Nuuskasta/nikotiinistä energiaa?

Olin käyttänyt nuuskaa noin 8 vuotta. Päätin lopettaa 2017 syksyllä. Nyt noin vuodenkin jälkeen edelleen jotenkin sellainen olo, että nuuskalla saisin itseni huomattavasti skarpimmaksi ja energisemmäksi eli koko ajan sellainen "aliviritteinen" olo.

Harrastan liikuntaa 5 kertaa viikossa, kuntosalia pääosin. Syön terveellisesti ruokaohjelman mukaan ja nukun yöni hyvin. Paljon olen yrittänyt optimoida elintapoja jotta pysyisi skarppina jne.

Onko tämä vain kuvittelua ja täysin muista syistä veto pois vai voiko nikotiini/nuuska oikeasti piristää jne? En tiedä kultaako aika muistot, mutta mielestäni olin skarpimpi, tarkkaavaisempi ja iloisempi kun käytin nuuskaa.

Teen työkseni myyntityötä niin töissä varsinkin tuntuu, että nyt kun saisi nuuskan huuleen niin kyllä lähtisi homma toimimaan aivan eri tavalla. Onko tämä mistään peräisin vai aivojeni tekemää temppua vain ja oikeasti nuuska ei muuttaisi mitään?

Olen muutaman nuuskan nyt kokeillut viime päivinä ja olo ei juuri ole muuksi muuttunut näillä kerroilla, mutta mitä olen lukenut niin nikotiini toimii dopamiinia vapauttavasti ja rentouttavasti vasta kun siihen on riippuvuus.

Lopetin nuuskan viimeksi, koska siihen meni liikaa rahaa silloiseen taloudelliseen tilanteesen nähden ja ajattelin, että se on täysin turhaa, mutta onko sittenkään?

Olettaisin, että täällä on muitakin nuuskaamisen lopettaneita niin mitä fiiliksiä teillä?

Harkitsen vakavasti uudelleen nuuskaamisen aloittamista.

Viestejä yhteensä

• Tilapäistä energiaa,varmasti. Itse olen saanut pitkäkestoista energiaa siitä,että teen joka päivä yli 2km kävelylenkin. Energiaa tulee myös palautuvista aisteista ja siitä että katson paremmin,mitä suuhuni pistän. Ennen meni päivä kevyesti kahvilla ja tupakalla..
  • MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    Energia tulee varmaankin siitä, et nikotiini kiihdyttää keskushermostoa. On muistettava, et nuuskasta erittyy paljon enemmän nikotiinia kuin tupakasta.
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.