HUHTIKUU 2017 lopettajat :)

1246714

Viestejä yhteensä

• The user and all related content has been deleted.

14.7.2017. klo 12.45
  • Liisa_tuulikki muakin vähän hirvittää nämä edessä olevat pyhät, mutta yritys on kova ja tahto, vaikka välissä mieleen hiipiikin ajatus, että jos vaan yhden... Tiedän, että.ei se siihen jäisi enkä meinaa yhtään polttaa, mutta ei kait ajatuksilleen mitään voi...

Aika hurjaa Körtsy tuo sun yskä ja oireet muutenkin, mulla ei onneksi ole ollut ihan tuollaista,  mutta hienosti pärjäät! Kuten me kaikki! Hyvää savutonta, raikasta.ja maukasta pääsiäistä kaikille!
  • Tervetuloa uusille tulokkaille.mä niin muistan tonajan kuinka lopetin tupakan. Laskin ensiksi missä ajassa häkä häipyy elimistössä siinä ensimmäinen haitta lähtenyt
    Tupruttelun loppu 25.8.2016 nyt ei savuille hoppu koska Tupruttelu on loppu <3

14.7.2017. klo 12.45
  • Sinulla erilainen elimistön toiminta kuin minulla, maalien, lakkojen ja muiden vastaavien käryt aiheuttaa ylimääräistä hengenahdistusta. Tupakan hajua en juuri edes huomaa. En kyllä haista montaa muutakaan hajua tai tuoksua. Minulla se peruuttamaton tilanne on. Sen kanssa on vaan elettävä ja rajoitukset huomioitava, vaikka helppous on kaukana.

14.7.2017. klo 12.45
  • Hienoa Körtsy kun pysyt savuttomana, et parempaa terveystekoa itsellesi voisi tehdä. :)
    Oletko kokeillut leikata laastarin reunoja ("metalliset") pois, ja kiinnittää laastaria toisella lailla? Ihoteipillä tai vanhalla sukanvarrella käsivarteen?
    Minulla ainakin ne reunat ärsytti ihoa eniten. 
    5.8.2016 savuttomuus, elämäntapamuutos numero 1.
    8.8.2017 painonhallinta, elämäntapamuutos numero 2.

14.7.2017. klo 12.45
  • Hienoa Körtsy, upeasti pärjäät! Savuttomana täälläkin pysytty ja kohtuullisen helposti. Näin iltaa kohden mieliteko vähän kasvaa, mutta koitan pärjätä. Mukavaa pääsiäisen jatkoa kaikille! 
  • Täälläkin edelleen savutonna vaikka tupakoivia vieraita käynyt niin eilen kuin tänäänkin. Ei ole edes tehnyt mieli vaikka muut "ulkoilleet"
  • Hei! Tsemppiä kaikille, tänään on pääsiäispyhien vika päivä, kenelle nämä on vaikeita. Oletteko pärjänneet ilman tupakkaa? Mä olen, jee! Oltiin lasten kanssa pääsiäisen aikana yhden yön reissulla ja mietin että kyllä ois taas pitänyt käyttää mielikuvitusta, että ois saanu jossain välissä vetää tupakan. Nyt sitä ei tarvinnut erikseen miettiä. Vaikka tasaiseen tahtiin kyllä mielitekoja tuli ja oli pinna välillä kireä. Mutta ei tarvinnu stressata siitä koska polttais, vitsi kun nyt sais polttaa, voisko järkätä jonkun tilanteen olla yksin ja polttaa jne. 

Eli mulle on vaikeampia ne hetket ja päivät jolloin olen yksin. Esim huomenna on sellainen. Lapset koulussa, mulla vapaapäivä! Mikäs olisikaan parempi tapa palkita itsensä hyvin jaksetun perhepääsiäisen jälkeen ja juhlistaa omaa aikaa kuin...juoksulenkki :wink: 
  • Ei tuottanu muuten vaikeuksia olla polttamatta,mutta viime yönä näin unta et sain luvan polttaa pääsiäisen ajan ja kiskoin taukoamatta sitä röökii unessa :D
  • NikolNikol Ouluntienoo
    Ei ole tuottanut ongelmia kun pääsiäinen meni töissä, eikä koskaan ole ollut ongelmia töissä savuttomuuden suhteen  :)

• Minä taas näin unta että poltin vahingossa kun en muistanut että olen lopettanut.  :D no hereillä ollessa olen kyllä muistanut. Yllättävän helppoa on ollut.
  • Hyvä.te! Oih, noi röökiunet. Tällä kertaa mulla ei vielä ole ollut. Mutta muistan kyllä herätessä sen kamalan morkkiksen!
  • Tänään lopetin, eilen illalla poltin viimeisen! Champixia 2 viikkoa syönyt. 17 vuotta olen tupakoinut. Toivottavasti lopettaminen onnistuu!  
  • Hyvä Coha, siitä se lähtee. Jokaisella se on alkanut yhdestä päivästä. Sitkeyttä matkaan ja vieraile stumpissa usein.  :)
  • Tervetuloa Coha mukaan :)!

Pääsiäinen meni kohtuullisen hyvin, jopa paremmin kuin alun perin uskalsin edes toivoa. Vähän mielitekoja, mutta ei mitään suurta eikä ylitse pääsemätöntä.

Yhtenä iltana iski kummallinen ajatus siitä, että miksi kiusata itseään, kun voisi polttaakin. Tämä varmaan tulee siitä kokemuksesta, että kun aiemmilla kerroilla on sortunut uudelleen polttamaan, niin jotenkin on "harmittanut" aika, jonka on itseään kiusannut olematta tupakoimatta... En tiedä, ymmärsittekö tai saitteko kiinni ajatuksesta, mutta tällaisia on omassa päässä pääsiäisenä liikkunut :D.

Mutta olen ollut tyytyväinen ja ylpeä itsestäni, että yhtään tupakkaa ei ole tullut sytytettyä! Tästä on hyvä jatkaa matkaa ja itsensä kiusaamista.

• Mahtuuko mukaan, olenko oikeassa alueessa keskustelemassa.? Tänään loppui tupakointi. 25vuotias nainen täällä ruudun toisella puolella. 14vuotiaana aloitettu sauhuttelu ja ikävuodet 19-22 täysin savuton. 3vuotta taas on tullut poltettua enemmän ja vähemmän. Viime syksystä asti ollut halua lopettaa. Aski tässä on polteltu päivässä ja tällä kertaa olen kovin jännittynyt päätöksestäni, liekö hyvä vai huono.
  • Ilman muuta hyvä ratkaisu. Nuorena ei ole vielä tullut mitään kremppoja, mitkä vanhemmiten ovat mahdollisia.
  • Tervetuloa mukaan katarr_, täällä meitä on muitakin lopettajia, toiset polttaneet kauemmin ja enemmän ja toiset sitten vähemmän, samassa veneessa kaikki :)
  • Oikeen alueen oot keskustelulle löytäny katarr_. Näistä keskusteluista itekin oon saanut apua omaan tupakoimattomuuteen, yli kk jo takana.
    Monta kertaa aiemminkin oon yrittäny lopettaa mut tää kerta tuntuu jotenkin erilaiselta :flushed:  ehkä tällä kertaa oon ollu valmiimpi tohon lopettamiseen kun ennen.
    Tsemppiä kaikille huhtikuun lopettajille!!
  • Hyvä, kiitos! ☺ tiedän kokemuksesta kuinka hyvältä savuton elämä tuntuu, tiedän etten luovu mistään ja tupakoinnin tilalle tulee oikeasti terveellisempi elämä. Tämä päivä vasta takana ja aika tiukkaa tekee silti, tiukempaa kuin ennen:o mutta en luovuta  !
  • Todella hienoa kuulla! Ole ylpeä itsestäsi:)

14.7.2017. klo 12.45
  • Ai kuuluuko tuo yöhikoilu vierotusoireisiin, olenkin sitä vähän ihmetellyt, kun ennen ei ole ollut... 
  • MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    Tervetuloa katarr_ stumppiin. Olet kyllä nyt hyvääkin paremmassa paikassa. Täällä onnistutaan!

Hikoilu on varmaan yksilöllistä, niin kuin monet muutkin viekkarit. Aika yleistä kuitenkin.
    Körtsy, hyvä kuitenkin, et olet taas jotenkin tolpillas, henkisesti ja fyysisesti.
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• ensimmäinen vuorokausi takana o:) motivaatiota kyllä riittää nytten. En ole pitänyt edes vaihtoehtona luovuttamista! Kohti huomista päivää siis. Itselle aina kolmas lopetuspäivä ollut raskain.. Aivan mahtavaa, että löysin teidät ja tämän palstan☺
  • Viime yönä näin unta, että poltin tupakan koiralenkillä, lasten läsnä ollessa ja voi minkä morkkiksen sain siitä yhdestä savukkeesta, joka ei edes unessa maistunut hyvältä ja nollasi hyvin alkaneen savuttomuuden, onneksi se oli vain unta :)
  • Kävin jo vuosi sitten stumpissa ihmettelemässä, ajatuksissa lopettaminen on ollut monta kertaa. Viikko sitten tuli tehtyä pikainen päätös, olin lähdössä vanhempien mökille keskelle korpea ja jätin tupakat ostamatta mukaan. Pari tuntia olisi mennyt kauppareissuun ja kaikki tarvittava oli mukana, ei houkuttanut sitä matkaa ajella (lumisateessa kesärenkailla) vain tupakan takia. Yllättävän kivuttomasti meni, siellä onneksi on paljon tekemistä ja tulee oltua ulkona koko päivä, niin ehdi tupakkaa edes miettiä. 

Maanantaina kävin polttavan kaverin kanssa lenkillä, tää on ollut se kohta missä kaikki lopettamisyritykset on kaatuneet. Liian helppo pummia muilta. Mutta tällä kertaa selvisin, vaikka kaveri vieressä polttikin! Tänään uudelleen, ei tee yhtään mieli polttaa, joten eiköhän siitä tälläkin kertaa selviä.

Vaikeudet alkoi vasta eilen illalla, kun palasin takaisin kotiin. En viihdy kaupungissa kerrostalokämpässä, "pakko" aina välillä käydä parvekkeella "tuulettumassa" tupakalla. Tylsinä hetkinä myös, samoin jos naapureiden metelöinti ärsyttää. Ja pidemmillä ajomatkoilla, selkä ei kestä monen tunnin istumista putkeen, tuntui tosi tyhmältä pysähtyä bussipysäkille vain hetkeksi kävelemään ilman sitä tupakkaa. Ehkä tää tästä, tänään tosiaan täynnä viikko ilman tupakkaa, eikä olot ainakaan vielä ole mahdottomia ollut missään vaiheessa. 

24vee, polttamista takana muutama vuos, plus teininä poltin vuoden verran, taukoa pidin välissä ja tyhmänä aloitin uudestaan. Jos en enää jatkossa olisi niin tyhmä. Täysin ilman nikotiinia mennään. Vähentänyt olin kyllä jo reilusti ennen täysstoppia, ennen poltin 5-6 päivässä, viime viikolla enää 1-3. Innostuin canicrossista koiran kanssa muutama viikko sitten tauon jälkeen, mutta tajusin etten pysy sen perässä enää mitenkään. Siinä oli viimeinen syy lopettaa :D Tupakka alkoi maistua tosi pahalta jo lopettamispäätöksen jälkeen, huono olokin iski välillä polttaessa. Teki lopettamisen helpommaksi, varmaan nytkin houkuttaisi enemmän jos vika kokemus tupakasta ei olisi se, että maistui pahalle ja tuli huono olo.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.