Terveys mietityttää

Hei!

Olen ollut Stumppi.fi -keskustelupalastalla muutama vuosi sitten. Osa vakikävijöistä täällä on yhä mukana pyörimässä savuttomalla tiellä ja hyvä niin. Olen tällä hetkellä uudella nimimerkillä. Olin peräti kaksi vuotta ilman tupakkaa ja ratkesin uudelleen ja olen polttanut sen jälkeen suurin piirtein toiset kaksi vuotta. Olen 29-vuotias mies ja tupakointihistoriaa löytyy noin 17-vuodesta eteenpäin. Savuttomia vuosia mahtuu mukaan muutama.

Minua hieman hävettää. Astma todettiin noin viisi vuotta sitten ja olen laiminlyönyt lääkehoitoa, enkä ole käyttänyt hoitavaa lääkettä noin kahteen vuoteen. Luulen, että se johtuu siitä, etten ole osannut oikein saurautta sisäistää. Lopetin aikoinaan tupakoinnin alkaneen astman vuoksi ja nyt astman vuoksi harkitsen sitä uudelleen, sillä olen nyt kahtena yönä herännyt ihan kamalaan ahdistavaan ja kuristavaan tunteeseen. Aivan kuin jokin painaisi vahvasti rintakehää eikä henkeä saa. Se on laittanut taas miettimään lopetusta uudelleen. Tälläkin hetkellä on hieman sellainen raskas olo. Ostin tänään askin ja hieman olen niissä fiiliksissä, että se jäisi nyt viimeiseksi. Puhtaasti oma terveys edellä - sillä ajatuksella olisin nyt lähtövalmiuksissa.

Olen lopettanut tupakoinnin useita kertoja ja parhaillaan olen ollut yli 2 vuotta ilman. Nikotiinilaastarit ovat olleet tuttuja ja luulen, että lähtisin niillä taas liikenteeseen. Suurin kompastuskivi on ollut työpaikan "röökipaikka" missä kaikkein parhaimmat jutut tulevat ja se on sosiaalisesti suuri kompastuskivi ollut minulle. Olen myös langennut illan istujaisissa, vaikka en sellaisia nykyään enää juuri harrasta. Aika hyvät lähtöfiilikset on tällä hetkellä. Katsotaan, millaiset fiilikset on taas huomenna!

Viestejä yhteensä

• MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    Illanistujaiset ovat vastalopettaneelle todella isoja riskipaikkoja. Sen voi todistaa monikin lopettamisen lopettanut.
    Työpaikan röökipaikkaa minäkin ekaksi ikävöin. Jossain vaiheessa pystyin menemään mukaankin, niksapurkkaa jauhaen. No, ajan myötä huomasin, etten tarvinnut niitä juoruja enää. Kahvihuoneessa oli toiset juorut.
    Tervetuloa mukaan parantamaan oloasi, terveyttäsi, rahatilannettasi, tuoksuasi ja parempaa omatuntoasi, muutamia mainitakseni ;)
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.