Helmikuu 2018 lopettaneet

124

Viestejä yhteensä

• Kiitoksia tsempeistä Melisa, tosi hienoa että jaksat porukkaa täällä tsempata, sillä on tosi iso merkitys!

Tiedän tosiaan ettei se yksi mitään siinä tilanteessa auta, juuri kuten sanoit. Samoin tiedän että itsellä historia niin pitkä että sitä "yhtä" on todella hankala jättää siihen yhteen. Eli tuo ei ole mahdollista omalta osalta.

Mutta täällä ollaan iloisia tonnista (vaikka se 92 kilon rinnalla on vielä aika vähän), markassa miljoonan alku!

• Morjesta. Remmissä ollaan edelleen, ei ole tullut päiviä enään laskettua:) Kohta tulee näköjään pari kuukautta täyteen jo! Täytyy kyllä myöntää että on usein noita ajatuksia edelleen että jos kävisi vaan hakeen askin niin ei kai se ole niin paha, toisaalta mulla se on ollut jo ennakkoon päätetty että sitten aletaan taas polttamaan säännöllisesti. Sitten on vaan aina ottanut järjen käteen ja ne ajatukset on suht nopeesti kadonnut. Pakko myöntää että kerran oli jo kengät jalassa ja käsi oven kahvassa ja ostokset mielessä, onneksi tilanne raukesi. Mitään fyysisiä vieroitusoireita ei enään ole mutta henkisiä taisteluja saa edelleen käydä:) Viinaa en uskalla juoda koska mulla se kaataa kaiken! Ei muuta kun taistelu jatkuu:)

• MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    Hieno juttu Jage81, et oot pysynyt erossa tupakasta, viinastakin, sen tiedämme miten se viettelee.
    2 kuukautta tosiaan lähenee. Olet varmaan ehtinyt tässä ajassa tutustua itseesi noin savuttomana kaverina. Mielenkiintoinen matka tämä lopettaminen on. Vaikea ja rajukin, joskus masentava, mut lopulta vapauttava. Tähän uskoen.
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Hep!

Messissä ollaan! Tää on outoa. Champixeja unohtuu tämän tästä ottaa ja yhdellä pillerillä päivässä nyt mennyt. Ja ei ongelmia. So far...
    SPK, sinäkin lähentelet 2 kuukautta hienosti. Lääke toimii.
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Hei,
    Hyppään porukkaan mukaan täältä taustaseuraajista. Lopettamispäivä 26.2. eli juuri ennen kuukauden vaihdetta.

Tervetuloa myös kirjoittamaan Madeliina! Ja onnittelut 1,5 kuukaudesta. Minkälaiset tunnelmat sulla on nyt lopettamisen suhteen? Onko helpompaa jo?

• Hieno homma Jage ja SPK! Tervetuloa mukaan Madeliina!

• Kiitos Melisa!

Suht. äkkiä on 1,5kk mennyt. Ja monta tilannetta olen kohdannut jo savuttomana. Varsinaisesti tupakkaa ei tee mieli, mutta henkinen ahdistus, keskittymiskyvyn puute ym. on todella rajua. Tähän olenkin kahlannut sitten muista osioista vertaistukea ja sitä on onneksi löytynyt. Välillä ollut todella epätoivoinen olo, että helpottaako tämä koskaan. Mutta muiden viesteistä on saanut sen voiman, että varmasti olo tulee helpottamaan. Täytyy vain olla kärsivällinen. Lähinnä tämä ahdistus olo liittyy työpäiviin (vaikka niiden aikana en olekaan tupakoinut). Töissä pitäisi saada aikaiseksi asioita ja ahdistus kasvaa, kun huomaa että keskittymiskykyä ei ole lainkaan. Täytyy koittaa olla itselle armollinen.

• Tänään taas tällainen fiilis, että kyllä tämä on niin suurta kärsimystä henkisesti, että yhtään kertaa en tätä enää tee. Niin monta lopetusyritystä on takana, joista jokaisesta olen oppinut ja tämä olkoon viimeinen kerta.

Ihan älytöntä mielialan heittelyä, kun välillä kaikki jees ja toisessa hetkessä taas ihan hajalla. Pari edellistä yötä on menny huonosti nukkuen ja sekin vaikuttaa sitten päiviin, että millä fiiliksellä sitä on.

Miten muilla menee?

• Tsemppiä Madeliina, hienosti olet pitänyt linjan jo lähes 2kk! Ei muuta kuin jatka samaan malliin!

Vaikka houkutus on hurja, se yksi tässä vaiheessa maistuu hemnetin pahalta ja päälle päätteeksi saat vielä sen morkkiksen ja kiukun siitä että oot polttanu taas.
  • Se on just näin sillipiipari! Ja kun itseni tunnen, että minulle ei ole sitä yhtä, vaan alan antaa itselleni siimaa heti yhdenkin lipsahduksen jälkeen, joten 0-linjalla mennään. Sulla alkaakin olla jo kohta 2kk täynnä. HIENOA!

Ailahtelut jatkuu, mutta jälleen on yksi päivä takana ja uusi savuton edessä. En p**k*le anna periksi. Pakkohan tämän on jossain kohtaa helpottaa.

Tämä on yksi iso koetinkivi itselle myös periksiantamattomuuden ja päättäväisyyden osalta. Nyt tämä asia täytyy saada hoidettua kunnialla eteenpäin ja siirryn seuraavien unelmieni pariin. En anna heti periksi houkutuksille, jotka menevät ihan hetkessä ohi.

Tsemppiä kaikille!

Onko helmikuun porukkaa muita jäljellä? Miten menee?

• Madeliina, hienoa että taistelumieli on korkealla! Sama juttu minulla tuon "yhden" kanssa täällä, ei ole olemassa vain sitä yhtä, vaan siihen luvan antaminen saa muutaman päivän päästä seurakseen toisen, sitten kolmannen jne... Eli ei ole vaihtoehto!

• Jälleen uusi päivä hyvässä vauhdissa. Positiivista on, että kyllä sitä viikonloppua odottaa ilman tupakkaakin (vaikka alussa tuntui, että kaikki ilo ja nautinto on viety pois).

Itseä motivoi rahan säästö. Aina tupakanhimon yhteydessä katson säästynyttä rahasummaa ja siirrän säästötilille vastaavan summan. Raha, mikä olisi mennyt taivaan tuuliin, on säästössä ja aina tiukan paikan tullen on mukava suunnitella, miten tulen onnistumiseni palkitsemaan.

Savutonta viikonloppua kaikille!

• 2kk täynnä. Istun terassilla ja vieressä poltetaan ketjussa Camelia, haisee paskalta enkä ottaisi mistään hinnasta. 6 kartsaa röökiä on jäänyt polttamatta kun on ollut 2kk ilman, se on aikamoinen kasa tupakoita kun kasaisi pöydälle. Olen Madeliina suht varma että kohta helpottaa sulla! Mulla edelleen unettomuutta ja masennusta eli voi sanoa että mun lopettaminen ei ollut sieltä helpoimmasta päästä. Vaikea tietysti sanoa että onko kaikki tuo masennus tästä lopetuksesta johtuvaa, ajoituksellisesti niin voisi päätellä. Unettomuus on kyllä erittäin vakava asia, se on tullut nyt todistettua. Onneksi tulee kesä, aurinko tekee mielelle hyvää. Taistelutahtoa kaikille helmikuun ja muillekin lopettajille, toivottavasti menette kevyempää tietä kuin minä! Aurinkoista viikonloppua!
  • editoi huhtikuu 2018

Onnittelut kahdesta kuukaudesta Jage ja SPK!! Hieno homma, perässä tullaan!

Jage alkaa selkeästi olla tuon edellisen viestin myötä jo aika pitkällä omassa lopetuksessaan!

Täällä nyt töissä aika kova stressi päällä, juuri tällaisissa paikoissa olen aiemmin aina pitänyt röökitaukoja jotta on saanut hankalien asioiden välillä ajatuksia vähän koottua. Nyt menee ilman, mutta kyllä perjantai oli aika hankala!

Itse (tämä siis vain oma mielipide, jokaisen pitä tehdä juuri niin kuin itselle parhaaksi tuntuu, tärkeintä on se lopetus) en usko noihin korvaaviin vaan olen alusta lähtien ollut ihan luomuna. Samoin uskon että lopetus on ennen kaikkea päätös, ja siksi kotona odottaa melkein täysi kartonki tupakkaa (mun pitää joka päivä itse valita etten polta).

Tuo konstellaatio ei tehnyt perjantaista kovin helppoa, mutta vielä täällä sitkutaan!

• Hassu fiilis on, yli 2kk takana. Oon nyt alkanut tiputtamaan champixia niin että pitkään otin epäsäännöllisiin aikoihin yhtä päivässä, nyt tiputin puolikkaaseen. Yhden yön tuossa pyörin ja hikoilin sängyssä ja huomasin aamulla että oli jäänyt kokonaan pois. Tapa alkaa olla voitettu. Enään hyyyyvin harvoin tulee fiilis tupakkaan mutta ne menee tosi nopsaa ohi. Se haju oksettaa. Ja nyt on huomannut että alkaa ne mustat nyrkin kokoiset limapallot irtoamaan. Siistii! Parempaan päin.
  • 2:sta kuukaudesta onnittelut. Musta väri ysköksissä ei kuulosta hyvältä, onko se tosiaan mustaa.

Onnittelut kakkosesta Jage81 ja SPK. Ja Sillipiipari ihan kintereillä.
    Sitten yöks-osastolle: mun yskökset oli mustanvihreitä. Aina kun pesin hampaat, yskin ja yökkäsin limaa. Sitä ei kestänyt kauhean kauaa, mut olihan se hirveän näköistä.

• Tummanvihreä on "tuttu" väri, mutta jos se on mustaa, kannattaa mennä lääkärille otattamaan keuhkokuva.

• No, musta lienee hieman vahva määritelmä mutta jostain syvältä ne tulee. Nyt olen vähentänyt champixia 0,5mg/pvä ja hieman sellanen utuinen ja hattaraolo mutta pikkuhiljaa mennään ja seiraillaan tilannetta. Edelleen savutta, toki!
  • Huomenna olisi sitten laskujeni mukaan 10vkoa nikotiinittomuutta takana. Nyt viikon verran ollut ilman champixia ja mieleen hiipii ajatus, oliko sittenkin virhe lopettaa ne. Nyt alkaa olemaan vierotusoireita, päänsärkyä, keskittymisvaikeuksia, unettomuutta/nukahtamisvaikeuksia jne... Johtunee nikotiinista. Tuleva lauantai tulee olemaan melkoinen koetinkivi, pitäisi olla pois kotoolta yötä ja kavereitten kanssa ottamassa keittoa. Ei hyvä heilu... Taidan jättää keiton väliin :) Nyt on vaikeaa, mutta ehkä tää tästä. Pää tuntuu siltä kuin se olisi pumpattu täyteen heliumia, ihan pönttö fiilis. Päivä kerrallaan kesää ja kivoja tupakointikelejä kohti... Ääh... Paskaa. Ehkä tää tästä.

Ehkä ei viekkareita enää nikotiinista, sitä ilmanhan oot ollut jo kauan. Viekkarit voivatkin johtua Champixin lopettamisesta.
    Nyt lujana, älä heitä tätä hyvää alkua pois. Hillitysti jos laisinkaan sitä keittoa.

Tsempit viikonlopuksi!

• editoi huhtikuu 2018

Kurja kuulla SPK, hurjasti tsemppiä! Ehkä on viisainta tosiaan hetkeksi jättää pois tai hillitä alkoholin käyttöä jos yhtään epäilyttää. Tuota alkua ei kannata heivata ihan vähällä, muistele vaikka niiden ekojen lopetuspäivien riemua... ;)

Täällä edelleen töissä tiukkaa, mutta tiukimmilla hetkillä kun kaikki tuntuu potkivan päähän tuntuu että tämä röökin lopettaminen on "ainoita" asioita joista voi tosiaan olla ylpeä, eli paluu ensin syyllisyyteen ja sitten viekkareihin ei ole innostanut.

Hurjasti tsemiä, kyllä se siitä! Ei se olo röökistä ainakaan parane!

editoi toukokuu 2018
    Itsetunto nousee kohisten kun tämän homman selvitätte kunnialla. Siitä on monta maininnut täälläkin.

• Jihaa, neljännesvuosi täynnä! Onnittelut myös SPK:lle, Jage81:lle ja muille rajapyykin saavuttaneille!

Hyvä helmikuulaiset! Neljännesvuotta - tuosta mennään vain eteenpäin!

• Kuulostaapa se pitkältä ajalta :D Omien laskujen mukaan takana olisi 13viikkoa ilman nikotiinituotteita. Olen tyytyväinen o:)
    SPK, onkin syytä tyytyväisyyteen!

• Täällä kanssa edelleen sitkutellaan, tupakkahimoja ei enään ole. Tupakkanei myöskään käy mielessä enään joka päivä. Myös stumpin aktiivinen seuranta on vähentynyt mutta välillä pitää toki käydä vielä lueskelemassa juttuja. Toivottavasti tästä joku lopettaja saa uskoa että myös luomulopetus onnistuu yli 20 vuoden rankasta tupakoinnista. Uudestaan en halua kyllä tätä kokea:) Kiitos kaikille kannustajille myöskin matkan varrella!
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.