HUHTIKUU 2017 lopettajat :)

1235714

Viestejä yhteensä

• Moi uudemmat lopettajat phale, katarr ja coha sekä ennestään mulle tutut. Meitähän on täällä jo iso joukko ja jokainen voi onnistua lopettamaan tällä kertaa. Ainakin mulla on olo että nyt onnistun, päivä kerrallaan! Phale, sä tunnistat hyvin noi vaikeat tilanteet, nyt sun pitää vaan keksiä niihin jotain korvaavaa. Eli kun kerrostalon seinät alkaa ahdistaa ja tekee mieli parvekkeelle, mikset lähtisi kävelylle? Vaikka kerran tunnissa? Tässä alkuvaiheessa voisi olla hyväkin juttu, ulkoilu ja liikkuminen auttaa ainakin itsellä siihen levottomuuteen.

Katsoin tota mun laskuria, 19 päivää kuulostaa jotenkin vähältä, tuntuu, että olisin jo ollut pidempäänkin polttamatta. Mutta sitten taas toi summa, melkein 60 euroa, jess!!
  • Tänään on niin vaikeaa vaikka kuvittelisi että kolmannella viikolla jo helpottaisi. Mutta tämänkin päivän vaikeudet voitettu; en käynyt aamulla isännän taskulla, en hakenut askia ruokatunnilla kaupasta. Ajattelin tilannetta että polttaisin; kauhea haju ja lisäksi suussa paska maku. Mutta mistä nämä mieliteot aina vaan kumpuaa?
  • NikolNikol Ouluntienoo
    Kolmas viikko oli itsellekkin vaikeampi kuin toinen. Muutama päivä vähä tiukempaa ja kyllä se siitä helpottaa  ;)

Tie ei ole tasainen tässä hommassa, ikävä kyllä.

• Kävely voisi olla ihan hyvä, toki sitä rajoittaa vähän se, etten iltapäivällä voi omien koirien kanssa lähteä muutamaan tuntiin ulos "tää on ihan kiltti"-koiranomistajien takia, jotka aiheuttaa vaan entistä pahemman tupakanhimon :D Mutta muuten vois hyödyntää, koirillakaan tuskin mitään sitä vastaan, että käytäis tiheemmin ulkona. 

Tänään on ollut paha päivä, varmaan pahin tähän asti. Aamusta asti tehnyt mieli tupakkaa, lenkillä iski järkyttävä päänsärky ja nyt yrittää kuumekin nousta, joten kaikki raskaammat liikunnat, jotka on mulla tehokkain apu melkein kaikkeen, on nyt sitten hetken tauolla. Toisaalta nilkkakin on rikki, enkä ole jaksanut sitä lepuuttaa, tuleepahan sekin hoidettua kuntoon nyt samalla. 

Parveketta oli liian kova ikävä. Melkein sorruin tupakkaan, mutta kauppaan kävellessä vastaan tuli nainen tupakka suussa, yski jatkuvasti ja se haju, iu. Kävinkin siis ostamassa mehujäitä ja käyn nyt parvekkeella syömässä niitä pari kertaa päivässä. Joku syy käydä siellä haukkaamassa happea ja tuijottamassa ohikulkijoita. Tosin tuhkis haisee tosi ikävältä, pitänee yrittää jaksaa siivota parveke vihdoin kunnolla. 

Kunhan tää tauti tästä talttuu, pääsee vihdoin palaamaan takaisin juoksemisen pariin, jos sujuisi paremmin kuin ennen. Rappusissa en ainakaan enää hengästy kipeänäkään. 
  • Eipä tämä helppoa ole, EI. Sain tässä pariviikkoa sitten sydäninfarktin. Tekivät muutaman pallolaajennuksen. Lääkärit ja hoitajat "käskivät" lopettaa sikarien polttelun. Helppo se on sanoa mutta sen toteuttaminen on toista kun oon sauhutellut reilu 34 vuotta. Tänään sikarin polttaminen olisi vaan niin mukavaa?? Nikotiinipurkatkin olen ostanut valmiiksi. Toivottavasti nyt onnistaa kun on jonkunlainen syy lopettamiseen.
  • Minulla sydäninfarkti oli se viimeinen niitti sauhuttelulle, tehtiin pallolaajennus hätäoperaationa yöllä. Olin 5 vuorokautta sairaalassa ja yskin koko ajan limaa keuhkoista, nukuin nukahtamislääkkeitten avulla. Tupakkaa teki koko ajan mieli, ainoastaan heikko kunto esti tupakalle menon. Lääkäri määräsi melkein heti nikotiinilaastarin olkavarteen ja sain vielä joitain näytteinä tulleita imeskelytabletteja. Minulla on lisäksi keuhkoahtauma, joten viimeisiä hetkiä oli lopettaa ilman sitä varmaa lopetusta. Siitä se kuitenkin onnistui, vaikka vaikeaa oli, monta kertaa tuli mieleen erittäin synkeät ajatukset. Tämä palsta oli korvaamattomana apuna uuteen totuttautumisessa ja vieroitusoireiden kestämisessä.
  • Nyt alkoi uusi savuton elämä...keuhkokuume takana ja 20 vuotta röökiä takana..riittää jo yskiminen ja nöyrin mielin muutosta parenmpaan päin. Tänään viimeinen savuke.
  •  :) ihan mahtavaa, että saa tehdä muutosta vaikka helppoa tapojen muuttaminen ei ole. Työporukka on motivoinu omalla esimerkillä kuten myös lapsi pyynmöillään. Kohti tuoksuvaa elämää.
  • Neljäs päivä lähti nyt käyntiin! Kaksi ensimmäistä päivää meni todella hyvin, kolmas päivä oli fyysisten fiilisten puolesta aika kurja.. No mutta jospa tämä päivä olisi eilistä parempi
  • Ihanaa alkavaa viikonloppua ja tsemppiä kaikille:)
  • Niin ja itsellä on auttanut pahimpiin oloihin ainoastaan oikeastaan lenkkeily ja ulkoilu. Sitä suosittelen kaikille. Tuntuu että ilma kulkee muutenkin jo paremmin ja energisyys lisääntyy!
  • Täällä yksi huhtikuussa lopettanut eli viikko viimeisestä röökistä. Eilen oli huono päivä, mutta prkle en anna periksi. Vaikeinta on ne tilanteet missä on tottunut polttamaan, yritän välttää niitä viimeiseen asti. Olen ennenkin ollut vuosia polttamatta, mm. lasten odotukset ja imetykset. Nyt ikää jo 54 vuotta joten alkaa kyllä ihossa kohta röökaaminen näkyä. Vielä ei näy joten toivottavasti tämä lopetus nyt pitää ja tuli ajoissa.
  • Toivottavasti onnistuu. Päivä kerrallaan. Tänään vähän helpompaa. :) 
  • Päivä kerrallaan, toivottavasti joskus helpottaa, edelleen tupakkaa tekee ajoittain mieli, välillä on hetkiä, jolloin ei muista lainkaan asiaa... Mutta jos olisin tiennyt silloin joskus aloittaessani mikä vaikeus lopettamiseen liittyy, niin olisikohan tullut aloitettua? No mitäpä tuota miettimään, nyt vain eteenpäin! Tsemppiä kaikille huhtikuun lopettajille!
  • Noin se on, jos se olisi helppoa, tämä olisi täysin turha palsta.
  • MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    Lopettaminen on lopettamisen väärtti.   :/
    Ihan helppoa se ei ole kellään, mut toisille vaikeampaa kuin toisille. 
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Ja lopettaminen käy päivä päivältä helpommaksi, on hetkiä jolloin et ajattele tupakkaa lainkaan.
    kaikki maistuu niin paljon paremmalta, suukkokin.
    Reilu 30 v meni tukiessa tupakkateollisuutta ja pidettyä turhia tupakkataukoja. Monet asiat onnistu paremmin ilman tupakkaa, seksikin ;-)
  • editoi huhtikuu 2017
    Olen kuullut sanottavan, että kolmas päivä ja kolmas viikko olis ne vaikeimmat. Onhan se toki yksilöllistä, mutta olen ollut itse huomaavinani ton tiukan kolmannen viikon. Tää viikko on ollut vaikeampi, vaikka pakko sanoa, ei kovin vaikea sekään. Mä oon ehdollistunut tohon siniseen mynthoniin, oikein sellanen hyvä mieli aina tulee kun ajattelen sitä :D on tää huvittavaa.

Mä oon sinkku ja olen jo muuttanut deittiapplikaation tietoihin "en tupakoi", hee! Siinäkin nyt yksi tupakoimattomuuden hyvistä puolista mulle...
  • Kohta viikko menty täällä. Yllättävän on ollut helppoa. Tosin henkiset oireet ovat kiusaneet enempi vähempi.. Energisyys alkaa lisääntymään ja olo kohenemaan. Pelottaako muita tuleva vappu? Tarkoitan jos on suunnitelmia nauttia alkoholia.. Pelkään itse repsahtavani juotuani, keksin itselleni syyn polttaa.. taidan olla selvänä tämän vapun☺
  • Mun mielestä on ehdottoman hyvä idea välttää alkoholipitoisia pippaloita ja illanviettoja alkuvaiheessa. Mulle sellainen on ainaki aika iso riski polttaa. Ja tavallaan mun ei edes tee tällä hetkellä mieli lähteä "ulos" tai juoda, koska tiedän, että tässä vaiheessa se ei varmaan olisi yhtä hauskaa kuin tavallisesti, koska miettisin tupakkaa. Tiedän, että tämä muuttuu ja hiprakasta nauttii kyllä ilman tupakkaa jopa enemmän, mutta se vie aikaa.

Mä vietän vapun lasten kanssa, joten kysymys ei ole kovin akuutti itselleni. Saatan ottaa kyllä vaikka lasin tai kaksi skumppaa, nimenomaan koska mulla on noi lapset "ihmiskilpinä" mun ja tupakan välissä :D ts. en heidän nähtensä polttanut, niin se ei nytkään ole mahdollista.
  • Minä olen rohkaistunut jo tässä alkuvaiheissa pari lasia viiniä maistamaan, vaikka siihen olennaisesti aiemmin on liittynyt tupakointi ja yllättävän helposti se onkin sujunut. Vappua meillä ei sen suuremmin juhlita, ehkä käydään vapputorilla, paistetaan munkkeja jne. lasten kanssa, joten mitään suurta bilettämistä ei ole tiedossa ja hyvä niin :)

• Jännä et välillä tupakka käy mielessä ja toisinaan menee melkein päivä ettei edes muista röökiä. Wapun vietän miesystävän kanssa (joka ei siis polta) joten ei tule ongelmaa vaikka muutaman lasillisen ottaisinkin. Kaikista vaikeinta mulla on iltaisin ennen nukkumaan menoa kun päästän koirat pihaan pissalle, siinä kun on tullut röökattua aina. Mut kertaakaan en ole sortunut. Olo on kyllä hyvä, aamuyskä on kadonnut. Ja rööki on alkanut haista mun nenään pahalta, jos vaan jostakin se haju tulee. Mä niin toivon että tämä nyt onnistuu!!
    editoi huhtikuu 2017
    Kyllä sä onnistut, toivo on yksi seikka ja toinen on usko omaan onnistumiseen. Kun Päättäväinenkö-nimestä tuleekin Päättäväinen, homma on hallussa.

40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• The user and all related content has been deleted.

14.7.2017. klo 12.45
    Kiva kuulla sinusta Körtsy! Toiset voivat olla eri meiltä, ja varmaan sinäkin, mut älä lopetta nikotiinikorvausta liian aikaisin. Se viekkari voi tempaista aika pahasti, kun tulee sellainen tilanne eteen, johon ei oikein osaa suhtautua. Varmemman otteen saat lopetuksesta, jos vain sinnikkäästi jatkat, vaikka vähentäen, niitä niksapillereitä. Suosittavat 3 kuukautta.
    Mut muuten hei, kuulostaa rohkaisevalta.

• The user and all related content has been deleted.

14.7.2017. klo 12.45
  • Hienoa huhtikuiset! :)
    Körtsylle kyllä neuvoisin samaa kuin Melisa, älä lopeta korvaushoitoa liian aikaisin, vähintään 3 kk olisi varmaankin hyvä. Laastarit tuntuvat olevan sinulle huono homma, kun ihottuman tekevät. Onneksi on muitakin vaihtoehtoja! Jätti-tsempit, ihan mahtavan terveysteon olet itsellesi tehnyt!! :) :) Parhaan mahdollisen.
    5.8.2016 savuttomuus, elämäntapamuutos numero 1.
    8.8.2017 painonhallinta, elämäntapamuutos numero 2.
  • NikolNikol Ouluntienoo
    Itsekkin suosittelen jatkaan sen champixin kolmeen kuukauteen jos vain pystyy. Jos tulee jotain oireita niin kokeilee vaikka puolittaa pillerit.

Omalla kohdalla ainakin nousi mielihalut kun jätti kuurin kesken, sivuvaikutusten takia. Kuurin aikana ei kauheasti tehnyt mieli.

• Moikka! Täällä yksi 4/2017 lopettava. Polttanut melkein 20 vuotta. Oman terveyden ja hyvinvoinin takia lopetuspäätös, joka on kypsynyt nyt jo varmaan 4-5 vuotta. Hävettää myös polttaa tupakkaa. En halua myöskään, että lapseni seuraa esimerkkiäni. Tupakka on, kuten monelle muullekin, ollut se rentoutumisen ja oman ajan juttu. 

14 päivää champixia ottanut. Huomenna ensimmäinen päivä ilman tupakkaa. Aamuisin ei ole tehnyt mieli polttaa. Mielihalut, ne pahimmat, tulevat vasta illalla kun on sitä "omaa aikaa". Ei mitään pahoja sivuoireita ollut. Ainoaksi jäänyt aamupahoinvointi. Tupakkaa tehnyt vähemmän mieli. On tehnyt mieli kuitenkin. 

Tsemppiä kaikille!!
  • Sydämellisesti tervetuloa AnnikaO! Olet oikeassa paikassa, mulle ainakin tämä palsta on apu pahoina hetkinä kun rööki pyörii mielessä. Ei tarvitse kärvistellä yksin ja palstalle tuleminen toimii mulla jonkinmoisena palkitsevana toimintana, joka kohtuullisesti korvaa röökitauon.

Itselläni on muuten vaan nyt vähän hankalampia päiviä. On mennyt niin hyvin ja nyt neljännellä viikolla ottaakin koville. Pitkittynyt flunssa tekee väsyneeksi, mihinkään ei jaksaisi ryhtyä, ei jaksa keskittyä ja on ollut myös sellasta itkuisuutta. En mä ees tiedä voiko tämä enää johtua tupakasta vai flunssasta vai mistä. Ei mulla mitenkään älyttömästi tupakka pyöri mielessä niinkuin "ratkaisuna" näihin oloihin, ja siksi epäilenkin voiko enää olla kyse vieroitusoireista? Välillä kyllä tulee sellaisia himoja, että tuntuu, että nyt kun menisin ja ostaisin tupakkaa niin tulisi jotain terävyyttä, intoa ja energiaa päivään tämän puhdittoman vellomisen ja huokailun sijaan. Ihme ajatus, mutta ehkä tiedätte tunteen. 

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.