Tammikuun 2019 lopettaneet

Kinkut on sulateltu ja joulu kääntyy ehtoopuolelle. Nyt olisi erittäin hyvää aikaa alkaa nimittäin psyykata itseään elämäänne helpottavaan päätökseen. Voitte aloittaa sen jo nyt, ellette jo todennäköisesti ole alottaneet, ja kertoa ensitunnelmia mahdollisesta tarkasta ajankohdasta. Koen, että puhuminen ensialkuun voisi auttaa, mutta en odota, että kukaan tähän vielä mitään vastaa tai kokee tämän liian "aikaiseksi".

Puhutaan siis vuosikymmenien ajan kehittyneestä klassikkoaseman saavuttaneesta uuden vuoden lopettamisesta, jolloin monella tuntuu olevan virettä ja halua lopettaa tupakointi kokonaan. Olisi ainakin helppoa pitää kirjaa koska lopetti, kun voisi sanoa että silloin vuonna tuona päivänä se loppui.

Tästä alkaisi sitten ne askelmat kohti savutonta elämää! Jos nyt kerrotte ensiaskeleistanne, niin sitten ei ole niin raskasta aloittaa "puhtaalta" pöydältä ja olette ehtineet hieman funtsia mitä kaikkea edessä tulee olemaan. Toki voitte yllättää, pitää suut supussa, eikä mitään tapahdu kuin vasta h-hetkellä. Paineita päivästä ei kannata ottaa, sillä samanlainen se päivänä on kuin vaikkapa keväinen keskiviikkoiltapäivä klo 16.00.

Kuka aikoo? Kuka ei? Kuka lopettaa? Kuka ei?

«13456711

Viestejä yhteensä

• No niin, taas tää alkaa... 6 tuntia vielä saa polttaa...

Follow your dreams, my love <3

• Mölypallo kuittautuu mukaan tammikuun lopettajiin :# <3

Savuton kesä 33 vuoden jälkeen!!
  • editoi joulukuu 2018

Onko lopetusajankohta vasta aamulla, vai kuinka? Eniveis, tsemppiä kaikille.
    Ei ole niin tarkkaa tai tunnin päälle.

• Enismmäinen aamu ilman tupakkaa, tästä se lähtee :)
  • Lopetusajankohta tietenkin silloin, kun vuorokausi vaihtuu, eli keskiyöllä! Näin ainakin mulla ja nyt on mennyt kohta 15 tuntia ja tupakkaa tekee mieli ihan s******sti, mutta en nyt polta.

• Tää laskuri on vähän hölmö. Laitoin lopetuspäiväksi 31.12. Silloinhan mä sen viimeisen röökin poltin, klo 23.55. Ja tää näyttää, että vuorokausi on mennyt JO (haha)

• Hyvät päätökset ootte tehneet. Tervetuloa mölypallo, Edit ja Cmmb2019. Onko sulla Edit mitään apuja vai ihan luomunako lopetat. Voimia taisteluun!

• Kiitos :) samat kuin viimeksi, eli laastarit ja imeskelytabletit... lääkäri suositteli & kirjoitti Champixia, mutta lueskelin sivuvaikutuksista ja päätin nyt vielä toistaiseksi jättää väliin... ( vatsa turpoaa, ei kiitos. Masennus, ei kiitos. Unettomuus, ei kiitos. Kohonnut itsemurhariski, ei kiitos.) Eli näillä mennään!

• Hyvä juttu. Tsemppiä kovasti

• Kiitos, Juipelo :)

• Puuh toinen päivä takana ja nyt alkoi tekee mieli ihan hirveesti juoksen vaan edes takas kämppää että saan tekemistä
  • Minäkin astun teidän kanssa lopettaneiden joukkoon. Miten saa ton laskurin itelle
  • Meet sinne foorumin omiin asetuksiin ja sielt sen saat
    Siis sun frofiili
  • Täytyykö toi laskuri jotenkin tehdä vai tuleeko autom.
  • Pitää kirjautua stumpin (ei foorumin) etusivulla, jolloin heti silmien eteen tulee nappi "muokkaa profiilia", painat sitä ja sitten kelaat vähän alaspäin ja tulee kenttiä joihin täytät lopetustietosi. Sitten laskuri näkyy foorumilla.

• Tervetuloa mukaan uudet lopettajat! Eiköhä aloteta teidän kans uusi, savuton vuosi

• Täällä myös taas. Toinen päivä ilman. Nielurisojen poisto edessä ja nukutus pelottaa ja sai lopettamaan..
  • Tervetuloa Sannna-Savuton. Mites tammikuun muilla lopettajilla on mennyt?

• Kiitos Juipelo!
  • editoi tammikuu 2
    Tänään on ollut hiukan levoton olo varsinkin aamukahvin ja ruuan jälkeen
  • Kyllä se Tassukka helpottaa, ensimmäiset päivät on niitä vierotusoireiden kanssa painimisia. Tunne että jotakin puuttuu viereltä ja sitä etsii ja hakee eikä löydäkkään.

• Just näin, hyvin kuvattu, rim. Vanhasta muistista kolme ekaa päivää on pahinta, sit helpottaa hetkeks... tähän nyt luotan ja oon todellakin niinkuin jotain ois hukassa... enkä oikein tiedä mitä tekisin. Äsken kävin kävelyllä, se tuntui nyt tähän kohtaan auttavan, oli ainakin fressi keli!

• Ja Tassukka; saat ton laskurin itsellesi, kun menet stumppi.fi etusivulle ( siellä lukee: harkitsetko tupakoinnin lopettamista? ym. sekä kuva jostakin huurteisesta ikkunasta ;) klikkaa oikeasta yläkulmasta ”ukkelin” kuvaa ja kirjaudu tunnuksillasi sisään. Sitten klikkaat ”Muokkaa profiilia” ja laitat sinne kysytyt tiedot. Laskurin pitäisi sitten näkyä automaattisesti. Kysyttiin lopetuspäivää ja mä ainakin laitoin ton 31.12., kun silloin just ennen puolta yötä sen vikan röökin poltin. Näyttää nyt ehkä päivän enemmän, mutta illalla nukkuun mennessä se on oikein ja sehän on hyvä se :)

• Hyvä, Tassukka :) musta tää laskuri on aika tärkeä juttu. Joskus huonolla hetkellä riittää, kun käy täällä sitä katsomassa

• Joo on laskuri muuttunu viime näkemästä. Parempi on:-) onko minkä ikäisiä Tammikuun lopettajia? Itse 29
  • Edit niinpä siksi oon yrittäny saada sen laskurin
  • Tsemppiä tammikuulaisille
  • Tääl kans 1 vasta lopettanut. Laastarilla mennään ja tää aamu kyl on ollu paha! Olin siis 1.1 polttamatta, mutta eilen aamulla poltin 2, sitten hommasin laastarit ja siitä asti oon ollu ilman :) Aloitin tupakoinnin n. 30v sitten ja sen jälkeen lakkoillut monesti 1kk-12kk pätkiä, mutta aina on tapahtunut jotain, että on ollut "pakko" polttaa. Eli eka vrk takana ja toivottavasti monta edessä!

• Tervetuloa Valma 15. Kauan olet sieki poltellu. Alussa on paha kuten tiedät mutta helpottaa pian. Itse poltin 34 vuotta enkä uskonut pääseväni eroon ikinä.

• Noniin... Poltin viimeisen tupakan uuden vuoden aattona ja nyt on vakaa aikomus lopettaa tupakointi. Tupakointia takana yli 20 vuotta, johon mahtuu muutama "tauko", joista pisin 3 vuotta sitten kesti lähes vuoden. Tyhmyyttäni aloin leikkiä ja siitä se sitten taas lähti...

Viime vuosina tupakkaa on mennyt noin aski per päivä, joista suurin osa työaikana. Perheen seurassa olen yrittänyt vältellä tupakointia. Tosin olen sitten keksinyt jotain "tekemistä", että voin lähteä ulos tupakalle...

Viime kerralla lopetin ilman apukeinoja, mutta nyt olen laittanut laastarin olkavarteen. Olen huomannut, että nikotiiniin ja tupakointiin on jäänyt vielä pahemmin kiinni uudelleen aloittamisen jälkeen.

Tänään toinen päivä duunissa ilman tupakkaa, tää on mulle kaikkein vaikeinta. Olen tottunut työn luonteen takia pitämään tupakkataukoja säännöllisesti ja riittävän usein. Silti fiilis on aika hyvä, ei pahempia himoja vielä ole tullut...

Jännä homma, että makuaisti on alkanut parantumaan jo näin nopeasti. Tänä aamuna suussa maistui pskalle. Samoin kahvi, jota olen tottunut juomaan riittävän paljon ei enää maistukaan hyvälle. Ja toinen oli juusto, joka ei aiemmin maistunut miltään olikin nyt yllättäen pahan makuista.

Tsemppiä kaikille, itselläni on nyt vahva fiilis tästä!

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.