harkintaa koko alkuvuosi

123578

Viestejä yhteensä

• Huh, eipä ollut levollinen ja virkistävä yöuni! Jospa ensi yönä paremmalla onnella? Ja onnittelut 4 kksta!
  • MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    Onnea sinä riu! Se on jo 1/3 pallonkierrosta. Hyvä kun on joku muukin porukassa, joka ei polta.
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• nikotiinikorvaushoidolla aiemmin koetin ja sillä en ihan onnistunut, Pyysin champixit ja koetan pian niillä, lääkkeet jo valmiina tuossa, pohdin lopetuspäivää tässä. Hienoa kaikki te, jotka ootte päässeet eroon tavalla tai toisella, aina kannattaa vaan yrittää kerran jos toisenkin, kyllä se joskus onnistuu

• Onnea Riu 4 kuukaudesta!

editoi heinäkuu 2019
    Tsemppiä annemaa uuteen yritykseen. Ei kait sitä lopetuspäivää ihan 100 %:sti tartte lyödä lukkoon ennen kuin kuurikaan alkaa. Jotkut lopettaneet ennen ja toiset jälkeen suosituspäivän.
    Nyt rohkeutta astua se askel. Moni on saanut apua Champixista.
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Annemaa, minä en ainakaan päättänyt lopetuspäivää etukäteen. Aloin vain syödä Champixia ja ajattelin katsoa miten käy. Siinähän suositellaan että kuurin 8.-14. päivänä lopetettaisiin polttaminen (tai myöhemmin, jos kokee tarvitsevansa pitemmän ajan), ja 8. päivänä oli koko maailmani niin sekaisin monenlaisista käytännön syistä, etten edes kuvitellut että voisin lopettaa. Sitten 9. päivänä kun olin polttanut vain neljä tupakkaa, totesin että oikeastaan en taida tänään polttaa enempää. Enkä sitten polttanut seuraavanakaan päivänä, enkä sen jälkeen. Monenlaiset tavat voivat siis toimia! Jollekulle toiselle taas sopii varmasti paremmin tiukka päätös ja sen noudattaminen

• Aloitin champixin nyt yhden pikku episodin jälkeen. No nyt päivä no 2 ja laitoin jonkun päivämäärän että mihin tähtään, voihan siitä jokusen joustaa kumpaan suuntaan vaan. Hiukan hirvittää että tuleeko sivuvaikutuksia. Ilmaa mahassa on jo kyllä :# (ja simetikonia ostin myös, jos pahasti alkaa kipristää). Onhan se niin että tupakka on justiisa se kaveri joka vie kaiken eikä anna kuin huonon olon ja sairaudet. Tässä katselen tupakka-askia ja jotenkin inhottaa sen olemassaolo, -on inhottanut jo pitkään.

• Mä en lyöny mitää päivää vaan aattelin oisko ollu pv 12. Champixia niin aamul mietin että koitan ky7nka kauan pystyn olee ilman tupakkaa. Siit se sit lähti.
  • Se kuuri alkoi tehoilee mulla noin 10. Pv n jälkeen. Olin sitä ennen jo miettinyt eikö lainkaa tehoo..
  • hyvä tietää, tässä jo ehti pari vrk miettiä onko mitään vaikutusta, mutta pahville maistuu tupakka, sisupastilleja syön (xylitol) niin ja porkkanaa ja kurkkua :smiley: kivaa että alkaa tehota

• Onnea 5 kk kessut pois..perässä tullaa
  • Kiitos riu, eipä sinullakaan pitkä matka ole siihen, pari viikkoa :) .

• Jaaha se ois vitone pulkas..Juu ja koko aamun tehnyt mieli "jotakin" en tiedä onko champixin muka vika kun eilen aamulla viimeksi ottanut puolikkaan...
  • Onneksi olkoon riu!

• Onnittelut riu, hieno saavutus.
    Onnittelut riu! Kohta puoli vuotta.
    Ihmiselle tulee muutenkin tuollaisia "kohtauksia", et niin kuin kaipais jotain, vaikka ei mitään oliskaan. Pane se siihen laatikkoon.

• No juu kiitos. Melisa: juuri näin käy ja tuntuu välillä. Entäs itsellä? Ei varmaan enää....
    No ei sillai, et siihen tupakkaa kaipaisin. Yks päivä sanoin tyttärelle (aikuinen siis), et tekis mieli mennä oluelle. No, täs lähellä ei ole paikkaa, eikä olis ollut kaveriakaan. En juurikaan juo, kun tilaisuuksissa, ja niitä on harvoin. Mut tuollainen kaiho yllätti itsenikin. ;)

• Missä on ajatusrikollinen ? Kaipaisin jotain kiperää sanansäilää...
  • Juma. Näin unta että poltin puolen tupakkaa...ps. missä maaliskuun lopettajat muuten ? Muut. Alottaneissa?
  • Jösses mä oon nyt sit kissan mummo tavallaan...heh. tytär haki eilen ragdollin kotiinsa. Menen tänään katsomaan sitä riiviötä...ehkä kissakuume laantuu...
  • Onnea mummolle:) :) :) :) :)
  • Juu oli ihku kisu....sain juuri tiedon työkaveri joka lopetti noin kk sitten smooffilla taustalla kilpirauhaslääkitys noin 5 vuotta nyt paukahti kilpirauhastulehdus....niinkun täältäkin lukenut niin mahdollista lopetuksen jälkeen vaikka ei ennen olisi ollut propleemaa niin jotain kilpirauhasjuttua voi ilmentyä...
  • Toisella työkaverilla smooffi menossa ekaa viikkoa...tuntuu olevan liikkeellä...

Tupakanpolton lopettaminen, uusi positiivinen virus leviää Suomessa - ihanaa!
    Noista kilpirauahsvaivoista, tupakka voipi niitä peitellä, mutta jossain vaiheessa ne olisi ehkä polttaessakin loppujen lopuksi ilmestyneet. Ainoa, josta tiedän, on joku tutkimus, jossa kerrottiin, et tupakointi estäis Parkinsonin tautia. Mene ja tiedä. Tuskin siltä varalta kukaan polttaa kuitenkaan.

• Moikka! Minulla menee nyt neljäs Zyban päivä ja tupakka maistuu edelleen. Maanantaina tulee nosto kahteen tablettiin ja toivottavasti sitten tulee jotain tehoa! Ei mitään sivuoireita Zybanista ainakaan vielä, kun yhdellä tabulla menen! Tämä tapa, mennä tupakalle, tulee olemaan se vaikein.......minulle.

Tapariippuvuus on yleensä lujempi ja kestää kauemmin kuin nikotiiniriippuvuus. Niitä vaan voi olla vaikea erottaa toisistaan. Mut tämä on poisoppimista, oppii olemann kaipaamatta tupakkaa ja tupakoinnille menoja.
    Mutta opittavissa on!

• Olen aiemminkin tainnut tätä pohtia, mutta oli tärkeää huomata kuinka vähän mitään nautintoa sai aamun jälkeisistä tupakeista. Yön aikana ehtii kertyä tarvetta, ja aamu nautiskellaan, mutta sitten kun päivällä savuttelee menemään niin siinä ruokkii nimenomaan vain tapaa, etkä yhdestäkään tupakasta saa käytännössä mitään. Moni tupakka tuntui turhalta, mutta oli ns pakko polttaa että saadaan "jokin" tyydytettyä. Kun tajuaa mitä tyydyttää ja miksi tyydyttää, lopettaminen on huomattavasti helpompaa.

• No just tänään mietein jos viihteel ollessa ottas sähkötupakka nollanesteel tietty no käyttöö kun oon huomannu että juomaa menee tiheempää ilman tupakkaa...mut taitaa olla omaa kätee tai.nilkkaa puremista jos siihe lähtee...en tiä
  • Mikä ihme autopullistelu tääl on?? No itse oon noin 3 kk vältellyt työsuhdeautoa ja onneksi vältän sellaisen pitkän työkohteen takia. Mun mielestä oma auto on sillon kun nimi paperissa omistajan kohdalla ja toinen pointti että velaton...löytyy molemmat..eikö oo ees viime vuoden mallia...eikä ens vuoden hah hah
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.