Toukokuu 2018 lopettaneet :)

Heips,
En ainakaan nähnyt, että toukokuun ryhmää olisi jo ollut, joten perustin :)
Eli eka päivä menossa.. Huh.. Yli 25 v sauhuttelua takana ja vertaistukea kaipailen lopetteluun.
«13

Viestejä yhteensä

• Tsemppiä Lissu. Näitä juttuja kun näillä palstoilta lukee kuluu aika kivasti ja unohtuu savuttelu hetkittäin :)
  • Kiitos! Nytkin istun kotiterassilla (missä eilen vielä röökiä vetelin), ja kaahailen näitä keskusteluja läpi että unohtus pahin himo :).. Ihanaa että on tällainen tukiryhmä!
  • Mulla lopettamisyritys toistaiseksi vähentämis asteella. Jotkut ovat onnistuneet sillä tavalla. Kokoajan tsemppaan itseäni "jokainen polttamatta jätetty savuke on voitto"
  • Mulla kanssa ollut vuosien varrella vaikka minkälaisia yrityksiä: vähentämällä, kerrallalopetus ilman korvausjuttuja (kestin 4 pv) , hypnoosi (2 vko meni tosi hyvin ilman nikotiinikorvausta ja tupakkaa ja ilman hermoilua, sitten retkahdin kokeilemaan). Nyt on alkanut olemaan niin paljon vaivaa limaisesta yskästä ja kk sitten keuhkokuume niin tuli taas sellainen olo että joko nyt luopuis kokonaan tupakasta! Olen tän päivää nikotiinitabletteja vetäny ja uutta korvausnuuskaa, jota tullut kauppoihin.. So far so good :)

Tsemppiä sinullekin! Oletko onnistunut vähentämisoperaatiossa hyvin?
  • Olen päässyt nyt alle 10 tupakkaa per päivä. Parhaimmillaan 5! Minäkin kävin hypnoosissa. Ei tehonnu. Champix kokeiltu..piti jättää kesken, pahoja sivuvaikutuksia. Varmaan toisille sopii hyvin. Nyt menen tunti kerrallaan. Niksupurkat on välillä apuna tässä sinnittelyssä.
  • Tuntuuko se korvausnuuska tehokkaalta?
  • Ai säkin oot hypnoosia kokeillu! Joo mä kokeilin sit myöhemmin toisen kerran ja silloin ei ollut mitään apua. Kyllähä se varmaan tärkein työkalu on oma pääkoppa. Mulla retkahdus aina tullut kun en ole kestänyt psyykkisiä oireita: tupakan miettiminen koko ajan ja hermoilu muille.. Nyt yritän psyykata itteeni noista irti.

Mä en oo uskaltanu sitä champixia edes kokeilla, just noiden sivuvaikutusten pelossa, millasia oireita sulle tuli? . Joillekinhan tuo on tehonnut tosi hyvin.

Poltitko paljon aikaisemmin? Minulla on mennyt n aski päiväsdä, välillä enemmän välillä vähemmän. 5-10 on hyvä vähennys... Siitä se pikkuhiljaa tippuu!

Korvausnuuska on aika tehokas kun on 4 mg, muuten käytän tableteissa 2 mg. Ja nuo tabletit ja purkat närästää mua hirveesti, nii nyt tän päivän perusteella tuo nuuska sopii hyvin mulle kun ei tule närästysoireita.
  • En halua ketään pelotella mut mulle tuli ne pahimmat mahdolliset psyykkiset oireet. Lienee omalla psyykelläkin vaikutuksensa siihen.Kauheita, unia ja jopa itsetuho ajatuksia..sai moinen apukeino mun osalta jäädä.
  • Wrouv82Wrouv82 Kymenlaakso

MInullakin oli Champixin kanssa tuskainen tie - joka jäi kesken kun kuuria oli syöty reilu kuukausi. Psyykkiset oireet olivat todella pahat mutta niin vain myös tupakointi jäi. Eli ehkä kyseenalainen mutta sinänsä ihan toimiva lääke ;) En sitten enää kahden viikon tupakoimattomuuden jälkeen viitsinyt aloittaa millään korvaustuotteilla vaan vedin siitä eteenpäin luomuna.

Vaikeaahan tämä on ollut mutta näin reilun 5 kk kohdilla ei tupakka enää hallitse ajatuksia vaikka mielessä pyöriikin vielä usein.

Tupruttelua 19 vuotta ~aski/pv - viimeinen tupakka 25.11.2017

• Huh, no on ollu rajut oireet! Tollasii oon kuulluki ja six en oo uskaltanu kokeilla.
  • Wau! 5 kk jo takana sulla, antaa toivoa josko iteltäkin onnistus. Helppoohan tää ei tuu olee. Tänäänki hyvin mennyt kunhan on jotain tekemistä, heti kun on luppoaikaa tulee tupakka mieleen. Aikamoiset oireet ollu sullakin campixista.. Huh. Mut tosiaan toisilla toiminu tosi hyvin.
  • Hyvä Lissu. Sun asenteella pärjäät ;)
  • Kysyit paljonko poltin. 20 aski nippa nappa riitti 2 päiväksi. Nyt riittää hyvin.Laastari toimisi hyvin mulle ,mutta siitä tuli päiviä kestävä kutiava ihottuma.
  • Siirryin tuolta huhtikuun lopettajista tänne, kun meni 12 päivää lopettamista hukkaan, kun sorruin polttamaan useammaksi päiväksi. Kumma kyllä, ja ehkä huolestuttavaakin, mulla ei ole morkkista polttamisesta ja mietin, että näinköhän pystyn tänäänkään lopettamaan ja siirtymään takaisin sähkötupakkaan.

Tuota Champixia täällä joku mietti, niin mulla on siitä huono kokemus. Sivuvaikutuksia ei tullut, mutta ei sitten muutakaan vaikutusta. Kolme pakettia sitä söin, eikä mitään vaikutusta tupakanhimoon vaikka oli motivaatiokin kohdillaan. Tai niin ainakin luulin, mutta ei kai se sitten ollut, kun tuli polteltua ihan samalla lailla kuin ennenkin eli aski päivässä.

Sähkötupakka on ainut nikotiinillinen apu, joka mulle sopii. Purkasta, suihkeesta ja imeskelytableteista turpoaa kurkku ja tulee hillitön hikka, vaikka tuote olisi ollut suussa vain puoli minuuttia. Kokeilin tällä viikolla Zonnicin imeskelytabletteja, kun joku niitä mulle kehui, mutta pelästyin melkein kuoliaaksi, kun kurkku alkoi turvota eikä nielemisestäkään tullut mitään. Sama juttu, oli sitten minkä merkkistä tuotetta tahansa. Sähkötupakkakin yskittää kovasti, mutta sitä olen toistaiseksi pystynyt käyttämään. Kokeilin nikotiinittomiakin nesteitä, mutta tulos oli se, että reilun vuorokauden kuluttua löysin itseni aski tupakkaa taskussa ja rööki suupielessä.

• HmBHmB
    editoi toukokuu 2

Moi vaan kaikki, ilmoittaudun joukkoon
    29 vuotta tupakoineena ja eka päivä savuttomana, Champixin avulla.
    Täytyy sanoa että suht helpolla on alkanut, nikkikset siedettävät ilman nikotiinipurkkaa tms (aikaisemmin meinasi repiä pääitä irti jos rööki ei ollut huulessa klo 7 mennessä)
    Champixista sen verran että ainoat sivuvaikutukset mitä tähän mennessä huomaan on ajatusten sekavuus, 2 viikkoa olen niitä syönyt. Pahempaa odotellessa :|
    Ei tuu työnteosta oikein mitään...

Minkälaisia kannustimia teillä muilla on? Onko jotain mitä kohden savuttomuus ajaa teitä?
    Itse toivon pystyväni juoksemaan jonkun 5 km lenkin putkeen jossain vaiheessa. Tietty ulkoinen olemus, olisi kiva näyttää raikkaalta reilu 40 vuotiaana :)

Anyway, Tsemppiä kaikille tähän taisteluun!

• Kuuluisin varmaankin oikeasti tonne huhtikuussa lopettaneisiin mutta kun ensimmäinen päivä oli 30.4 niin jospa ei ole niin nöpönuukaa :) Eli nyt vasta 3. päivä täysin ilman tupakkaa menossa ja olo on mahtava. Champix menossa kolmatta viikkoa ja poltin viimeisen tupakan 14.pvä lääkkeen aloittamisesta.
    Eniten apua ehkä kuitenkin antoi stumppaa tähän- kirja. Lääkekuurin alussa olin sitä mieltä että minun pitää luopua tupakasta, parhaasta ystävästäni ja minua pelotti kaikki mikä liittyi lopettamiseen. Kirjan luettuani ymmärsin että minun ei tarvitse enää polttaa ja positiivisella mielellä mennään edelleen.
    Vieroitusoireita ei ole ollut juurikaan, välillä vaan käväisee mielessä että, mitä jos menisit tupakalle. Tunne menee nopeaa ohi ja tulee yleensä aamulla, ruuan jälkeen yms..
    Poltin 20-25 tupakkaa päivässä 19 vuoden ajan enkä ikinä ole pystynyt olemaan muutamaa tuntia kauempaa polttamatta. En edes työpäivää vaikka meillä töissä ei saa polttaa, eli potkujenkin uhalla on menty. En vähentänyt tupakointia ollenkaan vaan lopetin kerrasta, champixia aion kuitenkin jatkaa ainakin 2kk vielä.
    Toivottavasti tämä mahtava olo ja hyvä mieli jatkuu aina :)
    Ainut mikä mieltäni vaivaa on vertaistuen puute, mieheni ja kaikki ystäväni ja sukulaiseni polttavat ja suhtautuvat epäilevästi lopettamiseeni. Eräs ystävä eilen sanoikin, kun hehkutin lopettamistani, että: Hei, oot ollu 2päivää ilman.. Ei sinusta usko että oot lopettanu.'' Tämä sai mieleni hetkellisesti matalaksi, kunnes ymmärsin että hän on todennäköisesti kateellinen :)

• Hurjasti tsemppiä kaikille uusille ja uusvanhoille lopettajille! Tuo hanppi1:n pointti on mielestäni erinomainen. On se kumma kuinka paljon rööki henkisen riippuvuuden takia vielä kuukausien päästäkin tietyissä tilanteissa houkuttaa, vaikka (toivottavasti "riittävän" monen lopetuksen kokemuksella) kun sen röökin polttaa niin maistuu pahalle kuin mikä ja morkkikset iskee kahta kamalampina.

Mutta tuo tietoisuus on ainakin itseä auttanut paljon silloin kun eniten meinaa tehdä mieli vanhoihin rutiineihin. Kiukutellaan tänne urakalla, niin voidaan toisiamme tukea samalla!

Tosiaan monella vielä sauhuttelua jatkavalla voi tulla kateuden tunteita (lainaus omasta elämästä) "Oletko sä nyt ihan oikeasti lopettanut..." jne, mutta ne on hyvä käsittää juuri niin, eli ovat vain kateellisia siitä että yritys on päällä. Aika harva tuntemani tupakoija oikeasti haluaa jatkaa polttamista kuitenkaan.

• Jihaa! toinen päivä jo menossa, ihmeen iisisti on mennyt.
    Töissä vaan tuntui ettei aivot toimi ja tuli ihme mokia tehtyä, toivottavasti tää pää tästä vähän tokenee :)

Kivaa että tänne on tullut uusia lopettaneita! Tsemppiä kaikille!

Hmb kysyi noista kannustimista, minä haluaisin keuhkot kuntoon, kun tupakkayskää ollut niin paljon ja nyt tosiaan kk sitten keuhokuumekin. Ja tuo juokseminen oli hyvä pointti. Itsekin tajusin etten todellakaan jaksa juosta 100 metriä ettenkö läkähtyisi... voisin itsekin laittaa tavoitteeksi että jaksaisi vaikka puolen tunnin lenkin juosta!

• Oon iloinen kaikkien täysin lopettaneiden puolesta. Tsemppihalit :) Roikun täällä vaikka vasta vähentelen. Ihan ilonen oon ittestäni ku 7 tänään menee. Huomenna vapaapäivä töistä. Jospa pääsis vähempään.
  • Taidan vaihtaa tuonne eri "palstalle" kun en ihan kuulu kai tänne lopettaneisiin. Meen avaamalleni "joko huomenna" purkamaan tunteitani. Tsemppihalit kaikille toukokuussa täysin lopettaneille ;)
  • Hei vaan kaikille kanssasisarille ja -veljille, tänään oli mun ensimmäinen päivä ilman tupakkaa yli 10 vuoteen! Koko päivän pyöri kyllä rööki mielessä, mutta eiköhän tää tästä pikkuhiljaa... Onneks on nämä keskustelupalstat olemassa!
  • Jess! päivä 3 :smile: Tämän pitäis olla pahin vieroitusoireiden suhteen, saas nähdä
    Tajusin tossa aamupuuhien keskellä miksi aikaisemmat lopettamisyritykset on epäonnistunut, mä en ole ennen kehitellyt mitään uusia tapoja (muuta kuin savuttomuus) siis tapoja josta saisi hyvän olon tunteen tai vastaavaa. Käsitykseni mukaan aivoihin pitäisi saada jotain uusia synapseja(?) jotta savuttomuus jäisi helpommin pysyväksi. No, nyt olen käynyt lenkillä tai pyöräilemässä joka päivä sellaisella tempolla että keuhkot huutaa armoa, on jopa tunne että se on tehtävä. Helpottaa nikkiksiä!
    Sitten keksin "rääkätä" itseäni vatsarutistuksilla joka kerta kun himot nousee sietämättömiks, pitäisi olla sixpäk elokuuhun mennessä :D

Mut Hei, Tsemppiä taas kaikille! Menkää metsään kävelylle, siellä on tautisen kaunista nyt <3

• MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    Tervetuloa eveluutio ja HmB!
    Kyllä liike on lääke tässäkin. Ulkona vielä parempi. Endorfiinia luonnonmukaisin menetelmin. Poisoppimista ja uusien juttujen keksimistä. Olkaa ylpeitä itsestänne, olette hyvällä tiellä.
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• 4. Päivä menossa.. Tänään aamulla otin yhden nikotiinitabletin, yllättävän kivuttomasti mennyt... Kyllä tietysti mielessä välillä kummittelee tupakka. Yöllä näin unta että poltin vahingossa kun en muistanu että olen lopettanut :=D

Ihanaa, että uusia tullut mukaan! Tsemppiä!
  • Hienoa Lissu :)
  • Mitenkäs täällä muilla menee? Tänään alkoi 7pvä tupakoimatta! En olis ikinä uskonu! Aamulla kyllä otin jo kirjaimellisesti yhden askeleen taaksepäin kun olin päästämässä koiraa ulos, automaattisesti olin menossa hakemaan tupakkaa hattuhyllyltä, niinkuin aina ennenkin, mutta äkkiä huomasin että enpäs haekkaan tälläkertaa :)
    Kävin juttelemassa terveydenhoitajan kanssa ja tulin siihen tulokseen että Champixia jatkan aikankin sen 3kk vaikka ei ole nyt mitenkään merkittävästi ollut apua. Mutta jospa siitä onkin :D Tänään käyn hakemassa ensimmäisen 60€ jotka olen säästänyt olemalla ilman tupakkaa.

• Moi,
    Mulla 6.s päivä menossa!
    Välillä hermostuttaa, sillon nappaan nikotiinitabletin..n 5 tablettii per pv on mennyt tabuja. Yllättävän vähän.

Onnittelut hanppi1, kohta viikko täynnä sinulla kuten mullakin! Kyllä tää tästä :)

Minä alotin tänään lukemaan stumppaa tähän - kirjaa, vaikuttaa tosi hyvältä.!
  • Toi kirja on HYVÄ. Itse olen jo pari kertaa lukenu. Jotain jää kyllä alitajuntaan. Sitä oikein "ahmi" sivu sivulta.
  • Joo, niin on! Mites 1nalle1puh :lla menny? Ootko saanu vähennettyä?
  • Niksupurkkaa täällä vätkytän ja illan yritän vähillä savuilla mennä. Päivällä olin koiranäyttelyissä ja jokunen meni...Hyvä Lissu, sä oot pärjänny hyvin :)
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.