Huimaus

2.1.2018 klo 00:15 tuli imaistua 15 vuoden rupeaman jälkeen viimeinen tupakki, ja siitä saakka menty täysin ilman nikotiinia tikkareiden ja mynthonin voimalla.

Häiritsevin vieroitusoire tähän mennessä on ollut tuo huimaus;
Koko pirun 8 päivää ja risat vipattanut päässä aamusta iltaan niin että välillä aivan hirvittää, aivan kun ei tässä maailmassa olisikaan. Kuinka pitkään jatkuvana tämä voidaan vielä lukea normaaliksi ja missä vaiheessa pitäisi alkaa huolestumaan?

Viestejä yhteensä

• Tiedän tasan tarkkaan mitä tarkoitat. Se sekoitettuna yöunien vähenemiseen teki todella epätodellisen olon. Mulla se meni jaksoissa. Tuntu että sitä kesti jokusen viikon ja sitten helpotti. Sitten taas tuli takasin ja taas helpotti. Nyt elän helpompaa vaihetta ja toivon ettei se tulisi takaisin. Toki se että mulla on kestänyt ei tarkota että sulla kestää. Ja sen aikana tuli niitä parempia päiviä jotka auto eteenpäin.

Se iänikuinen liikunta-vinkki auttoi mulla. Salitreenistä sai helpotusta. Ehkä adrealiinit nousi tai jotain.

Itse myös ajattelin aina niin että kaikesta huolimatta tämä on hyvä juttu.
  • Onneksi itsellä uni tulee. Ihmettelen vain että johtuuko todella vaan tupakista ja jos näin, missä vaiheessa pitäisi alkaa soittelemaan jo lääkärille.. :D niska-hartiaseutu ollut enempi tai vähempi jumissa jo 10 vuotta joten hankala uskoa että se yhtäkkiä näin pistäisi päässä vipattamaan. Yhtä kaikki todella inhottavaa.
  • MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    Verenpaineen lasku tekee tuota kans ja sehän laskee kun lopettaa. Siksi ehkä liikunta vois auttaa.
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Juu olis se aika sattuma jos olis alkanut juuri samaan aikaan. Jos ei oo ollut verenpaineen kanssa murheita niin toihan vois olla lupa syödä sipsejä tms. ;) kokeilumielessä ainakin.
  • Verenpaine on tupakoidessakin aina ollut lääkärillä mitattaessa ok, joten tuota itsekin veikkaillut että johtuuko siitä että on turhan alhaalla.
  • Mulla meni toisinpäin. On ollut huimausta ja pahoinvointia jo pitkään, jopa niin pahoin että sairauslomalle jouduin. Lopetin 4.1., 5.1. huimaus katosi. Tiedänpä nyt että alkoi olla terveys siinä mallissa että ikinä enää ei tarvitse sytyttää.

• Unettomuuden lisäks tää huimaus on kyllä aika peestä. Jokaikinen kerta on alkanu huimaamaan ku ollu muutaman päivän polttamatta, tavalla tai toisella. Toki unettomuus on osasyyllinen mut miulla verenpaineet laskee heti alussa hurjasti ja kropalla kestää aikansa enneku tottuu. Tupakoidessa 145/85-90, parin päivän savuttomuuden jälkeen 115-125/65-70 ja syke laskee 80-90:stä 55-65:een. Suolaa ja salmiakkiakaan en viitti käydä vetämään ku turvottaa, kerää nestettä ja on epäterveellistä muutenkin, kahvinjuonti (ei kyl ihan terveellistä sekään näissä määrin) on tuplaantunut ellei jopa triplaantunu, mut ei auta sekään :(
    Kyl tää kotona vielä menee mut töissä (ei meinaa tolpat alla pitää) ja autolla ajaessa aikasta ilkeetä :s
    Äskenkii siivosin liki tunnin kylppäriä ja paineet 123/63 syke 64...
    Milläköhän noita sais pikkusen ees kohoomaan vai pitääkö vaan kiltisti kärvistellä ja oottaa tottumista...?

9.3.2019 klo 17.15 -vihdoin lopullinen lopetus  <3 
    Nikotiiniton 17.3.2019 klo 18.00 
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.