Lokakuun 2018 lopettajat

Huomenna onkin jo Lokakuu, ja se on erinomainen päivä lopettaa tupakointi.
Olen polttanut 16-vuotiaasta asti, kunnes tulin raskaaksi. Kuukausi lapsen syntymän jälkeen ratkesin taas polttamaan. Nyt lapsi on vuoden ja päätin että en halua enään polttaa. Minulla menee aski päivässä, joka on todella suuri rahanmeno meidän arjessa, terveydestä puhumattakaan. Itselläni se on lähinnä tapa, josta haluan eroon.
«1

Viestejä yhteensä

• MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    Tervetuloa Stumppiin lopettamaan. Tämä on hyvä foorumi, josta saa tukea ja ymmärrystä sekä roimia kehuja lopettamisprosessissa. Et taida hirveän vanha vielä olla, kun sulla on noin pieni lapsikin. Mutta parempi lopettaakin, kun ei vielä ole saanut tupakkavaurioita. Paljonko sulla niitä tupakointivuosia kertyi?
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• 23v olen. 7v polttanut.
  • Kello tulee kuusi illalla, enkä ole ottanut henkostakaan. Nyt alkaa pikkuhiljaa tehdä tiukkaa, ja tekisi niin mieli mennä ostamaan aski ja polttaa. Tekemistähän tässä riittäisi vaikka ja kuinka, mutta ajatuksia en saa tupakasta pois.
  • Kerro keinoistasi.

• Keinoista olla polttamatta?
    Yritän pitää itseäni kiireisenä koko ajan, syön ihan perus purkkaa ja pastilleja, nicorette 2mg imeskelytabletit myös varmuuden vuoksi kaapissa, yhden olen tänään ottanut. Kamalan makuisia
  • Keinoista juu. Mitä ne ikinä ovatkaan. Minä aloin katsomaan Terminator 2: Judgement Day;tä. Katson joskus sitä joka ilta.

• Tää on kyllä tosi vaikeaa, kun se on mulle niin suuri tapa. Varsinkin kun olen nauttinut siitä tavastani, että iltaisin lapsen nukkuessa, menen tupakille, teen jotain ja taas tupakille. Mitenköhän siitä saisi epämiellyttävän tavan, ettei tekisi edes mieli mennä..
  • Aamusin mun ei tarvitse mennä tupakalle, se ei oo ongelma. Mutta mitä lähemmäs päästään iltaa kohden, se on asia erikseen.
  • Hei!maanantaina illalla vedin viimeisen röökin.päätös lopettaa tuli ihan yllättäen.tämä on iso asia minulle kosja mulla ei oo ollu motivaatiota lopettamiseen aiemmin kuin pari kertaa ehkä ja ne lopettamiset kestivät vain viikon max.polttanut olen 8 vuotta.päivä ja hetki kerrallaan!ps.miten tuon laskurin voi tehdä?
  • Janpe mulla kans ilta oli vaikein ja nyt tää iltapäivä.aattelen melkeen. jatkuvasti röökiä näin alussa kun oon varsinkin...mä poltin paljon,sätkiä kului toppa 3 päivässä ja sormet värjäyty oransseiks.hengitys oli raskasta,välillä piti vetää oikeeen kunnolla syvään henkeä että sai tarvitsemansa hapen.huomaan jo nyt positiivisia muutoksia kehossani vaikka toinen päivä vasta menossa.haistan paljon paremmin ja ainainen räkätauti on tiessään tai ainakin vähentynyt melkein kokonaan.tuntuu tosi palkitsevalta kyllä.
  • editoi lokakuu 3
    Hei kaikki! Minulla oli sunnuntaina viimeinen päivä tupakointia, maanantaista lähtien savuton, huraa! Sekä työkaverit että mies polttavat, mutta kaikki ovat olleet hirmu suurena tukena. Nämä kolme ensimmäistä päivää ovat olleet yllättävän helppoja. Varsinaisia vieroitusoireita ei ole ollut, enkä ole käyttänyt mitään nikotiinituotteitakaan, vaikka inhalaattorit odottavat hätävarana koko ajan mukana. Veikkaan että itselläni toiminnallinen ja psyykkinen riippuvuus ovat paljon vahvemmat kuin fyysinen, minkä vuoksi valikoitui inhalaattori. On se kuitenkin pelottavaa ja uskomatonta kuinka tupakka on mielessä koko ajan! Jatkuvasti pitää pitää mielessään etten enää polta, ja tehdä päätös sen 20 kertaa päivässä! Kuitenkin jännittää tämä alun helppous.. onkohan yleistä että alku menee helposti, mutta vieroitusoireet ja kovat houkutukset iskevät vasta myöhemmin?
  • Mahtavaa ja tsemppiä lopetukseen Muikkunen:) mulla ei oo kans ollut minkäänlaisia niksaoireita,luulen et ne on tulossa vasta,argh.lakritsinikotiinipurkkaa maistoin tänään ,2mg vahvuista mutta se oli niin tujua etten pystynyt pitämään kauan suussa:Dtuli semmonen oksennus/kurkkua kuristava tunne:Daion jatkaa sen syömistä kuitenkin koska söin sitä väärin ja pureskelin koko ajan sen sijaan, et olisin laittanut sen kielen alle välillä muhimaan niinkuin luin ohjeesta myöhemmin..
  • Hienoa että teitä on tullut muitakin! Maanantaina siivoillessa löysin avaamattomana askin, jonka olin näemmä jemmanut. Kauheeta tappelua kävin päässäni enkä raaskinut heittää poiskaan. Arvata saattaa mitä kävi.. En silti aijo luovuttaa, vaan kokeilla lopettamista uudestaan. Mitkä asiat teillä ovat auttaneet lopettamisessa?
  • editoi lokakuu 4
    Mulla on auttanut tahdonvoima ja salmiakkipastilleiden,tervaleijonan,normipurkan plus niksapurukumin syöminen,ainakin tähän asti.en halua sortua polttamaan koska pelkään että menetän hajuaistin(joka on nyt palautunut) sen yhen röökin myötä yms ja kun olen kertonut muillekin ihmisille et oon lopettanut en halua tuottaa pettymystä:Dvaikka itseäni varten lopetankin,vanhemmat olivat todella iloisia uutisesta ja isä laittoi vielä viestillä perään lopettamisneuvoja.:D
  • Janpe luovuttaa ei kannata vaan jatkaa siihen mihin jäi ja entistä tomerampana!se unohtui sanoa et tän palstan juttujen lukeminen on tukenut lopettamisessa kans hurjasti.aina kun tulee heikko hetki tuun tänne lueskelee niin en sorru röökiin vaan pysyn lujana.
    Tervetuloa Stumppiin lokakuun lopettajat!
    Ykdi hyväneuvo on, että jävittää kaikki tupakat ja tupakointivälineetkin. Sitten ei pääse käymään harkitsemattomia sortumia.
    Mulle jäi parvekkeelle tuhkis vieraita varten.
    Eräs lopettaja aikoinaan kätti vettä ja tumppeja sisältävän hillopurkin terassille. Aina kun himo iski, hän kävi haistelemassa sitä purkkia. Mietti, et haluanko todella polttaa ja haista tuollaiselta.

Mut Janpelle tsempit uuteen alkuun. Mitään ei ole vielä menetetty. Kaikki hyvät hetket edessä. Tottakai tulee vaikeita hetkiä, mut tie vie eteenpäin ja jokainen voitettu tilanne kasvattaa voimia kohdata seuraavia.
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Tuo tuhkiksen haistaminen voisi ehkä toimiakin, se kun ei miltään hyvältä tuoksu! Ja nytkun teitä lokakuun lopettajia on lisää, voisi teistä saada tukea lopettamiseen. Lähipiirissä sitä tukea ei hirveästi saa, vaikka minun halutaankin lopettavan.
  • Sitä voisi kokeilla :Dtää päivä on mennyt mulla yllättävän helposti,välillä on tehny röökiä mieli mut se on ollut aika vähän mielessä kun oon hengannu sellasten ihmisten kanssa jotka ei polta..oon huomannut et yksin ollessa tekee enemmän mieli polttaa.mut tahdon ja niksapurukumin avulla oon selvinnyt tän päivän.nautin joka hetkestä kun on vaan niin hyvä olla ja energisempikin.
  • Hienoa Vedee!!
    Saatte taatusti toisistanne tukea. Tehkää lokakuulaisista hyvä jengi!
    Tosiasia on, että useimmiten lähimmäisistä ei juuri tukea löydy. Täällä Stumpissa kaikki tietää mistä puhutaan. Tänne voi ja kannattaakin avautua. Parasta itseterapiaa. Voi myös tsempata toisia, se auttas itseäänkin. Jos vain keksii tai kehittää jonkun hyvän tupakanvastustusjutun itselleen, voi sen tarjota myös muille.

• Askissa jonka maanantaina löysin, on vielä muutama tupakka. Ennen poltin askin päivässä, nyt se aski on kestänyt jo 5pv. Saavutus sekin. Pian olisi edessä uudestaan yrittäminen. Tekisi mieli ostaa uusi aski, ja koitan kovasti keksiä erilaisia motivaatioita, mitkä voisi itselläni auttaa. Raha kun ei tunnu riittävän ainoaksi. Terveyteen en saa tarpeeksi motivaatiota, muutenhan en olisi aloittanut uudestaan.. Täytynee kirjoittaa jokin lista
  • Heipähei :) päätin liittyä mukaan tähän ryhmään,lopetin savuamisen 1. päivä,eli nyt siis 5. päivä menossa. nikotiinisuihkeen ja imeskelytablettien voimalla etiäpäin :)

• Tervetuloa mukaan!
  • Janpe, tsemppiä tilanteeseen! Itselleni ainakin tuntuu jopa helpommalta tämä kokonaan ilman oleminen kuin vähentäminen. Jos yritän vähentää, lisääntyy polttaminen koko ajan kunnes on normaalissa aski päivässä rytmissä! Kun taas ei enää polta, ei itselle jää sellaista salamyhkäistä vaihtoehtoa lirvahtaa samaan vanhaan :smiley: Minulle ainakin raha on paras motivaattori, sillä se on paljon konkreettisempi kuin esimerkiksi mystiset terveysvaikutukset! Itse pyrin laittamaan rahan myös oikeasti sivuun, että näkee oikean vaikutuksen. Muuten ne rahat haihtuvat kuin tuhka tuuleen, vaikkei onneksi enää kirjaimellisesti savuna ilmaan, eikä sitä normi arjessa huomaa mitä säästää..
  • Lokakuu aloitti uuden- viikko tupakatta.
    Jollen nyt olisi töissä- olisin ostamassa tupakkaa. Tänään on hirmuisen hankalaa olla ilman- toivottavasti huomenna helpompaa.
    Teidän,
    Äm
  • Tsemppiä teille, itse olen tuolla syyskuun lopettajissa, mutta mieluusti seurailen teidänkin palstaa :) YV:tä saa laittaa jos tahtoo... Minulla nyt siis 3 vakava yritys... nopea nikotiinikorvaus on mun juttu näköjään, eli suihke.. ja se kun röökituska iskee, ja se ISKEE, mutta se kestää TODELLAKIN vain pari minsaa... jos kun on nopeaa vaikuttavaa ainetta, eli esim pelkillä laastareilla/ pillereillä/ purkalla voi olla nuo hetket vaikeita.. jos tuntuu tuolta, niin kannustan hankkimaan vaikka vain varalle tollasen suihkeen, nicorette ( hieman vähemmän ja kalliimpi ) itsellä Zonnic, molemmissa se 1mg nikotiini per suihkaus ja maku sama "tuttu" piparminttu... maku kestää viitisen minsaa ja vaikutus alkaa noin minuutissa/ parissa....
    Ja tämä EI OLLUT maksettu mainos! :)

• Uusi yritys o:)

Tupakoinut olen jo noin 25v, kerran aiemmin jotain vuosia sitten yrittänyt lopettaa jolloin olin parisen kk ilman mutta en sitten onnistunutkaan. Se hyvä silloin tuli että olen työpäivät ollut ilman mutta iltaisin/aamuisin ja vkonloppusin mennyt melkein sitten sen askin päivässä.

Nyt jo muutaman kuukauden miettinyt että pitäisi, pitäisi ja pitäisi lopettaa. Tänään aamuröökillä ollessani niin ajattelin että nyt voisi olla hyvä päivä taas yrittää. Niinpä tos 11 aikaan poltin viimeisen tupakan askista enkä ole lisää hakenutkaan.

Tämän takia tulin nyt tänne lukemaan onnistumisista ja toivon että saisin myös itteäni tsempattu olemaan ilman.

Nuuskaa toki käytän mutta kun on molempia jo käyttänyt rinnakkain jo vuosia niin jos edes yhestä nyt pääsisi alkuun eroon.
  • Täällä kanssa uusi lopettaja. Ensimmäinen champix pilleri meni juuri alas ja tästä alkaa matka kohti uutta savutonta elämää!!! Oon aika fiiliksissä jo ajatuksestakin ilman röökiä ja varsinkin kun tätä päätöstä on lykätty ja puresletu niin pitkään.

• Kolmas päivä alkoi savuttomana ja tuntui että tsemppiä tarvii tähän utuiseen oloon... kai menee ohi ???

muumi

• Menee ohi, aika hoitaa.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.