Nyt olen päättänyt...

Olen nyt päättänyt, että kuun ja vuoden vaihteessa lopetan savuttelun.
Olisi kai aika vihdoinkin lopettaa, kun jo ens vuoden alussa tulisi 50 vuotta täyteen savuttelua.

Jotenkin sitä kai pelkää sairastuvansa johonkin pahaan tautiin, niin kuin syöpä tai keuhkojen ahtauma.

Apuna käytän ainakin laastareita, kun niistä on hyviä kokemuksia.

Sitten pitäisi välttää ainakin alussa savuttavia kavereita, eikä mulla juuri savuttomia olekkaan :)

Tsemppiä kaikille

Viestejä yhteensä

• MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    Vuoden alussa tulee varmaan sulle kavereita tänne. Silloin voi monikin lopettaa. Hyvä päätös on tuo. Itsekin lopetin aika myöhään. Varmaan kropassa tapahtunut paljon pahaakin, mutta olen myös varmaan paljolta säästynytkin.
    Tervetuloa!
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Kiitos Melisa.
    Niin varmaan tuleekin aika lauma uudenvuodenlupauksia tekeviä.

Olen ollut tällä saitilla monesti. Aikaisempaa nimimerkkiä en muista
    Onhan täällä monenlaisia kohtaloita ja tarinoita.

• Vois kai kertoa yhden hyvän syyn miksi myös kantsii lopettaa.
    Mulla todettiin ja siis sairastan ASO-tautia, joka ilmenee jaloissa.
    On suonia tukossa jne Yksi varvas amputoitiin kun tuli kuoliota.

Lääkäri pelotteli, että jos en lopeta polttamista jalka amputoidaan vielä polven alapuolelta.

Kävely on kyllä aika hitaanlaista ja kankeaa.
    No tuossa on syytä kyllikseen. Onko niin, et tilanne paranee kun lopetat? Sekin tietty ettei pahene. Voiko miten hoitaa?
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• No se ASO-tauti kai pahenee vaan kun polttaa, eli ainaskin kun lopettaa niin tauti kai sitten
    pysähtyy ja veri alkaa paremmin kiertää.
    Jos se menee pahaksi tehdään verisuonileikkauksia.

• Tarttee sitten kokeilla tätä uutta foorumia.

Uhkaavasti lähestyy se 1.1.2018, jolloin pitäisi lopettaa polttaminen.
    Olen ostanut röökiä siihen asti ja ajattelin, että uudenvuoden aaton olen ilman alkoholia.

Kovasti voimia aloitukseen. Kun ekan päivän selviää tupakatta, on jo voiton puolella. Kun oot vielä krapulattakin, niin hyvä homma. Ekan päivän iltana voit lyödä ittees reippaasti hartioille ja kehua retostella. Se on vapauttavaa kun huomaa, että voi olla ilman tupakkaa, eikä siihen kuolekaan :)

• Kiitos Melisa.
    Täytyy yrittää kovasti sitten.

Hiukan ihmetyttää, kun ei ole näkynyt muita päätöksen tehneitä näin vuodenvaihteen aikaan.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.