Champix sivuvaikutukset pinoon!

Eli kiinnostaisi kuulla, mitä kaikkia sivuoireita Champixin käytöstä on muille ilmaantunut.

1. viikolla
- epätodellisuuden tuntua (tämän takia meinasin lopettaa koko kuurin)
- päänsärkyä
- koko päivän mittaista kuvotusta
- väsymys

2. viikolla
- päänsärkyä ja kuvotusta
- väsymys

3. viikolla
- ei oikeastaan mitään mainittavaa, mahdollisesti elimistö jo tottunut

4. viikko
- valtaisa turvotus ja ilmavaivat

Tämä turvotus/ilmavaivaosasto on kohta kaikista häiritsevin. Vatsa on kuin olisi raskaana ja haju/äänihaittojen takia mieluiten eristyisi pois ihmisten ilmoilta.

Miten muilla?
«134

Viestejä yhteensä

• editoi syyskuu 2007
    Mulla oli ainoastaan n.15 min huonoa oloa lääkkeenoton jälkeen,mutta järkky turvotus jatkuu,vaikka reilu 3kk jo takana lääkkeensyöntiä,mies iltasin naureskelee,että onko varma,ettei hän ole tulossa neljännen kerran isäksi. HiHii.Mutta antaa mennä vaan kun on alamäki,vai mitä?
  • piksupiksu Lounais-Suomi
    editoi syyskuu 2007
    1.viikolla
    -Vähän ehkä"epätodellinen"olo
    2.viikolla
    -Tupakka ei maistunut niin hyvältä
    -Univaikeudet...illalla ei saanut unta ja aamulla olisi
    nukkunut jos vain olisi saanut
    3.viikolla
    -Vatsassa ilmaa
    -Univaikeudet jatkuivat
    -Pöhöttynyt olotila
    4.viikolla
    -Samat kuin kolmannella jatkuvat

Ilmavaivat eivät ole onneksi kauhean pahoja, mutta "läskistynyt" olotila ottaa päähän!Univaikeudet voivat johtua yleensäkin tupakinpolton lopettamisesta.Eivät vält. lääkkeestä.Oisin halunnut, että pillerit tuntuisivat enemmänkin jossain, mutta meinaan syödä ainakin sen 12-viikkoa.Ovat ehkä auttaneet niihin suurinpiin viekkareihin, mutta vaikeeta on ollu ja tulee olemaan.Kyllä tämä sitä omaakin tahtoa ainakin mun kohdalla paljon vaatii!!! :thumbup:
  • LauraXLauraX Uusimaa
    editoi syyskuu 2007
    Mulla menossa toinen vko champixilla (6 päivää polttamatta), turvotus ja ilmavaivat olleet pahimmat sivuvaikutukset. Olen myös parina iltana jättänyt pillerin ottamatta univaikeuksien takia (tiedä sitten tekeekö lopettamisen kannalta hyvää??) mutta uni on tullut paremmin. Lääkettä ei kannata ottaa tyhjään mahaan, mulla ainakin kuvotus loppui siihen kun opettelin syömään aamiaista :wink:
  • PoopiPoopi Lahti
    editoi syyskuu 2007
    Joo, haittavaikutuksia tällä lääkkeellä on (niinkuin kaikilla lääkkeillä). Mulla oli päänsärky, unettomuus ja aivan oudot unet. Pahoinvointia en tuntenut juuri alussakaan, mutta hyvänä juttuna oli se, että tupakka alkoi maistua pahalta eikä siitä saanut nautintoa enää. Poltin sen 14 päivää ja lopetin sen lääkkeenkin viiden viikon lälkeen.

Olen ollut nyt polttamatta 7 viikkoa suunnilleen (en edes laske päiviä tai viikkoja enää). Se jäi niin totaalisesti pois, etten mietikään sitä enää.
    Kyllä se motivaatio on kaikkein tärkein kimmoke. Lääkkeet on vain apuna. Väkisin ei voi lopettaa, jos ei ole henkisesti siihen valmistautunut ja saanut todella tarpeekseen tupakoinnista.

Sinäkin siihen pystyt ja lääkkeen sivuoireet on kuitenkin pienempi paha kuin jatkaa tupakointia, joten tsemppiä vaan sullekin!
  • malttimaltti keski-suomi
    editoi syyskuu 2007
    :thumbup:Moi vaan!
    Mulla oli 2-3 vkon käytön jälkeen nopeasti ohimenevää pahoinvointia Champixin oton jälkeen :|. Sen takia puolitin annoksen eli 2 x 0,5 mg ja 8. viikko otin aamuisin 0,5 mg ja siihen loppui lääkkeen käyttö.
    Välillä on ollut "vaikeaa"- sellaisia hohhoijaa ja huokaus hetkiä kun on tehnyt tupakkaa mieli.
    Siispä jos haittavaikutukset ovat ylitsepääsemättömiä niin annoksen tarkistaminen voi auttaa.
    Miettikääpä mitkä ovat lääkkeen haittavaikutuksia ja mitkä ovat vieroitusoireita- niillä ei saata olla isoa eroa!
    Ja lopuksi ei se tupakkakaan ole aivan haitaton- tsemmpiä kaikille samassa sarjassa painiville :thumbup:
  • editoi syyskuu 2007
    Onko muut huomannut,kun lopettaa champparin syönnin niin vatsan turvotus loppuu,mulla nyt neljäs päivä ilman ja vatsa ihan litteä.Champparin kanssa olin kun raskaana olisin ollut.
  • editoi syyskuu 2007
    Moro kaikki camppionistit!

1. viikko armottomat ilmavaivat
    2. viikko armottomat ilmavaivat
    3. viikko armottomat ilmavaivat
    4. viikko alkanut juuri, ja armottomat ilmavaivat siirtyneet asteeseen sairaan kovat ilmavaivat.

Aamusella kyselin mieheltä, notta minkähälaista se on elämä sitten kun ei enää puuppautta näin pirusti. Ilmavaivat on tyyppiä hajuton, mutta äänekäs. Kotona menee ok, mutta töissä on wc-kopit sellaiset, että ei tällainen arempi persoona kehtaa lasettaa ihan niin kuin haluaisi.

Turvotusta on ihan mukavasti. Housuihin toivoisi kuminauhaliitinkiä, mitä normaaliolotilassa en voi sietää.
  • editoi syyskuu 2007
    Mulla vasta ensimmäinen viikko syöty... Sivuoireina:

-vatsakivut
    -ahdistus rinnassa
    -väsymys!
    -päänsärky
    -pahoinvointia parina aamuna (en silti yrjönnyt)

Huomenna alkaa 2mg tabletit, saa nähdä tuplaavatko ne sivuoireetkin... Toivottavasti tekevät tupakanhimollekin jotakin, se ei vielä ole muuttunut miksikään. :?

Muoks, 13 päivää champixia syöty, ei enää muita sivuoireita kuin pahointivointi (menee nopeasti myös ohi) ja päänsärkyä välillä. Ai niin ja unet ovat todella mielenkiintoisia! :) Tupakat vähentyneet 2-3 päivässä, ihan itsestään. Huomenna toivon mukaan loppuu kokonaan... Saa nähdä kuinka käy. Ei kovin varma olo siitä.
  • SamisSamis Täl puol jokke
    editoi syyskuu 2007
    Mulla tuli oireina ainoastaan hemmetin paha olo pillerin jälkeen, mikäli olin unohtanut syödä ennen pillerin ottoa. Mikä tälläiselle: aamulla muki kahvia ja töihin-ihmiselle oli aikas vaikeaa.

Otin ainoastaan yhden 1 mg pillerin, sillä sen jälkeen kävelin päin seiniä, tyyliin: kuka olen - missä olen - mihin olen menossa. Totesin ettei ole mun "heiniä" ja jatkoin 2 x 0,5 mg:lla. Nyt pari viikkoa ilman tupakkaa, joista viimeinen viikko myös ilman Champixia. :D
  • editoi syyskuu 2007
    Kuvottava olo n tunnin verran lääkkeenoton jälkeen, vaikka otan sen ruuan kanssa - kerran otin tyhjään vatsaan enkä toiste sitä tee.

Rintakivut, samoin vähän lääkkeenoton jälkeen. Nämäkin mainitaan pakkauksen sivuoirelistassa, mutta silti ne hieman itseäni kauhistuttavat.

Ilmavaivat :D

Mutta ihmepilleristä en luovu - on siitä mulle ollut niin iso apu, tänään tulee EKA VIIKKO täyteen ja mieli on pysynyt loistavana ja himot hillittävissä mitoissa.
  • editoi syyskuu 2007
    Ai niin ja "poikkeavat unet" juu. Olen nauttinut nukkumisesta kovast, unet ovat olleet hyväntuulisia ja mukavia. Ja paljon unia joka yö.
  • PistokasPistokas Häme
    editoi syyskuu 2007
    Jou :mrgreen: !

Kokolailla samoilla linjoilla sivuoireiden kanssa :? Yhtenä aika ISONA lisäisin vielä melkoisen "jarrun" eli kaikki himot pysyy totaalisesti kurissa -suosittelen lämpimästi SA int käyttöön :lol:
    6 viikkoa ilman tupakkaa ilman retkahdustakaan ja 1 mg 2 x pv tabu teki totaalisen toopen olon, että jätin sikseen ja olen otellut 0,5 mg illalla viimeisen 4 viikkoa ja jätellyt vähän välistä poiskin kokonaan.
    Tänään tuli ensimmäinen olotila, että MITÄ ? tekee mieli tupakkaa tai jokin outo levottomuus -eikun äkkiä pilleri poskeen ja joko psykologinen tai oikean vaikutus, 5 min ja meni ohi ! No näitähän on tullut ja mennyt mutta saa pieksää tämän jos polttamaan uudelleen alan -niin paljon paskamaisia sivuoireita, että tahdolla on ollut 120 % lisäosuus, ei varmasti kukaan pelkillä pillereillä lopeta.
    Kerran olin 2 vkoa polttamatta laastarilla ja sillä lopettaminen oli lasten leikkiä verrattuna tähän turboiluun :evil:
    Huomaan kanssa, että mitä enemmän ajattelen tupakkaa tai niinkuin nyt kirjoittaa siitä, sitä enempi ahistaa.
    Omat silmät kanssa mulkoilee kaikki jolla on tupakka kädessä -siis niitä päiviä varmaan kokonaan tänään, että jo kadulla kävellessä sieraimet lautasena oikein nuuskimalla nuuski tupakan hajut 5 krs parvekkeeltakin -kissus sentään.
    Siltikin Champix on hyvä nojapuu ja varsinkin liferewards tukiohjelma netissä -jenkkimeninkeineen (hiukan hymyilyttänyt mutta haavoille antanut balsamiakin), joita ilman en varmasti olisi tässä :wink: - tsempit kaikille !

• sipe61sipe61 Tampere
    editoi syyskuu 2007
    Champix - kuuri jo kärsitty.
    Sivu oireitani oli;
    -Pahanolon tunne heti lääkkeen oton jälkeen.
    -Alussa, oudot unet ja vähän unettomuttaakin.
    -ilmavaivat ja turvotus,jotka oli välillä ihan sietämättömät. Ilmavaivat olisi voineet olla edes hajuttomat, mutta ei..

• EsaEsa Turku
    editoi syyskuu 2007
    Tiettykin jos lääke aiheuttaa paljon haittaa, sitä ei kannata käyttää. Tupakoinnin lopettamiseenhan ei tarvita lääkettä, sen tarkoitus on vain helpottaa oloa alkupäivinä. Jos lääkkeestä tulee kovin huono olo, siitä on enemmän haittaa kuin hyötyä.
  • editoi syyskuu 2007
    Omat sivuvaikutusoireet ovat hellittäneet neljännen viikon alussa. Nyt tuntuu ettei mitään pillereitä enää popsisikaan. Kävin eilen terveydenhoitajan juttusilla mittauttamassa verenpaineet (loistavat lukemat olivat) ja kerroin että aion lopetta Campixin syömisen neljän viikon päästä. Siinä vaiheessa olisin syönyt lääkkeitä kahdeksan viikkoa.

Hän oli sitä mieltä, että ettei missään tapauksessa kannata lopettaa. No me saimme hedelmälllisen keskustelun aikaiseksi, koska itse olen sitä mieltä, että Campix on alussa potku persuuksille ja ihan sama on lopettaako pillerien syönnin neljän, kahdeksan, vai 12 viikon päästä. Jossain vaiheessa on pakko selvitä ilman niitä. Terkkaritäti oli sitä mieltä, että lääkkeitä pitää syödä tuo suositeltu 12 viikkoa, koska se vaikuttaa "jotenkin päähän".

Eli se siitä, alan ammattilaisen lausunto oli todella painava. Lopetan pillerit neljän viikon päästä ja jos tuntuu siltä Champix on ollut se tukikeppi, aina voi aloittaa kuurin uudelleen.
  • editoi lokakuu 2007
    Mulla menossa 8:as päivä,eli tänään ensimmäinen kerta 2x1mg tabuja.
    Tähän mennessä sivuvaikutuksena ilmennyt kaameet ilmavaivat ja turvotusta
    ja lisäksi seksuaalista haluttomuutta,ei nää nyt niin kauheet sivuvaikutukset
    minun kohalla oo jos pääsen tällä eroon tupakasta.Hyöty paljon suurempi ku
    haitta.
  • nippernaatinippernaati Espoo
    editoi lokakuu 2007
    Olen nyt syönyt Champixia n. 3 viikkoa ja tupakatta olen ollut 10 päivää. Minullakin on ollut noita ilmavaivoja tai oikeammin turvonnut olo eli vatsa on kuin ilmapallo. Lisäksi katselen elokuvia joka yö unessa (tosi hyviä ja mielenkiintoisia). Pahoinvointia ei liiemmin ole ollut. Sellaisia oireita, joita muut eivät ole kirjanneet on esim. öinen suonenveto jaloissa (toistuu lähes joka yö). Nyt olen alkanut nukkumaan sukat jalassa, niin on helpottanut. Toinen on se, että se ilmeisesti tekee tehottomaksi hormonikorvaushoidon (siitä kyllä mainitaan tuoteselosteessa) ja välillä hikoilen kuin saunassa olisin.
    Tupakkaa ei edelleenkään tee mieli, mutta päivärytmiikka on erilainen kun ei ole tupakkataukoja ja se hieman tökkii, eli kaipaan kovasti niitä taukoja.
  • RiaRia
    editoi lokakuu 2007
    Pahoinvointi, jos ei aamulla syö kunnolla.

Ilmavaivoja aikansa, mutta totesin ehkä enemmän johtuvan sokerittomista pastilleista. Alkoi ottaa ne päähän niin paljon, että mietin jo että parempi haista tupakalle ku paskalle koko ajan, mutta pastillien (läkeröl) jättö toi avun. Mainittakoon vielä, etten mä niitä aski kaupalla vetänyt päivässä, mielestäni ihan kohtuullisesti, mutta sekään ei näytä sopivan mulle.

2mg annos sopi, mutta olen vähentänyt yhteen tabuun päivässä kun se tuntuu riitävän. Tai saattaa olla että kahdella tabulla oli vatsaa kovettava vaikutus. Paskan hajua siis ilmassa, muttei paskasta tietoakaan :D

Nyt 42 päivää savutta ja ei oikeastaan mitään sivuoireita/haittavaikutuksia lääkkeestä.
  • ComCom
    editoi lokakuu 2007
    Ei mitään ilmavaivaa/turvotusta tms. Pahoinvointia oli hieman. Parasta on kuitenkin ollut lisääntynyt seksin halu/tarve... =)
  • editoi marraskuu 2007
    Huomenna tulee 7 viikkoa täyteen ilman tupakkaa, 9 viikkoa olen popsinut Champixia. 9 viikkoa olen piereskellyt ja käyttänyt saniteettitiloja 4x useammin kuin aiemmin, vyötä on pitänyt löysätä ja olen harkinnut vaatteiden uusimista.

Muuten on mennyt hyvin.
  • editoi marraskuu 2007
    no ny se sitten valkeni mullekki miksi mun maha on ku fuckin potkupallo, ihmettelin illalla että miten näin turvottaa vaikken syönyt sen enempää kuin ennenkään.
    saunassa kun kävin illalla join pullon olutta sen jälkeen, arvatkaapa millainen koripallo maha senjälkeen oli :wink:
    unet on kyllä jänniä, viimeyönä putos lentokone ja olin kaverinkans järvenrannalla saunomassa ja olutta juotiin (mut ei poltettu =D)
  • inka03inka03 Vantaa
    editoi marraskuu 2007
    Mulla reilu viikko takana kuuria. tupakan lopetus päivä 12.11 eli se viimenen mahdollinen päivä=)

Oireet : kova väsymys, unet outoja, lähimuisti menee. Ihan pienet asiat jotka pitäis muistaa niin unohtuu. Muuten ihan ok. Ai niin ja suussa todella kamala maku syö mitä tahansa. Ihan myrkyn maku. Mut nämä pieniä, jos pääsen röökistä eroon.
    Ja se että mulla siis kaikkee muuta kun unettomuutta.
    Ehkä mun aivot tuottaa dopamiinia jo ennestään niin paljon,et tää ylimääränen sit lamaannuttaa=)
  • nyt tai ei koskaannyt tai ei koskaan Kokemäenjoen suisto.
    editoi marraskuu 2007
    Com kirjoitti:
    Ei mitään ilmavaivaa/turvotusta tms. Pahoinvointia oli hieman. Parasta on kuitenkin ollut lisääntynyt seksin halu/tarve... =)
    Com.... Ehkä sä jotenkin etsit korvaavaa tekemistä.... Loistava keksintö muuten seksi korvaamaan tupakointia.. :oops: Mitä mukavinta savutonta seksipitoista marraskuuta teille!!! :lol:
  • inka03inka03 Vantaa
    editoi marraskuu 2007
    Heippa!

Itseasiassa mulla on nyt särkenyt päätä. Naurattaa,kun eka kirjotin nuo oireet ja nyt vasta muistan osan,mut toi on tosiaan vaikuttanut mun muistiin. Kävin tänään lääkärissä siitä puhumassa ja se sanoi et jos aivot tuottaa normaali määrän dopamiinia tai enemmän,niin ihan ymmärrettävää kun syön tätä,et muisti menee.
    Maha turvonnut ennestään ja ilmavaivat on kovat :oops: :oops:
  • editoi marraskuu 2007
    inka: sama juttu ilmavaivojen kans.. argh voi tätä päristelyä
  • nippernaatinippernaati Espoo
    editoi marraskuu 2007
    :D :D :D Jess, 7 viikkoa tupakatta.En kyllä olisi uskonut että pinttynyt (40 vuotta tupakkaa) tupakoitsija pääsee eroon näin helposti tupakasta. Sitä vaan vieläkin ihmettelen, että työterveyshuollossa on puhuttu jo pitkään siitä, että tupakanpoltto täytyy lopettaa, mutta kukaan ei kertonut, että siihen saa apuja pillereiden muodossa! :(

Viime viikolla uskaltauduin vaa´alle ja totesin että 4 kg on tullut painoa lisää. Täytyy nyt vain kestää ja karistella kilot sitten kun Champix on lopetettu ja ollaan selvillä vesillä. En omasta mielestäni edes syö enempää kuin ennenkään, sillä jotenkin n ruokahalu mennyt ja mitään ei tee mieli.
    Ilmavaivat on myös aika kaameita :oops:

Osaako joku kertoa helpottaako nämä vaivat sitten kun Champixin käyttö on lopetettu? Entäs painonnousu?
    editoi marraskuu 2007
    :lol: Hihhih... Olen sua viikkoa edellä ja kilon verran enemmän kerännyt.... Aion lopettaa Champixit noin viikon päästä. Vähensin pikkuhiljaa, ensin iltapilleri puoliksi ja sitten jätin sen kokonaan. Nyt otan 0,5 mg aamuisin ja kohta en siis enää sitäkään. Sivuvaikutuksia mulla ei ole ollut oikeesti paljoo mitään. Hiukan kiintoisia unia.... 8) Antaas kattoo kuinka ämmän käy... Laihdutuksen aloitan joulun jälkeen.. :lol:
  • KatjaKatja Helsinki
    editoi marraskuu 2007
    Heipsansaa, ei ole kokemusta champixista, mutta ilmavaivoja tuli kyllä ilmankin lopettaessa :( Ne helpotti tietty aikaa myöten ja huomasin että noi xylitol tuotteet tekee niitä (Mynthonit ja purkka) :shock:

Paino jatkoi mulla nousuaan melkein 5 kk, kunnes pysähtyi +15 kiloon :shock: Mutta siitä puolet varmasti hommattu ihan herkuilla.
  • editoi marraskuu 2007
    Ensimmäisinä päivinä oli oli vähän huonoa oloa lääkeenoton jälkeen, mutta ei enää. Taisi siinä olla ekat päivät myös vähän sellainen epätodellinen olo?
    Noita ei ole enää ollut (aloitin vähän yli 2 viikkoa sitten kuurin).

Nyt ainoa mitä enää olen huomannut, on "oudot unet". Eli jokayö on kuin leffaa katsoisi, ei kuitenkaan siis ole painajaisia. Muistan myös nuo unet melkein aina. Just jees!! :lol: Ei siis yhtään epämukava sivuvaikutus.
    editoi marraskuu 2007
    Nuo kummalliset, omituiset unet jää heti vähemmälle kun vähentää pillereitä...
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.