Paniikkihäiriö - tupakoinnin lopetus

Hei!
Kirjauduin juuri käyttäjäksi.
Tosiaan viimeinen rööki tumpattu Allen Carr:n kirjan myötä 'Stumppaa tähän' ja niin tein 14.11.2018 klo 17.
Olen polttanut kaksi vuotta "putkeen", eli kertaakaan en ole onnistunut olemaan edes yhtä kokonaista vuorokautta ilman tupakkaa/nikotiinia.
Ja pienenä taustatietona, minulla on siis paniikkihäiriö ollut lapsesta saakka, mutta ollut nyt oireettomana ns. Opitun "hallinnan vuoksi" jo jonkun aikaa. Lääkityksiä en mitään käytä tai nikotiiniinkaan mitään korvaushoitoja.

Nyt hyppäsin noin 5-10 tupakasta päivässä suoraan tuohon nollaan eikä ole ole ollut niin paha. MUTTA.
Tänään menin pitkästä aikaa töihin (olen vielä 18v lähäriopiskelija) tuttuun vanhainkotiin ja kaikki vanhat työkaverit siellä röökillä ja kyseli mukaan, tietenkin kieltäydyin. Mut siellä alko järkyttävät stressioireet: kauhea herkkunälkä, levoton olo (kuin tärisisi sisältä päin), päänsärky jne. Semmonen levoton olo.

Sitten nyt mentyäni nukkumaan tänä yönä, niin taas sama homma, kuin myös ensimmäisenä yönä, eli hätkähdän hereille ja SUORAAN paniikkikohtaukseen??
Voiko oikeesti viekkarit herättää ja aiheuttaa paniikkia?
Joku mulla ei mennyt siinä Allenin kirjassa perille, koska paniikin aikana selkeästi pelkään kuolemaa (normaali reaktio paniikissa mutta), ja kuolemanpelko mun tapauksessa tarkoittaa aina jollain tasolla jonkun asian menettämistä, eli en ookkaan asennoitunut tähän niin, et vapaudun jostain vaan edelleen aattelen, että luovun?

Keh, anyhow täällä hikisenä, tärisevänä kohtauksen jälkioireissa nauttivana kyselen teiltä vertaistukea ja ehkä vinkkejä noihin kohtauksiin tai miten saisin minimoitua nää viekkarit.
Ehdottomasti tää on mun paras päätös ikinä, mut herkkänä ihmisenä sitä miettii et selviikö ihan oikeesti tästä... mulla olis kumminkin kokeita, opintoja, töitä, treenejä jnejne ja painonpudotuskin käynnissä samaan aikaan (ja ei hätää, ihan terveellisesti toteuttamassa).

Tuliko/tuleeko teillä kohtauksia?