Elokuu -17 lopettajat

1356725

Viestejä yhteensä

• Hyvin Melisalta kirjoitettu :) Voi sitä lopullisuuden - ja "mikään ei enää ikinä ole kivaa" tunnetta silloin alussa. Onpa huomannut kummasti että ihan kivaa voi olla ilmankin ja tosiaan kiinnittä asioihin huomiota ihan erillä tavalla. :)
    Laitahan Maria1981 laskuri nytkin raksuttamaan allekirjoitukseen, mukava seurata siitä saavutusta.

Tsemppiä kaikille! :)
    5.8.2016 savuttomuus, elämäntapamuutos numero 1.
    8.8.2017 painonhallinta, elämäntapamuutos numero 2.
  • Muistan kun ensimmäisen kerran yritin lopettaa ja silloin kohtasin oikeasti PELON siitä, että selviänkö hengissä kun tupakka on loppuelämäksi minulta viety??. Se tunne oli juuri niin kuin Carr:n kirjassa verrataan, että jättää parhaan ystävän. Tunne oli mielenkiintoinen. En ole semmoista enää toistamiseen kokenut uusien lopetusyritysten yhteydessä. Toivottavasti niitä positiivisia kokemuksia tulisi jo pian. Mutta nyt on hyvin nukuttu yö takana. Yritän suunnitella päivää paljon toimintoja. On onneksi lapsen harrastukseen liittyvää jännittämistä ja jos siivoais jotain poikkeuksellista, vaikka vaatekaapin... Mutta yläfemmaa kehiin; savuttomana ollaan!!
  • *virtuaalinen yläfemma*  :)
  • Tuo "ei enää ikinä" -ajattelu voi olla aikamoinen peikko. Minä en ole luvannut ettenkö enää ikinä polttaisi, olen ennemminkin tehnyt valinnan, että juuri nyt en polta. Jotenkin helpompaa minulle tällä tavoin, ei ole "pakko" olla savuton (oman mielen manipulointia..). Voin ihan huoletta sytyttää savukkeen vaikka 75- vuotispäiväni kunniaksi jos siltä tuntuu (tosin pakko myöntää, että meinasi jo pieni "hätä" iskeä kun mietin, että liekkö tuota tupakkia enää edes saatavilla 30 vuoden päästä ;-) )

4.6.2016 illasta se loppu, ei oo sittemmin ollu tupakille hoppu 
  • laskuri laitettu, pitäsköhän tällä kertaa laittaa oikeasti rahat sivuun mullaki. Minä ajattelen mielummin niin ettei enää tarvi polttaa, eikä tarvi ettiä tilanteita missä voi polttaa. Joskus aiemmin kun en enää polttanu mutta olin taas retkahtamassa annoin itelle luvan polttaa jos olin baarissa, tosi harvoin kävin niin piti lieventää lupaa siihen saunakaljaan, sen kans sai polttaa. Sitte tyhmä huomasin että ostin sen saunajuoman useampana iltana viikossa sen takia että sain polttaa  :s
    ei mitään järkeä. Siinä ajattelin sitte että ei mitää lupia tarvi, poltan jos poltan mielummin ku alkoholisoidun sen takia että saan polttaa. No se siitä typeryydestä, nyt ei sitä yhtäkään enää. 
  • Tsemppiä kaikille viikonloppuun!! Eilen jännitti tuleva vkl niin paljon, että teki mieli luovuttaa melkein heti kun töistä tuli kotiin.. tänään kuitenkin vähän helpompaa, siivous täydessä vauhdissa :D hassua, että joillekin työviikot vaikeampia ja joillekin taas viikonloput..
  • Ihanaa että täällä ollaan vielä kaikki elokuiset pysytty lujana. Minulle on tosiaan viikonloppu myös pahempi kuin työssä olo. Juttelin äsken työkaverini kanssa ja ehdotin että josko tekisin vaikka kuukauden 7/7 työviikkoja. Noh, ei sentään ja pitäähän nämä viikonlopun houkutukset käydä läpi. Saunakaljaa en taida uskaltaa ottaa vielä. Sekin on kyllä jossain vaiheessa kokeiltava. Ei ole tarkoitus raivoraitistua. Nyt onkin iltapäivälle tosiaan juniorin urheilun seuraamista tiedossa. Jännittävät pesisfinaalit edessä. Siinäkin yksi tilanne selvitettäväksi: Tuskallinen jännittäminen katsomossa... Mutta sekä äiti että poika lähtee voittamaan!!
  • Niin vain taidan taas yhden savuttoman päivän ruksata. Kyllä oli tiukkaa pelikatsomossa. Suihkeet suhisi ja syke oli varmaan pitkästi toista sataa. Tuo nicorette sumute toimii mulla. On tunne, että viekkarit olis helpottaneet vaikka jostain luin että päivät 5-8 olisivat pahimmat sortumista ajatellen. Noh, yksilöllistähän kaikki on. Kohta saunaan ja jos sais yhden kirjan luettua loppuun.
  • Jee hyvä me kaikki, taas yksi päivä takana  :) tänään ei pahemmin ees ottanu hermoon. minäki haluaisin tuon suihkeen mutta en oo raskinu ostaa vielä. Nicorette 2 mg tabuja menee 4-5 päivässä, ne on kyllä hyviä siitä ku kestää aika pitkään suussa sulaa yks. 
  • Uusi päivä edessä. Ensimmäinen tupakkauni on nyt minullakin. Unessa otin jo tupakan askista, kunnes tajusin että enhän mä polta. Mutta jäin silti miettimään, polttaisinko sittenkin... En kuitenkaan polttanut. Enkä aio polttaa oikeassa elämässäkään.
  • Niin se on vaan kymmenes päivä ilman savuja käynnissä. Eilen sain kuulla että ihan kuin mun iho näyttäisi terveemmältä. Kuulemma se harmaan sävy kadonnut. Itsekin olen huomannut saman että ihan kuin se näyttäisi "elävämmältä"  :)

Saunakaljat on mullakin jäänyt ostamatta nyt parina edellisenä viikonloppuna. Riittävästi kärvisteltävää ilmankin. Se sellanen hieman kuutamolla oleva olo jatkui kyllä eilen vaikka perjantai jo vaikutti paremmalta. 

Joku kirjoitti jossain toisessa ketjussa että hänen lopettaessaan ensimmäiset viikot menivät ihan oleillessa ja oli saamaton fiilis. Mulla on vähän sama. Ei väsytä eikä masenna kuten joillain mutta oikein ei saa hommista kiinni. Grillikin odottaa putsausta vaan eipä ole tullut tartuttua toimeen. Toki siitä ei varmaan kannata stressata...eiköhän nyt ole pääasia pysyä erossa röökistä ja yrittää tehdä se mahdollisimman helpoksi itselle.

Maria1981 osta vaan se suihke jos tuntuu siltä että siitä olisi apua. Vaikka se tuntuu aika järkyn hintaselta niin toisaalta se ei ole kuin n. 5 askia sinistä äl ämmää  :) hieman allekin. Mulla eka suihke loppu perjantaina eli kesti viikon. Nyt oon yrittäny suihkia vähän enemmän jotta häviäis noi viekkarit niin seuraava varmaan vähän alle viikon.

Molemmat Mariat ja minä ilmeisesti vielä roikutaan mukana....mites muut elokuun lopettajat ketkä ketjun alussa kirjoitteli....vieläkö ollaan raiteilla?  :)

• Nyt meinas palaa hermot todella ensimmäisen kerran ja yllättäen äidin kanssa puhuminenhan sen aiheutti... Teki mieli sanoa sille, että olen kyennyt olemaan jo vaikka missä tilanteessa tupakatta mutta hetki kuunnellen sen valitusta saa mun niskakarvat pystyyn ja kyllä tuntu, että v..tut, nyt lähden röökille. En mennyt, tiuskin hetken omalle perheelle, lähdin hoitelemaan pyykit, hengitin syvään ja nyt kokoilen itseäni. Voi prkl että oli lähellä. Pitää yrittää selvitä äidinkin kanssa, mutta kyllä se nostattaa verenpaineen...
  • Ja Tumppaanko, tuo saamattomuus on täälläkin tiedostettu. Tuntuu että paras paikka on maata sohvalla ja selata nettiä. Olen väkisellä yrittänyt saada kotihommia tehtyä. Onneksi ensi viikolla alkaa harrastukset. Jospa niistä sais lisävirtaa...
  • Oma perhe varmasti ymmärtää tilanteen kun muistaa aina välillä mainita mistä se johtuu. Eiköhän hekin ole tyytyväisiä kun tiedostavat mitä olet tekemässä.
  • Hei Tumppaanko ja muutkin, täällä edelleen mukana. Kolmas viikko meneillään ja mennyt yllättävän helposti. Pari kertaa tänä aikana ollut isompi mieli teko mutta olen selvinnyt niistä muistelemalla edellistä lopetusyritystä ja miten se lopulta kaatui " vain yhden" kokeiluun. 
  • Hienoa hienoa. Meitä on siis ainakin neljä jotka sitkeästi tappelee tupakkeja vastaan  :)
  • Täälläkin mukana vielä :) viikonloppu kohta lusittu ja huomenna tulee jo viikko täyteen, jeee!! Ihanaa, että Tumppaanko alkaa huomaamaan jo positiivisia vaikutuksia lopettamisesta.. motivoi entisestään!! 
  • Maria1981Maria1981 Oulu
    editoi elokuu 2017
    Kohtahan se on laskurin mukaan säästynyt suihkeeseen raha, huomenna haen sen kun imeskelytabut loppuu. Tänään on ekan kerran tosissaan haluttanut polttaa, on ollut paljon tupakointitilanteita, niitä joissa ehdottomasti kuuluisi polttaa. Viime yön nukuin tosi huonosti, ei oo nyt kuitenkaa ollu hermot kireällä. Makuaistin huomaan parantuneen. 
    Hyvä maria72, hankalan tilanteen oot voittanu polttamatta, siitä saa taas lisää motivaatiota  B)
    tumppaanko, kyllä ne tekemättömät hommat oottaa parempia päiviä, nyt keskittyy vaan tähän projektiin ja yrittää tehä olonsa mukavaksi.  :) Tsemppiä muillekin mukana oleville, hyvin me vedetään.
    nyt untenmaille, jospa sais nukuttua paremmin, selkäkipu alkaa hellittää.
  • Tosi negatiivisia nämä omat tekstit, ehkä sitten muutaman viikon päästä on jo iloakin ilmassa. Vieläkin huonompi yö takana, heräilin ihan koko ajan. Johtuukohan se tästä lopettamisesta? Nukun yleensä tosi hyvin. Ei kyllä helpota hommaa jos ei saa ollenkaa nukuttua, tuun tosi pahalle päälle  :s
  • Samaa olen minäkin miettinyt, että aika surkealta maailma näyttää, kun kirjoituksia lukee. Tokikin tänne tulee kirjoitettua varmaan useammin silloin kun joku ketuttaa tai on vaikeaa. Tuo nukkumishomma on sit niin totta. Jos ei saa nukuttua, ärsytyskynnys on jo valmiiksi matala. Pystytkö Maria1981 nukkumaan päikkäreitä? Oma uni ollut taasen hyvää, onneksi. Vain yhtenä yönä levottomia unia. Tsemppiä päivään kaikille!
  • Sama juttu mulla kun Maria72lla. En oo huomannu vaikutusta nukkumiseen. Edes jotain hyvää  :D kestettävä ne on vaan vaikka väkisin kun jos järjellä ajattelee niin eihän tupakan myrkyillä nyt positiivisia vaikutuksia voi olla nukkumiseen tai muuhunkaan. Joten pakkohan tän on olla vaan väliaikaista.
  • Hienosti menee elokuiset! Synkkää oli teksti itselläkin alussa, positiivisemmaski muuttuu ajan myötä. :) Ja tännehän juuri pitääkin purkaa kaikenlaisia fiiliksiä! Synkkiäkin.

Varmasti yksilöllistä, mutta minulla kun muinoin nikotiinikorvaustuotteiden avulla lopetin, oli nukkuminen todella levotonta.
    Champixilla taas unet oli melkoisia elokuvia. :D Olisin halunnut aamulla jatkaa unia, että mikäs elokuva seuraavaksi tulee.
    Ja nyt tämä (viimeinen!) lopetus on minulla ns. luomuna, eli avuksi en ottanut mitään muuta kuin oman sisun ja tämän Stumpin. Niin nythän taas olisin silloin alussa voinut vain nukkua, ja nukkua, ja nukkua... Ja sikeästi nukuinkin. Väsytti ihan koko ajan ensimmäiset viikot.

Mutta kaikki voi siis olla yksilöllistä toki. :)

5.8.2016 savuttomuus, elämäntapamuutos numero 1.
    8.8.2017 painonhallinta, elämäntapamuutos numero 2.
  • MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    Totta tuo mitä Oliviniakin kirjoitti.
    Stumppiin saa purkaa negatiivisia tunteita. Jos joku harmittaa omassa olossa, oli se sit vaikka joku ohikulkija tai työkaveri taikka kuka tai mikä vaan. Mieluummin tänne kuin et ottais sen vanhan lohduttajan eli tupakan käteensä. 
    Jos asiaa oikein ajattelee, niin eihän se tupakka mitään asioita muuta. Jos se hermoja rauhoittaakin niin sekin on vain tunnetilan palauttamista nikotiinitason nostolla.
    Pitemmän päälle huomataan, et mieli on rauhallisempi kun sitä ei rasiteta nikotiinilla.
    Vaikka itse käytin niksapurkkaa, ei sen antamat nikotiinimäärät enää seilanneet ylös-alas niin voimakkaasti kuin tupakoidessa.

Tsemppiä elokuulaiset. Teillä on kiva porukka koossa nyt. Vielä mahtuu lisääkin.

40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• No tulee niitä mukaviakin juttuja. Juuri työkaveri kyseli jos olisin voinut heittää tupakin kun omat oli loppuneet. Pientä ylpeyden tunnetta oli jo kun sai sanoa ettei voi auttaa kun 11 päivä ilman menossa  :)
    editoi elokuu 2017
    Minustakin oli upeimpia hetkiä, kun pääsi sanomaan, ettei polta. Näin sekä tupakkaa pummattaessaettä sitä tarjottaessa..
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Vieroitusoireet ovat yksilöllisiä, minulla oli unettomuus yksi niistä pahimmista. Minun on hyvä muistaa se olotila mikä oli ns. sudentuntien jälkeen valvoessa ja edes lukemiseen ei voinut keskittyä. Lopulta käytin nukahtamislääkkeitä kuukauden ajan, niillä sai hetken torkuttua. Nikotiinin puutteesta eli vieroituksesta se johtui ja meni ajan kanssa ohi, vaikka vaikeaa se oli silloin uskoa.
  • Hei kaikille innokkaille elokuun lopettajille! Täällä taas, yritys hyvä miljoonas tai jotain. Enemmän tai vähemmän kahdeksan vuoden lopetusyritysurakka takana, siitä asti kun aloin syksyllä 2009 uudestaan polttamaan.

Välillä on saattanut mennä parikin viikkoa polttamatta, mutta sitten iskee päähän ajatus tupakasta. Yllättäen ja pyytämättä. Palstaa olen selaillut säännöllisesti, miettinyt sitä, milloin uskallan hypätä takaisin mukaan ja totesin itselleni, että eiköhän lopeteta tämä lopettaminen nyt lopullisesti!

Kiukkua on näihin pariin päivään piisannut, mutta siihen ei kukaan menehdy. Nyt vaan täytyy jaksaa olla itselle tiukkana eikä alkaa lepsuilemaan edes ajatuksen tasolla. Se on loppu nyt.

• Hahhah!! Itsellä kävi sama juttu kuin Tumppaanko:lla: pomo tuli kysymään, että voisinko heittää yhden tupakan.. Tiesi kyllä lopettamisesta, mutta ei ilmeisesti uskonut, että tiukka linja jatkuu edelleen :p  Tuli hyvä mieli!!! Tervetuloa Miss M mukaan :)
    Tervetuloa Miss M. Oletko ns. paluumuuttaja Stumppiin?
    Hyvässä surassa olet näissä elokuulaisissa. Pysykää vaan tiukasti kanavalla, se on todettu helpottavan lopetuspaineita.

• Tervetuloa Miss M, minäkin täällä nyt uudelleen aloittamisen (2015) jälkeen lopettelen taas. Aiemminki lopetin palstan avulla vuonna 2006. 
    Kävin ostamassa suihkeen, mikä koettelemus blondille hermoheikolle oli saada se toimimaan, ohjeethan tietysti heitin sinne kaupn roskikseen  B)
    vetäsisin semmoset kevyet neljän tunnin päikkärit, kylläpä teki hyvää. 
    Eiköhän sitä taas joskus opi nukkumaan yölläkin, pitää sitten koittaa vaikka melatoniinia tai jotai jos oikein hankalaksi menee. 
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.