Korvaustuotteiden hinta Suomessa

Suomi on osa EU:ta joten hieman ihmetyttää kun esim Nicorette-tuotteet maksaa yli tuplaten täällä verrattuna esim. Englannin hintoihin. Mitä lisäveroja ja suomilisiä näissä tuotteissa täällä on? Tuskin ainakaan valmistaja ja euroopan markkinoija näille laittaa yli 50% lisiä johonkin EU maahan verrattuna muihin.

Rikonko lakia tai tullisääntöjä kun tilaan purkat ja pillerit Englannista samalla saaden yli 50% alennusta vaikka postimaksut ovat hinnassa mukana?

** kpl hinta € hinta €/kpl
Purkka 4mg UK 210 27,01 0,13
Pilleri 4mg UK 320 58,55 0,18

Purkka 4mg Fin 30 13,0 0,43
Pilleri 4mg Fin 20 8,2 0,41
**
Tuossa tänään tullut tilaus ja suomihinnat R-kiskalla ja Yliopiston apteekissa

Viestejä yhteensä

• Wrouv82Wrouv82 Kymenlaakso

Se on kai Suomen tupakkavero joka nostaa hintoja kotimaan tuotteissa, voisin kuvitella. Tuotteet sisältävät nikotiinia, joten niitä sitten kai verotetaan kuten tupakkaa.
    Lain rikkomiseen en ota kantaa kun en näistä mitään tiedä, mutta on kaiketi mahdollista että paketti saattaa jäädä joskus tulevaisuudessa tulliin haaviin?

Tupruttelua 19 vuotta ~aski/pv - viimeinen tupakka 25.11.2017

• MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    Onko nuo pakkauskoot erilaisia? Kpl-hintaa ei voi verrata, ellei osta samankokoista pakettia. Yleensähän isommissa pakkauksissa kpl-hinta putoaa jonkin verran.
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Kannattaa varmaan suoraan Tullilta kysyä asiasta.

• Minä kysyn edelleen miksi sama mies/henkilö tekee näitä keskustelunavauksia, mutta vaihtaa nimimerkkiä. Miksei tee samalla kaikkia? No siksi, että mainostaminen ainoa tarkoitus.

• "Minä kysyn edelleen miksi sama mies/henkilö tekee näitä keskustelunavauksia, mutta vaihtaa nimimerkkiä." Minäpä vastaan ajatusrikolliselle ihan itse. . Olen eri nimimerkeillä purjehdusfoorumilla, valokuvausfoorumilla ja asefoorumilla. Miksi minulla pitäisi olla sama nimimerkki myös täällä?

Tuo mitä Melisa kirjoitti on ihan totta. Ostin siis 320 pilleriä ja 210 purkkaa ja vertasin niitä pienempien pakettien hintoihin. Toisaalta suomituotteet olivat itse haettuja ilman postikuluja kun englannin tuotteet postikuluineen. Katsoin itse Tullin sivuilta ja sieltä löytyi ainakin se, että nikkipurkka on täällä lääke ja tulli joutui sen takia perumaan tekemänsä karamelliveropäätöksen.

• Sattui vain niin osuvasti nimimerkitkin yhteen, kun tuo yksi nyt satavarmasti koetti vain mainostaa epärehellisen tuntuisesti. Sitä ei ole yleensä sallittu muualla ja minäkin olen foorumeita ihan tarpeeksi kolunnut.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.