Tarvitsen voimaa

Minkä meninkään tekemään. Kolmen kuukauden ajan olin polttamatta tupakkaa. Ja sitten kovassa henkisessä paineessa olin tosi tyhmä kun sorruin uudestaan polttamaan. Mutta jälleen kerran uudestaan lopetin tupakan. Kovaa taistelua tämä on päivittäin. Nyt tuntuu selkeästi että olen saanut voimaa. Ja sanon mistä tämän voiman saan tykättiin tai ei. Voima tulee Jumalalta. Mulle on ihan sama mihin ihminen uskoo kunhan se on järkevällä pohjalla.

Viestejä yhteensä

• Minunkin on pakko lopettaa tupakointi terveydentilani vuoksi.
    Epäonnistuneiden lopetusyritysten murehtiminen ei anna yhtään voimaa eikä siitä seuraa muutenkaan mitään hyvää. Joku sanoi että pitää olla itselleen armollinen ja onnitella itseään kaikista pienistäkin onnistumisista: Olen kiitollinen tästä tupakattomasta päivästä joka on ollut melkoisen raskas kestää. Tiedän jatkossakin selviäväni samanlaisista koettelemuksista.

• MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    editoi syyskuu 28

Tervetuloa Stumppiin Tarvitsen voimaa! Et ole Stumpissakaan ensimmäinen, jonka tupakka on lyönyt polvilleen. Sulla itselläs on ratkaiseva rooli siinä, että kipuat pystyyn jälleen. Oletko ajatellut käyttää mitään apukeinoja vai aiotko lopettaa ihan ns. luomuna? Pysy kanavalla vaan, kirjoita ja lue näitä juttuja. Kyllä me stumppilaiset sua kestämme, olet vain mukana, vaikka joka päivä, vaikka kahdesti, jos niin koet tarvitsevasi. Lukeminen ja tänne kirjoittaminen on itseterapiaa, joka auttaa lopettajaa selventämään myös omia ajatuksiaan. Kun alkaa pääsemään ajatustensa ja asenteidensa kanssa sovintoon, helpottuu lopettaminenkin. Itsetuntemus auttaa tässäkin.

40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• editoi lokakuu 9

Sorry kaikille kun en halua tällä hetkellä tarkemmin kertoa miltä tuntuu vieroitusoireet ja miten kestän ne. Uskon että saan avun ja lopetan kokonaan tupakan. Kokemusasiantuntijana voin asiasta sitten kertoa kuulijoille jotka tältä osalta haluaa tarinani kuulla.

• Saatko energiaa ihan muiden ihmisten läsnäolosta? tai luonnosta( tiedän että tuntuu naiivilta, mutta lyhytkin pysähdys voi antaa voimaa)? Mulle on ollut hyötyä lähteä pois kotoa, olla tupakoimattoman seurassa. Ei tarvi vastata, kunhan kysyn.
    Uskallat polttaa vielä kuitenkin? Sain avauksestasi sen kuvan, et heti lopetat. Minkälaiseen aikaikkunaan lääkäri sun lopettamisen laittoi?
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• editoi lokakuu 9

Täytyy tunnustaa että omat voimat eivät riittänetkään kaiken keskellä missä elän....lopettamaan tupakointia.

• editoi lokakuu 9

Anteeksi kaikilta sillä mun tupakan lopettaminen on ollut jatkuvaa soutamista ja huopaamista.

• Kerron sit pääsenkö eroon tupakasta ja miten. Tällä hetkellä en polta.

Tärkeintä on tehdä Päätös! Siitä se alkaa, sitten vain ajatuskuviota muokkaamaan savuttomammemaksi. Miettiä selviytysmiskeinoja, ottaako lääkkeen (Zyban tai Champix), nikotiinikorvaustuotteita vai aikooko mennä ihan luomuna. Kaikki konstit on hyviä. Yksi sopii yhdelle ja toinen toiselle. Kaikkien apukeinojenkin käyttö kestänee 3 kk - 1 vuosi ehkä ihan maksimissaan. Stumpin foorumi toimii itsetarapiana, jossa myös muut lopettajat ovat juonessa mukana. Kirjoittaminen ja juttujen lukeminen tuo voimaa.

• Moi. Hauska tavata, sinutkin.
    Tämä jota teen eli en tee;-)- on melko kiehtovaa- kamalaa ja kummallista. En tiedä selviänkö. Ilman tupakkaa olen kuin aaveosa itseäni- kuin elämäni oli liikkunut minusta pois.
    Viikko ilman tupakkaa. 30 vuotta sen kanssa. En tänään tiedä kuka olen. Löytyykö uusi itse? Löysittekö uuden ajan- kaipaamatta sitä kuka olitte, sitä joka määritti sinut?
    Mvh:
    M
    Kyllä se oma itse löytyy - savuttomana. Myönnän et olin kans eksyksissä itsestäni. Tosin kukaan muu ei sitä huomannut. Aikaa en osaa sanoa diitä kuinka kauan kesti. Taitaa olla henkilökohtaista sekin. Uskon kuitenkin, että kaikenlainen tekeminen, liikkuminen ja lukeminen sekä Stumppiin kirjoittelu helpottaa.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.