Matkalla

Mä siis niin olen takaisin täällä :) Voi miten paljon mahtuukaan lopetusyrityksiä näihin vuosiin, niin paljon. Tammikuun tuli oltua kokonaan polttamatta, mutta heti kun vaihtui helmikuu alkoi karmea tupakointi. Ja siitä lopettamiskierre tyyliin, tämä aski, tämä viikko, tämä kuukausi.. Uskomaton on ihmisen mieli. En edes oikeasti halua polttaa yhtään saakelin haisevaa kääröä. En ole halunnut enää aikoihin.

Millä onnistun tällä kerralla? En edes tiedä. Se lähtee ainakin päätöksestä etten haluaa enää polttaa yhtään ainutta tupakkaa.

Viestejä yhteensä

• MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    Tervetuloa takaisin Miss M! Luja päätös on eka askel aina. Mieti syitä milsi haluat lopettaa, mieti strategia, mitä teet kun himot iskee. Lähdetkö ulos, kuntosalille, luetko Stumppia, teetkö käsitöitä, siis mitä tahansa, kunhan ei tupakkaa. Otatko apukeinoja, niksakorvikkeita tms.
    Liity toukokuun lopettajiin
    Ja kirjoittele tuntemuksistasi ja ilon aiheista. Ilostakin kannattaa pitää huoli.
    Tsemppiä, et ole ainoa, joka on käynyt tuon tien.
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Tervetuloa takaisin :) Osaatko sanoa, miksi tupakointisi alkoi uudestaan helmikuussa? Sulla on kuitenkin kokonainen kuukausi savuttomana, mikset siis onnistuisi uudestaankin kun halua kuitenkin on? Mä olen paraskin kertomaan, miten päättämällä onnistuu, kun itse menen aski kerrallaan tupakoijana vaikka kuinka olen päättänyt lopettaa... Täällä roikun ahkeraan sitä viimeistä lopetuskertaa odotellessa.

• Moi. Miss M. Toi aski kerrallaan on niin tuttua. Onnea matkalle...1 päivä on jo saavutus. Itse olen iloinen kun olen saanut päivän 1. tupakkaa lykättyä tuntiin siitä ku oon heränny. Jospa huomenna vielä pitempään.
  • Kiitos Melisa tervetulotoivotuksista, taas kerran :)
    Syy lopettamiseen on kristallin kirkas, en halua tupakoida enää koskaan. Hoen sitä kuin mantraa itselleni ja muille kaiken aikaa. Kun sitä tarpeeksi kauan toistaa, alkaa mieli toivottavasti taipumaan siihen tosiasiaan.

lepuuttaja, luulen epäonnistuneeni tammikuun jälkeen, koska en ollut riittävän motivoitunut. Ajattelin tammikuutta tipattomana ja savuttomana ajanjaksona. Huomasin jo tammikuun loppupuolella kääntäväni ajatukset kaihoon ja kaipuuseen. Mitä jos, entä jos ja jos mä vaan vähän.

Nyt on eri pössis. Mä en enää halua polttaa, yhtään sätkää. En kaipaa kesäkuuta, heinäkuuta, maanantaita, auringonlaskua, saunaterassia tai kylmää olutta tupakan kanssa. Uskon, että elämä on aivan mahtavaa ilman tupakkaa :) Aivopesen itseni vanhoista huonoista tavoista.

Aloitin samalla mehupaaston joten jätän samalla alkoholin ja epäterveellisen ruuan. Otan tässä niin sanotut maksimit, kaikki tai ei mitään B)

Siinä lähtee sit kuonat kropasta. Voikin olla hyvä aloitus.
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Yhä vaan porskuttaa, jännä miten nämä ykköspäivät ovat itselle jotenkin merkittävämpiä kuin vaikka viikot. Kait sen jo vanhastaan tietää, että kun alun yli pääsee homma alkaa sujua. Kunnes antaa sen pienen ajatuksen kiehkuran kiertyä mieleen - entä jos polttaisin yhden? päivän, askin, viikonlopun, viikon- Sen ajatuksen ylittäminen onkin ainakin itselle se vaikein juttu, siitä huolimatta miten paljon tupakasta eroon haluaakaan.

Tänään tuli vastaan eräässä toisessa asiayhteydessä lause joka sopii myös tähän: Tarkkaile huolellisesti ajatuksiasi, varmista että ajattelet vain sitä mitä haluat, et sitä, mitä et halua.

Näillä eväillä ja tunnelmilla eteenpäin :)

Hyvä kiteytys!
    Samoin tämä: Ajatukset johtavat sanoihin, sanat tekoihin, teot tapohin ja tavat asenteeseen.
    On todella syytä ajatella hyviä ajatuksia.
    Ja Positiivareitten motto: Asenne ratkaisee. Aina.

• Neljäs päivä. Eilinen oli aika haasteellinen varsinkin illasta, läheiset saivat tuta kaikki parhaat puoleni oikein extrana :( Huomaan ajatukseni harhailevan suuntaan entä jos, mitä jos. Itselläni tupakointi liittyy liian vahvasti rentoutumiseen ja omaan aikaan. Onneksi olen kehittänyt itselleni tällaisen assosiaation rentoutumisen ja tupakoinnin välillä, oh my. No, nyt siihen pitäisi sitten kehittää korvaava toiminto ja aika pikana. Huomenna on perjantai ja voi pahkeinen sentään, että siihen jos mihin liittyy rentoutuminen. Vinkkejä otetaan vastaan :#

• Day five B) Fiilis on hyvä ja aurinkoinen, ihme kyllä. Ensimmäinen viikonloppu edessä, hui sentään. Kiukkua on ollut iltaisin ilmassa, harmittaa vietävästi kun ei ehdi nielaista kaikkia kiukkuisia kommentteja kurkusta alas :'( Pitää jokin mantra keksiä itselle mitä hokee kun alkaa kiukku nousemaan ettei sanois ihan heti mitä mieleen tulee. Mutta kaiken kaikkiaan olen tyytyväinen ja kiitollinen tilanteeseen. Nöyrällä asenteella tallustelen tunti kerrallaan eteenpäin. Kaikille ihanan aurinkoista ja savutonta päivää :)

Hyvinhän sulla kulkee. Ihan tavallista on tuo hihojen palaminen. Joskus on hyvä ehkä päästää uloskin niitä höyryjä :s
    Jaksat tämän viikonlopun, niin eka viikko kasassa. Ja sit päin toista viikkoa, päivä kerrallaan. Noin se menee.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.