Miljoonas Champix ketju

Olen tänään kahdettatoista päivää Champixilla, heti toista kertaa lähes peräkkäin ensimmäisen aloituspakkauksen jälkeen, kun silloin epäonnistuin. Kalliiksihan tämä tulee, mutta täytyy myöntää, että ensimmäisen kokeilun positiivisten tuntemusten jälkeen sanon, että jos ei sähkötupakkaa lasketa, niin tämä on helpoin tie. Nikotiinittomaksi tällä ainakin pääsee kaikkein helpoiten. Ei sillälailla tee mieli tupakkaa, tekee vaan mieli polttaa ihan tavan vuoksi. Siihen se ikävä kyllä viimeksi kaatui. Tällä kertaa en anna tapariippuvuudelle valtaa, vaan juon aamukahvini ilman tupakkaa, syön ruokani ilman ruokasavuja jne jne.

Olen tänä aamuna siis ensimmäistä päivää polttamatta. Pakkauksessa kun lukee, että 8-14 päivän aikana pitäisi lopettaa. Viimeksi minulla oli sellainen kortti, missä oli kolme vai neljäkin eri keinoa lopettaa Champixin avulla ja kylläpä siinä yksinkertainen mies menee pökerryksiin, kun pitäisi näin vaikeassa asiassa miljoonasta vaihtoehdosta valita. Helpompi ohje on varmaan se, että kun huomaa että tupakkaa ei tee enää mieli, niin lopettaa silloin, vaikutti lääke tai ei. Näin ainakin tietää, miltä itsestä tuntuu.

Enpä tässä kummempia keksi tähän hätään aiheesta, pakko vaan seurailla miten nämä muutamat ensimmäiset päivät tästä sujuvat. Haaveena päästä juoksemaan mahdollisimman pian, koska normaalisti keuhkot pistävät siinä hommassa hanttiin.

«1

Viestejä yhteensä

• Tsempit! Champix saa tupakan maistumaan pahalta,mutta juuri tuosta tavasta pitääkin päästä.
  • Tervehdys!

Miljoonanteen Champix ketjuun miljoonas yrittäjä/lopettaja.

Täällä 20+ vuotta takana tupakointia, nuuskaa ja sähkotupakkaa. Viimeiset vuodet pelkästään tupakkaa 2askin päivävauhdilla.

Lääkäri määräsi nyt Champixit koska halu lopettaa on kova! Terveydelliset seikat tottakai pääosassa. Myös lenkkeilystä tulisi varmasti helpompaa, kun keuhkot aivan eri kuosissa.

Nyt neljäs päivä takana champixiä ja ei vielä kummoisia muutoksia tupakoinnissa, ehkä hitusen maku kadonnut. Pelon sekaisin tuntein odotan sitä ensi viikkoa, kun pitäisi pystyä stumppaamaan lopullisesti. Noh eiköhän se sieltä tule kuten lähestulkoon kaikilla muillakin!
  • Tupakan "maku" katoaa jo muutamassa päivässä. Ei pelkoa siitä.

• Nyt 10päivää takana. Vähän huolettaa. Röökiä kuluu lähes samaan tahtiin edelleen joskaan ei välttämättä niin hyvälle maistu kuin ennen kuuria. Täiksi päiväksi olin suunnitellut lopetuksen ja 8tuntia pystyinkin olemaan ilman. Ikäväkyllä tuska ylty ja kävin juuri röökillä. Blaah. Jotenki sitä ei usko, että lähipäivinä tulisi kaikkien puhuma ”röökiä ei vain tehnyt mieli” hetki. Kai tää tästä..
  • Kuis Roomanrakentaja, onko lopetus onnistunut?

Minä kokeilin kerran champixilla lopetusta. Tuttu, joka oli tosi piintynyt tupakoija onnistui sillä lopettamaan ja hänen suosituksestaan sitten itsekin kokeilin sitä.

En muista kauanko lopetusyritys kesti mutta omalla kohdalla se oli kaikkein surkein yritys, oikein mahalasku :o En syytä siitä champixia vaan sitä, että kun olin champix kuurilla kerroin kaikille ja kaikkialla, somet naamarit mukaanlukien, että lopetan. No sehän oli sitten ihan helvettiä niiden lopetuspaineiden kanssa että olisiko joitain viikkoja lopetus kestänyt eikä minulla tullut vaihetta ettei tee mieli.

• JuipeloJuipelo Kuopio
    editoi joulukuu 2018

Hei Roomanrakentaja. Mie käytin Champixsia ja mulla toimi kyllä hyvin. Tupakka jäi vähän itsestään pois eikä sellaista himoa tullut. Ainut oire oli suun kuivuminen öisin sekä metallinen maku kielessä. Nämä oireet oli koko käytön ajan. Tosin koin ne lieviä oireina eikä niistä tullut ongelmaa. Kaksi kuukautta menin ohjeiden mukaan ja sitten aloin vähentämään. Rinnalla käytin nikotiinipurkkaa pahimmissa kohdissa. Suosittelen siis lisäksi jotain korvaavaa kun himo yltyy. Siitä se lähtee. Tsemppiä....

• editoi joulukuu 2018
    Moikka,
    Kiitos kyselyistä. Nyt meneekin täällä todella mallikkaasti. Hauska lukea tuota vaajaan viikon vanhaa purnaustani. Heti seuraavana päivänä otin itseäni niskasta kiinni ja heitin röökit roskikseen, eli kohta 5 päivää savuttomuutta täynnä.

Ensimmäiset kaksi savuttomista päivistä käytin pastilleja jonkin sortin hätä huutona. Tajusin vain toisen päivän kohdalla, että en tosiaankaan ole nikotiinin orja enään vaan sen tavan ja tupakan himon. Näin sitten jätin pastillit pois ja luopuminen oli todella kivutonta. En myöskään koe minkäänlaisia fyysisiä oireita. Ei tärinää, ei levottomuutta, ei mitään. Vain pääkopassa taistellaan. Tämä psyykkinen jäljelle jäänyt tupakan himo iskee aalloittain kuten moni muukin täällä Stumpissa on maininnut. Onneksi nämä aallot kestänee joitakin minuutteja ja ilmenevät ”vain” ruokien jälkeen, herätessä ym tilanteissa joissa olet tottunut vuosikymmeniä polttamaan.

Sen voin omasta kokemuksesta sanoa, että ei se rööki alkanut pahalta maistumaan tälläkään lääkkeellä. Piti vain uskoa, että lääke on tukkinut nikotiinin tarpeeni ja voin heittää sen askin pois ennalta laskettuna päivänäsi.
    Pelottavalta se ajatus tuntui. Ihan kuin lähdet ajamaan ensimmäistä kertaa ilman apupyöriä ja et kaadukkaan.

Sivuoireta en ole havainnut.

Pitkä on vielä matka. Jatketaan!
  • MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    Hyvältä kuulostaa Roomanrakentaja.
    Laitappa tuo banneri nyt itselles, on mukava seurata miten savuttomuusaika ja polttamatta jääneiden tupakoiden määrä tasaisesti kasvaa.
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Asenne on ainakin vankkana siellä. Ja on tajuttu, että nikkispirulainen on yliarvostettu ja suuri osa prosessista keskittyy korvien välissä tapahtuvaan toimintaan. Se on tärkeä huomioida jo heti alussa, että nikotiinin puutteeseen ei kuole, ja se poistuukin elimistöstä varsin nopeasti.

• editoi joulukuu 2018
    Melissa: tosiaan tuo bänneri on hyvä. Kiitos kun muistutit.

Ajatusrikollinen:
    Noinhan se tosiaan on. Viisaammat ovat tainneet todeta, että kolme ensimmäistä päivää olisivat pahimpia? Hyvin mahdollista. Ei tämä vieläkään ruusuilla tanssia ole, mutta nyt nämä mieliteon aallot nousevat paljon harvemmin päivässä. Ruokailun jälkeen ja nukkumaan mentäessä/herätessä pääosin ainoastaan. Ensimmäisinä päivinä sitä taidettiin painella siellä aallon harjalla toista sataa kertaa :s

Itsellä noina hetkinä auttaa mynttonit tai muu vastaava pastilli. Saa jotain jolla tukahduttaa mieliteon.
  • editoi joulukuu 2018

En minä siitä tiedä mitkä päivät pahimpia on, mutta en muista esimerkiksi ensimmäisistä päivistä yhtään mitään. Eli ilmeisesti mitään suuria oireita ei ollut? Vasta kun alkoi tulla kuukausia tilille niin muutuin kärttyisäksi ja tupakki oli jatkuvasti mielessä. En halua toki pelotella ketään tällä, sillä prosessi väkisinkin tuo mukanaan vaikeitakin hetkiä, kun mieli todella tajuaa, että minä oikeasti olen nyt lopettamassa tämän touhun kokonaan. Silloin voi tulla henkisiä vastareaktioita, jotka kyllä kestää ihan puhtaasti järkeillen ja on sisäistänyt, että ne ovat vain muistoja jotka kummittelevat. Väitän, että ihminen on oikeastaan jo viikossa tai parissa irti, mutta asian hyväksyminen voi olla myöhemmin vain vaikeaa.

• editoi joulukuu 2018

Ei ne päivät jatkossakaan sen pahempia ole. Hyvin pitkälti se on vain omasta asenteesta kiinni. Itselle tulee ainakin vieläkin mielitekoja et olispa kiva vetää tupakka mut en oo antanut periksi. En kertaakaan. Champix avulla itsekkin lopetin ja josko tämä olisi jo pysyvää, sen vain aika näyttää.

Juuri noinhan se menee jani8. Pysyvyys riippuu ihan omasta nupista.
    Kuvailen usein, et mulla on tupakkapoliisi päässä, joka valvoo ja varoittaa pahoissa paikoissa. Aika työtön tuo jo on, mut ei poispotkittu kuitenkaan.
    Asenne ratkaisee. Aina.
    Sulla kaksvuotinen hienosti lähenee. Tule kuittaamaan se HEP-poteroon sitten.
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Mieliteoista on kuitenkin hyvin pitkä matka itse tekoon. Siinä mielessä kiintoisaa omallakin kohdalla, kuinka vaarallisilta ne mieliteot tuntuvat, vaikka ne ovat vain sitä itseään.

• editoi joulukuu 2018
    Kohta 8 päivää jo takana ja kokoajan helpompaa alkaa olemaan o:)

En tiedä miten te muut käytätte alkoholia tai olette käyttäneet. Itseäni huolettaa uudenvuoden karkelot. Paljon tupakoivia ja nuuskaavia ystäviä ympärillä ja tähän päälle alkoholin vaikutus :#
    Jospa sitä ihan suosiolla olisi juomatta. Eipä tarvitse stressata.
    En tiedä miten Champix suhtautuu alkoon. Ota selvää, ettei käy hassusti. Yleensä lopettamisen ekoina kuukausina voi olla fiksua olla varovainen alkon suhteen. Ei kait kukaan sorru kahden annoksen jälkeen, mut suuremmat määrät voivat nakertaa päätöstä.

• Näin se on kuten Melisa sanoo. Itse vältin alkoholia nyt kun lopetin polttamisen. Yhdet kumarat (lue kännit) kuurin aikana otin. En huomannut että alko / Champix yhdessä olisi tuonu jotakin oireita. Tietoisesti alkoa kuitenkin välttelin kun aiemmat lakot oli nyrjähtäny piloille just kännissä.

Muistan kerran jo vuosia sitten kun ostin sippiaskin, muistatteko 10 kpl askissa! Aatelin että näissä juhlissa vaan nämä vetasen ja sitten se on siinä. Eihän se niin mennyt. Yhteen tyhmään känniseen päätökseen meni se lakko savuna ilmaan. Jotenkin ne humalassa poltetut antoi sykäyksen jatkaa polttamista. Meni vuosia ennen kuin pystyin yrittämään edes uutta lakkoa. Kyllä hävetti, nolotti ja v.....i!

Ei tule päissä järkevästi aateltua ei. Nyt en enää leiki. Minulla lähtis varmasti helposti vanhoille urille. Joten ei henkostakaan.

Krapulat on muuten helpompia kun tupakka on jääny pois.

• Eipä ole vaikuttanut jo alussa käytetty alkoholi suuntaan tai toiseen, koska päätin lopettaneeni.

Taidat olla tässä suhteessa poikkeusyksilö ajatusrikollinen. Suurimmalla osalla Stumpissa sortuneilla on ollut syunä slko. Vaikka olikin päättänyt lopettas. Alko se vaan madaltaa noita kynnyksiä.
    Muuten olen just sillee kuin sinäkin Juipelo, retkahtanut alkon (ja kylläkin riidan aiheuttaman uhman) takia. Poltin 3,5 v ja sit löysin foorumin.

• editoi joulukuu 2018
    Kiitoksia kokemuksistanne. Tosiaan parempi pitää siis pää kylmänä myös alkon suhteen nämä ensimmäiset kuukaudet. Tuo ”nautintoaine” ei onneksi itselleni aiheuta minkäänlaista riippuvuutta kuten nikotiini ja en joudu mitenkään kahden aineen himoihin saman aikaisesti onneksi sentään :D . Riski tosiaan olisi aika suuri sortua vaikka kuinka onkin päätöksen tehnyt, Ihminen kun ei ole koskaan humalassa kovin välkky :blush:
  • Minulla on käytössä sen verran keuhko- ja sydänlääkkeitä, että menen aika pitkälti 0-toleranssilla.

• Itse aloitin champpixsen tiistaina tosiaan ekaa kertaa lopetamassa 12v poltamisen jälkeen

• Tsemppiä.

• kiitos ekana päivänä oli poltaessa vähän huono olo mut muina päivinä ei mitään tänään ei poltaessa enää tupakki maistu miltään ja teräksinen maku jää sen jälkeen

• Hieno juttu irkku93. Oletko pohtinut jo milloin on eka savuton päivä.

• 1.1.2019 on lopetuspäivä

• Champixit pian lopussa ja toivon että kivat unet jäävät. Mies tuli juuri sauhuilta ja ekan kerran haisi tosi pahalta. Mut en tosiaan aio ostaa tupakkaa.Hyvää joulunodotusta kaikille!
  • Kyllähän se alkoholi laskee estoja tupakoinninkin suhteen. Monet siihen on kaatunut mutta siinävaiheessa kun oma halu on tarpeeksi kova lopettaa tupakointi niin sitä ei pysty mikään muuttamaan. Itsellekkin osu lopetuspäivä lauantaiksi. Sinäviikonloppuna otin kuppia aika reippaasti, perjantain ja lauantain join putkeen mutta ainut erä että keskiyön jälkeen ei enää savuakaan. Ekoina päivinä mulla oli vielä nikotiini purkka mukana mutta meniköhän sen kanssa ~3-4 päivää kun alkoi tekemään niin huonoa oloa et jäten senkin suoraan pois ja ihmettelin et eipä tää niin paha ookkaan.

Sulla lähenee jo kaksi vuotisjuhlat! Hienoa jani8.
    Hyvin oot lopulta selvinnyt tähän asti. Alkuajat ovat alkuaikoja.

• Kaksi viikkoa täynnä savuttomuutta. Ei voi kun tätä ihmelääkettä kiittää. Yllättävän helppoa on ollut. Varsinkin nyt viimeiset 10 päivää tuosta kahdesta viikosta. Tupakan himot ja automaattinen taskujen kaivaminen tupakkaa etsiessä ovat vähentyneet paljon. Joskin nyttenkin mietin asiaa. Liekö tämä palstan selailu syynä ;)

Aloituspakkaus alkaa olemaan kohta taputeltu. Hirvittää tuo jatkopaketin hinta. 192e taitaa olla hinta ja siitä joku lovi pois kun lääkäri määräsi hoitona tämän minulle. Olisiko se sitten joku 120e lopulta. Noh toisaalta alla olevasta bannerista voi todeta, ettei se röökikään halvaksi tullut :D
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.