Jos taas kerran harkitsisi ja myös sitten aloittaisi...

editoi marraskuu 2017   Harkitsijat
Moi vanhat ja uudet tutut. Ehkä joku muistaa, en tiedä.

Olen nyt alkanut miettiä lopettamista taas kerran.
Monen monta kertaa olen aloittanut ja taas sitten repsahtanut polttamaan.
Osansa voi olla siinä, kun olen polttanut ihan pian 50 vuotta, eli on tosi pinttynyt tapa ja kroppa vaatii ...

Olen nyt ajatellut, että jos vuoden vaihteessa alkaisin sitten ja nyt siihen asti koitan vähennellä jja tsempata itseäni tärkeään lopetukseen.

Olen kyllä aikaisemmin kokeillut lähes kaikki konstit, paitsi hypnoosia
Lääkärin määräämiä Champixejakin, mutta eihän ne mulle sopineet ollenkaan
vaan tuli kauheita painajaisia ja unet jäi muutenkin vähiin :-(

Yhteen aikaan olin polttamatta kai pari kuukautta laastarien avulla.
On mulla kyllä sähkötupakkatarpeita jos niitä käytän apuna.

Näitä miettien Muille tsempit

Viestejä yhteensä

• Ei muutakuin remmiin vain. Meillä tuo harrastuksen kesto on aika eri tasolla (mulla oli n. 15 vuotta), mutta jotenkin tosta välitty ne samat ajatukset mitä mullakkin oli. Se tupakka vain jotenkin kuului siihen käteen eikä osannut ajatella tupakatonta versiota itsestään. Mutta niin tässä vaan on käynyt että vaikka joka ikinen päivä tupakka käy mielessä niin ajatus siitä röökistä sormien välissä tuntuu päivä päivältä kaukaisemmalta.

Varmasti se tupakaton versio sustakin löytyy kun saat iskostettua päähän ne syyt lopettamiseen. Oli ne sitten mitä hyvänsä. Jos vuoden vaihteesta aloittaa niin tässä on hyvää aikaa takoa itseensä niitä syitä ja motivaatiota.
  • Muistan hämärästi nimimerkkisi. Onnistumisen mahdollisuudet on myös "pitkän uran" tehneille. Olen siitä yksi esimerkki, tosin vasta kun tuli ns. pataan aika raskaasti.  
  • Täällä myös lähes 50 vuotta kessutellut ja nyt vuosi täyttyi eilen! Lopetuksia loputtomasti, pisin 5 vuotta. :( Lopetin Nicoretin kielenalustableteilla joita liottelin ainakin puoli vuotta, lopppuaikoina pari päivässä. 
    Tsemppiä kovasti, ota avut käyttöön, jos siltä tuntuu, parempi sekin, kuin vetää savua keuhkoihin.
  • Onnea Mummukka todellisesta merkkipaalusta! Näin se on että jokainen polttamatta jäänyt tupakka on plussaa ja savuton päivä jo voitto.
  • Onnittelut Mummukka!

Muistan kyllä vko:n ja Melissan ja joitain muita

Jos nyt sitten hommaisi niitä apuja.
    Kielenalustabletit ei sopineet kun muistaakseni jotenkin kurkkuun otti...
    Kai mä niitä nikkislaastareita ostan ja niillä aloitan kivikkoisen tien savuttomuuteen.

• Oletko kokeillu sitä suihketta? Mun mielestä ollut toimiva siinä mielessä et on se toimenpide mitä tehdä kun tekee tupakkaa mieli. Se psykologinen vaikutus oli mulle iso.
  • Huomenta :)
    Olen kokeillut sitä suihketta joskus, eikä se sopinut.
    Sulle Tumppaanko sopiva muttei mulle.

Pitäisiköhän tästä siirtyä seuraavaksi Päätöksen tehneiden looraan ? :)

Tsemppiä kaikille kärvistelijöille...

• MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    Kyllä mä sut jukebox muistan. Paluumuuttajat ovat niin tervetulleita. Jos tämä Stumppi olis ollut olemassa kauemmin, olisin varmaan ollut itsekin paluumuuttaja. Minä ja vko ollaan oltu täällä kauan ja nähty niin onnistuneita lopetuksia, joskaan ei helppoja.
    Tämä on hyvä paikka lopettaa. Niinkus tiedät, mitä enempi täällä pyörii, lukee ja kirjoittaa olostaan, sen paremmin saa tuntuman myös siihen savuttomaan itseensä.
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Täällä taas harkitsemassa lopetusta.
    Edellisen kerran kokeilin lopettamista vuoden alussa, ja sitä kesti kolme päivää.

Viime aikoina on ollut aika huono olo, eikä tupakka varmaankaan auta yhtään, päin vastoin.

Rahatkin on tiukilla nykyään ja tupakka kovin kallista.

En sitten tiedä kuinka se lopetus onnistuisi
    Pitäisi varmaankin tehdä mahdollisimman luja päätös ainaskin.

Se tupakointi on kyllä mulla verissä, kun jo 50 v olen savutellut.

Voi olla aika hankala juttu

editoi helmikuu 19
    Hankala juttuhan lopettaminen on. Kannattaa kuitenkin yrittää. Joku kerta se onnistuu.
    Toivotan sinut tervetulleeksi jukebox1.
    Joku strategia kannattaa kehitää. Vaikka sellainen, et käy täällä aamuin illoin laittamassa olostaan raporttia. Väliaikoina käy lukemassa ja kommentoimassa muiden postauksia. Näissä hetkissä kuluu tupakalta säästynyt aikakin. Lupaan kommentoida sun juttujas.
    Etiäppäin huusi mummi lumessa!!!
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Yksi asennoitumistapa on unohtaa "lujat päätökset" ja myöntää häviönsä. Tällöin voi huomata saavansa olla päivä kerrallaan polttamatta.

• Kiitos Melisa ja vko kommenteista.
    Joo, jotain strategiaa täytyy alkaa käyttämään ja vaikka unohtaa sen "lujan päätöksen"
    Jos sitten vaan virren mukaan : "päivä vain ja hetki kerrallansa" ;)
    Onhan näillä sivuilla käynti antanut pontta lopetusyrityksiin ennenkin.

• Vko:n vinkki oli hyvä. Ehkä tosiaan kannattaa unohtaa ne tiukat loppuelämän päätökset ja edetä päivä kerrallaan. Aamulla päätös että yhden päivän voin olla polttamatta ja illalla taputus olalle että onnistuipas. Ja sitä sitten toistaen
  • Taas on kulunut aikaa ja tupakkia ...

Jos mä nyt sitten poltan kotona olevat tupakat ja sitten vielä höyryttelen
    sähkötupakka-jutut ja sitten vallan yritän lopettaa

Kai sitä nyt tommostakin voi yrittää...

Tervetuloa vaan takaisin. Täällä otetaan aina vastaan ilolla!

• Aina kannattaa yrittää. Tuossahan on jo selvä suunnitelma ja ajatus lopettamispäivästä. Voi ennakkoon alkaa varautumaan. Vähän off topic mutta tuli tuosta mieleen. Minä lopetin noin vuorokauden varoajalla ja se sopi mulle. Pidemmällä harkinta ajalla olisin todennäköisesti ehtinyt perua päätökseni mutta muistan lukeneeni että voisi olla myös hyvä päättää se päivä ajoissa jotta ehtii valmistautua siihen ja ajaa sisään sen ajatuksen.
  • Moi taas.
    Ja taas harkitsemassa lopetusta. Edellisellä kerralla olin viisi päivää ilman tupakkia
    sähkötupakin avulla .
    Tämän vuoden puolellakin olen yrittänyt monta kertaa lopettaa.
    Saas nähdä kuinka käy ja koska aloitan yrityksen.

Lopeta nyt! Ei se miettimisestä parane :)

• Niin... se on kyllä ärsyttävää...siis...minä lopetin vähentäen ...ja se ihan selvästi sopi minulle...mutta...tosi asiahan on että ei voi lopettaa....jos jatkaa :lol: ... ja...kyllä minä tavallaan kaipaan niitä joitain hetkiä....en tupakan terveyshaittoja...mutta hetkiä...ja kun tosi juttu on että tupakan kanssa vietetyt hetket aiheuttaa terveyshaittoja...niin...on vaan jotenkin koitettava upeltaa eteenpäin ilman tupakkaa...
    Toivon Jukebox , että tupakka jää elämästäsi lopullisesti jossain vaiheessa! Ja sitä samaa toivon toki itselleni ja muille ...että siitä myös pysyisi erossa elämän loppuun asti :)
    Se muuten on mahdollista! Sehänse mukavaa tässä onkin. Kun lopettaa ei osaa/halua ajatella sitä lopullista eroa tupakasta. Se jotenkin ahdistaa. Mut menemällä tätä tietä askel kerrallaan, se onnistuu kyllä. Täällä monia esimerkkejä siitä. Vuodetkin kuluvat ja onneksi jotkut muistavat tulla ne kuittaamaankin.

Joskus siihen lopettamispäätökseen ei ehkä saa tarpeeksi motivaatiota taakse, se sit helposti retkahtaa. Toki voi lopettaa monta kertaa, se voi ollakin helppoa.

Pysyminen savutta - siihen pitää sitoutua. Mut syyt on löydettävä, miksi lopetan. Niihin palattava aina uudestaan. Ei kannata ajatella vielä loppuelämää, menee päivän kerrallaan. Vaan joka aamu itselleen sen savuttoman päivän lupaa.

Toivon Jukeboxille hyvän mielen lopetusta.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.