Tammikuu 2018 lopettaneet

Moi.
No niin, nyt alkoi savuton kauteni.
Laastari on ihossa. Toivottavasti se auttaa.

Tervetuloa kaikki uudet kokelaat :)

Tsemppiä kaikille. :)

«13456717

Viestejä yhteensä

• Auttaa se jotain, mutta tsemppausta tarvitset, joten tsemppiä, pysy kanavalla.

• Kiitti vko !
    Eka yö ja aamukahvit ilman tupakkia on ohi. :)
    Aikalailla tekee tupakkia mieli. :(

Kuinkahan tuon lopetus-bannerin saa toimimaan tässä uudessa foorumissa?

• MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    Tervetuloa jukebox1 uuteen ja tällä kertaa onnistuneeseen lopettamiseen.
    Bannerin tekotapaa en minäkään ole keksinyt. Mut näyttää muutenkin siltä, et vanhat ominaisuudet tipahtelevat tänne pikkuhiljaa. Kyselinkin tuolla jo bannerin ja väritekstien perään. Varmaan kaikki toteutuu ajan myötä.
    Tsemppiä, pysy kanavalla. Sinua seurataan B)
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Kiitti Melisa.
    Niin kai ne uuden foorumin kaikki ominaisuudet vielä selviää.

Nyt tuli selätettyä ruokasavu-himo :)

Tupakka kerraan nujerrat ne, kuten vanhassa mainoksessa.
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Moi

Siirryn tänne tammikuun lopettajiin koska eilen sorruin tupakoimaan muutaman tupakoimattoman päivän jälkeen.

Tervetuloa sinulle jukebox1 :). Onhan meitä nyt kaksi täällä tammikuisissa. Minulla myös niksalaastari käytössä ja lisäksi nicoretten suu sumute.

Kyllä tämä tästä pikku hiljaa etenee kohti savutonta aikaa.

• Moi Lidia :) Onhan meitä nyt sitten kaksi tammikuun stumppaajaa :)

Kyllä se siitä toivottavasti menee savuton päivä kerrallaan tai tunti kerrallaan.

Tsemppiä !

• Kiitos jukebox1 tsempistä :)

Tulihan se ilta tästäkin päivästä. Päivä tuntunut todella pitkältä. Yleensä nukun pienet päikkärit mutta tänään ei ole ollut väsymyksen tunnetta ollenkaan.

Välillä on tehnyt kovasti mieli tupakkaa mutta olen tupsauttanut suusumutetta niin aika äkkiä on mennyt tunne ohi. Monenlaisia ajatuksia on pyörinyt mielessä. Miettinyt, että miksi kiusaan itteäni tällä tavalla :). Siiten tulee kohta ajatus että haluan päästä tupakasta eroon lopullisesti.

Motivaatiota lisää kun mietin mitä hyvää itselleni seuraa pidemmän päälle siitä kun pystyn lopettamaan tupakoinnin.

Mutta olen ylpeä itsestäni, että olen kohta ollut vuorokauden tupakoimatta..hyvä minä :)

Kyllä saatkin olla ylpeä itsestäs. Eikös ole mielenkiintoista huomata, et hyvin pystyit olemaan ilman. Muistelen itse ekoina päivinä ohmetelleeni

• No nyt se sitten alkoi jukeboxillakin :) Tsemppiä vaan kovasti.
  • Kiitos "Tumppaanko" tsempeistä.

On se tämä päivä mennyt iltaan ja ihme kyllä aika väsyneissä merkeissä tällä kertaa.
    Olen nukkunutkin moneen otteeseen päivän aikana :smiley:

• Täällä myös yksi tänään lopettanut. Liki 6 vuoden tupakoinnin jälkeen tuntuu siltä, että vihdoin onnistun. En ole tähän mennessä käyttänyt mitään nikotiinia sisältävää, mutta varalta on 2mg imeskelytabletteja. Huomista päivää odotellessa...
    Tervetuloa ellip mukaan. Kovasti vaan pyörit mukana ja kertoilet olostasi ja siitä, miten selvität entiset tupakointitilanteet. Lue myöskin entisiä lopetusketjuja täältä, niistäkin oppii paljon. Et ole yksin tässä touhussa.

• Toka yö ja aamukahvit ilman tupakkia.
    Kovasti tekee mieli vetäistä muutamat aamusavut. Kylllä tämä tästä... :)

Tervetuloa ellip tammikuun lopettajiin
    Tsemppiä sitten vaan kovasti.

• Hei,

Ilmoittaudun mukaan tammikuussa 2018 lopettaneisiin. Olen polttanut kutakuinkin 25 vuotta päivittäin. 15-20 savuketta on kulunut päivässä tasaisesti. Vakavasti olen yrittänyt lopettaa vain kerran, reilu vuosi sitten marraskuussa 2017. Tuolloin savuttomuutta kesti vain pari päivää. Motivaatio ei ollut tuolloin aivan kunnossa. Nyt olen reilun vuoden pohdiskellut ja pureskellut asiaa ja ajatus on kypsynyt sille tasolle, että olen nyt valmis lopettamaan. Ihan oikeasti.

Viimeisen tupakan poltin eilen illalla klo 20 ja takana siis 16 tuntia savuttomuutta. Kuulostaa typerältä, mutta olen itsestäni jo aika ylpeä. Tästä se lähtee.

Projektiin lähdin laastarin ja nikotiinitablettien voimin. Laastari on mieto, 24 h malli ja liimailin sen eilen illalla nukkumaan mennessä. Ennakoin vaikeaa aamua, josta laastarin voimin selvisinkin. Töissä aamukahvitunnin jälkeen söin vielä tabletin, joka oli varmasti hyvä idea, koska ruokatunnista selvisinkin melko helposti. Se täytyy tämän aamun jälkeen todeta, että ajatus lähteä tupakalle ei kestä muutamia minuutteja. Ennemminkin välillä voi olla muutamia minuutteja, että ei tee mieli lähteä. Toivotaan, että tilanne vielä muuttuu.

Yritän kirjoitella tänne vaikka silloin tällöin kuulumisia, niin voin toivottavasti itsekin todeta jossain vaiheessa,että päivä päivältä on helpompaa...

Tsemppiä kaikille muillekin 2018 lopettaneille :)

-Evezzu

• Hei

Tervetuloa ellip ja Evezzu mukaan "kerhoon" :)

Viime yö oli levoton. Pähkäilin, että johtunee tuosta niksa laastarista. Aamulla jo viiden aikaan keittelin aamukaffet. Siinä kahvitellessa tuli mieleen hullu ajatus :). Ajattelin, että otan miehen askista tupakan ja polttelen sen sitten salaa kun olen yksin kotona päivällä. Vähän aikaa mietin asiaa ja tulin siihen tulokseen ettei mitään järkeä lähteä sille linjalle, että tupakoi salaa. Olisin vaan pettänyt itseäni tässä touhussa. Joten jätin miehen tupakat rauhaan. Pyysin, että ottaa mukaan kaikki tupakat töihin ettei jää minulle kiusaksi :).

Eli nyt menossa toinen savuton päivä. Niinkuin Melissa tuolla aiemmin mainitsi niin hyvin olen pystynyt olemaan ilman savuja.

Muutamia tupsauksia olen Nicorette suusumutteesta ottanut tänään.
    Aikaa tuntuu nyt olevan enemmän puuhailla kaikenlaista. Keskittyminen välillä vaan hakusessa :)

En ole monelle kertonut että olen lopettanut tupakanpolton. Koska olen niin monta kertaa yrittänyt lopettaa niin tiedän että heidän kommentinsa on että joko taas :)

Tällä hetkellä hyvillä fiiliksillä eteenpäin :)

Tervetuloa Evezzu!
    Luin tänään Hesarista, et tupakoinnin lopettamisessa on vertaistuella suuri osuus onnistumisessa. Stumppia ei kyllä mainittu :s
    Vertaistukea kannattaa siis hyödyntää. Mutta kirjoittamisessa on myös voimaa. Kun kirjoittaa kokemuksiaan tai oloaan, tulee asiaa pohdittua jo siinä. Kun sen näkee kirjoitettuna, ajatus alkaa todentumaan. Yleensä joku vielä kommentoikin. Parasta itseterapiaa ikinä.

Lidia, kerran kun kymmeniä vuosia sit yritin lopettaa, olin siitä kaikille kuuluttanut. Yleensä poltin omassa työhuoneessani. Kun sit hermo petti, en kehdannut näkyvästi B) sortua.
    Menin vessaan salatupakalle. Kattelin itseäni peilistä ja mietin, et jos vielä sammutan valon, voin polttaa itseltänikin salaa. Sit oli jo pakko tunnustaa kaikille, et poltin taas. Siksi ei kannata salaa poltella, eniten siinä itseänsä pettää.
    Tsemppiä eteenpäin!

• Yö oli paha... Tottunut polttamaan tupakan ennen nukkumaanmenoa ja nyt sitä ei sitten saanut. Pyörin sängyssä johonkin puoli 5 asti ja sitten tuli uni. Nyt voin tyytyväisenä todeta, että nikotiinittomuutta takana jo 36 tuntia.
  • Tervetuloa uudet tähän kerhoon :)

Mulla alkoi jostain syystä päätä särkemään tosi kovasti, liekö viekkareita en tiedä.
    Varsinkin iltapäiväkahvien jälkeen on kova hinku tupakille Kai se siitä :)

• Luin myös hesarista tuon jutun ja olisi tosiaan voitu stumppi mainita mutta täyttä asiaa oli. Ehdottomasti kannattaa tätä hyödyntää ja kirjoitella niitä kaikenkarvaisia kuulumisia taistelun varrelta. Toimii hyvänä terapiana ja me jot hetken polttamatta olleetkin luetaan niitä ihan vaan muistutuksena niistä vaikeimmista ajoista.
  • editoi tammikuu 2
    Tumppaanko, jep, tämä Stumppi toimii yhtenä apukeinona ja hyvä apukeino onkin. Nyt taas tekisi mieli polttaa tupakka ruuan ja kahvin jälkeen, mutta se todellakin olisi vain itsensä huijaamista.

Parhaat keinot tupakoinnin välttelyyn tupakanhimon yllättäessä on istahtaa hetkeksi ja miettiä, mitä huonoa vaikutusta jo yksi tupakka aiheuttaa. Tämä siis minulle hlökohtaisesti paras keino vältellä polttamista, ja toivottavasti siitä on teillekin hyötyä. :smile:

Toinen asia, mikä auttaa välttelemään tupakointia, on uusi puhelin, joka toivottavasti tulee huomenna tai ylihuomenna. Se on konkreettinen muistutus siitä että tupakkarahat menivät parempaan ja hyödyllisempään käyttöön.
    Moni käyttää entiset tupakkatauot lukemalla Stumppia.

• Mä palaudun tänne taas uudella tunnuksella kun en saanut vanhaa aktivoitua. Lokakuun lopetus kariutui muistaakseni 1kk ja 10päivän kohdalla. Mut nyt uutta yritystä. Tsemppiä kaikille muillekkin ☺
    Kuka sä ennen olit? Tervetuloa vain uudelleen! Paluumuuttajat ovat iloinen asia.

• Olin nimerkillä eeo, muutamaankiin eri kertaan täällä pyörinyt aina sen parin kuukauden lakkoilun aikana. Viimeksi olo oli koko ajan hyvin varma lopettamisesta, mutta sitten tapahtui sen verran iso kolhaisu joka tuli aivan puun takaa, että tupakaksihan se meni. Ei oikeastaan edes harmittanut, päätin jo silloin että tammikuussa koitan uudelleen kun tilanne on rauhoittunut. Ja täällä ollaan :)

Mut hyvä kun oot :)

• Laastari käteen ja kohti uutta yritystä (edellinen kariutui vajaan 2 vrk:n jälkeen lokakuussa). Tahtotila ja motivaatio on nyt kohdallaan, kk päästä leikkaus tulossa enkä halua lisätä riskejä kun niitä jo ennestään on (mm. astma). Parikymmentä vuotta sauhuttelua takana, muutamia taukoja lukuunottamatta 15-20 röökiä päivässä, mut tää ois nyt tarkoitus olla viimeinen lopetuskerta.

Luulen et tuun tarviimaan paaaaljon vertaistukea...

• Heippa,liitympä minäkin joukkoon☺ sauhuttelua takana reilu 30v..useita yrityksiä takana ja yhtä monta epäonnistumista. Nyt kaks savutonta päivää takana ja apuna purukumi. Päivä kerrallaan mennään ja tällä kertaa en aijo luovuttaa☺
  • Mäkin liityn mukaan. Kymmenen vuotta polttanut n. Askin päivässä. Ajattelin testata näin alkuun purkalla ja suusumutteen haen torstaina kun saan rahaa. :)
  • Huomenta kaikille.

Tervetuloa kaikki uudet mukaan tänne :). Yhdessä onnistumme ja saamme täältä tukea toinen toisiltamme.

Viime yö oli taas levoton ja laitan niksalaastarin piikkiin. Mutta aion käyttää tuota 24 h laastaria vielä jonkin aikaa ennenkuin siirryn päivälaastariin.
    Eilinen ilta meni suht mukavasti. Ei edes häirinnyt kun mies kävi ulkona tupakalla. Yhden kerran lähdin jopa mukaan ulos seisoskelemaan ja yllätys oli suuri kun ei tehnyt edes mieli tupakkaa.
    Suusumutetta tupsauttelin jonkin verran eilen ja siitä tulee kyllä nopea apu tupakan himoon.

Tällä hetkellä edelleen fiilikset hyvät ja positiivinen asenne kohti savuttomutta. Eli nautin nyt tästä fiiliksestä koska tiedän , että tulee vielä ne "huonot" fiiliksestkin.

Mukavaa päivää kaikille :)

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.