Lokakuu 2017 lopettaneet.

Siirrympä tänne, kun tuo 2017 lokakuussa lopettaneet on jotenkin väärässä paikassa. Mukana oon edelleen  :)
Onko muita lokakuun lopettajia?
Thh
«13456

Viestejä yhteensä

• Mukana oon.......viikko täynnä. Ei ongelmia ainakaan vielä. 
    Thh
  • MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    Onnittelut sulle ekasta viikosta. Hieno homma, ettei ole kovin vaikeaa.
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Hyvä homma...eka viikko se on jo jonkinlainen merkkipaalu  :)
  • EeoEeo Pk-seutu
    Mä ilmottaudun tänne myös :) Uutta yritystä taas, niitä alkaa olla kohta aika kasa...
    9 savuton päivä lähti käyntiin. Tää päivä tuntuu helpommalta, eilen oli tosi hankalaa.
    Oon koittanut tehdä pesäeroa siihen "yhteen", josta oon edelliskerroilla aina haaveillut ja joka on tehnyt lopettamisesta hankalaa. Kyllä se yksi vielä mielessä käy päivittäin, mutta koitan ajatella, että se yksi maistuu pahalta ja sen jälkeen tulee ne kaikki seuraavat, joista en edes nauti.

Tsemppiä Bomitalle! Meillä on aika pieni potero, mutta eiköhän tänne vielä joky eksy... :)

- Eeo
  • Tervetuloa Eeo! Ehdinkin jo miettiä, että oonko yksin lokakuussa yrittävä? Mullakin monta yritystä takana, mutta nyt taas oon päätökseni tehnyt. En tiiä, kun tää lopettaminen on helppoa, mutta sen kuuluisan yhden polttaminen yhtä helppoa. Tsemppiä sulle! Kyllä me pärjätään.
    Thh
  • Tsemppiä matkaan Eeo ja Bomita!! 

4.6.2016 illasta se loppu, ei oo sittemmin ollu tupakille hoppu 
  • Tsemppiä molemmille. Pärjäätte varmasti. Vaikeiden hetkien yli hammasta purren.
  • EeoEeo Pk-seutu
    Tänään taas hankalampi päivä... Väsymys painaa kun nukun yöt jotenkin huonosti. Heräilen öisin ja vaikka saankin heti uudelleen unta, uskon sen vaikuttavan sen verran että päivällä väsyttää.
    Olen nyt yrittänyt liikkua enemmän, perus lenkit koiran kanssa ja sen jälkeen vielä juoksulenkki yksikseen. Toi juokseminen tuntuu helpottavan, tulee ihanan rento olo. Muina päivinä oon odottanut että koska pääsen juoksemaan, tänään taitaa joutua väkisin vääntäytymään ulos. 
    Saamattomuus ja keskittymiskyvyttömyys on jo tokasta päivästä lähtien. Päivät menee sohvalla maaten ja mitään hommia ei jaksa aloittaa. Opiskelut ei onnistu kun ei jaksa keskittyä lukemiseen. Toivon ettei tää jatku kauaa ettei opiskelut kärsi. 
    Mutta onneksi jotai hyvääkin; lenkillä ei lopu happi, veri kiertää paremmin. Maku- ja hajuaisti on palautunut. Parempina päivinä tunnen oloni rentoutuneeksi ja ahdistus on vähentynyt. Mies polttaa ja toimii samalla hyvänä motivaattorina; tupakan haju hengityksessä on sietämätön, hyi. On ihana tuntea itsensä puhtaaksi ja raikkaaksi!
    Tähän asti tämä lopetuskerta on tuntunut jotenkin erilaiselta kuin aikaisemmat. En osaa tarkkaan sanoa miksi, mutta joku asia tuntuu olevan eri tavalla. Toivon mukaan se on hyvä merkki ja tästä tulis se viimeinen lopetuskerta :)

- Eeo

Reilu viikko jo takana savutta - hienoa! Jospas onkin niin, et nyt oot kypsä lopulliseen pesäeroon tupakasta. Pysy Stumpissa vaan, se moninkertaistaa onnistumisen. Usko pois!
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• EeoEeo Pk-seutu
    Mulla ei oo yhtään samanlaista alkuhuumaa ja innostusta tästä lopettamisesta. Kännykän sovelluksesta seuraan kyllä päiviä ja terveystietoja, mutta en yhtä pakonomaisesti kuin ennen. Jotenkin levollinen olo koko lopettamisen suhteen. Ei tää silti helppoa ole, mutta jotenkin tuntuu että nyt oon saanut tarpeekseni ja tässähän on koko loppuelämä aikaa kerätä savuttomia päiviä. 
    Tänään on pyörinyt enemmän tupakka mielessä kuin aikasempina päivinä, huomaan kuinka riippuvuus koittaa puhua mua ympäri; "jos nyt yhden tupakan... Ihan hyvin voin polttaa vaan silloin tällöin... Eihän tää oo hyvä aika lopettaa kun opiskelukiireet painaa päälle ja nyt en pysty keskittymään". Mutta periksi ei anneta, tiedän että se on se riippuvuus joka koittaa mun päätä kääntää.
    Stumpissa oon pyörinyt aktiivisesti, kun en jaksa mihinkään muuhun keskittyä niin päivät menee stumpin keskusteluja lukiessa. Jostain keskustelusta löysin myös uuden ajattelumallin; minä en halua polttaa tupakkaa, en edes sitä yhtä, mutta riippuvuus saa minut uskomaan, että haluan polttaa sen.

Sain myös äsken itseäni niskasta kiinni, kävin juoksulenkilläni ja tein muutamia rästiin jääneitä kotihommia. 

- Eeo
  • Kuulostaa niin tutulle toi saamattomuus ja huonosti nukkuminen. Saamattomuuteen pystyin suhtautumaan niin että olkoot siivoamatta tms. Tärkeintä on lopettaa polttaminen. Mutta kolmen/neljän viikon jälkeen aloin nukkumaan tosi huonosti ja sitä kesti melkein kolme viikkoa. Siinä alkoi jo usko loppumaan kun se on tosi raskata. Mutta niin vain siitäkin yli on päästy ja taas nukun hyvin. Saamattomuus on kadonnut ja oikeastaan olen entistä aikaansaavampi :) edelleen mulla jatkuu sellanen satunnainen pieni pyörrytys tai "epätodellinen" olo mikä alkoi heti kun lopetin. Mutta siinäkin tulee jo ihan hyviä päiviä joten on se vaan uskottava että ohi ne menee. 

Pointti siis koko tälle tarinalle oli että kyllä me huonot hetket ohi menee vaikka yhtään se ei sillä hetkellä siltä tunnu. Ja jos jää vaikka siivous tekemättä niin älä turhaan stressaa siitä. Muutama viikko vetelyksenä on pieni hinta loppuelämän tupakoimattomuudesta :)
  • "Jostain keskustelusta löysin myös uuden ajattelumallin; minä en halua polttaa tupakkaa, en edes sitä yhtä, mutta riippuvuus saa minut uskomaan, että haluan polttaa sen."

Eeo, tämä on viisautta! Tsemppiä jatkoon myös Bomitalle.

editoi lokakuu 2017
    Ihmisen aivot ovat kumma kapine. Juuri tupakoinnin lopettamisessa ne rupeavat manipuloimaan ja uskottelevat kaikenlaista. Kuitenkin kaikki tietävät, että jos sortuu yhteen, se maistuu pahalle, mut aivot kehottavat maistamaan myös toista, ja kolmatta ja siti riitä enää mikään.
    Niin kuin Stumppi-gurumme Esa aikoinaan tämän tiivisti. Jos lähdet ostamaan tupakkaa, osta kottikärryllinen, ne menevät kyllä.
    Niin kuin Tumppaanko tuossa jo valistikin, kannattaa lopettaminen laittaa nyt etusijalle. Kaikkea muuta ehtii myöhemminkin. Tämä koskee myös juhlimista. Itse olen sitä mieltä, et jos ei juhlinnassa osaa mitenkään pysyä irti tupakasta, kannattaa lähteä kotiin. Aina ei ole olevinaan ehkä niin hauskaa kuin polttaessa, mut juhlia tulee senkin jälkeen, kun olet tämän asian kanssa sovussa.
    Tsemppiä bomita ja Eeo :)

• 2 viikkoa täynnä. Olo on edelleen ihan hyvä. Ei oikeestaan mitään mainittavia viekkareita. Kaikki vaan maistuu erilaiselle, vähän liikaakin. 4 koiraa pitää mut liikkeellä, ei voi jäädä koko päiväks soffalle. Tsemppiä kaikille ja ertyisesti tämän poteron lopettaneille! 
    Thh
  • Minä olen täällä repsahdellut ja retkahdellut ihan kunnolla. Kuningas alkoholi pimensi järkeni ja harkintakykyni ja olen tässä pari päivää polttanut entiseen tahtiin. Ja vielä kun tämä tupakointi ei ollut ainoa tollontyö mihin sorruin juomisen kanssa, niin nyt on mieli matalalla kuin maan matosella. Aion ottaa uusiksi tämän lopetuksen vielä tällä viikolla. Ei mulla ole muuta vaihtoehtoa kuin tupakaton ja alkoholiton linja. Mutta kyllä minnuu nyt potuttaa!
    Voi sentään BroncoBilly! Hyvin kuitenkin itsesi tunnistat, ettei kumpikaan näistä päihteistä sulle sovi. Stumpissa pitää nyt visusti vaan pysytellä, jos tuo kirjoittaminen tänne toimisi itseterapiana.
    Tsemppiä uuteen alkuun!

• Tsemppiä jatkoon BroncoBilly! Repsahdus on nyt ollut ja mennyt. Oot päätöksen tehnyt, uuteen alkuun vielä tällä viikolla. Siitä se lähtee
    Thh
  • Uutta alkua vaan ja varmasti tuo tän hetkinen morkkis toimii hyvänä motivaattorina jatkossa. Jokainen polttamaton tupakka on jo pieni voitto. Ja vaikka sitä ei pidä jäädä murehtimaan että lipsahti niin voin kuvitella että muistissa se pysyy. Uuteen nousuun niin sanotusti :)
  • EeoEeo Pk-seutu
    Mä oon nyt muutamana yönä nukkunut tosi hyvin, eli väsymyskään ei enää paina päälle. Saamattomuus on vähän paremmalla tolalla. Mä oon vaan sellainen ihminen, että rästiin jääneet työt ja hommat ahdistaa ja masentaa. Jopa suututtaa. Jos koti on sekainen, on mun melkein mahdoton keskittyä mihinkään muuhun. Mutta eiköhän tää tästä, kun pikkuhiljaa hommia tekee.

Eilen päivällä mulla oli ihan loistofiilis - en edes tiedä mistä se ilon ja positiivisuuden aalto oikein tuli. Mutta päivä oli loistava! Ilta ei sitten niinkään. Töistä kotiin tullessa tuli miehen kanssa ihan pientä sanomista ja mä turhauduin oikein kunnolla. Hyvä etten itkua tihrustanut ja olin valmis tupakalle. Sen sijaan tungin niksapastillin poskeen ja lähdin huoltsikalta ostamaan herkkuja. Nopeesti se olo siitä tasoittui, onneksi.

Mies ei osaa tukea tätä lopettamista yhtään. Eilen tiuskasi että "mene sitten tupakalle" jne. Niinpä koitan olla puhumatta koko lopetuksesta hänen kanssaan, koska ärsyynnyn vaan.

Bomitalle onnea kahdesta viikosta! Perästä tullaan!   o:)

BroncoBilly, sulle paljon voimia ja tsemppiä uuteen alkuun. Pääasia on että yrität uudelleen, etkä jää tuleen makaamaan!
    editoi lokakuu 2017
    Eeo, eipä munkaan mies osannut tukea. Siksi lopetin polttamisen vähän kuin salaa. Parin viikon päästä kysäsin, et huomaaks hän mitään. No ei ollut huomannut. 
    Hän ei itse polttanut. Mut vanhan avioparin tekemisiä ei nyt pane merkille.
    Aikaisemman lakon lopetin riitaan. Kuuden kuukauden lopetus päättyi siihen. Siksi päätin ettei kukaan tai mikään saa mua enään tupakkaan tarttumaan. Tämä on yksin mun juttu
    Hyvin sä tuosta selvisit Eeo!

• Kaksi vuorokautta sitten stumppasin (toivottavasti) viimeisen tupakkani. Mulla ei ole mitään korvaustuotteita käytössä, tahdon voimalla mennään... Olin jo vuoden pyöritellyt mielessäni lopettamista mutta aina siirtänyt sitä kun elämä ollut rankempaa. Nyt vain päätin että vaikka ei hyvin mene niin tupakka saa jäädä. Haluan olla esimerkki lapselleni ja hyötyä terveydellisesti ja rahallisesti.
  • Siirtäminen on niin tuttua, huomenna on helppo lopettaa. Tsemppiä.
  • EeoEeo Pk-seutu
    Tervetuloa rnfr! 
    Minäkin aina siirsin tuota lopettamista. En koskaan ajatellut polttavani loppuelämääni, mutta ajattelin että lopetan "sitten myöhemmin". Mutta totuus on, ettei koskaan ole hyvä hetki lopettaa. Aina löytyy syitä miksi sitä pitäisi siirtää myöhemmäksi. Ja koska en aio polttaa loppuelämääni, on pakko lopettaa. Ja mitä aikaisemmin, sen parempi!
    Uskon, ettei kukaan tupakoija kuvittele polttavansa loppuikäänsä, mutta silti suurin osa polttaa, koska ei löydy hyvää hetkeä lopettaa.
  • Tervetuloa mukaan rnfr...sulla on selkeitä motivaattoreita lopettamiseen niin eiköhän tämä onnistu. 

Nuo korvaustuotteet tuntuvat jakavan mielipiteitä. Omalla kohdalla uskon että ilman nikotiinisuihketta tämä ei olisi onnistunut näin pitkään. Toisessa ketjussa mainitsit että lääkkeitä et haluaisi ottaa niin nikotiinituotteissahan siitä ei ole kysymys. Mitään uutta ei elimistöön tule....nikotiini on sitä samaa mitä tupakasta sait mutta ilman niitäa satoja muita myrkkyjä. 

Ymmärrän toki niidenkin kantaa jotka uskovat sen vain pitkittävän riippuvuutta. Niinhän se varmaan onkin mutta mulla ainakin se nosti todennäköisyyttä onnistua moninkertaisesti. Muuten olisi tullut liian iso tiputus.
  • Tervetuloa joukkoon rnfr! Siirretty on täälläkin koko kesä. Huomenna, ylihuomenna, ensi kuussa, sitten syksyllä joskus........ Nyt se sopiva hetki vaan tuli. Itse kyllä käytän korvaavaa. Minulla on inhalaattori. Sitäkin käytän enää vähemmän ja vähemmän. Pääasiassa kahvin jälkeen. Se vaan pitää olla saatavilla koko ajan, vaikka se kapseli ois jo tyhjä :) Mutta makeanhimo mulla on kova, mutta olkoon. Ei karkkia, mutta kaikennäköistä ja kokoista pullaa. Mutta laihdutetaan sitten huomenna, ylihuomenna, ensikuussa, sitten joskus.....kuuluuko tuo makeanhimo viekkareihin? :# tsemppiä sulle jatkoon rnfr ja kaikille muille kans!
    Thh
  • Mä vasta alkutaipalleella lopettamisen kanssa ja tupakan himo on älytön. Nyt kolmas vrk menossa ilman tupakkaa, en mitään korvaustotteita ole käyttänyt. Hermot entistä kireämmällä ja vieläkin ajattelen että se yksi tupakka auttaisi (tähänkin).
  • Oho, tulihan se aikaisempi viesti, olen vähän noob tämän siviston kanssa..
  • Kiitos viesteistä ja tsemppiä myös teille muille!
  • Hieno päätös tehtynä rnfr tsemppiä matkaan!! :+1: 

4.6.2016 illasta se loppu, ei oo sittemmin ollu tupakille hoppu 
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.