Suusumutteen lopettamisvaikeuksia

Moikka.Uutena täällä kirjoitan ja koitan saada apua!
Olen ollut nyt viime elokuusta asti ilman pikkusikareita ja tupakkeja.Lopetin,koska olen ollut aina kova urheilija ja huomasin,kuinka paljon parempi on juosta,kun ei tupruttele.Olen
kuitenkin jäänyt pahasti kiinni tuohon suusumutteeseen ja sitä menee ihan liikaa ja kallistakin se on.Olen koittanut vähentää,mutta se on todella vaikeaa!Yölläkin herätessä rituaaleihin kuuluu aina parit suihke ja määrätyissä tilanteissa heti jokin sisällä muistuttaa,että otahan suihketta.Olen toki koittanut 4mg.imeskely-tablettejakin ja purkkaaja,mutta niistä ei vaan tule niin nopeasti rauhoittavaa oloa,kun juuri tuosta nopeavaikutteisesta sumutteesta.

Viestejä yhteensä

• MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    On täällä joku, joka käytti sumutetta.
    Katsotaan lukeeko hän tämän. Jos vaikka olis konsteja. Vaikka ilmeisesti tästäkin pitäisi osata vieroittua vaikka vähitellen. Jos vaikka yösuihkeet ensin...
    Itse käytin 6-7 kk niksapurkkaa, siis liian kauan ohjeiden mukaan. Vaihtaminen miedompaan ei tuonut apua. Siirryin tavalliseen purkkaan, jonka jyystäminen helpotti keskittymistä. Olo hieman notkahti kyllä, mut olin jo päässyt tupakoinnin tavasta eroon.
    Tsemppiä!
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Tuttu juttu....voisi sanoa että osui ja upposi. Lopetin itsekin viime elokuussa ja edelleen sumute käytössä. Jossain kohtaa sitä vähensin ilman suurempia ongelmia mutta sitten sen käyttö taas palautuu. Jotenkin sen lopettamiseen motivaatio tosi alhaalla kun perustelee itselleen että se on tupakkaa paljon parempi vaihtoehto ja minun tapauksessa halvempaakin. Vaikka kallis se putkilo on.

Joten ei oikein ole vinkkejä antaa muutakuin se mitä itse olen miettiny että pitäisi vaan kylmästi vähentää ihan kelloa katsomalla.

Luulen että jotenkin takaraivossa "pelottaa" se lopettamisen vaikeus kun muistaa vielä millaista oli lopettaa tupakan poltto. Tulee fiilis että juuri kun siitä on selviytyny ja olo normalisoitunut niin ei halua kokeilla uutta rykäisyä. Vaikka en usko että on yhtään niin vaikeaa kuin se varsinainen tupakka.
  • Joo,kyllä sitä suihkeen käyttöä perustelee,että terveellisempäähän tämä on ja tosiaan mulla kuntoon tai hapenottokykyyn treenatessa tuo suihke ei vaikuta negatiivisesti mitenkään.Lenkki kulkee,kuin nuorempana,kun en ymmärtänyt tupakin päälle tuon taivaallista.Ostan sitä tuplapakkia,kun tulee paljon edullisemmaksi siten.Täytyy koittaa lopettaa vaan jotenkin noi yö suihkeet pikkuhiljaa ja sitten päivällä vähentää aluksi,vaikka että kahden suihkautuksen sijaan yksi jne...
  • Päivän eka suihkaus tuottaa jonkinalan hyvänolontunteen niinkuin sigge,mutta muut päivän suihkautukset tuntuvat lähinnä tavoilta vaan.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.