Elokuu -17 lopettajat

1246725

Viestejä yhteensä

• Mukavaa että saadaan lisää porukkaa tänne, Miss M, tervetuloa! Myös minulle kävi tänään niin, että kaveri pyysi mukaan röökille. Kaivelin sumutteen taskusta; tällä mennään! Kyllä tuntui hyvältä. Tämä henkilö ei tiennyt lopetuksesta. Hieman oli hölmistynyt. Mutta muuten fiilikset samanmoiset kuin aiempina päivinä. Ei mitään dramaattista helpotusta. Hyvä Maria1981 että sait nukuttua. Helpottaa oloa. Kääntelet rytmit kohilleen sitten joskus. Yksi päivä taas lisää laskuriin, jiihaa!!
  • Mukaan vain Miss M. Tänne mahtuu ja tämän palstan selailu ja tänne kirjoittelu tosiaan jeesaa niissä kohdissa kun tulee vanhaa kaveria ikävä. Eikö vaan olekin mukavaa vaihteeksi sanoa ettei polta  B) jokainen meistä varmaan tietää myös sen miten on joskus hieman jopa hävettänyt olla se porukan ainoa jonka pitää päästä sauhuttelemaan. Sen olen näinä päivinä pistänyt myös merkille että on tosiaan jääny pois se "stressi" siitä että onkohan sitä tupakkaa nyt tarpeeksi. Miten ärsyttävää se olikaan kun väsyneenä ajeli töistä kotiin päin ja mietti että mitään muuta en kaupasta tarvii kuin röökiä lisää ettei lopu illalla kesken ja niiden takia on pitäny poiketa kauppaan. Nyt onmonet kerrat jo voinut ajaa suoraan kotiin murehtimatta sitä  :)
  • Kolmen viikon voittotanssi tänään! :) :) :)
    Luin jostain vanhasta kirjoituksesta että nikotiinilaastari lisännyt yöhikoilua. Siksi päätin eilen olla laittamatta laastaria kun tuo yöhikoilu ja sen myötä surkeat unet on ollut nämä viikot minulla ongelmana. Laastari oli varmuuden vuoksi mukana jos en pärjäisikään ilman. No, ihme kyllä en kaivannut eilen laastaria enkä edes imeskelytabletteja.
    Tänä aamunakaan en sitten laastaria laittanut mutta imeskelytabletin laitoin suuhuni "varmuuden vuoksi".

• Mullaki hikoiluttaa kovasti, laastari ei kylläkään ole käytössä vaan pastillit ja nyt suihke. Viime yö oli jo parempi, heräsin kerran pariksi tunniksi ja sitten muutaman kerran mutta sain heti unen, parempaan suuntaan. 
    Onnea Liisa_Tuulikki kolmesta viikosta! Perässä tullaan, viikko takana nyt. 
    Joo totta, yks parhaista on tuo ettei tarvi stressailla tupakoiden loppumista. Ennen saatoin ajaa 40 kilsaa vaan pelkän tupakan ostoon  :D
  • Maria1981Maria1981 Oulu
    editoi elokuu 2017
    Ja kauhea tuo polttamattomien tupakoiden määrä, 105! Ei ihme että natsoja kertyi niin paljon, tuhkis oli aina täys.
  • Kolmen viikon onnittelut Liisa_Tuulikki ja Maria1981, sinullakin hienosti ensimmäinen savuton viikko jo täyttymässä! 
    Tervetuloa porukkaan mukaan Miss M. Siitä se matka alkaa :+1: 

4.6.2016 illasta se loppu, ei oo sittemmin ollu tupakille hoppu 
  • Maria1981 kirjoitti:
    Ja kauhea tuo polttamattomien tupakoiden määrä, 105! Ei ihme että natsoja kertyi niin paljon, tuhkis oli aina täys.
    Toi on muuten niin totta. Mulla oli aina joku tyhjä tölkki tuhkiksena ja tuntu et miten se on vähän väliä siinä pisteessä et pitää alkaa tunkemaan sitä natsaa sinne sisälle. Eipä tullut ajatelleeks että kertyyhän niitä. Nytkin Smoke Free näyttää että polttamatta on jäänyt 278 kpl...huh  :o 

Liikunta kyllä on hyvä konsti viekkareihin. Edes hetkellisesti. Äskeisen jalkarääkin jälkeen olo on ollut täysin normaali. Eiköhän ne sieltä vielä palaa mutta saapahan edes hetken nauttia olosta ilman niitä .
  • Kyllä tuo tupakoiden määrä oikeesti pistää miettimään. Siis oikeesti viikko ja sata röökiä, ei hitto! Isäntä mulle sanoi jo viime viikolla että ei oo ihme ku koko ajan tyhjennät tuhkista. Hui!! Mulla jäi tänään harrastus aloittamatta hieronnan takia. Mutta jospa pääsis taas liikunnan pariin. Kesä mennyt maatessa ja kieltämättä sohva tuntuu nyt tosi kivalta. Vaan ei auta, pakko alkaa taas itteensä liikuttaa ja jospa siitä olis apua tässä projektissakin. Päivä ollut kohtuullinen vaikka olikin vastoinkäymisiä töissä. En sortunut ja olen ylpeä siitä!
  • Sohva olis usein niin kivan kuulonen  :) Kannattaa liikunnassakin taas tauon jälkeen ottaa kevyt startti ettei tapa intoa heti alkuunsa. 

Nyt oli tultana tänne selaamaan kun perhana miten alko tehdä röökiä mieli. Jotenkin tää hetki...viikon jalkatreeni takana (raskain päivä)...saanu syötyä ja keittiö siivottu. Ai että miten nyt maistuis sininen lm. Nyt on ehkä pakko lähteä lähikauppaan ostamaan jotain hyvää ja alottaa vaikka leffa. Näin paljoa ei olekaan vielä tupakka himottanut. No se ei oo vaihtoehto mut kroppa anelee että antaisit edes vähän  :D
  • Pitäs itelläki keksiä joku liikuntaharrastus, on vähä jääny ku lasten harrastukset menny aina edelle, ei oo muka ehtiny. 
    Mies tuli reissusta kotiin, vieläei oo sekään alkanu hermoa kiristää niin paljo et tupakalle ois joutunu  :) tänään on muutenki ollu aika helppo päivä. Ainostaan tuo suihke tuottaa ongelmia, oksettaa ja tulee hikka. No jospa heivais korvikkeetkin pois, ottais vaan hätätilanteessa. Tsempit huomiselle ja onnittelut kun taas yksi päivä voitettu. B)
  • Tumppaanko, tiukkana vaan vaikka kuin nikkikset yrittää nostaa päätään. Jostain välillä niitä fiiliksiä vaan tulee. Tietäis vaan mistä... Mutta periksi ei anneta. Ilta meni yllättävän hyvin kun touhuili kaikenlaista. Huomasin yhtäkkiä ettei ole tullu edes suihkauteltua. Tämän tajuttua piti sitten yksi tujaus ottaa vaikka ehkä olis pärjännyt ilmankin. Suihkeen käyttö vaatii opettelua. Mullakin oli aluksi tosi vaikeeta sitä käyttää. Suihkaus mieluummin poskeen. Ei ainakaan suoraan kohti nielua. Ja jos vaan kykenee olemaan hetken nielemättä. Nyt toimii jo ok. Nyt lueskelemaan ja päätä tyynyyn. Kohti uutta savutonta päivää. Hyvä me!!
  • Pari kertaa oon kanssa onnistunu hikan saamaan siitä suihkeesta. Jotenkin sillon ku ottaa olevinaan kiireessä. En tiedä vetääkö sitä vahingossa henkeen tai jotain. Mutta kun rauhassa ottaa ja keskittyy siihen ettei hengitä samalla....ja puhaltaa suihkauksen jälkeen pari kertaa ulos niin ei mitään. Tais aikasemmat tupakanhimot johtua siitä etten ollut ottanut korvausta muutamaan tuntiin. Yleensä olen suihkinut välillä varmuuden vuoksi. Vaan kuten Maria1981 sanoi niin yksi päivä taas voitettu  :)
  • Mitenkäs ketjun avaaja Marijan? Joko sitä on leikkiin ryhdytty? Vielä ehtii elokuun jengiin :)  
  • Kymmenes päivä alkaa olla pulkassa. Tänään on varsinkin täällä kotosalla ollut hieman vaikeampaa. Itse asiassa jo eilen tuntui että jotenkin koko ajan tupakka mielessä pyörii. Jospa tämä menisi ohi ja vielä nopsaan...
  • Mulla on nyt joku hyvä kausi menossa, yön nukuin heräilemättä, tänäänki oli helppoa, suihketta en muistanu suihkutella ku kolmesti.  Viimeksihän jätinki tässä viikon paikkeilla korvikkeet pois. Huono juttu on ku meinaan alkaa hehkuttaa ihmisille et oon lopettanu, ku aiemmin oon yrittäny parhaani mukaan salata että oon ees alottanu  o:) Että eipä oo montaa joille pääsis kehuskelemaan, no onneksi täällä saa tuntea voitonriemua. Menikö tumppaanko tupakanhimot ohi? Marialle parempaa huomista.
  • Yleensä me tuntuu menevän nopeesti ohi mutta harmi vaan et tuntuu yhtä nopeesti tulevan takas. Mutta kuten taas Maria72 todettu niin päivä pulkassa ja päivä lähempänä onnistumista  :) Yleensä todetaan työpäivän jälkeen että päivä lähempänä eläkettä niin nyt meillä on suuremmat mahdollisuudet nähdä ne eläkepäivät kun elellään terveellisemmin....mistäköhän toikin mieleen tuli  :D

Justiinsa Maria1981 luin että useimmat ihmiset jättää korvaustuotteet liian aikasin pois. Että sopiva aika olisi ainakin 2-3 kuukautta. 

Juu kyllä ne tupakanhimot meni ja ehti jo tulla takasinkin pariin kertaan. Kummallisesti ne heittelee...aiemmin hankalinta oli ne viekkarit...sellanen pieni pyörrytys ja zombimainen fiilis. Nyt pari päivää on tuntunut hieman jo paremmilta niiden suhteen mutta tilalle on tullu ne ajatukset siitä miten mukavaa se olis eri tilanteissa pistää palamaan. Olen ollut tupakoitsijoiden seurassakin eikä se ole tehnyt yhtään tiukkaa mutta itsekseen sitä välillä miettii että enkö mä oikeesti muka enää voi palkita itseäni röökillä. Ja en voi...niin olen asennoitunut että en voi. Koska jos yhden otan niin sitten polttelen koko askin ja tää kurimus alkaa alusta morkkiksen kera. Se hyvä puoli on ekassa lopettamiskerrassa että ei oo sitä huonoa omaatuntoa mikä laittais miettimään et kauanko olisin nytkin ollut jo polttamatta jos en olis sortunut. Luulen että mulle sopii sellanen tyyli että jos kerron täällä joskus sortuneeni niin ei mitään ymmärrystä ja päänsilittelyä vaan vetelette sitten virtuaalisesti ympäri korvia  :)

Huomenna tuleekin iltapäivällä kaksi viikkoa täyteen viimeisestä ja aion hieman taputella itseäni selkään :)
  • MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    Olet tuossa niin samassa tilanteessa kuin moni muukin. "Palkiseminen tupakalla" on varmaan ollut jokaisen polttajan tapa. Kun lopetettiin joku homma, tai tuumittiin jonkun homman aloittamista jne. Itsekin palkitsin itseni kävelylenkin jälkeen. Järkevää!
    Polttajat polttavat siksi kun on pakko. Kropan nikotiinipitoisuus on laskenut ja sitä on taas nostettava sille tasolle, et olo tuntuu normaalilta.
    Ajatusmaailmaa voi jumpata myös niin, et tuumaakin olevansa vapaa ja palkitseekin kroppaansa savuttomuudella. Aivot vaan meitä pyrkii manipuloimaan.
    Muuten olen samaa mieltä niksatuotteiden käytöstä. Ne pitävät viekkareita loitommalla ja niin pystytään pääsemaan itse tavasta eroon. Se on tiukemmassa kuin fyysinen tarve.
    Aika on puolellanne, päivä kerrallaan. 
    Elokuulaisten porukka on aktiivinen!

40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Taas huono yö takana, tänään suihkuttelen enemmän pitkin päivää jos se vaikka auttais. Vaan olipa illalla niin lämpimät varpaat ettei tarvinnu laittaa villasukkia yöksi, enpä muista millon ois viimeksi ollu.
    Tumppaanko onnittelut kahesta viikosta!  Siitä saa jo olla ylpeä, viikko menee miten päin vaan mut kaks on jo kova sana  :)
    Onko muut pysyny vielä mukana? Kirjotelkaahan, tämän palstan lukeminen on parasta korviketta yölläkin kun ei uni tuu.

• Nyt taidetaan olla tosiaan kovasti siinä vaiheessa että ne fyysiset viekkarit alkaa jäädä taka-alalle ja henkistä kanttia aletaan koittelemaan. Siltä ainakin itsestä tuntuu. Ei enää huimaa, päänsärky on vähentynyt.... Mutta nuo ajatukset!!! Nyt täytynee vaan roikkua stumpissa, lueskella Stumppaa tähän-kirjaa ja tehdä kaikenlaista mentaaliharjoitusta. Minäkin taputan sinua selkään virtuaalisesti Tumppaanko! Onnea kahdesta viikosta. Perässä tullaan!!
  • Heipä hei!
    Toista päivää ilman tupakkaa ja lopettanu olen ties montako kertaa.
    On tämä saakeli koukku !
    Viimeksi 5kk sitten luin Allen Carrin kirjan ja lopetin siitä vaan ja sitten kk päästä repsahin kun tapasin nykyisen kaverin joka polttaa.
    Nyt ollaan korvikkeiden kera liikkeellä :)
    En halua polttaa ! Ällöttäny joka kerta kun sytyttäny kuin pahalle sitä haisee ja aamusin yskii epämiellyttävää limaa.
    Nyt ajattelin tehdä niin kun tili tulee laitan etukäteen tupakkarahat johonki näkysälle jos se sais pysymään lujempana. 
    Olen joskus yli 10v sitten ollut tässä samaisessa ryhmässä, champixilla "lopetin" silloin
  • SavutonNainen, onpa mukava saada lisää porukkaa tänne ryhmään. Täytyy sanoa, että tänne kirjoittaminen ja juttujen lukeminen auttaa. Ollaan ns samalla aaltopituudella. Tästä jatketaan eteenpäin yhtenä rintamana. Tsemppiä alkupäiviin.
  • Sen verran tästä aamusta että kävin hammaslääkärissä ja keskusteltiin tupakoinnin lopettamisesta. Tiedoksenne, jos ette tienneet, että tupakointi näkyy ikenissä eli jos katsotte vaikka yläetuhampaiden päältä ientä, se on tod näköisesti tummempi ylhäältä ja se johtuisi tupakan värjäämistä. Pikkuhiljaa kuulemma uusiutuu ja vaalenee. Lisäksi kun lopettaa tupakoinnin, voi jonkin ajan kuluttua alkaa ikenet herkästi vuotaa verta esim harjatessa. Tämä taas johtuu verenkierron paranemisesta suussa. Sitten tämäkin tasoittuu vähitellen. Tämmöinen info pläjäys näin keskipäivän ratoksi.
  • Tervetuloa mukaan SavutonNainen ja kovasti tsemppiä ensimmäsiin päiviin!! Ja kiitokset maria72:lle tuosta hammas-infopläjäyksestä, enpä moista tiennyt, vaikka kävin kyllä juuri ennen lopettamista hammaslääkärillä puhdistamassa tupakan aiheuttamat värjäytymät.. Hyvä motivaattori siis tuokin :) Liikunnasta joku jo mainitsikin ja täytyy sanoa, että itse olen jo ehtinyt huomaamaan eron lenkkeillessä: juokseminen on nyt jo huomattavasti helpompaa :)
  • SavutonNainen tervetuloa onnistujien joukkoon mahtavaan  ja kovat tsempit alkuun B)
    Piti heti tutkailla miltä yläien näyttää marian infopläjäyksen jälkeen  :)
  • Kiitos teille voisko sanoa, kolleegat
  • Unohin tuossa kertoa että apuna on Zonnic suihke, Nicoreten fruitmint ja imeskelytabletti. Suihkeesta ja noista napeista tulee ihan hillitön hikka ! Nicotinellin nappeja olen töissä aiemmin käyttäny niin niistä ei tuu hikkaa mut ovat aika isoja kun ajattelee että on kassalla töissä ja puhua pitää mut kätevästi sen saa kielen alle piilotettua. Zonniciltaki on imeskelytabletteja niitä en ole testannu oisivat kyllä halvempia. 
    Minusta nuo korvikkeet sais olla muutenki edullisempia, maksavat enemmän ko tupakka ! Useampi lopettais jos halvempia olisivat, mulle lääkäri tarjoiki champix kuuria mutta kieltäydyin kun niistä tuli niin kauheat unet että en ole unohtanu vaika muuten se lääke toimi kyllä hyvin. Sillon aikoinaan menin polttaan ku oli kuuri päällä, tuli niin paha olo että oksensin monta kertaa
  • Tervetuloa vain remmiin SavutonNainen. Se rahan etukäteen jemmaaminen ainakin auttaa mua. Välillä sitten netistä katselen juttuja mitä aion niillä rahoilla ostaa.  Monet on nyt maininnut nuo imeskelytabletit ja saa nähdä tarttuisko mullekin matkaan kokeeksi. Inhalattoria koitin mutta suihkeessa oon pysyny. Sen muovin palan imeskely ei jotenkin luonnistunu.
  • Mä tykkäsin noista Nicotinellin imeskelytableteista. Sen sai kätevästi, vaikka iso, laitettua poskeen, oli helppo puhua ja tabletti kesti pitempään, kun välillä imeskeli ja sit taas jemmas poskeen. Kannattaa kokeilla. Kielen allakin yritin pitää, mutta silloin minusta puhuminen hankalaa. :D
  • Ihan pikkusen tuntuu että jättäiskö leikin kesken.. Niin hillitön väsymys ja kai siitä johtuva masennus, ihan kamalaa. Onneksi oon niin väsyny etten jaksa ees kuvitella kauppaan lähtöä. Nyt on pakko saada nukuttua ens yönä, ei tästä tuu muuten mitään.
  • Maria1981 eläpä höpötä tuomosia.
    Väsyttää se vaikka vetäisit röökinki, prkle huomena on parempi päivä usko pois.
    Mulla meinas käämiä vähän kuumottaa päivällä tajusin onneksi heti että piru koputtelee tupakkaa ja aloin siivoaan vaatehuonetta ja lähti lapasesta siivous ja luutusin lattiatki
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.