Elokuu -17 lopettajat

145791025

Viestejä yhteensä

• Kyllä ahdistaa ja vi***ttaa tällä hetkellä, olen vähentäny korvikkeita niin eiköhän se saatanan piru koputa koko ajan että miten ois tupakka. En en en en ! Jos joku ovellekaupustelija nyt tulis niin päättömänä poistuis paikalta.
  • Onkohan se tämä maanantai kun pore, savuton ja samsung ovat helisemässä. Nyr rutkasti tsemppiä...toisillaa pidempi aika taka ilman ja toisilla lyhyempi mutta kaikilla kuitenkin tupakoitsijalle jo pitkä aika ilman. Enempi vaan korvausta jos tuntuu että vähentäminen tekee tiukkaa. Se olut ja viini on ihan yhtä hyvää ilman tupakkaakin mutta eihän se alkuun siltä tunnu. 

Maria72: Juu noi on parhaita hetkiä tässä. Mä oon aina yrittäny syödä suht terveellisesti...siis poikkeuksia lukuunottamatta  :) ja treenaan säännöllisesti niin jotenkin se tupakka on aina vähän hävettänyt siellä taustalla ja luonut sellasta fiilistä että onko vaikka siinä terveellisesti syömisessä mitään ideaa kun toisaalla myrkyttää itseään. Nyt oon itsekseni tuntenu sellasta pientä ylpeyttä siitä etten kuulu siihen porukkaan  :)
  • Tsemppiä taisteluun, kyllä se vielä helpottaa. Samsung turha etukäteen stressata sitä reissua ja sielläkin sitten vaan päivä kerrallaan, korviketta vaan kehiin jos siltä tuntuu. Onnittelut kolmesta viikosta!

Mulla on tulossa nyt pieni leikkaus, sitä ennen ois hyvä jättää myös korvaustuotteet pois. Mitenhän pitkään menee että nikotiini poistuu elimistöstä? En huomannu kysyä siellä lääkärissä Et mitenhän paljon aikaisemmin ne pitäs lopettaa? Mutta olipa kiva kirjoittaa siihen nukutustietolomakkeeseen että en polta  :) ja nyt ei saa ainakaa retkahtaa pariin viikkoon ennen ku leikkaus on tehty.
  • MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    editoi elokuu 2017
    Se paino joka sairaana hetkessä häviää, se pakkaa äkkiä tervehtyessä palaamaan. Näin on kroppa suunniteltu. Älä sure sitä. 
    Koita vaan Italiassa ottaa iisisti. Ei sielläkään kaikki polta, mut ehkä enempi kuin Suomessa. Pidä pää kylmänä vaan. 
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• FrodoFrodo Pohjanmaa
    Päivä menny ihan ok, ei suurempia nikkiksiä, aamulla vähän mutta niistä selvittiin.tsemppiä kaikille!!
  • Täälä vielä pinna punottaa osasyynä yks live elämän juttu mut jätetään se kertomatta. Italiassa reissaaja seuraa ennemmin niitä jotka ei polta, yhtä kivaa ja hauskaa savuttimillakin on oikeestaan hauskempaa kun ei tarvi vahata riittääkö röökit aamuksi
  • Se fiilis siellä Italiassa savuttomana ei varmastikaan ole niin huono kuin miltä se nyt vaikuttaa. Sitä vaan luo itselleen sellasia kuvia että onko elämää ilman tupakkaa. Koettu on ja koetaan varmasti vielä jatkossakin  :) Koita ennemmin vaikka katsella hieman nenänvartta pitkin niitä polttajia....eikös sauhuttelu oo jotenkin niin last season?  :D 

Maria1981: Stumpin sivujen mukaan nikotiini poistuu elimistöstä parin vuorokauden aikana.
  • PoreTPoreT Pohjois-pohjanmaa
    Aamupäivän ahtaudet tuli voitettua, oli kyllä hämrää aika monta tuntia ja pintakiukkua riitti vielä iltapäivällekkin. Varmaan se on tuo Viikon kynnys ja sen jälkeineiset fiilikset, kun rassaa vähän rajummin tässä vaiheessa. Hei toivottavasti @samsung jaksaa olla ilman, se on seuraavallakerralla taas otettava ensimmäiset viikot uudestaan, ei kait semmonenkaan oo kivaa. Ei kait Rööki mitään kruunaa se on myrkkyä, pilaa vaan viinin.
    @maria72 mulklain on monenlaista vatsa oiretta, tuossa aamusella selailin jollain ulkolaisella vastaavalla foorumilla, jossa oli pitkät säije aiheesta ja olettamus, että vatsan bagteeri floora alkaa korjautumaan aika nopeasti tupakoinnin lopettamisen jälkeen, mutta antaa sitten monenlaista pikku vaivaa melko pitkäksikkin aikaa, saatta mennä kuukausia, ainakin näitten flatuksien kanssa .
     mutta taas hivenen valosampaa raitaa näyttää pukkaavan, niin nautitaanpa siittä
  • HeneHene Hämeenlinna
    Liitynpä keskusteluun minäkin ihan ekaa kertaa ikinä. Tänään menossa 8. päivä ilman tupakkaa, muutama vuosikymmen tuli poltettuakin. Tähän asti mennyt kivasti mutta tänään oli TOSI vaikea olla polttamatta, näköjään samaa ollut ilmassa muillakin..
  • samsung76samsung76 Jyväskylä
    editoi elokuu 2017
    Nyt taas hiukan vahvempi ja varmempi olo kaikin puolin. Eiköhän sitä italian matkastakin selvitä. On se jännä kun pelkää et mistään ei voi nauttia ilman tupakkaa. Tosin 26 vuotta se oli paras kaveri ja palkinto kaikesta. Kuuluu niin vahvasti kaikkiin tilanteisiin ja varsinkin kun olutta tai viiniä ottaa. Onneksi vaimo ei polta ni vähän helpottaa. Ja onhan se kivempi formuloita kattoa ku ei tartte kokoajan savutella. :)
  • Unohtu tuossa kiukunpuuskissa KIITTÄÄ teitä tsemppaajat Kiitos ! Kokeilen aamulla lähteä ilman korvikkeita katotaan pamahanko mie niinkö pommi kuin äkkiä
  • Ja tervetuloa porukkaan Hene. Philip Morris yhtiöiden kurssi näyttää alaspäin kun tässä kuussa on näin monta lopettajaa. :) 

Niin se vaan kaikilla tuntuu näin iltaa kohden olevan vähän valoisampaa. Pitäis vaan itsekin yrittää aina muistaa heikkoina hetkinä että kyllä se menee ohi.

Mulla on tänään ollu ehkä ensimmäistä kertaa kahteen ja puoleen viikkoon sellanen helppo päivä. Ei pyörryttäny...ei tuntunu yhtään sellaselta heikolta kuten joinain päivinä. Ei ollu suuria nikkiksiä. Ei oikein mitään. Ja siitäkin huolimatta se rööki on ollu mielessä varmaan sata kertaa päivän aikana. Ruokaa laittaessakin huomasin vaan vatvovani tätä koko lopettamishommaa itsekseni. 

Mä oon ajatellu käyttää korvikkeita ihan niin kauan ku siltä tuntuu. Melissa muistaakseni neuvo mua ekoina päivinä että niistä on turha stressata ja sitä aion noudattaa. Joskus kauan sitten lopetin autossa polttamisen sähkötupakan avulla ja pari viikkoa sitä käytin kunnes itsekseen jäi pois. Uskon että näiden suhteen on sama juttu vaikka kestääkin varmasti paljon kauemmin. 

• SavutonNainen kirjoitti:
    Unohtu tuossa kiukunpuuskissa KIITTÄÄ teitä tsemppaajat Kiitos ! Kokeilen aamulla lähteä ilman korvikkeita katotaan pamahanko mie niinkö pommi kuin äkkiä
    Pidähän ne kuitenkin käden ulottuvilla. 6 päivää jo...ei kannata kiusata itseään enempää kun on tarvis  :)
  • Tervetuloa Hene, laitahan sinäki laskuri pyörimään allekirjoitukseen, sitä on mukava seurata ja kauhistella polttamattomien määrää  :) Meitä on kyllä täällä jo mahtavan paljon!

Sieltä sairaalasta soitettiinki vielä perään, ja kysyin niin riittää kuulemma kun on ilman korvaustuotteita edellisestä illasta asti, mutta mitä pitempään sen parempi. No kattoo nyt miltä tuntuu. 

Muuten ihan jees päivä, yö oli vähän huono ilman melatoniinia mutta ei niin huono kuin viime viikolla. 

• Rahat onniin tiukassa että jätän ainaki pariksi päivää korvaavat pois, kyllä siitä hengissä seleviää
  • Hyvä juttu että Marialla on alkanut uni tulemaan paremmin. Helpottaa kokolailla tätä hommaa ja varmaan siinä on sellanen korvien välinkin vaikutus kun alkaa tulla taas uni helpommin niin kerta kerralta helpottuu kun ei enää stressaa asiasta.

Se on juu totta että ei tätä lopettamistakaan kovin edulliseks oo tehty. Kieltämättä 27€ yhdestä suihkeesta on aika kova hinta. Mulla näyttäis kestävän sen viikon et toki edullisempaa kun jatkaa polttelua.
  • PoreTPoreT Pohjois-pohjanmaa
    editoi elokuu 2017
    huomenia 
    @Hene tervetuloa minunkin puolesta. @Tumppaanko kiva kuulla, että alkaa tuleen helpompiakin päiviä. Tuo on kyllä totta, että tupakka on mielessä lähes kokoajan, ainakain näin kotona jouten ollessa, mutta se ei ihmekyllä vaivaa mua. Nyt ostin tuon tämänkesän Vares kirjan ja pystyin jopa keskittymään lukemiseen (saa aivot levätä tupakka ajatuksista). @samsung76 kiva kuulla, että savuttomuus voitti.
    @SavutonNainen kyllä se nikottiniton elämäkin onnistuu, muutama päivä ilman nikotiinia on hivenen erikoista. Koita saada se Allenin kirja ja katso juutuubista se video, Carrin menetelmässä nikotiini demonisoidaan ja sen jättäminen helpottaa koko tupakattomuudessa melkoisesti
  • SavutonNainenSavutonNainen Rovaniemi
    editoi elokuu 2017
    Huomenta tänne
  • On tämä ihmeellinen sivusto että kauhean pitkästi kirjotin ja tuli vaan tuo huomenta tänne. En jaksa uuelleen kirjottaa
  • Tervetuloa mukaan kaikki uudet elokuun lopettajat. Minulla neljä viikkoa täynnä ja muutama päivä vielä niin voin sanoa että lopetin viime kuussa.Viime päivinä ei ole ollut hankalakaan, vaikka joka päivä jossain vaiheessa tupakka tulee mieleen. Vanhastaan (huhtikuu 2017 yritys) tiedän että kyllä niitä vaikeitakin hetkiä on vielä edessä. Tällä kertaa osaan kuitenkin jo varautua siihen. Kaikkea positiivista on jo huomattavissa. Tänään lomalta palannut työkaveri sanoi että koko olemukseeni on tullut jotain raikasta. Kyllä tuntui hyvältä! Tsemppiä meille kaikille savuttomaan loppuelämään!
  • No hitto niistä hymiöistäkö se johtuu että se pätkii! Kokeillaampa nyt olla laittamatta. Hain lisää nikotiinipurkkaa aamulla kuitenkin. Helepompi olla kun on ja mulla ei tupakka pyöri mielessä juuri yhtään ,olen todennu että olen eniten riippuvainen nikotiinista ja melkeen sama mistä sen saan. Kamppaillaan näistä korvikkeista irti sitten myöhemmin. Käväsin 6km lenkin aamupäivällä ja tuli mukava fiilis, pikku  hiki pintaan ja kotiin tultua kahvit. Onnea LiisaTuulikille, sulla on kyllä palanukki tupakkaa kun banneria silmäilin. Hieno homma että oot päässy eroon todella!
  • samsung76samsung76 Jyväskylä
    Pitkiä on päivät. Outoa kun kääntyi elämänrytmi lopettamisen myötä ihan päälaelleen. Olen aina ollut yöllä vitkeimmillään ja aamulla nukkunut pitkään. Nyt alkaa yhdeksältä illalla väsyttää ja yhteentoista kestän korkeintaan kun nukahdan. Sitten mikä pahinta herään joka aamu viiden kuuden aikaan ihan virkeänä. Mitä siihen aikaan tekee. Jos nousee koko perhe herää. Nyt vielä jotenkin mene kun en vielä tee töitä, mut mitä sitten kun alkaa taas työt. Ne on kuitenkin iltapainotteista ja aamulla normaalisti nukkunut kymmeneen yhteentoista. Kaibsenon on aloitettava suunnittelemaan elämän aikatauluja uusiksi vai onkohan tämä pysyvää? Sit toinen ongelma on se et nytkin olisi kauheasti virtaa tehdä vaikka mitä mut ei oikein kiinnosta mikään. Oon nyt kuitenkin siivonnut jo koko talon ja tehnyt ruokaa jne.... Mut pitkä on silti ollut päivä. Tuntuu jotenkin et silloin kun poltti päivät meni nopeemmin ja oli järkevämmin rytmitetty. No kai tämä tästä. Tälläsiä mietteitä tänään. Tsemppiä kaikille.
  • Osui ja uppos noi rytmin muutokset. Mulla ihan sama juttu. Oon ollu yleensä sellanen iltakukkuja ja nyt alkaa väsyttää paljon aikasemmin ku yleensä. Ja joka aamu oon heränny ennen herätystä. Toinen minkä oon huomannu ni ennen usein väsytti iltapäivällä töiden jälkeen...nyt tuntuu että se on vähentynyt ja se väsymys iskee illalla. Ja täysin samaa saamattomuutta. Juurikin sellanen että virtaa on eikä oo mitään estettä sille etteikö alottais jotain hommaa mutta ei vaan saa tartuttua toimeen.
  • Heipä hei tänne. Kyllä on tolokun yskän saanu,pysys nyt kauan aikaa prkl. Viimeyönä en nukkunu varmaan edes tuntia putkeen kun tää kuiva hakkaava yskä alkaa välittömästi kun maata laitat. Vatsalihakset on niin kipeänä yskimisestä. Tänään kävässä apteekista Mustan parran yskänlääkettä ostamassa se on ainoa joka ehkä auttaa. Ventolineaki vedin yöllä muttei mitään auttanu. Tupakkaa ei tehe mieli onneksi ! Paranis nyt vaan että ehtis viimeisistä lomapäivistä nauttia. Mukavaa päivää kaikille ja älkää unohtako sitä että meän ei TARVI enää polttaa aivan mahtavaa.
  • Tänne ei mitää uutta. Kaks viikkoa meni rikki. Aikaansaamattomuutta ja väsymystä ilmassa, semmosta tasapaksua. Ei paljon tupakka pyöri enää mielessä, hyvä niin. Suihkettakaan en oo paljon muistanut käyttää, en taida uutta enää ostaa jos tuo joskus loppuu. 
  • HeneHene Hämeenlinna
    Mä täällä hieman ummikkona kyselen tyhmiä.. Miten ton laskurin saa käyttöön, @Maria1981? Ja todellakin, hyvien päätöseten tekijöitä onkin nyt pajon, hyvä me! :smiley: 

Onpa rohkaisevaa lukea kuinka kaikilla samoja ajatuksia ja "ongelmia" joista sitten kuitenkin päässy yli :smile:  Kun vaan itsekin muistaisi, että olot menee ohi kyllä.. Pahinta taitaa olla just se tapa. Mulla vaikeinta töiden jälkeen kotiin tuleminen. Siinä on sellanen kohta, että menee ja kauan ennen kun saan itseni kasattua ja pidettyä kurissa!

Eihän tää helppoo ole mutta ei kai kukaan sellasta luvannutkaan.. Pidetään vaan tiukasti kiinni päätöksestä, pakko tän jossain vaiheessa on helpommaksi muuttua!
  • HeneHene Hämeenlinna
    Ei mitään, löysinkin jo laskurihomman!
  • Eipä suurta uutta tännekään. Juurikin aikasta tasapaksua. Pienet siviilielämän murheet osu justiinsa tähän mutta ei nekään oo saanu tupakkaa syttymään. Lähinnä olis niin kiva käydä välillä tupakalla "kasaamassa ajatuksia". 

Mä en oo suihkeesta vielä valmis luopumaan vaikkakin huomaan että tahti on harventunut. Pyörrytys on tämän viikon aikana kadonnut ja täytyy toivoa ettei tulis takasinkaan. 

Sen oon huomannu että kolme täyttä viikkoa kun lähestyy niin enää ei oo ketään jäljellä kenelle mainostaa tätä lopettamista....sen on kaikki jo kuullu  :D
  • FrodoFrodo Pohjanmaa
    Jaa se ois hurjat viis päivä täynnä savuttomuutta:-) välillä on tehny kovaaki mieli ja töis on ollu vähä omituista olla ku siäki tuppas aski meneen 8 tunnis. Mutta tällästä tällä kertaa.
  • HeneHene Hämeenlinna
    5 päivää on saavutus, onnea Frodo! Mulla meni eka viikko ihan ok mutta kaks edellistä päivää niin vaikeita ettei oo tosikaan. Tänään kuitenkin helpompaa ollu vaikka kyllä se parvekkeelle meno aika vahvasti mielessä on koko ajan..
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.