Tarkoitus oli kuun lopussa, mutta miksei tänään?

Hei vaan kaikille! Olen jo pitkään pyöritellyt päässäni tuota tupakoinnin lopettamista, siis varmaan parin vuoden verran. Ja aina ollut jokin tekosyy olla lopettamatta..(en voi käydä enää baareissa..en onnistu, kun mies polttaa...jnejnejne..tuttua varmaan?).Vaan nytpä sain miehenikin innostumaan tupakoinnin lopettamisesta! Ja baareissa ei voi enää sillä lailla polttaa! Ja kohta tulee kylmä ja pakkaset ja ei tarvitse sitten enää mennä pihalle palelemaan!
Sovittiin, että lopetetaan kuun vaihteessa (siis lokakuun alussa), mutta nytpä olenkin sellaisen paikan edessä, että taidanpa lopettaa just tähän...Teen nuorten kanssa töitä ja olen huomenna aamulla lähdössä leirille nuorten kanssa kolmeksi päiväksi. Ja arvatkaa mitä? Siellä ei saa polttaa! :shock: Tässä olen sitten tätä iltaa istunut töissä ja päättänyt, että enpä sitten enää tänäänkään yhtään polta, kun sama kai se on että lopetanko nyt heti vai kärvistelenkö huomisaamusta...Aika tiukka paikka! Mutta jos selviän noista kolmesta leiripäivästä, niin siitähän se sitten jatkuu...tulkoon mies mukaan sitten kuun vaihteessa. Eipä minun sitten ole järkeä aloittaa taas vähäksi aikaa, että voin lopettaa sitten samaan aikaan mieheni kanssa, vai mitä?

Huh! Onneksi netistä löytyy apua ja paljon tietoa ja onneksi on tämä keskustelupalsta!!! :lol:

Viestejä yhteensä

• editoi syyskuu 2007
    Päätös ihan hyvä, se että lopetat oli ajankohta nyt tai sitten myöhemmin! ...Mua hävettäs polttaa nuorten edessä, olla esimerkkinä niille. Aamuisin itse kun ajoin aina kouluun ala-asteen ohi, niin kyllä joka kerta piti tupakka piilottaa, etteivät vaan ottas huonoa mallia... Ja jos nyt olet 3 päivää ilman, elä ihmeessä aloita. Nuo 3 päivää ovat vaikeimpia. Joten tuskin halua kokea niitä uudestaan ja vielä aivan turhaan!

Ehdota miestäsi tulemaan myös NYT jo mukaan? Mikä häntä estäisi? (Ellei ole henkisesti vielä valmis, elä pakota. Ei tule onnistumaan lopetus, jos ei ole valmis siihen.)

Voisin melkein suositella jotain nikotiinikorvaushoitoa leirille mukaan. Meinaan nuorten kanssa voi palaa hermot muutenkin helposti. Hekin ovat siellä ilman tupakkaa ja tuskin haluat pilata leiriä "niksojen" takia. Mutta jos olet tyyppiä, joka ei niksoista juuri "pimahtele" niin elä turhaan tosiaan sitten käytä nikotiinihoitoja. Itsehän varmasti tiedät mikä on kuitenkin parasta. :)

Mulla on näköjään menossa 9 päivä ilman tupakkaa... o.O
  • editoi syyskuu 2007
    Hei vaan! oot ihan oikeassa, kyllähän tuo nuorten edessä polttaminen hävettääkin. Tai en minä niiden edessä polta, mutta kuitenkin...Inhottavaa sellainen salailu...Edellisessä työpaikassani oli se hyvä puoli (näin jälkikäteen ajateltuna, silloin se tietysti harmitti), että siellä työntekijät eivät saaneet polttaa työaikana. Vaikka välillä saatettiin olla monta päivää muksujen kanssa leirillä, tai reissussa, eikä mun ees tehny mieli polttaa!! Voi kun oisin silloin tajunnu lopettaa!
    Mutta tuo polttaminen on aina ollut näissä mun töissä kauhean ristiriitaista mulle ja nyt kun lopetan, niin voin hyvällä omallatunnolla olla ihan oikeasti esimerkkinä nuorille ja lapsille (enkä vaan sillee näennäisesti).

Toivotaan, että hermo kestää..olen kyllä rauhallista sorttia, joten tuskin pimahtelen...eri asia on sit kuinka yskittää siellä nuorten kanssa puuhatessa, kun tiedossa on kolme päivää tiukkaa ulkoilua (patikointia, kiipeilyä, melontaa jne). En siis aio mitään korvaushoitoja käyttää, vaan tälleen ihan luomuna...

Katsotaan, innostuisko tuo mieskin mukaan jo nyt...epäilen kyllä, sillä on ensi-ilta edessä ja hommat (valojen suunnittelu) alkutekijöissä...et voipi vähän ressata....
  • editoi syyskuu 2007
    Jos olet aiemminkin leirejä viettänyt ilman tupakkaa, niin eiköhän se nytkin mene ihan hyvin! Jos yskittää, niin sitten yskittää. Minkäs sille voi? Syysflunssan piikkiinhän sen voisi laittaa, mutta valehtelu harvoin kannattaa.

Oikeana esimerkkinä oleminen on aika haastavaa nuoremmille. (Joo, oon itse 19, joten... heh.. xD). Mutta mulla ainakin meni pentuna usko, kun joku vanhempi sanoo, että viina, tupakka jne on pahasta ja sitten itse lähtee viihteelle. Kuitenkin kyllä ne nuoremmatkin tajuaa jos itse on päihteetön, pitää päihteettömästä elämästä, on aito ja onnellinen, niin ei niille tarvitse edes "mainostaa parempaa elämää", vaan usein se näkyy jo päällepäin läpi! :D ..toivottavasti ymmärsit mitä tarkoitin...

Harvoin "tajuaa" lopettaa polttamista, ennen kuin se on jo mahdotonta eli olet jo riippuvainen. En minäkään olisi lopettanut, ellen olisi ollut riippuvainen! ;)

Tosiaan jos on joku stressaava työ miehelläs tulossa, niin ymmärrän täysin, jos hän ei halua lopettaa samaan aikaan. Minulle taaskin tuli vain tunne, että nyt loppuu ja ne YO:t ovat ihan TÄSSÄ... Sinänsä tosi "huonoon" aikaan lopetin, mutta ihan sama. Hyvin tämä on onnistunut ja iloinen olen kun näinkin pitkään olen savuton jo ollut...

Kaverikin lopetti ja repsahti 9-10 savuttoman päivän kohdalla. :( Harmi hänelle, kuitenkin astmaa sairastaa. :(
  • MarikattiMarikatti Tampere
    editoi syyskuu 2007
    Tsemppiä sulle tähän lopettamiseen! Kolme päivää kun pystyt olemaan polttamatta, niin kyllä se loppu kuu siinä menee sitten kanssa. Voisit miekkosellekin vähän vihjata että jos sekin sitten...
  • tuputupu Hyvinkää
    editoi syyskuu 2007
    Mukavaa leireilyä! Ja tsemppiä lopetukseen :thumbup: :thumbup: Täällä kun on seurannut muiden taivalta, niin yleensä se taitaa se kolme päivää olla ne pahimmat. Että siitä sitten leirin jälkeen on hyvä jatkaa :)
  • Tanya_2Tanya_2 Kanta-Häme
    editoi syyskuu 2007
    Tsemppiä Rinsessi :thumbup:
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.