Hei!

Voitteko auttaa mua oikeesti. Musta tuntuu etten enää oikeesti jaksa, ja tuntuu että kaikki aika, ja päivät menee Tupakoinnin taistelemiseen.
Eli kerron eka vähän taustaa...
Oon 39vuotias ja aloittanut yläaste iässä tupakoinnin. Välillä oon ollut tupakoimatta joitakin aikoja, huonolla menestyksellä kuitenkin, kun tupakointi on joka ikinen kerta alkanu uudestaan.
Viimeisin yritys oli viime vuoden puolella, ja olinkin jopa 9kk tupakoimatta. Mulla painoa kerty n. 8kiloa,ja se oli mulle liikaa kun muutenkin oli vähän ylipainoa lisänä entuudestaan,joten tiiättehän miten siinä kävi. Rupesin syyttämään tupakoinnin lopettamista, siitä että se on saanut nämä ylimääräiset kilot mulle, vaikka tosiasia oli, ett söin nikotiinin vieroitus oireisiin... Nikkis piru tuli lisänä mukaan hokemaan että eikös se oo järkevintä laittaa tupakaksi, jotta painoo ei lisää kerry... Ja niin ratkesin.
No samaan aikaan aloitin liikkumisen, ja rupesin seuraamaan mitä syön. Nyt oon saanut 13kiloa pois, ja liikun edelleen, sekä olen päätynyt että liikunta jää mun elämään loppu ajoiksi, koska tykkään sen tuomasta hyvästä olosta niin paljon.
Joten nyt oon valmis uuteen yritykseen, ja tulinki hakemaan teiltä apua ja tsemppauksia tähän miljoonan kerran yritykseni, ett josko NYT!!!!!
Haluan lopettaa luomuna, koska koin viime yrityksestä sen ett kun lopetin Nikkis purkan avulla, niin se piti minut koko ajan kumminkin nikotiinissa kiinni, ja retkahtamis vaara oli varmasti suurempi, kun oli nikotiinia kumminkin koko ajan elimistössä, niin kynnys sytyttää savuke oli helppo juttu. Ajattelen myös mitä muutkin ovat puhuneet, että jos lopettaa niin kerrasta poikki kaikki paska, niin ei tarvi vieroittaa itteään enää sitt nikotiinista.
Nyt mullon tavallaan kaikki vahva tieto siitä miten toimin, eli en lähe syömään nikotiinin nälkään, ettei kovin sitä painoo kerry, ja jos nyt sitten välillä syökin enemmän, mutta kun liikun säännöllisesti, niin ei se paino ainakaa hirveesti voi nousta.
Mutt Joo, antakaa mulle tsemppejä ja hyviä niksejä, tarviin niitä, kun se tupakointi loppuu tänä iltana. Näin olen päätynyt! Kiitos jos jaksoit lukee.

Viestejä yhteensä

• Minulla oli tämä palsta suurena apuna, voi sanoa jopa ratkaisevana. Täältä löytää samanlaisia kokemuksia mitä itsellä on.

• Totta. Joo minäkin oon nyt useampana päivänä käynyt täällä lukemassa muiden tarinoita, ja ovat kyllä olleet tosi hyviä, ja antoista luettavaa. Saanut paljon myös itelle. Tosi hyvä foorumi!
    Mutta tosiaan aamulla mulla on sitten ekka savuton aamu, ja nyt mullon semmonen "traivi" päällä, etten anna itelle lupaa edes epäonnistua, koska minä ja minun päätös on se miten halua elämääni tästä edes päin jatkaa, ja tottakai savuttomana haluan sen jatkuvan. Sitä ei ohjaa ennää tupakki!
    Aattelin että kirjoitelen tänne päivittäin tuntemuksiani, että tämä toimii mulle ns. Päiväkirjana, minne voin käydä purkamassa ajatuksiani, kun ei nyt ole edes korvaustuotteet apuna.
    Minä en väheksy korvaustuotteita, mutta tiiän että mulle sopii tämä kerrasta poikki menetelmä luomuna, koska olen kokeillut jo muita menetelmiä tuloksetta kuten aiemmin kerroin. Nyt mennään sitten näin, ja oikein odotan huomisen aamun koittavan, että saan aloittaa savuttomana.
  • Noniin, ollaan jo mukavasti menty iltapäivään, ja pari kertaa on tehny mieli kovasti tupakkaa :s. Kyllä se varmaan paljon asennekkin ratkaisee tässä prosessissa.
    Joo alkutekijöissä ollaan vasta, ja päiviä mahtuu vielä monenmoisia mukkaan, joten mennään päivä kerrallaan, mutta savuttomana...
    Alakulo ja semmoinen poissa oleva fiilis kyllä on, mutt johtunee varmaan siitä kun ei oo saanu myrkkyjä elimistö....
    Happi hyppely tekis terää, muttei viitti mennä tonne pakkaseen tahalleen sairastuttaan ihtee kun mittari näyttää - 28°,ja kun astmakin on. Onneks lupasi lauhtuvaa.
    Kovin on hiljasta foorumilla, ois kiva kuulla muidenkin kokemuksia lopettamisesta enemmän, koska se on itelle tässä vaiheessa parasta vertaistukea.... :)
  • MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    editoi tammikuu 28

Hei, tervetuloa Stumppiin Mirvahelena79. Toisten kertomuksia alkuvaiheista voit lukea jokaisen kuukauden poterosta. Lopettaja 2019 tammikuu tai vaikka helmikuu 2014 lopettajat tms. Sinne tammikuun poteroon sun olis kansa hyvä kirjoittaa. Alku on jokaiselle jonkinmoista tuskaa, harva ihan laulellen pääsee irti. Juuri alkupään juttuja kannattaa lukea ja ehkä sit seurata, miten joku onkin päässyt tupakasta niskan päälle. Rohkaisevaa.
    Stumpin ideahan on lopettaa yhdessä. Saman kuukauden lopettajat samassa poterossa. Mut hyvä on poukkoilla välillä muuallakin. Itse kirjoittaa omista tuntemuksista, just niin kuin sä nyt, mutta myös kannustaa vieruskaveria.
    Tsemppiä!

40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Kiitos Melisa :). Joo pitää kyllä käydä lukemassa, ihan laajaltikin. Joo ei tää helppoa ole, mutta nyt ei luovuteta :D. Mua myös helpottaa ajatusten purkaminen.
  • MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    Nimenomaan! Se, että kirjoittaa ajatuksia, tunnelmiaan, hyviä jippoja tai mitä tahansa, auttaa. Kun ajatuksensa saa kirjalliseen muotoon, on jo miettinyt niitä. Sit kun ne lukee itse, lukee toisetkin ja vastaavat, ilmaista terapiaa.
    Näin se toimii ja auttaa monia.
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Näin se on Melisa :). Ihana tuki kyllä oot monelle ollut, kun palstojen sivuja lukee.
    Kiitos :)
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.