva elää mahdollisimman pitkään ja terveenä. :)
    Jätti-Tsempit ja toivottavasti vointi kohenee! Sairastaminen ei kivaa.
    5.8.2016 savuttomuus, elämäntapamuutos numero 1.
    8.8.2017 painonhallinta, elämäntapamuutos numero 2.
  • Ja taas takana yksi savuton päivä :) fiilis on hyvä! Tupakka on edelleen mielessä melko ahkerasti, mutta hetki kerrallaan eteenpäin... Vähän jännittää tulevat pääsiäisen pyhät, minulla kun noihin vapaapäiviin yhdistyy runsaampi tupakointi, no täytyy vaan sitkeästi jaksaa jatkaa valitulla tiellä ja käydä täällä lukemassa muiden taistelua (se vähän myös auttaa, kun tietää, ettei ole tuskansa kanssa yksin).
  • Hyvin sujuu, nunnukka! Pian on 2 viikkoa täynnä! Pääsiäisen pyhinä käyt vaikka kävelylenkeillä kun on vapaata ja aikaa. Nautuskelet kun henki kulkee ja kevät tuoksuu.  <3
  • Kiitos NiuNau, näin täytyy yrittää tehdä ja jos vaikka joka kerta kun tekee mieli tupakkaa niin siivoais kotia, olisipa meilläkin joskus puhdasta ;)
  • Nunnukka hei, kyllä me pärjätään. Välillä vaikeampia ja välillä helpompia päiviä mutta savuttomia kuitenkin.

14.7.2017. klo 12.45
  • Körtsy: sulla on oikea asenne ja prioriteetit kohdallaan, siis hyvät mahdollisuudet onnistua lopettamisessa! Joku muu olisi heittänyt kirveen järveen ja käyttänyt tuota laastariongelmaa tekosyynä luovuttaa lopettamisesta. Kiva kuulla, että tänään on parempi päivä.

Mä huomaan, että heti kun on tänään tämmöinen vähän intensiivisempi päivä töissä niin tupakkaa tekee mieli enemmän. Aina kun saa hommat johonkin sopivaan "vaiheeseen", tulee sellainen iloinen jälleennäkemisen fiilis että "nytpäs tosiaan maistuu röökitauko"...ja sitten muistaa että ei :D
  • Hyvä Körtsy! Oikea asenne! :) Ja hyvä toki te kaikki!
    Muistelin että yhdellä tutullani joskus laastarit myös ärsyttivät ihoa, etenkin ne reunukset/teipit. Hän leikkasi ne joka laastarista aina pois, ja leikkasi vanhasta sukasta varren pois. Ja se teipitön laastari sukan varren alle käsivarteen :smiley: 
    5.8.2016 savuttomuus, elämäntapamuutos numero 1.
    8.8.2017 painonhallinta, elämäntapamuutos numero 2.
  • MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    Kaikki konstit käyttöön vaan, jos on laastarin tarve!
    Kovasti voimia sinulle Körtsy kaikkien sairauksiesi kanssa.
    Kuin myös muille huhtikuulaisille. Voimia, sisua ja kärsivällisyyttä. Aika tekee työtä myös puolestanne.
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Pitkät pyhät tulossa, vähän jännittää miten käy. Toivottavasti pahimmat päivät jo takana. Nyt ainakin tuntuu niin hyvältä tämä savuttomuus. Kynnet kauniin vaaleat entisten keltaisten sijasta ja hajuaisti herkistynyt kummasti. Rentouttavaa ja savutonta Pääsiäistä kaikille!
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.