Vieroitusoireitako...

Poltin viimeisen tupakkani 27.8.2018. Tupakkaa meni n. aski päivässä n. 15vuoden ajan.

Olen siis aiemminkin ollut n. 3v polttamatta (vuoden polttamisen jälkeen), kun aloin odottamaan kuopustani. Tuolloin ei ollut mitään ongelmia lopettamisen suhteen.

No nyt 15 jälkeen olotilat ovat olleet mitä kamalimpia, kaikkea en osaa edes selittää. Olen kärsinyt mm. suraavista oireista

• Huimaus! Tämä alkoi n. kolmantena päivänä ja on jatkunut tähän päivään saakka. Alussa oli todella voimakasta ja nykyjään huomaan huimauksen vain, jos vähänkään ajattelen asiaa. Tuntuu kuin olisin humalassa. Toki tämä oire on niitä yleisimpiä
  • Ahdistava tunne rinnassa (tämä ehkä yksi pelottavimmista)
  • Sydämmen muljahdukset (kävin kolmantena päivänä EKG:ssä ja sillä hetkellä kaikki oli ok)
  • Leposyke laskenut alle 50 ja tämä saa oloni todella uupuneeksi/väsyneeksi/voimattomaksi.
  • Hengitys tuntuu välillä ahdistavalta/"tunkkaiselta"/vaivalloiselta ja tähän ei auta avaava astmalääke.
  • Voimat katoavat käsistä ja välillä myös jaloista (seistessä jalat saattaa täristä). Ja siis tarkennan, oikea fyysinen voima ei kuitenkaan katoa, vaan se voimattomuuden selkeä tuntemus on ärsyttävää/ikävää/rasittavaa
  • Tuntuu kuin aivoni olisivat sumussa, sellainen hieman epätodellinen fiilis päässä.

Muita oireita ei juuri nyt tule mieleen

Tässä siis näitä minun tuntemuksia. Tosin en todellakaan tiedä, että onko kaikki vieroitusoireita, mutta osuvasti ilmaantuivat lopettamisen jälkeen.

Olen varannut työterveyslääkärille ajan (4.10.2018) ja minun on määrä mennä myös suhteellisen kattaviin labroihin, joten jos jostain muusta syystä nuo oireet johtuvat, niin sekin varmaan selviää lääkärissä käynnin jälkeen.

Lähinnä nyt haluaisin ennen lääkärille pääsyä tiedustella, onko kenelläkään ollut vastaavia oireita?

(Aloitin tupakoinnin suhteellisen myöhään 27 vuotiaana ja ikä nyt siis 45v)

Viestejä yhteensä

• Tuon huimauksen ja sumuisen olon tunnistan hyvin. Se vielä jatkui valittevan pitkään mutta ajan kuluessa tuli päiviä jolloin sitä ei ollut. Se auttoi kummasti jaksamaan kun tuli niitä parempia päiviä.

Samoin tuo voimattomuuden tunne vaikka tosiasiassa salilla käydessä huomasi että ei ne voimat kadonneet ollut.

Ja aika moni muukin on täällä samoista oireista puhunut.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.