Elokuu -17 lopettajat

13468925

Viestejä yhteensä

• SavutonNainenSavutonNainen Rovaniemi
    editoi elokuu 2017
    On mullaki välissä unet loppunu kesken, aiksemmissa lopetusyrityksissä. Nyt on nää muutamat yöt olleet fifty fifty. Viimeyönä nukuin 11h
    Taas katos osa viestistä !!
    Pitääkö tämä tallentaa jotenki vai ?
  • Tervetuloa uudet lopettajat! 
    Mun päivät on näköjään just tasan yhtä hyviä/huonoja mitä edellinen yö on ollu. Yks hyvin nukuttu yö takana ja viikon hommat tehty yhessä päivässä, jes. Ihan varalta otin melatoniinin tänäänki, mahtava olo. Lähipiirissä on ihmisiä jotka nukkuu melkein aina huonosti, nyt ymmärtää paremmin jos niillä meinaa ottaa hermoon välillä.

SavutonNainen ei mulla kyllä katoa tekstit mihinkää enkä niitä tallentele, tämä tallentaa kai jotenki automaattisesti. Tulee välillä teksti luonnos tallennettu klo ... Enpä kyllä näistä mitään ymmärrä, elämäni toinen kerta ku kirjoitan mihinkää forumille, eka oli ykstoista vuotta sitte ku lopetin tupakoinnin edellisen kerran. 

• Mulla kyllä pelottaa eniten tuo alkoholin ottaminen. Se tulee olemaan retkahduksen paikka jos joku. Ens viikonloppuna ois menoa luvassa, vaan en tiiä kannattaako lähteä. 

Ja semmonen uus oire tuli mieleen, kauhea jano. Vettä menee litratolkulla päivässä ja yölläki. Onko kellää muulla?
  • Ei tää nyt niin pahalle oo tuntunu. Itseasiassa ei oo eronnu mitenkään siitä että olis juonu vettä. Siis tupakan suhteen  :) näin kotosalla muutama voi olla tietysti eri kun niin sanotusti radalla mutta nähtävästi taas yksi asia mikä on ihan ok myös ilman tupakkaa.  :) Hieman kiusasin itseäni ajatuksella että mitenköhän jos nyt osuisi vastaan yksi tupakka....vaikka jostain kaapin perukoilta. Aivan varmasti sitä kävis pientä painia itsensä kanssa mutta rehellisesti sanottuna en usko että sytyttäisin. Tekisi varmasti mieli mutta niin kovin olisi mielessä se että kun näin pitkälle on päästy niin mokata ei saa.

Sekin on jännä...niistä ketkä on ollut vuoden polttamatta niin reilu pari viikkoa ei ole mitään....mutta kun muistelee omia fiiliksiä ensimmäisenä iltana niin se tuntu ikuisuudelta. 
  • PoreTPoreT Pohjois-pohjanmaa
    editoi elokuu 2017
    Huomenta
    Alkoholin ei oo itsellä ollut minkäänlainen trikkeri, olisko jopa helpottanut, jotenkin vielä rentouttanut noihin nikkiksiin. Itse en uskaltas vielä lähteä baanalle, sielää on kuitenkin näitä "viihde käyttäjiä" antamassa ihan vääränlaista kannustusta.
    Noista muidenkin kokemista huimaushommista, mulla on myös niitä, itse olen ajatellut, että johtuisko nuo hengityksen/hapensaannin muutoksista. Pari ensimmäistä päivää meni melkein euforian merkeissä, aivan kuin ois ollut pikku hutikassa.
    samsung76 minulla on myös vaikuttanut uneen tupakkatomuus. Vaikkakin olen semisti uniongelmainen ollutkin, niin tollanen positiivinen juttu, kun aamulla virkeänä herääminen, vaikka yö olisikin ollut sekava on nyt uutta. toivottavasti ei ole ohimenevää  :)
     Nyttemmin suurimmat ongelmat liittyy vatsan toimintaan. Flatusta pukka melkein solkenaan, aika kiusallista jo, mutta jospa tuo rauhoittuu, kunhan viitsii alkaa säätämään tuota syömistä

Savutonta sunnuntaita kaikille 
    editoi elokuu 2017
    Huomenta! Tähän vois nyt aiemman kokemuksen laittaa kun olin 3v polttamatta mut purkkaa koko ajan, viihteellä ollessa poltin mut se jäi siihen. Kuitenkin kun järjellä miettii miksi se pitäis polttaa viihteellä? Niitä on paljon jotka ei polta koskaan eli aina olleet savuttomia. En nyt tuuleta että en ite repsahtais mut yrittää kuitenkin puhistaa pääkoppa illuusioista että se tupakka kuuluis johonki tilanteeseen ja antai yhtään valtaa et poltan.
    Viime yö meni tosi huonosti, illalla alko joku taas ärsyttään ja vaikutti unensaantiin..
    Aamukahvit juotu ja ihan kiva olo ei nikkiksiä mut suihketta kitusiin
  • FrodoFrodo Pohjanmaa
    Mä olin kans viime vuoden elokuulaisis mut ei onnistunu silloin,jospa ny natsaas :-D tervetuloa lilac ja tsemppiä! Itse oon poltellu sätkiä noin 30 päiväs ja nyt niin kova yskä että aattelin jos taas lopettais,toivottavasti viimesen kerran
  • FrodoFrodo Pohjanmaa
    Ja oot hyvä esimerkki että vaikka polttaa vähemmän niin yhtä paha koukku se on kuin enemmän polttavilla, ei tartte tuntea olevansa eri porukkaa, samalla lähtöpisteellä ollaan kaikki,on sit polttanu yhen tai 40 päiväs
    editoi elokuu 2017
    Tervetuloa Lilac!
    Mie koen itse olevani jokseenkin satunnaospolttaja kun meni vuosia pelkkänä viihdepolttajana tai kesälomanajan sauhuttelin ja lopetin kun työt alkoi. Se on minun mielestä samanlainen stressi vaikka poltti vähän, morkkis ja epäonnistunut olo niin tai näin. Nyt poltin tosin 4kk ihan joka päivä ennenkuin nyt lopetin taas, viitti ees laskia montako kertaa sitä on lopettanu.
    Meillä on savuton työpaikka ollut jo vuosia että ei työpäivinä ole paljoa tupakkaa menny, vapaapäivinä vajaa aski.
    Pääsis sinne vuoteen ilman repsahuksia kuvittelisin sen olevan sitten taputeltu ettei kehtaa enää niin pitkää savuttomuutta pilata.
  • Läpyt Maria72lle parista viikosta ja tervetuloa elokuun lopettajiin frodo ja lilac. 

Mun mielestä me ei olla yhtään erilaisia....oltiin sitten aski päivässä porukkaa kuten minä tai sitten satunnais tai viihdepolttajia. Kaikille meille on yhteistä se että ollaan koukussa tupakkaan. Enkä usko että vähemmän polttavalle se irti pääseminen on yhtään helpompaa. Lilacin ja Savuttoman kirjoitukset oli hyviä muistutuksia siitä että skarppina tän asian suhteen pitää olla pitkään senkin jälkeen kun on tumpannut. Ehkä juuri siksi täällä on monia jotka lukee palstaa vielä vuosienkin jälkeen. Muistuttavat itseään isosta saavutuksesta jossa ovat onnistuneet ja siitä että lipsumisiin ei ole varaa.

Mulla on vähän sama kun Maria72lla että välillä tulee sellasia "varmoja" fiiliksiä että tämähän onnistuu. Ja samalla jotenkin takaraivossa kolkuttaa että kyllä mä nyt jo pystyisin yhden tai kaksi polttamaan ja sitten jatkaisin savuttomuutta kuten ennenkin. En sellasta ole harkinnut mutta välillä sitä kuvittelee olevansa jo niin "kuivilla" tästä. Ja se on kyllä pelkkää illuusiota :)

• ...Alko pätkimään kirjoitus niin piti katkaista. Eli sen verran vielä tuli mieleen että ei kai tämä sen kummempi addiktio ole kuin vaikka alkoholi. Ei entiselle alkoholistillekaan pidä antaa sitä yhtä. Siitä se äkkiä taas repeää.
  • Heippa kaikki elokuulaiset!

Huomenna alkaa Champix, mutta eka viikonhan sen kanssa saa polttaa. Tarkoitus lopettaa kokonaan 4.9. Terveyshuolia on monenlaisia, ja luultavasti lokakuussa leikkaus, johon sairaala vaatii ainakin kolmen-neljän viikon savuttomuuden ennen leikkausta, ja toinen mokoma leikkauksen jälkeen. Tupakointi on sairaalalle validi syy evätä koko leikkaus.

Hirvittää mitä tästä tulee, polttamista takana yli 40 vuotta. Keuhkoahtaumaakin jo pukkaa, ja spirometriatulokset ovat surkeita. Carrin kirjoja näköjään moni lukenut, ja teinpä minäkin jo kirjastoon varauksen. Onko joku käynyt seminaarin, kovasti sitä hehkutetaan? Tällä hetkellä ei vaan ole ylimääräisiä satasia siihen laittaa

Mutta yritän ainakin, nyt vaan pitäisi saada säkillinen voimaa nähdä eteenpäin ne tupakoinnin lopettamisen hyvät puolet ja vaikutukset. Mieleen on jäänyt kurkkusyöpään kuollut Riki Sorsa, joka viimeisessä haastattelussaan totesi, että lopetti liian myöhään...

Nyt pessimismit jorpakkoon ja Champixia aamulla naamaan. Voi kun tämä onnistuisi!

• MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    Onnistut kun uskot siihen ja Stumppiin. Itsekin 40 vuotta poltin ja onnistuin lopettamaan. Parhaat kehut olen saanut sairaaloissa. Leikkauksista toipuu nopeammin, haavat paranevat paremmin ja nukuttaminen on helpompaa kun limaa ei nouse. 
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Tsemppiä Lilac ja Frodo uuteen yritykseen ja myös kaikille muille elokuun lopettajille... Teitä alkaa olla hyvä jengi kasassa, kannustakaa toisianne.

Mä olin Lilac myös satunnaispolttaja, ennen kuin se sitten lähti taas lapasesta. Olin siis säännöllisesti tupakoinut nuoruudesta, kunnes ekan kerran pääsin oikeasti irti. 15 vuotta olin kokonaan ilman, mutta sitten aloin sauhuttelemaan satunnaisesti reissussa, bileissä tai ärsytyksen tullessa. Pitkään, useamman vuoden se sujui hyvin ja aina pystyin esim. lomamatkan jälkeen lopettamaan. Sitten en edes muista milloin savut lisääntyivät ja huomasin taas olevani samassa suossa kuin ennenkin, aski päivässä paloi ja kuitenkin asiaa kaikilta läheisimmiltä piti piilotella. Ja vaikea oli lopettaa...

Nyt on taas vuosi ilman savuakaan takana ja kuvittelin, että enää ei edes tulisi mieleen se yksi, mutta niin se vaan välillä käy mielessä.. Nyt ei vaan enää ole vaihtoehtoja, pakko olla sytyttämättä. Koukku on ainakin itsellä kova. Olen ennenkin tästä kirjoittanut, että on omituista haikailla jotakin, josta ei keksi mitään positiivista...

Päivä kerrallaan eteenpäin. Metsästä mä oon saanut virtaa. Neljän tunnin lenkin kävin tänään metsäpoluilla. 

heips

terveyshuolia: jos englanti ei tuota vaikeuksia, niin youtubesta löytyy Allen Carr:n yli tunnin mittainen video, josta minä ainakin sain suurimman ymmärryksen Allenin menetelmiin, itse kirja on niin jyrkkäsävyinen, että meinasin heittä kesken lukemisen, kun olin jo viikonpäivät ollut polttamatta.
     Kovasti vaan tsemppiä siihen tumppaukseen ja koita saada kirja käsiisi, ennenkuin lopetat. 
  • Terveyshuolia: Kyllä sä siinä onnistut ja varmasti tulee lisää motivaatiota kun huomaat niitä positiivisia vaikutuksia. Uskoisin että lopettaminen ei ole koskaan liian myöhäistä. Aina sillä joitain hyviä vaikutuksia on. Ja kuten sanoit että keuhkoahtauma hieman kolkuttelee niin käsittääkseni se ei enää pahene lopettamisen jälkeen. 

Abe on kyllä oikeassa siinä että miten sitä haikeudella ajattelee jotain mistä ei löydy mitään hyvää. Vaikka välillä tuntuu että se tupakka helpotti monessa kohtaa niin kuten joku aiemmin mainitsi niin se on myös se syy mikä saan sen olon kurjemmaksi. Että ylipäätänsä on tarvinnut sitä "helpotusta" 
  • Kiitos kannustuksista!

Täytyypä katsoa tuo Carrin video ja lukaista kirjakin, kun sen käsiini saan.

Muutenkin täytyy hakea kaikki apu mitä vaan tarjolla on. Tämä Stumppi on kyllä hyvä, täällä tulee varmaan paljon roikuttua. Kiva kun porukka on näin positiivista! 

• Onnea Maria72 ja poreT, kaks viikkoa takana!
    Tervetuloa Lilac ja terveyshuolia. 

• Tervetuloa uusille ja tsempit multakin ! Olen kerran lukenut sen Carrin kirjan ja aion ostaa sen itelle kun sitä on hyvä lukea sortumisen hetkellä uudelleen. Älytömän hyvä kirja. Maksaa alle 10e netistä ku tilaa. Tänään menny vähempi korvikkeita ku kaamee yskä päällä sikäli hyväki lähtee tuo ällöttävä lima liikkeelle. Kotona en oo mitään tehny tänään muutaku maannu sohvalla ja surffaillu telkkarilla ja.tabletilla.
  • maria sama täällä, just sitä oon mieki miettiny varsinki aamusin kahvia juodessa että niitä on enemmistö jotka ei kahvin jälkeen juokse pihalle myrkyttään itteä. Semmonen ajatusmalli myös kannattaa miettiä että kun tulee ajatus että "en saa polttaa", pitää siinä vaiheessa kääntää tuo köpö ajatus siten että "minun ei tarvi polttaa". Carrin kirjassa oli niin monta hyvää juttua siitä vapauden tunteesta myös ! ☺
  • Mariallaki jo 2viikkoa!
  • Mulle tulee aina pieni motivaatiopiikki niissä tilanteissa missä on pitänyt alkaa etsiä sitä mahdollisuutta polttaa. Nyt voi tosiaan ajatella että onpa hyvä kun ei tarvii. Tai tilanteissa joissa kukaan muu ei polta niin mietiskelen itsekseni että ennen sitä aina vähän hävetti kaivaa se tupakka ainoana esiin. Ei hävetä enää  :)
  • Tumppaanko kirjoitti:
    Ja kuten sanoit että keuhkoahtauma hieman kolkuttelee niin käsittääkseni se ei enää pahene lopettamisen jälkeen. 

Kyllä se pahenee, pahenee nyt kylläkin hitaammin. Ahtaumassa on ns. pahenemisjaksoja, paheneminen alkaa monesti muitten sairauksien yhteydessä jolloin kunto muutenkin heikkenee. Jos on ahtauma ja joutuu nukutusta vaativaan leikkaukseen, lisähappea ei voi silloinkaan antaa kuin lääkärien määrittämissä rajoissa.

• Kyllä on mukava pöhinä täällä elokuisissa, jätti-tsemit kaikille! :) Ja täysistä viikoista onnitteluja! <3
    Itse luin ja itsellä on Carrin kirja, pokkari itse asiassa. Ei montaa euroa netissä maksanut. Tykkäsin myös siitä. 
    Kaikki keinot on hyviä, pääasia ettei sytytä.
    Loistavaa elokuiset, mukavaa viikkoa! :)
    5.8.2016 savuttomuus, elämäntapamuutos numero 1.
    8.8.2017 painonhallinta, elämäntapamuutos numero 2.
    editoi elokuu 2017
    Tumppaanko, tuttua mullekki nuo mitä kirjotit. Seuratkaa varsin myös marketissa ku käytte tupakoivia kun sisälle mennessä vedetään posket lommolla sätkää ja puolentunnin kauppareissun jälkeen pyöröovissa on jo huulilla uus. Kyllä, olen itekki kuulunu näihin ! Hitto miten säälittävää hommaa
  • Tämä on sitte kumma ku taas.katos puolet kirjotuksesta ilmaan! 
    Hyvää alkavaa viikkoa kaikille☺
    Kuun vaihde kohta ja saa laittaa 162e säästöön ja syyskuun lopussa on 292e ! Mulla toimii tämä ainaki tällä hetkellä kannustimena.
    editoi elokuu 2017
    Kokeillaampa tabletilla kirjoittaa jättääkö tämä puolet pois. Mulla huomenna viikko täynnä savuttomuutta.Jos tässä vetäis yhteenvetoa mitä voerotusoireita ollu niin puskista tuleva ketutus/ärsytys,hikoiluttaa vaikka ei mitään fyysistä edes tee.
    Taas katosi tekstit. Nyt menee hermot. Kirjotan yhden virkkeen kerralla tästä lähin ja lähetän joten älkää hermostuko
    Voi jummi jammi mikä aamu. Oliko se niin, että kahdenviikon jälkeen alkaa nikotiinipiru työstämään reikää menttaalipuolelle, siltä se nyt tuntuu. Tupakka ei ole vaihtoehto, tupakka ei ole vaihtoehto, tupakka ei ole vaihtoehto..............

Parempaa viikonalkua muille
  • samsung76samsung76 Jyväskylä
    Hienoa että kirjoittajia tullut lisää. Näitä kun lueskelee antaa voimia jatkaa taistelua itsellekin. Oma tilanne on se et kohta 21 vuorokautta takana eli kolmeviikkoa. Hyvä minä. Nyt on kyllä vaan sellainen tilanne et voin ratketa hetkenä minä hyvänsä. Jostain syystä aivot koittaa sanoa et nyt ei ole oikea hetki kun olen lähdössä reissuunkin Italiaan ja ei siellä voi ottaa viiniäkään tai olutta kun ei voi polttaa jne... Perkeleen nikotiini hirviö. Itsellä tosiaan tää lopettaminen ei ollut suunniteltu tähän kohti vaan sairaalassa 11 vuorokautta myyräkuumeessa aloitti tämän, kun siellä olin niin heikossa kunnossa et en edes miettinyt tupakkaa. Ei ole oikeastaan edes mitään vierotusoireita enää, siis fyysisiä. Silti nyt tuntuu ehkä vaikeammalle kuin koskaan. Päivä kerrallaan mentävä. Syönyt kokoajan jotain ja kohta tullut jo 10 kiloa takaisin mitkä hävisi sairaalassa. Tsemppiä kaikille.
  • Nyt tsemppiä ja tahdonvoimaa Pore ja Samsung. Kyllä nuo psyykkiset oireet päihittää fyysiset 100-0 mun mielestä ainakin. Joutuu melkoisesti käymään keskustelua itsensä kanssa että pääsee aina pahimman tilanteen yli. Tumppaanko; nyt on tullut makeita itsetunnon kohotuksen hetkiä kun on tullut tilanne, missä ei ole helppoa tai asiallista polttaa. Esim viikonloppuna lapsen peli. Muutama vanhempi luikki omille teilleen katsomosta niin olihan makeeta jäädä katsomoon istuskelemaan ja jutustelemaan muiden kanssa. Enkä näytä enää huonoa esimerkkiä!!
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.