Kuinka pitkään edelliset lopetuksesi pitivät?

Olisi kiinnostava tietää, onko jotain yleisiä ajankohtia, jolloin tupakasta luopuminen kariutuu? Kuinka pitkään aikaisemmat/ aikaisempi lopetuskertasi piti?

Minulla: 

6 vuotta ja toisella kertaa 2kk.

Viestejä yhteensä

• En ollut lopettanut koskaan aikaisemmin. Se on varmastikin ollut yksi syy lopettamisen vaikeuteen, kun poltettua tuli koko ns. aktiivikausi elämästä.
  • NikolNikol Ouluntienoo
    N. 5kk, kaatui siihen kuuluisaan yhteen kun ei ees mieli tehnyt  :(

• Parhaimmillani ollut kuukauden ilman tosin silloin tuli erinäsiä vesipiippuja poltettua useasti. Joka tapauksessa oli kiva olla ilman, vesipiippu kun ei tunnu yhtä pahalta. Sitten huonoimmat hetket on kariutunut päivän jälkeen. Useimmiten onnistunut pitämään 3 pv ja se on sitten siinä. Nyt on se kuuluisa kolmas päivä taas menossa ja ostinkin suklaata tukemaan päätöstäni.
  • The user and all related content has been deleted.

14.7.2017. klo 12.45
  • MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    Pisin tätä ennen 6 kk, sitä ennen pari viikkoa maksimi. Tämä onnistuminen on foorumin ansiota - niin ja niksapurkan. Mut sitä söin ennenkin.
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Pisin tätä ennen 8 kk polttamatta, 28 vuoden tupakointi"uran" aikana. Nyt se ylitetty, ja saa mennäkin ja paljon yli  B)  B)
    5.8.2016 savuttomuus, elämäntapamuutos numero 1.
    8.8.2017 painonhallinta, elämäntapamuutos numero 2.
  • Semmonen 2 vuotta. Nyt toinen yritys. Kamalaa on! :D
  • Vaihtelevasti, monia yrityksiä on ollut. Pisin tauko on ollut 11,5 vuotta, toinen lakko kesti 2 vuotta. Ei sitä voi kuin kirota miten tyhmä pitää olla, että hyvin irti päästyään jatkaa polttamista! Olen oikeastaan hyväksynyt sen ja sinut itteni kanssa sen suhteen, että en koskaan pysty lopettamaan - yritän vain pitää kahden tupakan välin mahdollisimman pitkänä. Ja siinä taistelussa on kaikki keinot sallittuja.
  • Jaa-a, muistaakseni nuoruudessa silloisen poikaystävän (tulevan aviomiehen) kanssa lopetettiin ja oltiin vuosia polttamatta. Sitten jossain vaiheessa mies aloitti ja minä hetken päästä. 3 lapsen odotukset ja imetykset olen ollut polttamatta, ajassa ehkä 1.5-2 vuotta per lapsi. Sitten taas lopetettiin jossain vaiheessa miehen kanssa, hän polttikin sitten salaa mutta minä olin vuosia polttamatta. Viimeset 10 vuotta polttanut jatkuvasti, avioeroa ja ikäviä asioita. Tupakka ollut se josta saanut jotakin lohtua mukamas.
  • Kerran kauan sitten 5 vuotta, nyt viimeinen 6 vuotta. 2 vuotta poltin ja nyt puoli vuotta kohta savuttomana. Häpeän tunnustaa, että vaikeaa on vieläkin. Mun aivoissa on joku vika varmaan. Kielenalustabut on varalta, en ole kuitenkaan enää reiluun kuukauteen niitä käyttänyt.
    Mummukka-hyvä, ei se lopettaminen aina käy "kuin filmeissä" eli helposti ja vaivatta. Muista itsekin kokeneeni pitkään kaipuuta ja saamattomuutta. En vaan uskaltanut antaa tupakalle periksi. Pelkäsin, etten saa itseäni enää ruotuun. Siksi väkisin pidin 0-linjan. 
    Vaikeita tilanteita, juhlia, murheita jne. Rämmin ne väkisin läpi. Ei se tupakka olisi niitä avittanut ja moraalinen krapula olis ollut ISO. En halunnut enää sitä kokea enkä olis ehkä jaksanut uudelleen lopettaa. Olin jo 50+ reilusti.
    Tsemppiä, uskalla onnistua tällä kertaa!
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Oikeasti harkittuja ja loppuun asti ajateltuja lopetuksia ei ole takana kuin tämä yksi, nyt kuusivuotias sellainen. Muutama sekopäinen ja harkitsematon rimpuilu, kestoltaan tunteja, jotkut pari päivää kokeiltu tyhjäpäisyyden aikoina. Edelleenkin korostan mentaalivalmistautumisen merkitystä; etukäteen sisäistettynä savuton elämä onnistuu helpommin kuin spontaanisti suoritettu uudenvuodenrimpuilu.
  • Viimeksi noin 5 vuotta sitten retkahdin ja sitä edelsi 9kk tupakaton kausi, vetelin kyllä sähköröökiä silloin ja ihan nikotiininesteillä, niin ei oikein lopettamiseksi kehtaa sanoa. Olin festareilla ja kännissä onnistuin jotenkin rikkomaan sähkötupakkini ja siitä hetkestä retkahdukseen ei tainnut mennä edes tuntia. Nyt on kokeilussa lopettaminen ilman mitään korvaavia tuotteita.

• Voisi juu kuvitella että siitä sähköröökistä aitoon siirtymisessä on kynnys aika paljon matalampi kuin vaikka korvaustuotteistakin.
  • Nyt tällä kerralla lopetus kesti vain kolme päivää.
    Pahus kun oli kaapissa tupakkia
    No joskus toiste paremmin sitten...

Nyt et anna periksi, et sit millään. Ei missään tilanteessa etkä kenenkään takia. Eiks jeh?
    Mä haluun nähdä sut voittajana. :)

• No voi harmi jukebox. No tästä viisastuneena uuteen yritykseen kun siltä tuntuu.

Pioni nyt ei niin sitten millään sitä tupakkaa huuleen kuten Melisakin mainitsi :)
  • Oiskohan pisimmillään ollut vajaa 2kk. Sen jälkeen poltin vuoden verran vain viihteellä.
  • jukebox1 - Läysin itse kolmantena päivänä kokonaisen askin hupparintaskusta. Poltin kaikki kerralla, takassa. :D

• nakkivene, sulla on luonnetta lopettaa :)
    Taidatkin nyt onnistua.
    Tsemppiä

Kiitos Pioni! Tiedätkö, jokainen lopettaja, joka täällä kauemmin viihtyy, tulee tavallaan tutuksi. Sit haluan nähdä onnistumisia. Paljon niitä onkin ollut, siitä kertoo jo HEP-poterokin, eikä siellä ole kaikki enää. Sinut haluan ehdottomasti nähdä voittajana, olet ollut niin monesti ja pitkään jo polttamatta. Tukea ja kannustusta tulee varmasti.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.