joko huomenna

olen saanut astma diagnoosin. olisi hyvä syy lopettaa. 1 tupakka ja avaamaton aski jäljellä...vähennettyä olen pystynyt mutta mulloin saisi kokonaan pois.
«1345

Viestejä yhteensä

• Kokeileppas heti huomenna lopettaa.
    Ainakin sulla on hyvä syy lopettamiseen

• Kiitos tsempistä. Tuon 1 taidan itteeni inhoten illalla polttaa ja aamulla sit uusin miettein savutta eteenpäin
  • Ei se ihan niin helposti mennykkään. Nyt viimeaikoina olen lueskellut näitä stumppi juttuja vapaa-aikanani tupakanhimon yllättäessä ja saanut selätettyä monta röökiä :) Töissä ehkä vaikeinta. Ne taukotupakat ku jotenki sais pois. Tänään ollu vapaapäivä ja 5 menny. Siitäki on mulla voittaja olo.
  • Hei 1nalle1puh taidan liittyä tänne sun kaveriksi.. aloitin savuttomuuden 14.4 ja reilu eka viikko meni tosi hyvin ja asenne oli kohdallaan, jotenkin siitä sitten lipsuin ja nyt menee max 4 päivässä ja töissä en polta ollenkaan.. Jotenkin nyt vaan on toooosi vaikea noista muutamasta päästä eroon, mutta olen ylpeä että en palannut askiin per päivä.. ajattelin että maanantaina olis se mun joko huomenna. Tsemppiä!

minkä taakseen jättää sen edestään löytää

• Moi Suviiit. Kiva kun tulit tsemppaamaan tänne. Kyllä me tosta tavasta irti pääsemme :) Mulla meni nyt tänään sitte 6 mut on sekin jo jotai. Sulla menny jo hienosti.
  • Onko sull Suviit niksutuotteita vähentämisen apuna? Itte oon kokeillu lähes kaikkia...nyt tänään ollu inhalaattori vähän apuna ja tavis purkat.
  • Joo oon käyttänyt 2mg imeskelytabletteja ja niistä olen saanut apua että työpäivän pärjään. Kotona on myös sähkötupakka ja sekin auttaa mutta ehkä taas liian samanlaista kuin tupakointi joten tuskin ainakaan auttaa tavasta toipumaan. Jotenkin tietyt tilanteet missä on tottunut aina polttamaan on niitä hankalimpia, tapa on tiukassa.

• Mulla menny nyt 6. Työpäivä takana ja juuri siellä tauoilla vaikeinta olla polttamatta. Loppuilta pitää tsempata. Niksulaastari auttas mua mutta rupesi tuleen karsea, kutiava läntti laastarikohtaan. Raavituttaa monta päivää. Miten Suviiit päivä meni?
  • Juu toi lause "tapa on tiukassa" on niiiin tosi.
  • Mäkin siirryn tähän ketjuun... Viides tupakointipäivä 12 savuttoman päivän jälkeen menossa. Joka ainoona päivänä oon päättänyt, että siihen saa jäädä, mutta sitten kuitenkin seuraavana päivänä olen ostanut uuden askin. Tämäkin päivä meni hyvin siihen asti, kunnes lähdin kaupungille ja bussia odotellessa poikkesin ärrän kautta. Oli askin hinta noussut 60 centtiä. Oliskohan siinä yksi motivaattori lisää lopettaa. Huomenna taas toivottavasti viimeinen lopetus.

• Voi sua :# Toi kaupan kassalla olo on niin tuttua. Kyllä oon sortunu monesti. Mut...vähennellään edes. Sekin on tapa lopettaa.
  • Niin..tervetuloa Lepuuttaja :) 12 pv savuttomana jo todistaa että pystyt kyllä.
  • Kiitos 1nalle1puh :) Niin mäkin haluaisin ajatella, että kun kerran olen pystynyt noinkin "kauan" olemaan ilman, se onnistuu myöhemminkin. En tiedä tuleeko se onnistuminen vielä huomisesta alkaen, mutta aion yrittää!

• Minuunkin luo uskoa että pystyin n 10 vuotta sitten olemaan pari vuotta polttamatta (muutama pummattu savuke harvoin joita ei lasketa..) Välillä kun olin eri työpaikassa poltin vain illalla muutaman. Nyt yritän tämän vähentämisen kautta päästä eroon. Tosin NIksa tuotteet on apuna, Jos et onnistu huomenna niin varmasti joku päivä. Siksi me täällä Stumpissa roikutaan :)
  • Tää päivä mennyt kivasti. Kolme polttanut tänään.. viikonlopun töissä niin tuskin repsahdusta huonompaan tapahtuu ja mulla vielä sellainen tilanne että en ole ostanut kaupasta tai kioskeilta tupakkaa sitten huhtikuun puolenvälin eli ei omaa edes tule polteltua mikä edesauttaa ettei pääse sortumaan, koska muuten varmaan polttaisin sen askin päivässä.. huono itsekuri ☹

• Jep. Hienoa Suviiit. Mä oon nyt kans illan pärjänny hyvin ilman :) Iloisia ja savuttomia työpäiviä sulle. Mulla huomenna lyhyt työpäivä. Luulen jo nyt et 1 menee...en oo valmis ehkä vielä.
  • Lepuuttaja Moi. Miten sulla menee?
  • Moikka 1nalle1puh! Just vetäisin viimeisen röökin askista ja laitoin sähkötupakan taas valmiuteen. Olis nyt tarkoitus siirtyä siihen taas. Luulen, että tämä ilta menee ihan hyvin sillä, mutta huomisesta ei ole vielä varmuutta kun toi kauppa on niin lähellä, että helposti menee sinne röökiostoksille. Varsinkin kun huomenna täytyy muutenkin käydä kaupassa. Jospa sitä pääsisi kassalta ilman tupakkaa. Toivotaan niin!

• MelisaMelisa Espoon etelärannikko

Kyllä sä lepuuttaja pystyt. Tuollai minäkin aikoinani pelasin, aamulla lakko, iltapäivällä jo poltettiin jne. Siis tiedät itsekin, että tuossa on vain yksi ainoa ratkaisu. Se, ettei enää osta eikä pummaa röökiä. Kun on vaikeita paikkoja, pitää muuttaa toimintatapoja. Mietittävä, miten nuo pahat paikat ohitan. Miten toimin, kun ympärillä poltetaan, kassalla, eri tunnetiloissa, turhautuminen vttus. Ilman oman pään jumppausta ei selviä.
    Jossain vaiheessa se tulee eteen, ei kerta kaikkiaan enää jaksa polttaa, vihaa koko juttua. Niin kauan kun sitä kaipaa kuin rakastettua, ei siitä oikein eroon pääse.

40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Melisa, kyllä tahdon itsekin uskoa, että mussa on tarpeeksi naista lopettamiseen. mutta se on myös totta, etten ole oikein varautunut noihin pahoihin hetkiin ja silloin tupakkaan tarttuminen tuntuu parhaalta ja turvallisimmalta vaihtoehdolta. Taidan pitää tupakkaa vielä liian tärkeänä ystävänä, josta tuntuu pahalta luopua, mutta kyllä mä silti aion yrittää.

• Kyllä sä Lepuuttaja onnistut. Monenlaisia korvikkeita kun on :) En mee sätkälle saunan jälkeen jos sinäki illan ilman..Mulla kauppaan n 20 km joten on tullu ostettua aina aski varastoon..Ihana ku Melissa jaksaa vaan tsempata. Onnea nimipäivänäsi.
  • Sovitaan niin 1nalle1puh, että tämä ilta ollaan ilman. Ja aamulla tullaan tarkistamaan tilanne uutta päivää varten :smile:

• Teemmä niin. Kävin saunaolusella aurinkoisella takapihalla inhalalaattorin kans. Uusi kokemus sekin.
  • Mites 1nalle1puhin aamu on lähtenyt käyntiin? Mä tuossa huolsin sähkötupakkaani ja nyt ei ainakaan yskitä niin paljon kuin aiemmin. Tupakkaa tekee mieli, enkä sen takia uskalla vielä lähteä ruokakauppaan ostoksille, ettei kassalla käy vahinkoa. Mielessä pyörii vaan, että "ei kai se yksi aski mitään pilaa". Vaikka pilaisihan se taas yhden päivän.

• Huonosti on aamu lähteny...2 menny. Päivän kiintiö kuiteski on enkä sitä aio ylittää. Hetki kerrallaan se on mentävä. Se sähkötupakka mulla vielä kokeilematta.
  • Mullakin kävi huonosti kauppareissulla... Ei se sitten ollut vielä tämäkään päivä.

• lepuuttaja, käy ostoksilla kaupassa, jossa on itsepalvelukassa - siitä ei voi ostaa tupakkia. Jos käyt tankkaamassa, niin ota korttiautomaatista. Tsemppiä, tänään jos poltat, niin voit aloittaa huomenna savuttoman viikon.

• Bronco, mulla vaikeutuisi huomattavasti kauppareissut, jos kävisin marketissa, missä on itsepalvelukassa. Täällä ei lähellä ole sellaista ja bussilla kuljen muutenkin. Muuten hyvä idea :)

Huomenna olisi kyllä hyvä aika aloittaa savuton viikko.

• MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    Tupakan polttoa ei useinkaan lopeteta järjellä vaan tunteella. Siksikin se on niin vaikeaa. Ihminen toimii automaattiohjauksella kaupan kassalla ja monessa muussakin tilanteessa. Mitäs jos sanoiskin ääneen kassalla, olen lopettanut polttamisen, joten en enää osta tupakkaa. :)
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Tuo on helposti sanottu...mutta kun kauppamatka mutkineen n 50 km niin...se on joku sätkä varalla muka oltava. Tosi on että tupakan lopetuksessa on järjen ääni yleensä ihan hukassa
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.