Marraskuun 2017 lopettajat

No niin, taas täälä, ties monesko kerta jo, alkaa jo ihan hävettään. En löytäny marraskuisten ketjuu jotenka avasin semmosen. Eilen tumppasin viimesen röökin ja hain carrin kirjan kirjastosta. Sitä oon täs ny lueskellu ja yrittäny tajuta tätä nikotiiniansaa mihinkä kaikki tupakoitsijat ovat joutuneet. Ilman korvikkeita meen tällä kertaa, paitsi normipurukumi ja pastillit olkoon sallituja, vaikka carr ei hyväksy niitäkään. Se kuuluisa päätös on nyt tehty ja nyt ei tartte ku pitää siitä kiinni ja olla laittamatta tupakkaa suuhun
«13456

Viestejä yhteensä

• Ei sitä kannata hävetä, niin kauan yrittää, että tuottaa tulosta, Tsemiä ;)
  • Näin se on...ne aiemmat kerrat tarvittiin että saatiin tämä lopullinen ja viimeinen kerta. Kauanko on pisimmillään tauko kestänyt aiemmin?
  • No ei ainakaan voi yrityksen puutteesta tosiaan moittia :D jos laskee kaikki yritykset parin vuoden aikana niin taitaa kertyä lähemmäs vuosi tupakoimatonta aikaa :-) :-)
  • Tainnu olla 4 tai 5 kuukautta, muut ollu 1-3 kuukautta pitkii
  • No siinä on sitten jo varmaan ollut pitkiäkin aikoja ilman. Hyvä puoli on että tietää mitä on edessä ja voi yrittää keksiä jo ennalta miten siitä selvitään. Toki monissa yrityksissä on varmaan vaarana myös se että se lipsahdus tulee helpommin kun alitajunta sanoo että voihan sitä sitten taas uudestaan lopettaa.  Mutta ekojen omien viikkojen aikana tuli luettua paljon vanhoja ketjuja täällä ja niin vaan siellä oli monia jotka lopetteli monta kertaa ennenkuin löytyi se viimeinen kerta. Ja nyt olivat olleet polttamatta jo vuosia, joten uutta putkeen vaan  :)
  • Kiitti tsempistä!! Eiköhän tää tästä taas lähe rullaan omalla painollaan etiäpäin. Tänään oli jo aika kovat mielihalut mutta nyt saa päätös luvan pitää!! 
  • Täältä myös tsempit.
  • Tsemppiä uuteen alkuun. Jospa nyt tärppäis :)

• MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    editoi marraskuu 2017
    Frodo, täältä kans rohkaisu ja kannustus uuteen alkuun. Et ole eka etkä vika, joka joutuu vähän enempi harjoittelemaan. Itsekin jouduin monta kertaa, mut ne ei näy täällä. Kun ei ollut Stumppia silloin.
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Kiitos vain kaikille tsempeistä ja tsemppiä teillekkin. Ihan ok fiilis vielä. Aamut mulla pahimpia, mutta eiköhän niihin taas totu ilman tupakkaa. Nyt kattoon leffaa ja sit nukkuun ja huomenna uus taistelupäivä nikkispirun kans
  • Se on kullanarvoista kun pystyy nukkumaan.
  • Uusi päivä ja uudet nikkikset..kyllä on nikkispiru tänä aamuna höpötelly korvaan kaikenlaista paskaa, polta yks, alota vasta huomenna ja niin edelleen. Mutta antaa sen höpötellä omiaan. Kyllä huomaa eron nois niksois ku ei käytä niksatuotteita niin on kyl paljon vahvemmat mielihalut polttaa ku niitten kans. Mutta positiivisesti vaan mennä minuutti kerrallaan etiäpäin, niin eikö se siitä
  • JuipeloJuipelo Kuopio
    editoi marraskuu 2017
    Voimia Frodo! Elä anna periksi, se helpottaa kyllä ja palkitsee. Itse mietin aina halujen tullessa sitä, että kuinka harmittais jos luovuttaisi. 
  • Periksi ei olla antamas,todellakaan vaan nyt näännytetään se perkuleen nikotiini hirviö nälkään
  • Kolmas päivä,huh huh..ei taida ihan niin kovat niksat olla ku eilen,onneksi kahvia täs juopottelen ja kattelen ikkunasta pihalle kun on ihan kiva ilma, täytyypä lähteä ulkoileen tänään
  • Tsemppiä tästä eteenpäin. Hyvä vauhti jo päällä niin kohtahan se on jo viikko täynnä.
  • Tuo on hyvin kerrottu ajattelutapa, jota olen alusta asti noudattanut. Olin niin pahassa koukussa, että kuvitelmat taistelemisesta oli tuhoon tuomittu. "Köyden päästäminen" on toiminut. 
  • Kyllä voisi toimia sellaisena mentaaliharjoituksena. Se on yllättävän tärkeetä...korvien välistä kaikki lähtee. Itselle jotenkin ajoin sen ajatuksen päähän että pudotin ne tupakat maahan...ja että ok se tuntuu nyt pahalle mutta en voi enää asiaan vaikuttaa ja näillä mennään. Eli tavallaan luovutin sen polttamisen suhteen.
  • Sorruin eilen polttaan,mutta tänään jatketaan puhtaalta pöydältä. Ihan hyvä vertauskuva vko,pitääpä kokeilla
    Näin teet Frodo! Ei jäädä tuleen makaamaan, sanos sotilaatkin Tuntemattomassa.
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Siis t72. Mihinkähän mun lopputeksti hävis, no en kyllä jaksa uudelleenkaa kirjoittaa. Kiitti kaikille tuesta, sitä kyl tarviin, on täs niin monta kertaa räpiköity
  • editoi marraskuu 2017
    Paluu, eri nimimerkillä tosin  ;)
    4 kuukautta menny enemmän savuttomana kuin savullisena ja tiistaina sain sitten tumpattua lopullisesti. Tupakkaa ei mieli tee mut nää viekkarit tekee hulluks!!! Raivoamista, ilmaa, myrkyllisiä kaasuja, unettomuutta, silmät viiraa ja pää viiraa mut periks ei perkele enää anneta, ei enää PISTE
    Apuina laastari (nyt vahvimmasta puolikas) ja imeskelytabut :)
    Taietaan Frodo olla Marraskuun ainoat tumppaajat  :o

Miljoonan karikon j?lkeen lopellinen lopetus 21.11.2017 klo 15:51
    Nikotiiniton 27.11.2017 
    Paluumuuttaja on hyvä merkki. Se kertoo, että tupakoinnin lopettaminen ei ole päästä kaikonnut. Kovasti tervetuloa. 

• Kovasti tsemppiä Frodolle ja Sandelle!
    Mikähän tässä marraskuussa on ? Itse olen lopettanut vuosi sitten marrakuussa ja yksin olen saanut poterossa höpötellä. ;) Pysykää te nyt peesissä. :)
  • T72, mie oon aina leikelly, oon yliherkkä noille mut ainoo mikä auttaa ensimmäiset pahimmat päivät, parhaimmassa tapauksessa ekat 2 viikkoa riittää tuo 1 paketti, ja sitten noilla pillereillä niikauan ku jaksaa ;) Muita "viekkareita", mitä unohin luetella:kuiva ja kutiseva iho, rasvottuva päänahka ja hiukset, ruokahaluttomuus- mut toisaalta taas hurja nälkä, jatkuva jano ( johtuu varmaan noista pillereistä), päänsärky (johtunee unettomuudesta), saamattomuus, lihaspistot-ja krampit, pumpun sekoilu.... Pahimat viekkarit evör mut tupakkaa ei onneks tee miel. Unettomuuden lääkitseminen on viimosimman reilun viikon aikana (pari päivää kerkesin välillä poltella) tuonu 3 kiloa plussaa, noita nappeja en suuhuni enää tunge, keksittävä muut keinot nukkumiseen :( Mut Stumppia on tullu öisin luettua ihan kiitettävästi :D Sori kun tulee yhteen putkeen, luurilla kirjottelen ni ei onnistu kappalejaot, eikä varmaan hymiötkään 

Nikotiiniton 27.11.2017 
  • Tsemppiä uuteen yritykseen Sande. Noi silmien viirailut ja unettomuudet on kyllä pahimpia. Koettu on. Todella raskaaks käy pidemmän päälle mutta asenne sulla on kohdallaan. Pahimmallakin hetkellä just se ajatus että tää on hyväksi ja tää johtuu vaan siitä myrkystä, saa jaksamaan. 

Ehkä toi marraskuun kirous on sitä kun muutenkin on niin pimeetä ja masentavaa niin näin iso askel tuntuu mahdottomalta ajatukselta. Mutta tänä vuonna Frodo ja Sande todistaa sen vääräks eikö näin :)
  • Kiitos kaikille "takasintervetulo"-toivotuksista :) Kiva oli tulla mut kyl tuo pien breikki teki hyvääkin, sai itekseen miettiä asioita ja vielä pari kertaa hakata päätä seinään, enneku kypsy lopullisesti :D

Mut ei tästä tule v*ttuakaan, kuinkohan kauan pää kestää valvomista.. Tätä on nyt reilu viikon jatkunu; valvon puol kuuteen, nukahan, herään puol seittämän, nukahan yheksältä herään yhelttoista ja that's it. Ja mitä viikon verran noita lääkärin keväällä määräämiä nappeja kokeilin, ni nukahin 23 ja heräsin 0.00, muute sama rytmi niittenki kaa ja tosiaan se + 3 kiloa VIIKOSSA, hmph... Katon vielä viikonlopun yli ja jos ei hellitä meen vaatimaa paremmat pillerit.. Rööki varmasti auttas, tainnuttas aivot savulla STOP-tilaan mutkun se nyt vaan ei ole enää vaihtoehto, kärsitään nyt kunnolla sitten...
    Nyt mie osasin tehä jo kappalejaot, wuhuu, onkohan tää kuitenki hyväks miulle :D

Jatkaa pyörimistä :rage: 

Nikotiiniton 27.11.2017 
    editoi marraskuu 2017
    On tää hyväksi sulle Sande!
    Kroppa ja nuppi koittaa rajusti toipua nikotiinista. Pieni määrä laastarilla voi hiukka auttaa asiaa. 
    Oon joskus miettinyt, et olisi kiva nähdä animaationa mitä kropassa tapahtuu näissä viekkareissa Taitaa käydä aika suhina.
    Tsemppii sulle ja myös Frodolle tähän pimeää  marraskuuhun!

• 2 tuntia, täähä menee vaan hurjemmaks. Pakko nousta kahville ja suihkuun. Pitää kaupoilla käyä tänää. Viikonlopun jos vaan huilailis. Pitää yrittää pysyy hereillä iltaan asti, pakkohan se unen on joskus tulla, eiks nii??? Pelottaa vaan perheen puolesta, et millanen raivopäivä tästä tulee.
    Kaikkea tuo unettomuus muuten teettää, ikinä en oo yösyöppö ollu ni nyt kahtena yönä kahen aikaa on tullu käytyä voileipiä syömässä :smiley: 

Mut onneks tänää alkaa jo neljäs vuorokaus, se on ennen ollu melkein aina se pahin, josko huomenna sitten helpottais...

Nikotiiniton 27.11.2017 
  • Minulla oli myös vaikeaa unettomuutta alussa, kuukauden ajan käytin nukahtamislääkkeitä. Tenox täytyy ottaa vasta kun on "toivoa" nukkumisesta, muuten se ei vaikuta. Lääkkeillä pystyin jonkinlaisessa horroksessa olemaan n. 4 tuntia. Unettomuus oli minulla se pahin vieroitusoire. Yöllä sudenhetken jälkeen kun yksin valvoo ja yskii limaa, niin kyllä tulee mieleen vetäistä muutama sauhu ja päästä kaikesta pois.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.